PDA

View Full Version : Starterspakket aldi wel of niet doen?



labyrinth
31 mei 2010, 20:48
Oké, ik heb zelf altijd iets tegen goedkoop dingen kopen die duur horen te zijn. Maar ik heb een paar jaar terug een computer bij de aldi gekocht die toch wel heel wat beter draait dan de dell computer van mijn ouders.

Situatie is zo:
Ik speel zelf piano, en zing overigens ook. In beiden volg ik les en daarnaast speel en zing ik dan ook in een bandje. Tijdens repetities kruip ik nog weleens het gitaarlokaal binnen waar ik dan een akoestisch gitaartje pak en een beetje aan zit te rommelen. Thuis heb ik ook een akoestische gitaar, waar ik wel eens wat mee doe, maar ik wil maar even benadrukken, ik ben absoluut geen gitarist, de enige reden waarom ik er nog íets uit krijg, is omdat ik 6 jaar viool heb gespeeld toen ik klein was.

Nou wijst mijn moeder me op een aanbieding van de aldi.
Starterset met:
c.Giant gitaar
- hals en greepplank van ahorn hout
- 21 fretten
- 1 volumeknop en 2 toonknoppen
- 5- voudige soundschakelaar

Gitaarcombo-verserker (C.Giant)
20 Watt
6.5 inch luidspreker
- koptelefoon uitgang en draagbeugel

en dan verder:
Plectrum, beginnersboek + Cd, gitaargordel, hoes, stemapparaat en koptelefoon en 2 snoertjes

3 jaar garantie
Bij elkaar voor 119.00

Ik snap natuurlijk dat dit absoluut geen kwaliteit gitaar is, maar om het maar even heel simpel te zeggen, mijn ouders betalen en voor hen is 120 euro nou geen godsvermogen o.i.d.

Er zit 3 jaar garantie aan vast dus ik ben niet bang dat het kapot gaat, als ik het na 3 jaar echt nog steeds leuk vind dan ga ik wel investeren in een echte gitaar + goede versterker.

Het is dus puur voor fun, een beetje aanklooien en ik vind het zo zonde om daar een goede gitaar voor te kopen om er dan achter te komen dat ik er niets mee heb.

De hoofdvraag is dus eigenlijk, kan ik met zo'n gitaartje en versterker een geluid produceren waar ik niet gillend van weg ren, maar als supernewbie gewoon een beetje lol hebben, met een redelijk geluid. Ik zal er niet mee gaan optreden ofzo, zou ik tenslotte ook niet doen met een harmonica van de intertoys.

munkie
31 mei 2010, 20:57
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cheerup:

sjoerd5
31 mei 2010, 21:05
Een gitaar voor in en rond het kampvuur?
Doe jezelf een lol en begin er niet aan.
Of heb je een goede open haard?

guitarkid
31 mei 2010, 21:27
Ik had 'm n.a.v. deze Aldi-actie in een ander topic ook al gepost:
Dit is echt goedkoper:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/haardhout_1.png

Anders deze draad even lezen. Daarin heb ik een tijdje geleden deze "review" in geplaatst:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115248&highlight=aldi

Hallo allen.

De gitaar is gewoon een goedkoop klotending met hopeloze hardware, waardeloze pu's en van een houtsoort die ik niet eens in de open haard wil hebben. De versterker kon maar voor één soort geluid zorgen: die van mijn huilen van ellende. Wat een meuk. Zelfs de accesoires zijn dramatisch.
Hoe ik dit weet?
Een kennis vroeg me deze set voor haar te kopen, aangezien ik vlak bij de Aldi woon. En wat ik ook zei en probeerde om haar er van af te houden (bood zelfs een oefenampje te leen aan en zou dan een J&D in Duitsland voor haar bestellen, ex. BTW) niets hielp, dit moest het worden, want er moest die dag nog gespeeld worden.
Nou, heb er dus even op gespeeld.... Morgen mag ik van de dokter even naar buiten en misschien ook weer wat vast voedsel.
Van mij mag dit topic worden gesloten, beter wordt het niet......

Cageman
31 mei 2010, 21:29
Ik had 'm na.a.v. deze Aldi-actie in een ander topic ook al gepost:
Dit is echt goedkoper:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/haardhout_1.png

ja ;) kun je zelf nog een gitaar van bouwen!

RS-Rik
31 mei 2010, 21:29
nee beter van niet

Als je zon ding koopt ben je mede verantwoordelijk voor het verneuken van hout en de energie die de mensheid steekt in het bouwen van dat soort strontzooi.

2e hands kun je voor ietsjepietje meer iets kopen wat je, mocht je het toch niks vinden, weer voor dezelfde prijs kunt verkopen.

Zo had je er nog niet over nagedacht he?

lindstrom
31 mei 2010, 21:39
niet doen
niet doen
niet doen
niet doen
niet doen

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cheerup:

+1.........

Jilles
31 mei 2010, 22:05
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN
NIET DOEN

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cheerup:

Hier sluit ik mij volledig bij aan. :ok:

AgileGhost
31 mei 2010, 22:15
Doe dan dit (http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/evo-xm-pack). 3 tientjes duurder maar tien keer beter.

J.B.
31 mei 2010, 22:22
Als je niet voor eeuwig een hekel wilt krijgen aan gitaarspelen: NIET DOEN!!!!!!!!!!

crapton
31 mei 2010, 22:31
Is een bijzonder compleet setje, alles erop en dat voor 120 €. Uitstekend voor een beginner die er lekker een beetje mee wil klooien. Tuurlijk kan je voor meer geld beter spul kopen, maar wil je dat en heb je dat nu nodig? Rustig beginnen, wil je verder dan verkoop je de set voor 80 € en heb je een prima deal gehad.

Gewoon gaan kijken, thuis eens proberen en als het echt niks is kan je m altijd terugbrengen, bij de Aldi nooit een probleem.

Dean setje lijkt me wel beter...

macwilliams
31 mei 2010, 22:46
Ik had 'm n.a.v. deze Aldi-actie in een ander topic ook al gepost:
Dit is echt goedkoper:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/haardhout_1.png

Anders deze draad even lezen. Daarin heb ik een tijdje geleden deze "review" in geplaatst:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115248&highlight=aldi

Hallo allen.

De gitaar is gewoon een goedkoop klotending met hopeloze hardware, waardeloze pu's en van een houtsoort die ik niet eens in de open haard wil hebben. De versterker kon maar voor één soort geluid zorgen: die van mijn huilen van ellende. Wat een meuk. Zelfs de accesoires zijn dramatisch.
Hoe ik dit weet?
Een kennis vroeg me deze set voor haar te kopen, aangezien ik vlak bij de Aldi woon. En wat ik ook zei en probeerde om haar er van af te houden (bood zelfs een oefenampje te leen aan en zou dan een J&D in Duitsland voor haar bestellen, ex. BTW) niets hielp, dit moest het worden, want er moest die dag nog gespeeld worden.
Nou, heb er dus even op gespeeld.... Morgen mag ik van de dokter even naar buiten en misschien ook weer wat vast voedsel.
Van mij mag dit topic worden gesloten, beter wordt het niet......


