PDA

View Full Version : Klotz Titanium



Mr.Bluesbreaker
31 mei 2010, 16:10
Ik heb bij optredens 4 instrumentkabels: board-amp, gitaar-board, en 2 van FX processor naar amp heen en weer. Ik gebruik 4 verschillende types door elkaar (Klotz TM Stevens, Klotz Titanium, Klotz Lagrange en een Spectraflex Baldee. Die laatst heb ik al bijna 10 jaar, en speelt na honderden optredens nog steeds door en geeft geen kik.

Waarom ik 4 verschillende types heb, is puur wat er bij de lokale zaak op voorraad was en wat en goede kabel zou zijn. Hou je vanzelf degenen over die het altijd doen en goed klinken. Nu "investeerde" ik enkele maanden terug dus in een Klotz Titanium, dat zou het beste zijn wat er te krijgen was op dat moment. Ik denk moa, die standaard Klotz die ik nu heb - ik upgrade lekker naar zo'n duurdere variant. De titaniumkabel a 57,95 houd het nog geen 15 optredens vol en ik ben erg zuinig met mijn spullen. Zelden gaat er een instrumentkabel stuk.

Nu dacht ik: pech, misschien toch per ongeluk te heftig ergens aan blijven haken. In de laatste maanden is de kabel exact op de verbindingsstukken weer defect gegaan, en wordt de kabel nu onder garantie voor de 3e (!) keer gemaakt, dit keer worden er andere pluggen aangezet omdat het blijkt dat de Titanium serie altijd hier stuk gaat.
Na wat onderzoek bleek van veel klanten dat dit type vaak defect gaat en ook op dit punt. We hebben het hier over een kabel van bijna 60 euro. Mag die dan alleen door prinsesjes met witte handschoenen worden gebruikt?

Nu zeur ik normaal echt nooit over een product (ah, nu doe je het toch!:D) maar wat een tegenvaller! Ook mijn bassist had hetzelfde defect. Zelfs kabels die de helft kosten overleven het wel itt. deze "superieure" kabel. Dat je het even weet, mocht je nog op zoek zijn naar een nieuwe kabel....neem gerust de Lagrange/TM stevens sig. van Klotz hoor, geen kwaad woord over het merk zelf. Deze houden het bij mij al 150+ gigs probleemloos vol.

D3nnis
1 juni 2010, 12:17
neem gerust de Lagrange/TM stevens sig. van Klotz hoor, geen kwaad woord over het merk zelf.

Super om te lezen dat er dus toch nog Klotz kabels zijn die wél heel blijven...ik heb ook al zo veel Klotz kabels kapot gehad...

Mr.Bluesbreaker
1 juni 2010, 14:50
De microfoonkabels M1 van hun doen het bij mij ook erg goed. Dus geen Klotz bashtopic hoor, maar een Titanium-waarschuwing:)

Exi
1 juni 2010, 16:43
Je zou toch zeggen dat ze die kabels onderwerpen aan een duurzaamheidstest?
Een zwak punt in een kabel is op deze manier toch snel opgespoord?

Ik heb hier een vrij nieuwe Klotz Matthius Jabs sig. kabel en ik hoop dat deze wel een tijdje meegaat.