PDA

View Full Version : Acoustische versterker met elektrische HB gitaar?



VanDiekum
31 mei 2010, 22:23
Beste Gitaristen :noob:

Nou zit ik met een vraag ik bezit om dit moment een pracht gitaar ( al zeg ik het zelf) een Washburn DSCE10N en daarnaast ook een acoustische versterker een Marshall AS50D bijde egt super tevreden over, maar laaste tijd merk ik wel dat ik veel klachten heb als ik lange tijd op mijn acoustische gitaar speel nou weet ik wel dat volle acoustische gitaars zowieso al wat zwaarder spelen als een gewone elektrische gitaar. Nou wil ik graag een elektrische gitaar aanschaffen om een beetje afwisseling te hebben.

Nou terug komend op de topic is mijn vraag : "Is het mogelijk om uit een akoestische versterker eentje zoals de Marshall AS50D een redelijk geluid te krijgen uit een Hollowbody gitaar? Hebben jullie hier ervaring mee ?
Ik ben wel echt op zoek naar een hollowbody want de stijl en looks spreken mij heel erg aan ik ben ook een fervent blues en jazz fan qua muziek stijl.

Ik heb al wat gitaren gezien, maar ik heb het al wal uitgesloten tot 1 merk ik zweer bij Washburn.
Bezitten jullie miss een van hun hollowbody's en heb je ervaring mee ? post dan plz iets je zou me er erg mee helpen

Groeten Erwin