Je beseft niet wat een mix van chips & pils met het schermpje van een iPhone doet toch?:sneaky:



:seriousf:

Luca P
31 mei 2010, 23:26
Als gitaar spelen je lot is in het leven en je hebt geen cent te makken?
Doen!
Vroeger begon ik met een akoestische klassieke gitaarbody, met daaraan een stalensnarige hals gelijm!. (met nog net geen plakband!)
:cheerup:
Toch na vele jaren ben ik nu nog steeds bezig met spelen.(zij het met wat beter spul)
Aan de andere kant zal je nu wel een cent te makken hebben, dus zou ik toch maar snel de Aldi voorbij rennen en voor het echte werk gaan.

Morio66
31 mei 2010, 23:45
Of voor deze set gaan...
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/squier/affinity-strat-pack

Heb even een Bullet gehad, ik weet het, ik weet het... maar was eigenlijk helemaal zo gek nog niet.. Staan regelmatig (ook nu) op marktplaats omdat iemand eens een gitaar wil proberen en er dan mee stopt..
Een toch wel redelijk versterkertje is te vinden voor EUR 50...
Ik houd nu rekening met een beperkt budget...

Pickups zullen dan wel niets zijn, ik vond dat er (zie prijs..) een leuk geluidje uitkwam en de hals was prima (+ lage actie..)..
Squiers hebben prettige halsjes..

De set van feedback is met een Affinity, net ff beter dan een Bullet..
Ik denk dat je dan meer hebt dan de Aldi set..

Verwacht geen wonderen, maar de Bullet heeft mij er wel van overtuigd dat er goedkope beginners gitaren zijn die wel bespeelbaar zijn..
Mijn mening, hoeft niet te worden gedeeld ;)

chantilly
31 mei 2010, 23:49
Kijk ff lekker op marktplaats voor een squier of iets in die richting. Squier is een prima beginners gitaar. Snor dr meteen een kleine versterker bij (die zitten er meestal al bij ). http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/346519916-squier-stratocaster.html?return=eJwtjEEOgjAQRe9CAkvairIoa QhuXHiKhtbQUOjYGaLReHeH6Oq%2F9%2F9krFb6HbTsUKtW6gK 9zePUTUSghZgT%2BLVebJ4JorWE9RrF76SGCfpnNKpyaCiVzaD K5uwCA2ckzlcARrw5%2FK%2Bwt5Jh4WFYt8XnMLLOD1a8b8Fnt oT7k0MFsBlZQUIak%2FOmbY%2Bn66XoPl9QNDjS&df=1&fta=eNotkE1u3DAMhe%2BixawlS9YPhVl3UaBXGFCmmBr1xO7I kxgJcveIblf69EjxiQ8hwGeDCOr5WG5vuDSV%2B9WBOparuVC7 7iuYTDPkZYePecuNqXVl20Hn%2Bwavz3t9zFP%2B8w7t73Ouj7 y2GYbLtj2v%2BrKtbZ9Wqlfv3fjzh8zuozd8qSrPfUoDC2qm09 TqXjJ2MqXwdBidasd0IEZjUjiMMxTSWDpM5BlrB%2Faa4z8w3v VHDjlVP4rivLZSwhCSlxLbiR11IC5xch2GqRhzNuvCXixoREJ9 KtpYUWKpHAX64YKXHoyuRFFGbZM0V51CYYGBSjQC5EcS08QYok DxjkfxqliqswKJyulFxBxQ9opR2xO8w7F%2F3rKpmmULM2BMsn vtH7HDCTRYkuBMz3BfN6R2W%2Brry%2F5bsnW9kEDd8bhJ3D1h OrUBFL6r%2FOs%2FvqmMoOHz6%2Bsbqh6eIA%3D%3D&fta_ind=10&fs=1

Btw. met die pianoles heb je best een voordeel (heb ik altijd gehad) je kent de akkoorden sneller ritmes gaan makkelijker etc.

het vinden van een (goede) beginners gitaar is echt heel moeilijk. De helft is crap omdat je budget niet hoog genoeg is. en je wilt niet dat je gitaarspeel- zin verknalt wordt door een Aldi gitaar.

Morio66
31 mei 2010, 23:56
Een door mij zeer gewaardeerd forumlid had een hele leuke Squier Standard Strat te koop staan (nu gereserveerd..), mag waarschijnlijk geen reclame maken hier... Anyway een standard voor EUR 120 is echt mooi..
Heb zelf naast een Squier CV ook een standard, echt prima ding....
Overigens ook voor een mooie prijs kunnen kopen..

FruscianteFan
31 mei 2010, 23:58
Als je 6 jaar viool hebt gespeeld en nu pianospeelt en zingt, lijkt me dat je muzikaal al meer ontwikkeld bent dan de gemiddelde beginner. Dan lijkt het me al helemaal zo dat je beter iets kunt kopen van een béétje kwaliteit, anders wordt het nooit wat met gitaar.

Morio66
1 juni 2010, 00:08
Met een Squier kan het best wel wat worden...
Bespeelbaarheid lijkt mij belangrijker dan een super geluid...

Mijn eerste el. gitaar had een gedraaide hals en een hele hoge actie..
Dat is een ander verhaal, niet bespeelbaar en ging dan ook de hoek in..
(maar na 27 jaar nu met Squier hals, en wel bespeelbaar ;))

stikel
1 juni 2010, 02:58
Wat is er op eens mis met Aldi. Wilde wel eens in de koelkast kijken van de grootste muilen hier van NIET DOEN. Aldi is een Duitse firma. Denk wel wat die weten wat ze doen. Als ik ergens op visite kom en er wordt iets lekkers bij de borrel aangeboden en ik vraag naar de leverancier (omdat het goed smaakt) is het antwoord heel vaak Aldi. Wij hebben een buurtsuper tegenover ons waar wij de meeste boodschappen kopen. Sommige goed houdbare producten willen wij van de Aldi , die wij dan groot inkopen en 10 km voor moeten rijden. Heb zelf jarenlang probleemloos gedraaid met een destijds zeer goede/snelle en zeer compleet afgeleverde Medion computer (voorheen nog nooit van het merk gehoord) van jawel de Aldi. Had iedere muziekwinkel in Nederland maar dergelijk garantie en ruilbeleid. BACK ON TOPIC: Nu de andere kant. Aldi is natuurlijk geen muziekwinkel en ik zie de mensen bij de kassa nog geen gitaar afstellen. Maar als beginner zonder ervaring en poen durfde ik het wel aan met de ruil/garantievoorwaarden welke de Aldi hanteert. (en een goede kennis welke de zaak goed kan afstellen, je kunt er natuurlijk niet over mekkeren bij de lokale gitaarboer :D )

Groet Jan

budje
1 juni 2010, 07:14
De Aldi is geweldig! Ik kom er veel en graag

Maar niet die starterset halen!!!

