PDA

View Full Version : Beginner alarm!!! Welke guitaar moet ik kopen :)



The Flow
1 juni 2010, 01:39
Ik heb een vraagje, die jullie vast al vaker gehoord hebben:

Ik begin nu met gitaar spelen en dan ook meteen met een elektrische, welke gitaar moet ik kopen?

De muziek die ik wil spelen ligt qua genre tussen classic rock en metalcore het meeste metal wss, redelijk breed dus.
Mijn budget is ongeveer 400 euries voor gitaar en versterker samen, kan er iets overheen maar ik moet dan wel ff sparen.


Ik heb al een beetje rondgekeken en de merken die mij opvielen waren Ibanez RG en BC Rich gitaren, maar ik heb natuurlijk nog helemaal geen ervaring met gitaren.
Ik weet nog helemaal niks over versterkers enzo, wat is een redelijke prijs hiervoor en wat voor merk moet ik zoeken om een beetje de rock/metal sound te krijgen?

Mr_Moustache
1 juni 2010, 02:01
Ibanez is erg goed voor het geld, en voor 250 euro is er op het moment wel wat leuks te vinden. Als amp een Peavey Viper en je zit helemaal goed.

jannest
1 juni 2010, 17:53
mmm in die prijsklasse zou ik voor een groene gaan

voor 100 eu meer zou ik een roden kopen
die zijn echt stukken beter

Exi
1 juni 2010, 17:59
Nee man, die rode is overpriced:stop:
Die gele daarentegen vind ik wel smakelijk, maar die zijn nog weer even duurder.
Ach, zo kan je aan de gang blijven. Qua versterker zou ik overigens een zwarte nemen. Die heeft bijna iedereen, dat zou wel goed zijn.

Dommedik
1 juni 2010, 18:25
Hmmm... versterker idd een zwarte... maar ligt er ook aan welke kleur zwart. Ligt of donker...zit ook veel verschil in hoor.

En qua gitaar... ik zou er een met snaren en elementen nemen... maar dat moet je maar ff bekijken of dat je bevalt. Die zijn zeker niet overpriced.. of heb ik dat mis?

JohnLord
1 juni 2010, 18:29
Nee, is niet overpriced, het is namelijk de 400 Volt versie.

macwilliams
1 juni 2010, 18:33
Er schijnt bij een supermarkt een aanbieding te zijn.

JohnLord
1 juni 2010, 18:40
Er schijnt bij een supermarkt een aanbieding te zijn.

Rood, geel en groen:

http://i734.photobucket.com/albums/ww341/guitartjeabele/477556.gif

marco v
1 juni 2010, 18:43
spreken is zilver, zwijgen is goud.....

Dommedik
1 juni 2010, 19:04
Rood, geel en groen:

http://i734.photobucket.com/albums/ww341/guitartjeabele/477556.gif


Vind ik nog best prijzig hoor! @ TS ik zou verder kijken dan het advies van Johnlord, en zeker niet bij die winkel. Bij de lokale boer scheelt het zeker wel een cent of .10

Maar nu even zonder gein. Iedereen heeft een andere smaak wat betreft gitaren en sounds. Je moet gewoon naar jouw buurtsuper op het gebied van muziek gaan en een middagje alles gaan testen wat binnen jouw budget valt. Dan merk je snel genoeg of iets je bevalt of niet. Maar idd ik heb ook veel goede verhalen gehoord over ibanezjes. Kijk ook eens naar de Vintage lp gitaartjes. Schijnen ook goed te zijn voor dat geld!

Fenderfan
2 juni 2010, 15:21
Ik heb een vraagje, die jullie vast al vaker gehoord hebben:

Ik begin nu met gitaar spelen en dan ook meteen met een elektrische, welke gitaar moet ik kopen?


Ik heb al een beetje rondgekeken en de merken die mij opvielen waren Ibanez RG en BC Rich gitaren, maar ik heb natuurlijk nog helemaal geen ervaring met gitaren.
Ik weet nog helemaal niks over versterkers enzo, wat is een redelijke prijs hiervoor en wat voor merk moet ik zoeken om een beetje de rock/metal sound te krijgen?

Ik zal even namens allen die niet serieus zijn "sorry" zeggen. Hier heb je natuurlijk niets aan.
De reden is waarschijnlijk omdat deze vraag zo vaak gesteld word door mensen die zelf niet lezen. Er zijn al zoveel treads die jou al prima op weg kunnen helpen. Lees maar eens door het forum heen. Je budget is trouwens prima. Daarvoor zou ik wel voor goed 2e hands spul gaan I.p.v. nieuw.

Gitaar zou er eentje moeten zijn met een humbucker. Koop een 20-30 wat versterker en een Boss ds1 pedaal en je kunt aan de slag.

Slotje hierop ?