PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen? onmogelijke keuze...



lizanne
31 mei 2010, 19:08
Hallo... =)

Ik wil al een hele tijd een nieuwe gitaar en versterker.
Na 1 jaar met mijn beginners setje ben ik nu wel toe aan iets beters...
Ik heb nu een Ibanez gitaar, waar ik eigenlijk nog steeds heel blij mee ben,
maar mijn versterker, die het geluid maakt van een opstijgend vliegtuig, is nodig toe aan vervanging!

Telkens kijk ik weer naar de Dean gitaren... Ik vind ze super mooi en heb er al eens op gespeeld...
Ik zit zelf te denken aan zoiets; http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/ml-knight

Is het nou zo dat je met deze gitaren niet clean kunt spelen? ;p hehe

En wat voor versterker is goed voor Dean gitaren... Zelf zat ik te denken aan een line 6 versterker... maar nou las ik ook weer dat, dat dan weer niet klinkt met zo'n gitaar//

Ik ga ook voor wat meer info naar de muziekwinkels, maar ben benieuwd naar jullie mening....

Ook andere gitaren/versterkers, die aan te raden zijn, zou ik graag willen weten... Ik speel meestal metal...

Moet een gitaar nou echt boven de 1000 euro zijn om geweldig te kunnen klinken en dat je door zo'n gitaar ook een beetje ervaren overkomt ? haha

Alvast bedankt..


Lizanne

Tupelo
31 mei 2010, 19:11
Gitaar ga ik me niet mee bemoeien.
Zal de truck wel doen en inderdaad clean niet erg lekker uit de verf komen.
Komen vast andere adviezen voor.

Wat versterker betreft is een Line6 wel divers, maar aangezien je van metal houdt hoeft die dat helemaal niet te zijn.
Randall maakt goede betaalbare metal versterkers (mijns inziens).
Daar zou ik naar op zoek gaan op marktplaats.

Wiellem
31 mei 2010, 19:44
Wat is je budget?

Ik neem aan dat je metal wilt spelen als je zo'n gitaar wilt.

Speel je in een band? (of misschien binnenkort?)

Eisen voor een Floyd of iets dergelijks?

Alles kan :)

guitarkid
31 mei 2010, 20:27
Hallo... =)
Ik heb nu een Ibanez gitaar, waar ik eigenlijk nog steeds heel blij mee ben,
maar mijn versterker, die het geluid maakt van een opstijgend vliegtuig, is nodig toe aan vervanging!


Waarom wil je dan een nieuwe gitaar? Alleen een nieuwe versterker lijkt me dan slimmer en kun je daar nu je gehele budget voor gebruiken (en dus iets beters kopen). Je kunt later altijd nog voor een andere gitaar (een Dean of wat dan ook) gaan.
Gewoon je budget bepalen, naar een goede winkel gaan, je Ibanez meenemen en uitleggen wat je zoekt en alle opties goed uitproberen.
Ik kan me voorstellen dat je dan op een buizenversterker uitkomt! Ze worden steeds beter en betaalbaarder!

Succes, C.

Mr. Dynamite
31 mei 2010, 20:28
Voor dat budget is zat goed spul te krijgen, ga eens naar een winkel in de buurt om wat te testen, kijken wat je ligt.

Qua versterker zou ik ook aan een Randall RG75 bijvoorbeeld eens testen.
2dehands niet duur te krijgen. Clean zou zo'n gitaar natuurlijk wel doen maar verwacht geen wonderen ;)

munkie
31 mei 2010, 21:04
Ik heb eens een Randall buizentopje getest, niet gek voor het geld maar ik kon er echt alleen maar metal uit halen. Ik zou zeggen koop een Roland Cube 30 of een Vox AD of VT 30, modelling amps met effecten, kan je alle gitaargeluiden uithalen. Speaker(s) vanaf 10 inch nemen niet kleiner.

lizanne
31 mei 2010, 21:06
Misschien kan ik inderdaad eerst alleen mijn versterker vervangen..
en later kijken voor een andere gitaar...

Stom dat ik dacht dat je geen clean kon spelen met een zo'n dean gitaar...
Maar het zal allemaal vast wel redelijk goed klinken,


Bedanktt.. !

lizanne
31 mei 2010, 21:14
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/line-6/spider-iv-30

Ik ga denk ik voor deze...

Ik heb nog niet zo veel verstand van gitaren/versterkers, dat als ik het uittest, ik zelf kan bepalen of het nou goed is ja of nee....

Ik kijk meer naar hoe het eruit ziet, maar ik let wel op wat ik koop.. hehe...

Liquid_Metal
31 mei 2010, 22:08
Zo'n spider is een goede amp, maar als je oren echt kritisch zijn zul je daar geen bevredigend metalgeluid uit halen. Dan zou je kunnen kijken naar iets van Randall, Peavey, Marshall and the like. Hoewel ik me wel een beetje afvraag of de laag geprijsde amps van zojuist genoemde merken veel beter zijn dan de Spider. Daar heb ik eerlijk gezegd niet veel ervaring mee.
Qua gitaar kun je kijken naar bv Ibanez, Schecter, ESP, BC Rich. Maar als je tevreden bent met je huidige gitaar raadt ik je aan eerst een goede versterker te kopen. Zo'n gitaar kan altijd later nog, en dan heb je een ruimer budget voor je versterker. Zo te lezen is dat namelijk de beperkende factor.

Wiellem
31 mei 2010, 22:20
http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/line-6/spider-iv-30

Ik ga denk ik voor deze...

Ik heb nog niet zo veel verstand van gitaren/versterkers, dat als ik het uittest, ik zelf kan bepalen of het nou goed is ja of nee....

Ik kijk meer naar hoe het eruit ziet, maar ik let wel op wat ik koop.. hehe...

Tip kijk echt 2dehands, gewoon versterker goed testen scheelt een hoop geld :)