Kim Wilson
1 juni 2010, 08:33
Met de Aldi is niks mis, maar dat startersetje moet je gewoon lekker laten staan waar die staat. Koop dan voor dat geld een goeie akoestische om het op te leren. Dit soort klotelokkertjes geeft mensen de indruk dat je tegenwoordig écht voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Nou, dat kan nog steeds niet. Als je niks betaalt, krijg je ook niks, zo simpel is het. Dit soort setjes is echt regelrechte bagger waar op een normale manier niet op te spelen valt. Zoals hier ook al gezegd, steek er dan 3 tientjes extra in voor iets wat wel bespeelbaar is.

DavyTheIncredible
1 juni 2010, 08:46
Ik denk dat je die 100€ dan beter op marktplaats uitgeeft. Ik heb zelf mijn Cort steelstring van een 2dehands website geplukt voor 130€ (was enkele jaren oud, en had een nieuwprijs van 300€)

Ik zou dit links laten liggen.

bat
1 juni 2010, 09:25
Met de Aldi is niks mis, zolang je het over de standaard supermarktspullen hebt. Qua computers hebben ze gewoon een hele goede deal met Medion, die op haar beurt een ster is in betaalbare electronica die kwalitatief ook prima is. Voor dit soort artikelen doen ze echter een greep uit het aanbod, waar ook andere grootwinkelbedrijven de goedkope lokkertjes vandaan halen. Ze hebben er geen verstand van en hebben - in tegenstelling tot met die computerspullen - ook geen deal met een bedrijf dat er wel verstand van heeft en dat zie je meteen terug in de kwaliteit.

Mark1990
1 juni 2010, 09:30
Kunnen we kort over zijn: niet doen!
Voor ik hier op het forum rondhing heb ik de fout gemaakt te beginnen met een setje van de blokker. Viel niet tegen, tot ik een half jaar later een 'echte' gitaar beethad. Uiteindelijk was goedkoop dus duurkoop.

herrie k
1 juni 2010, 10:08
mod-edit: Hiervoor hebben we gitaarmarkt.

munkie
1 juni 2010, 12:18
He jammer, ik had anders nog een linkje naar een Washburn MG-70 superstrat, Floyd, HSS (Samick?)voor 100 euro vraagprijs :rockon:

Ik kom iedere week bij de Aldi, voor de dagelijkse boodschappen zwaar aanbevolen maar de " non-foods" laten liggen. Ik heb dat starters setje wel eens opengemaakt en bekeken, het is echt bagger.

guitarkid
1 juni 2010, 12:28
Wat is er op eens mis met Aldi. Wilde wel eens in de koelkast kijken van de grootste muilen hier van NIET DOEN. Aldi is een Duitse firma. Denk wel wat die weten wat ze doen.
Groet Jan
Je vind bij mij genoeg Aldi-spullen in de koelkast, maar niet in mijn studio! De Aldi is een supermarkt, Jan !!!!!
Daar hebben ze levensmiddelen en af en toe wat leuke computer-spullen etc. Niets mis mee. Maar die gitaarset is bagger!
Been there, done that. Lees mijn "review" van een paar pagina's terug maar!
Dus geen grote muilen, maar gewoon realisten met gezond verstand die al getipt hebben dat je voor een paar tientjes meer iets veel leukers kunt kopen.
Enne, "Aldi is een Duitse firma. Denk dat die wel weten wat ze doen..." ??? Leg uit.


Je beseft niet wat een mix van chips & pils met het schermpje van een iPhone doet toch?:sneaky:
:seriousf:
:dontgeti: :dontgeti: :dontgeti:
Sorry Mac, zal wel aan mij liggen.... ;)

Gr. C.

labyrinth
1 juni 2010, 12:46
Hmm,
Als ik het zo lees zijn er van mensen die het setje daadwerkelijk hebben gezien of meegemaakt, geen positieve reacties.
Als ik daadwerkelijk ergens anders vrij goedkoop, (1e of 2e-hands, don't care) is dat natuurlijk best een oplossing. Het is meer, dat ik er niet van uit kan gaan dat ik er echt tijd in kan steken. Daarbij komt dat ik het misschien na een tijdje al niets meer vind. Dan zie ik liever dat geld vergaan aan iets goedkoops, daarom ga ik liever niet al op zoek naar iets wat bij elkaar een grote smak geld kost.
Dan krijg ik natuurlijk ook geen topkwaliteit dat begrijp ik, maar ik zoek dus naar iets dat gewoon wel lekker klinkt, goed genoeg om een beginnetje mee te maken.
Wat dus blijkbaar niet de aldi is, wat ik al een beetje verwachtte.

geert1976
1 juni 2010, 12:51
Wat is er op eens mis met Aldi. Wilde wel eens in de koelkast kijken van de grootste muilen hier van NIET DOEN. Aldi is een Duitse firma. Denk wel wat die weten wat ze doen. Als ik ergens op visite kom en er wordt iets lekkers bij de borrel aangeboden en ik vraag naar de leverancier (omdat het goed smaakt) is het antwoord heel vaak Aldi. Wij hebben een buurtsuper tegenover ons waar wij de meeste boodschappen kopen. Sommige goed houdbare producten willen wij van de Aldi , die wij dan groot inkopen en 10 km voor moeten rijden. Heb zelf jarenlang probleemloos gedraaid met een destijds zeer goede/snelle en zeer compleet afgeleverde Medion computer (voorheen nog nooit van het merk gehoord) van jawel de Aldi. Had iedere muziekwinkel in Nederland maar dergelijk garantie en ruilbeleid. BACK ON TOPIC: Nu de andere kant. Aldi is natuurlijk geen muziekwinkel en ik zie de mensen bij de kassa nog geen gitaar afstellen. Maar als beginner zonder ervaring en poen durfde ik het wel aan met de ruil/garantievoorwaarden welke de Aldi hanteert. (en een goede kennis welke de zaak goed kan afstellen, je kunt er natuurlijk niet over mekkeren bij de lokale gitaarboer :D )

Groet Jan

Er is niets mis met de Aldi Jan, ik haal daar ook veel boodschappen.

Maar die startpakketjes wordt je echt niet vrolijk van.

Ik heb laatst een soortgelijk setje in handen gehad om een gitaar af te stellen, QTX heette dat ding.

Ik kan je vertellen dat het echt slecht was, niet te stemmen vanwege de verrot slechte tuners en intoneren ging ook echt niet.

Na veel gemartel kon ik een redelijke actie krijgen, zonder dat de snaren aanliepen.

De gebruikte materialen zoals metaal van de zadels, brug en tuners is bar slecht en de topkam zag je zienderogen slijten.

En de versterker?, niet te harden, klonk echt nergens na.

Ik denk dat TS het beste op zoek kan gaan naar een 2e hands setje en een Squier is dan prima om op te beginnen.

Ik denk zelf dat TS voor rond de E 150,00 een prima gitaar en versterker ka n scoren op MP

Johannes
1 juni 2010, 14:31
Als reactie op de opmerking dat je gitaarspelen misschien helemaal niet leuk gaat vinden.
De kans dat je gitaarspelen leuk vind, is groter wanneer je speelt op een enigszins fatsoenlijk instrument. Daarbij komt dat Aldi en Wehkamp instrumenten onverkoopbaar zijn mocht je er vanaf willen. Een mooi 2dehandsje van marktplaats geeft je een beter instrument, hoeft niet duurder te zijn dan de Aldi aanbieding en geeft je de mogelijkheid de gitaar weer te verkopen (voor vrijwel hetzelfde bedrag als de aankoop), mocht het gitaarspelen niet bevallen.

Als je het moeilijk vind om op marktplaats iets te vinden of te beoordelen of de gitaar geschikt is voor jou, dan is dit forum de aangewezen plek om om advies te vragen.

beruk
1 juni 2010, 14:39
mod-edit: Hiervoor hebben we gitaarmarkt.
Hiervoor hebben we afspraken op het forum. Vooralsnog zie ik jou niet op de lijst van mods staan....

guitarkid
1 juni 2010, 14:46
Hiervoor hebben we afspraken op het forum. Vooralsnog zie ik jou niet op de lijst van mods staan....

Ik denk ook niet dat Herrie K dit ge-mod heeft met z'n twee posts.
Misschien is zijn oorspronkelijke bericht verwijderd en heeft de mod deze tekst geplaatst... ;)

Gr. C.

beruk
1 juni 2010, 14:50
Kan ook nog :noob: . Ondertekenen zou dan wel zo helder zijn, toch?

stikel
1 juni 2010, 14:54
@ Guitarkid. Duitsers zijn nu eenmaal goed in het maken van spullen. Denk maar eens even aan het maken van bijv. auto's en motoren. Alle merken doen niets dan hun auto's kopiëren (zelfs opvallend veel Franse merken). BWM motorfietsen halen hier verkoopcijfers waar de grote Japanse merken jaloers op zijn in dit kikkerlandje. Voor mij vallen Duitse gitaren daar ook onder, maar de meesten vallen massaal voor Amerikanen. Als ik dat vergelijk met hun auto's/motorfietsen ook maak. Nou ja laat maar, de meesten denken dat je door een Amerikaans gitaarlogo echt meetelt en daardoor een betere speler bent. Wat betreft de Aldi gitaar geef ik me gewonnen. Ik ben er zeker van dat hun garantie/ruilmogelijkheden goed zijn. Het is idd geen garantie dat je dan ook een goede gitaar krijgt. Ik zou 'm zelf ook nooit kopen. Maar dat is zoals zo vaak een kwestie van smaak en budget. En in mijn betoog keek ik mee in de beurs van de moeder van TS. En voldoende budget heb ik soms (binnen grenzen) wel. En jij met je studio zult de BTW wel kunnen aftrekken. Maar draag je die ook weer af als ze MP staan ;) ?

Groet Jan

TS: een goede raad laat je niks aanlullen door wie dan ook. (daar val ik ook onder)

bat
1 juni 2010, 14:56
Stikel, ik neem aan dat je wel snapt dat die gitaar niet in Duitsland is gebouwd?

stikel
1 juni 2010, 15:02
Stikel, ik neem aan dat je wel snapt dat die gitaar niet in Duitsland is gebouwd?

Ik ken ze niet eens. Heb ook niet de moeite gedaan het op te zoeken. Want ik koop ze toch niet. Ik dacht alleen mee, aangaande de openingspost van TS en dat mama moest betalen. En mijn mening over de garantie/ruilopties bij de Aldi blijft staan.

Groet Jan

misterguitarfreak
1 juni 2010, 16:33
Heb vriend die hem heeft gekocht. In het begin speelde hij super maar na een week Ging de klank achteruit als je een akkoord speelde kwam er een soort gekraak uit en bij riffs verdwenen de helft van de gespeelde noten 1 advies koop voor hetzelfe geld een goede occasie en doe er 3 jaar zonder problemen mee nadien kun je altijd beter kiezen.
hint alles uitproberen en degene die je het best ligt kopen niet te veel afgaan op uiterlijk.

LesPaul1612
1 juni 2010, 17:09
Hmm,
Als ik het zo lees zijn er van mensen die het setje daadwerkelijk hebben gezien of meegemaakt, geen positieve reacties.
Als ik daadwerkelijk ergens anders vrij goedkoop, (1e of 2e-hands, don't care) is dat natuurlijk best een oplossing. Het is meer, dat ik er niet van uit kan gaan dat ik er echt tijd in kan steken. Daarbij komt dat ik het misschien na een tijdje al niets meer vind. Dan zie ik liever dat geld vergaan aan iets goedkoops, daarom ga ik liever niet al op zoek naar iets wat bij elkaar een grote smak geld kost.
Dan krijg ik natuurlijk ook geen topkwaliteit dat begrijp ik, maar ik zoek dus naar iets dat gewoon wel lekker klinkt, goed genoeg om een beginnetje mee te maken.
Wat dus blijkbaar niet de aldi is, wat ik al een beetje verwachtte.

Als ik het dus goed begrijp koop wil je een 'gitaar' kopen om er niet op te spelen...:seriousf:

Maar ik zou als ik jou was een beginners setje van marktplaats plukken voor 150 tot 200 E. Als je het leuk vind, kun je er ook een beetje leuk mee aan de slag gaan. Als je het niet leuk vind kun je het setje nog weer kwijt voor hetzelfde bedrag.

Aan zo'n aldi ding heb je helemaal niks, ook niet om te beginnen

Kim Wilson
1 juni 2010, 21:02
Hmm,
Als ik het zo lees zijn er van mensen die het setje daadwerkelijk hebben gezien of meegemaakt, geen positieve reacties.
Als ik daadwerkelijk ergens anders vrij goedkoop, (1e of 2e-hands, don't care) is dat natuurlijk best een oplossing. Het is meer, dat ik er niet van uit kan gaan dat ik er echt tijd in kan steken. Daarbij komt dat ik het misschien na een tijdje al niets meer vind. Dan zie ik liever dat geld vergaan aan iets goedkoops, daarom ga ik liever niet al op zoek naar iets wat bij elkaar een grote smak geld kost.
Dan krijg ik natuurlijk ook geen topkwaliteit dat begrijp ik, maar ik zoek dus naar iets dat gewoon wel lekker klinkt, goed genoeg om een beginnetje mee te maken.
Wat dus blijkbaar niet de aldi is, wat ik al een beetje verwachtte.
Als je een tweedehands setje koopt, en je vindt het op den duur niet leuk meer, kun je het altijd voor hetzelfde geld weer verkopen. Van die Aldi-brol kom je nooit meer vanaf.

FruscianteFan
1 juni 2010, 21:39
Hiervoor hebben we afspraken op het forum. Vooralsnog zie ik jou niet op de lijst van mods staan....
Grapjas ;)

Herrie K postte blijkbaar iets spammerigs, en dan kan één van de mods op dit forum die post aanpassen. Die zegt dan dat een mod de post heeft aangepast. Snappie?

geert1976
1 juni 2010, 22:01
Grapjas ;)

Herrie K postte blijkbaar iets spammerigs, en dan kan één van de mods op dit forum die post aanpassen. Die zegt dan dat een mod de post heeft aangepast. Snappie?

Die post is inderdaad aangepast, want de beste man bood een gitaar en versterker aan aan TS en is ge-edit vanwege spam:ok:

OJee
1 juni 2010, 22:39
Die post is inderdaad aangepast, want de beste man bood een gitaar en versterker aan aan TS en is ge-edit vanwege spam:ok:

Geert, deze is te leuk gezien jouw sig :-)

FruscianteFan
1 juni 2010, 22:43
Spam in onderschriften is toegestaan :)

herrie k
2 juni 2010, 08:59
sorrie,
ik wist niet dat dit niet mocht ,wou de man alleen voor een miskoop waarschuwen.
gitaarspelen moet leuk zyn en geen marteling worden.

guitarkid
2 juni 2010, 09:21
Ik ken ze niet eens. Heb ook niet de moeite gedaan het op te zoeken. Want ik koop ze toch niet. Ik dacht alleen mee, aangaande de openingspost van TS en dat mama moest betalen. En mijn mening over de garantie/ruilopties bij de Aldi blijft staan.

Groet Jan

Oh en omdat mama moet betalen mag het wel een klotegitaar zijn uit dat dat degelijke Duitsland...? Nou, d'r is geen Duitser aan te pas gekomen! Bovendien een beetje vreemd om te reageren op iets waar je dus blijkbaar geen enkele ervaring mee hebt. Ja, met de garantie/ruilopties van de Aldi. Daar heb je wat aan als je weet dat de enige garantie die je in dit geval hebt is dat je dus nooit één fatsoenlijk instrument zult aantreffen.
Post dit soort dingen dus volgende keer maar op het "Kruideniers-forum" of de site van de Aldi-fanclub of zo!

Gr. C.

PS. De Aldi? Was dat niet die keten met dat fijne personeelsbeleid...???

stikel
2 juni 2010, 10:45
@guitarkid,

Kennelijk zijn er nu eenmaal mensen die een kleinere beurs hebben dan jij. Bij dat kleine budget proberen ze wat te vinden. Daar ging de vraag over en heb ik op gereageerd met een aantal voorwaarden waar de Aldi goed in is. De meesten, zo blijkt uit de inhoud van hun koelkasten, kopen er ook, dus goed inkopen kunnen ze daar ook. Ook met de PC's is dat duidelijk gebleken. Dus waarom zou dat voor andere non-food artikelen niet kunnen. Dus stelt TS (2 berichtjes, dus nieuw op het forum) hier een vraag in de openingspost waar ook een budget genoemd wordt, over, waarschijnlijk een shitset (jouw woorden, niet de mijne, je bent er zelfs erg ziek van geweest). Dat, het een shitset is weet jij, want jij bent tenslotte een vakman die ze uitvoerig getest heeft (tenminste zo doe je je voor, je hebt tenslotte een studio). Als jij dan met een foto van een stapel kachelhout aankomt noem ik uiterst denigrerend voor TS en zijn moeder. Misschien is het wel een bijstandsmoeder, misschien ook niet, weet jij veel. Als je er dan zoveel verstand van hebt, waarom kom je dan, in je eerste reactie, niet met een beter alternatief aan TS voor een klein prijsje. Alles overwegende wat ik tot dusver van je gelezen zou ik 10 x liever bij de Aldi werken dan voor jouw. Als je jouw klanten net zo behandeld zie ik voor jouw ook nog eens carrièremove. Misschien zelfs wel bij de Aldi. Lekker dichtbij :D

Groet Jan (ja ik blijf gewoon vriendelijk groeten)

Kim Wilson
2 juni 2010, 11:33
Kan het ook even wat minder persoonlijk?

Feit blijft dat je het geld voor zo'n Aldi-set ergens anders beter kunt besteden. Tweedehands Richwood of zo, of als je per se nieuw wilt, koop dan een akoestische. Voor dat geld kun je gewoon geen fatsoenlijk spul verwachten, althans niet nieuw.

guitarkid
2 juni 2010, 12:01
@guitarkid,

Kennelijk zijn er nu eenmaal mensen die een kleinere beurs hebben dan jij. Bij dat kleine budget proberen ze wat te vinden. Daar ging de vraag over en heb ik op gereageerd met een aantal voorwaarden waar de Aldi goed in is. De meesten, zo blijkt uit de inhoud van hun koelkasten, kopen er ook, dus goed inkopen kunnen ze daar ook. Ook met de PC's is dat duidelijk gebleken. Dus waarom zou dat voor andere non-food artikelen niet kunnen. Dus stelt TS (2 berichtjes, dus nieuw op het forum) hier een vraag in de openingspost waar ook een budget genoemd wordt, over, waarschijnlijk een shitset (jouw woorden, niet de mijne, je bent er zelfs erg ziek van geweest). Dat, het een shitset is weet jij, want jij bent tenslotte een vakman die ze uitvoerig getest heeft (tenminste zo doe je je voor, je hebt tenslotte een studio). Als jij dan met een foto van een stapel kachelhout aankomt noem ik uiterst denigrerend voor TS en zijn moeder. Misschien is het wel een bijstandsmoeder, misschien ook niet, weet jij veel. Als je er dan zoveel verstand van hebt, waarom kom je dan, in je eerste reactie, niet met een beter alternatief aan TS voor een klein prijsje. Alles overwegende wat ik tot dusver van je gelezen zou ik 10 x liever bij de Aldi werken dan voor jouw. Als je jouw klanten net zo behandeld zie ik voor jouw ook nog eens carrièremove. Misschien zelfs wel bij de Aldi. Lekker dichtbij :D

Groet Jan (ja ik blijf gewoon vriendelijk groeten)

Kom op man.

Ontwikkel eens gevoel voor humor!!

A) Er zijn alternatieven genoeg aangeleverd voor een fractie meer door een hoop forumleden ! Mij ging het er eerst en vooral om dat iemand die Aldi-set niet ging kopen!
B) Die foto van het brandhout geeft aan hoe ik over de gitaar e.d. denk en heeft niets denigrerends naar wie dan ook. Ja, naar de producent van die gitaar! Ach gut..... humor op het forum. Help!
C) Wil je nou eens kappen met dat gezeur over dat de Aldi zo goed is met de inkoop. Ja, met eten en drinken en af en toe een computer, maar niet met gitaren, dat is dus wel gebleken. Duidelijk? Over weinig respect gesproken: jij wilt dus wel evt. een bijstandsmoeder opzadelen met onbespeelbare meuk terwijl ze voor iets meer betere spullen kan krijgen!
D) Ja, ik ben een vakman met een studio en heb waarschijnlijk met mensen en op plaatsen gespeeld waar jij in je natste dromen nog niet aan gedacht hebt! En schrijf bovendien reviews over gitaren etc. in vakbladen die jij misschien ook wel leest! Of dat zou moeten gaan doen !!!!
E) Je komt ook niet bij mij aan het werk, dus maak je geen zorgen. Ik werk alleen met vakmensen met verstand van zaken en heb het stervensdruk. Neemt niet weg dat ik nu even lekker ben gaan zitten om dit even heel duidelijk aan je te maken.
F) Is het je niet opgevallen dat je de enige bent die die Aldi-gitaar wel ziet zitten. Terwijl je dus niet eens weet wat het eigenlijk is. Maar wel blijven OH-en over dat ding.
G) Weet je waarom mijn beurs misschien zo groot is? Omdat ik mijn werk misschien goed doe en heel veel zeer tevreden klanten heb!
H) Ik beschouw mezelf als een fatsoenlijk iemand, maar moet zeggen dat het niet meeviel om nu niet veel valser te worden dan dit.
Zoals Kim Wilson terecht opmerkt: je moet niet persoonlijk worden!

Groeten (zie, ik kan het ook), C.

PS. Ik hoop dat TS wel begrijpt wat een verstandige keus is als het om een leuke starters-set gaat!

snaarplukker
2 juni 2010, 12:06
Voor stikel+1, - het persoonlijk gedeelte.;)
Het hoeft niet zo te zijn dat alles van de ALDI slecht is. Mijn dagelijkse boodschappen komen er vandaan, evenals gereedschappen, LCD-TV, vaste telefoons ect.. Pas nog een tafelcirkelzaag gescoord voor € 50,-- plus 3 zaagbladen voor € 13,95. De kwaliteit is iets waar merken als Black & Decker nog niet aan tippen. Wat betreft de CGiant gitaarset zal deze niet slechter zijn dan J&D, Harley Benton, LC, Squire of al dat spul uit China.
Op zich is het best goed dat er van zulke starterssets zijn, zo is deze leuke hobby bereikbaar voor alle doelgroepen. Voor de meesten is het geen kwelling om daarmee te beginnen, ze zullen langzamerhand sparen voor een betere sound. Degene die advies geven voor een 2e hands gitaar zullen ongetwijfeld iets te koop hebben staan wat ze kwijt willen.;)

lindstrom
2 juni 2010, 12:10
Spam in onderschriften is toegestaan :)

Ok *Kuch*......

Mr.Bluesbreaker
2 juni 2010, 12:16
Jongens, ga lekker een Aldi gitaar halen en kom er een week later achter dat je na 3 minuten spelen je vingers al aan gort hebt en je niet leert spelen op die manier. Prima.
Weg 119,- en of je stopt met spelen, of je moet nog eens zo'n bedrag plus iets meer investeren, terwijl je voor die 2 keer 119,- al een prima instrument koopt. Have it your way, en voor de serieus adviserende gitaristen: laat maar hangen, ze komen zichzelf vanzelf tegen.

geert1976
2 juni 2010, 12:57
Voor stikel+1, - het persoonlijk gedeelte.;)
Het hoeft niet zo te zijn dat alles van de ALDI slecht is. Mijn dagelijkse boodschappen komen er vandaan, evenals gereedschappen, LCD-TV, vaste telefoons ect.. Pas nog een tafelcirkelzaag gescoord voor € 50,-- plus 3 zaagbladen voor € 13,95. De kwaliteit is iets waar merken als Black & Decker nog niet aan tippen. Wat betreft de CGiant gitaarset zal deze niet slechter zijn dan J&D, Harley Benton, LC, Squire of al dat spul uit China.
Op zich is het best goed dat er van zulke starterssets zijn, zo is deze leuke hobby bereikbaar voor alle doelgroepen. Voor de meesten is het geen kwelling om daarmee te beginnen, ze zullen langzamerhand sparen voor een betere sound. Degene die advies geven voor een 2e hands gitaar zullen ongetwijfeld iets te koop hebben staan wat ze kwijt willen.;)

Nee de Aldi is niet slecht qua garantie en ruilen zal het ook wel goed zitten, maar ik heb nu al heel wat gitaartjes in handen gehad die nieuw tussen de E 80,00 a E 130,00 kosten en in die catagorie vind ik de Squiers toch echt het beste, zowel qua sound, bespeelbaarheid en kwaliteit.

Ik denk dat gezien het budget wat TS heeft, hij dit het beste met E 30,00 opkrikt en dan 2e hands een leuk setje samen stelt en voor dit geld is het echt mogelijk om dan kwalitatief een setje te creëren die echt veel beter is dan het setje wat de Aldi aanbiedt.

stikel
2 juni 2010, 14:18
Ik houd op met die guitarkid, want lezen kan hij ook al niet, terwijl ik toch al veel eerder in dit Topic notabene dikgedrukt heb aangegeven, dat ik me gewonnen gaf omtrent de Aldi gitaarset. Bovendien bleek allang dat je als vakman met al je kennis weinig overredingskracht hebt want je vriendinnetje luisterde ook al niet naar je. En die zak hout met dat weegeklaag over je vriendinnetje zou ik geen humor willen noemen. Wat betreft, een goede alternatieve budgetset voor TS kun je, als grote vakman, ook al niets bedenken maar leun je op medeforummers die wel merken noemen. Dus die opsomming van je geweldige prestaties en je grote beurs neem ik en waarschijnlijk veel meer lezers, juist door je eigen teksten, met een korrel zout. Ik ken jouw soort (alles van de bank, je grote vierwieler van de lease). Ik zou voortaan wat meer voor de wind plassen, wordt je broek ook niet nat.;)

TS en lezers met wel goede tips: Oprechte excuses voor dit gekrakeel tussendoor en ik hoop dat er een goede beginner set komt. Back on topic: Kom maar op met goede beginner sets.

Groet Jan (Geef je het op met de kid. Ja ik geef het op met de kid :seriousf:)

cazmodean
2 juni 2010, 14:36
Hey! Wat komt er niet van de Aldi, maar toch uit Duitsland? JAH ditte http://www.thomann.de/nl/gitarensets.html Genoeg keuze dacht ik zo :) En natuurlijk de niet-tevreden-geld-terug-regeling van dertig dagen.

Kim Wilson
2 juni 2010, 16:18
Los het even per PM op of zo. Dit gezeik heeft niemand wat aan.

guitarkid
2 juni 2010, 16:22
Los het even per PM op of zo. Dit gezeik heeft niemand wat aan.

Je hebt gelijk.

Gr. C.

__________Streep___________

geert1976
2 juni 2010, 17:15
Nu even een paar ideetjes voor TS wat er zoal te koop is op MP zodat je voor tussen de E 120,00 en E 150,00 je eigen setje bij elkaar kunt kopen, wat beter is dan het door hem beoogde setje.

Ik zeg niet dat hij dit moet kopen, handelen naar eigen inzicht dus:

gitaren:

http://link.marktplaats.nl/346338615

http://link.marktplaats.nl/345470165

http://link.marktplaats.nl/347898431

http://link.marktplaats.nl/348093989



Een versterkertje erbij...

http://link.marktplaats.nl/350859034

http://link.marktplaats.nl/346517510

http://link.marktplaats.nl/347198177


Dit zijn slechts voorbeelden, ik zeg niet dat TS dit moet kopen, maar wil hem een leidraad geven dat je voor een budget van rond de E 150,00 een leuk en goed beginners setje bij elkaar kan sprokkelen:ok:

D-string
2 juni 2010, 17:30
Door alle reacties die ik hier en in dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135911) zie over startersetjes bij de Aldi wil ik toch ook een kleine toevoeging doen.

Zelf ben ik begonnen met een akoestische gitaar .. omdat mijn huisgenoten vroeg willen slapen had ik 's avonds niet de mogelijkheid om veel te spelen. Als ik dan na werktijd nog een cursus/afspraak met vrienden had of wilde sporten kon ik het spelen wel vergeten. Via speurders.nl kwam ik een Yamaha set tegen. Via de zoekfunctie op dit forum zag ik dat dit setje ook van de Lidl of Aldi afkomstig was voor een prijs rond de 200 euro. De reacties richting deze set waren wel iets enthousiaster dan over de huidige aanbieding. Zelf had ik er ook niet veel vertrouwen in maar nadat ik de set geprobeerd heb en hem voor 100 euro mee heb kunnen nemen ben ik er eigenlijk heel blij mee.

Door gewoon ergens mee te beginnen heb ik nu een veel beter idee wat ik in een gitaar zoek.. zo ben ik begonnen op de HB stand omdat ik dit mooi vond klinken, maar inmiddels speel ik grotendeels de 2 SC's.

Het kan natuurlijk zijn dat ik net een goede uit de partij heb gekregen. Wel merk ik dat de standaard snaren bagger zijn en dat er helaas één snaar is die ontstemt als ik de gitaar een dag later weer pak.

Voor het geld is het voor mij nu een prima gitaar.

Na deze opmerking wil ik me wel bij de algemene aansluiten dat ik geen vertrouwen heb in de aanbieding waar dit topic over gaat. :)

Rock Bottom
2 juni 2010, 17:47
Door alle reacties die ik hier en in dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135911) zie over startersetjes bij de Aldi wil ik toch ook een kleine toevoeging doen.

Zelf ben ik begonnen met een akoestische gitaar .. omdat mijn huisgenoten vroeg willen slapen had ik 's avonds niet de mogelijkheid om veel te spelen. Als ik dan na werktijd nog een cursus/afspraak met vrienden had of wilde sporten kon ik het spelen wel vergeten. Via speurders.nl kwam ik een Yamaha set tegen. Via de zoekfunctie op dit forum zag ik dat dit setje ook van de Lidl of Aldi afkomstig was voor een prijs rond de 200 euro. De reacties richting deze set waren wel iets enthousiaster dan over de huidige aanbieding. Zelf had ik er ook niet veel vertrouwen in maar nadat ik de set geprobeerd heb en hem voor 100 euro mee heb kunnen nemen ben ik er eigenlijk heel blij mee.

Door gewoon ergens mee te beginnen heb ik nu een veel beter idee wat ik in een gitaar zoek.. zo ben ik begonnen op de HB stand omdat ik dit mooi vond klinken, maar inmiddels speel ik grotendeels de 2 SC's.

Het kan natuurlijk zijn dat ik net een goede uit de partij heb gekregen. Wel merk ik dat de standaard snaren bagger zijn en dat er helaas één snaar is die ontstemt als ik de gitaar een dag later weer pak.

Voor het geld is het voor mij nu een prima gitaar.

Na deze opmerking wil ik me wel bij de algemene aansluiten dat ik geen vertrouwen heb in de aanbieding waar dit topic over gaat. :)

Dat was dan ook een iets betere gitaar.

Martijn-w
2 juni 2010, 19:40
Groet Jan (ja ik blijf gewoon vriendelijk groeten)

Dat groeten is op een forum alleen maar irritant. Het is geen brief die je schrijft. En wie er post staat al links van de post, dus daarvoor hoeft het ook niet.

Ik zou overigens geen aldi pakket kopen, zoals al heel vaak gezegd wordt.

almarvk
2 juni 2010, 20:56
Graag ontopic reageren en niet elkaar zo afzeiken. Ik word hier een beetje moe van.

stikel
2 juni 2010, 21:40
Nu even een paar ideetjes voor TS wat er zoal te koop is op MP zodat je voor tussen de E 120,00 en E 150,00 je eigen setje bij elkaar kunt kopen, wat beter is dan het door hem beoogde setje.

Ik zeg niet dat hij dit moet kopen, handelen naar eigen inzicht dus:

gitaren:

http://link.marktplaats.nl/346338615

http://link.marktplaats.nl/345470165

http://link.marktplaats.nl/347898431

http://link.marktplaats.nl/348093989



Een versterkertje erbij...

http://link.marktplaats.nl/350859034

http://link.marktplaats.nl/346517510

http://link.marktplaats.nl/347198177


Dit zijn slechts voorbeelden, ik zeg niet dat TS dit moet kopen, maar wil hem een leidraad geven dat je voor een budget van rond de E 150,00 een leuk en goed beginners setje bij elkaar kan sprokkelen:ok:

Kijk de goede raad komt vanzelf bovendrijven door iemand met zakelijk inzicht, iemand die van een koopje ook weer wat maakt, een neus heeft voor dergelijke gitaren en wanneer hij er een vindt direct actie onderneemt en toeslaat. Dat noem ik een vakman. :ok:

Groet Jan (Guitarkid, uitstekend opgelost)

labyrinth
2 juni 2010, 22:45
Even tussendoor, hij is eigenlijk een zij :roll: Maar good, you couldn't have known.
Situatie is een beetje veranderd, ik ga waarschijnlijk stoppen met mijn pianolessen. Mijn leraar stopt ermee, en ik was eigenlijk toch al uitgeleerd wat technieken etc betreft, ik kan gemakkelijk in mijn eentje verder op de piano.
Dan ben ik toch eigenlijk wel van plan om gewoon gitaarlessen te gaan nemen. Ik ga dus officïeel de gitaarwereld betreden::cheerup: :noob: :cheerup:

Ik ga dus nog even afwachten met het daadwerkelijk kopen van een gitaar, toch even advies afwachten van gitaarleraar zelf etc. Maar ondertussen vind ik het toch wel handig om een beetje insight te krijgen over goede merken etc, of van die tweedehands aanbiedingen van MP.

Gelijk even een vraagje, zo'n kleine Orange versterker, komt daar echt goed geluid uit? Mijn instinct, zit misschien helemaal fout, maar heeft toch het gevoel van groter is beter (tot enige hoogten ofcourse)

snaarplukker
2 juni 2010, 22:51
...Gelijk even een vraagje, zo'n kleine Orange versterker, komt daar echt goed geluid uit? Mijn instinct, zit misschien helemaal fout, maar heeft toch het gevoel van groter is beter (tot enige hoogten ofcourse)
Voor op je slaapkamer: geschikt.
Voor op het podium: ongeschikt.;)

Weeble
2 juni 2010, 23:05
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je leuk vind/wilt gaan spelen.
Voor meer vragen over versterkers:

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=13;)

macwilliams
2 juni 2010, 23:10
Wat is nu je werkelijk te besteden budget?
Wie zijn je "helden" op gitaar gebied?
Waar zul je de meeste tijd spelen doorbrengen (slaapkamer)?

Geert gaf al een paar mooie voorbeelden. Guitarkid gaf een realistisch beeld weer over de kwaliteit van het Aldi setje en stikel houd net als ik van de kartoffelsalade van de Aldi (die is echt lekker).

guitarkid
3 juni 2010, 09:15
Wat is nu je werkelijk te besteden budget?
Wie zijn je "helden" op gitaar gebied?
Waar zul je de meeste tijd spelen doorbrengen (slaapkamer)?

Geert gaf al een paar mooie voorbeelden. Guitarkid gaf een realistisch beeld weer over de kwaliteit van het Aldi setje en stikel houd net als ik van de kartoffelsalade van de Aldi (die is echt lekker).

Maar Guitarkid en Stikel hebben het via PM even netjes opgelost, dat dan weer wel! ;)

D-string
9 juni 2010, 16:52
:hippie: <bump> :hippie:

de set is nu al goedkoper :)

Alleen deze verkoper geeft aan dat er nog iets aan de afstelling is gedaan.



Heb de gitaar geintoneerd en de tremolo ideaal ingesteld.


http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/topklasse-cgiant-stratocaster-versterker-accessoires-67003462.html

McVenco
9 juni 2010, 17:33
de set is nu al goedkoper :)

Yep, maar nu is de versterker tegen een meerprijs van 60 euro :chicken:

FlameDude
8 augustus 2010, 18:20
Ik heb vaak gelezen dat Harley Benton een goed merk is voor beginners.

Dus als het budget echt laag is:
http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=gitarensets&oa=pra

yordi-15
8 augustus 2010, 21:12
troep dat aldi heeft,lidl ook

JanVrm
10 augustus 2010, 12:30
Ondanks dat ik in het bezit ben van een aardig assortimente echt fijne gitaren zoals een Gibson Les Paul Custom uit 1978, een Fender Strat uit 1994 en zelf ook nog een gitaar gebouwd. Maar ik kon het onlangs uit pure nieuwsgierigheid niet laten om na een tip van mijn vrouw voor 60 euro dit C.Giant setje te kopen.

Misschien heb ik geluk gehad: de gitaar zag er basic niet beroerd uit, al vond ik het plastic van de slagplaat wat beroerd uitzien en de tremolo (die ik toch niet gebruik) stond te ver van de body verbogen, maar dat zijn dingetjes die je zelf kunt verhelpen.

Er zat ook een setje waardeloze ijzerdraden op die ik er direct afgepleurd heb. Op de toets zat een te verwaarlozen deukje en de actie was te hoog.

Maar voor 60 euro koester je dus geen verwachtingen en ik had er bij voorbaat al rekening gehouden om er zelf wat aan te gaan prutsen.

Het eerste wat ik heb gedaan is de plastic topkam (frut) eruit te wippen en een Black Tusq-topkam erin te vijlen. Vervolgens een fatsoenlijke set Ernie Ball snaren (0.10) erop gelegd. Dan ondervind je dat de stemmechanieken bij veel windigen niet soepeltjes zijn (lees eerder: verwachtingen). Maar daarbij moet ik zeggen dat ze naderhand toch wel wonderwel erg goed gestemd blijven. Ik ondervind nu op dat gebied geen enkel probleem (al heb ik dus niet de tremolo geprobeerd). Vervolgens heb ik de actie wat omlaag gebracht en de gitaar geintoneerd (was weinig werk, want hij was al redelijk geintoneerd) en is hij prima bespeelbaar. Vooral nadat ik de wat ruwe hals met een fijne staalwol glad geschuurd heb.

En hoe simpeltjes de imitatie-elementen eruit zijn: ze doen hun werk en niet geheel onbelangrijk: geen ruis, brom en het omschakelen met de switch gaat zelfs stiller dan met een echte Fender.

Wat mij betreft: een prima gitaar om mee op vakantie te nemen in combinatie met een Boss Micro BR. Uit angst voor diefstal zal ik dan geen Fender of Gibson meenemen.

Conclusie: behoudens onverwachte zaken, tot nu functioneert de gitaar prima. Maar niets voor een beginneling die niet weet hoe hij een gitaar moet afstemmen, dat moet ik erbij zeggen. Maar hij bevalt me zo goed dat ik hem zelfs overweeg naar de repetitie te nemen voor een paar nummers die in een andere stemming staan.

Iemand met een kleiner budget adviseer ik zelf ook gewoon op Marktplaats bijv. een 2e-hands Ibanez of Squier te kopen, al mag ik zeggen dat ik wel eens wat Squiers in de hand heb gehad die nauwelijks beter waren dan mijn nu merkloze Aldi Strat (die C.Giant naam heb ik er toch maar afgeschuurd).
En omdat ik wel van de knutsel ben: zwarte body met witte slagplaat is mij wat saai.....ooit zal ik er wel aan gaan schuren...

In ieder geval, zo heel slecht is deze gitaar helemaal niet. Maar wel belachelijk laag die prijs als je nagaat dat er nog een stemapparaatje, snoer en 20W versterker bij zit die het zonder poespas gewoon doet (al gebruik ik deze verder niet). Gezien de uitknijpcultuur van Aldi jegens haar leveranciers heeft ofwel een stock trader of de Chinese producent hier waarschijnlijk gewoonweg geld aan verloren.

tostiapparaat
18 augustus 2010, 23:42
JanVrm heeft gelijk,

mijn buurjongen heeft ook dit setje gekocht, van c.Giant , ook al had ik hem gezegd dat hij dat beter niet kon doen.

maar toen ik de gitaar in handen had viel het best wel mee, zo slecht is het gitaartje niet

was vrij goed te intoneren en ontstemt niet snel,

de versterker was ook zo slecht nog niet


dit setje was 10 keer beter als waar ik op begonnen ben,,
en mijn setje kostte het dubbele en heb ik bij een wat grotere muziekzaak gekocht..

Git Aar
19 augustus 2010, 19:11
troep dat aldi heeft,lidl ook
Je kan beter wachten op een Yamaha pack bij de Lidl.

munkie
19 augustus 2010, 20:10
He bah bij de Aldi bij mij in het dorp staat ie ook voor 60 euri. Jullie bezotgen me zelfs GAS voor de Aldi startersset, het moet niet gekker worden :speed:

Plant
19 augustus 2010, 21:06
He bah bij de Aldi bij mij in het dorp staat ie ook voor 60 euri. Jullie bezotgen me zelfs GAS voor de Aldi startersset

Nou, doe wat je niet laten kunt...maar niet het forum bevuilen met een Aldi HNGD topic inclusief foto's hè :stop: