PDA

View Full Version : een probleem...



guitar.girl
31 mei 2010, 14:46
hallo,
ik heb een probleem...
ik wil een elektrische gitaar maar mijn probleem is mijn ouders.
zij willen namelijk niet dat ik de hele dag zit te spelen en ik moet van hun waarschijnlijk altijd met een koptelefoon op spelen.
wat ik zelf natuurlijk heel jammer vind.:(

maar nu wil ik eigenlijk advies want, wat moet ik doen?

- een versterker kopen en daar mijn koptelefoon in doen?
- en hoeveel watt moet die versterker dan zijn?
- en ik heb ook iets gehoord over ampplugs van vox is dat handig?
ik hoor graag advies over wat het handigste is of hebben jullie nog ideeen?
alvast bedankt!
groetjes rianne

Wiellem
31 mei 2010, 14:50
Ik zou in jou geval een kleine versterker als een Roland Cube 20x halen waarmee je ook op lage volumes een goed geluid kan krijgen, en waarmee je via een koptelefoon kan spelen.

Zelf heb ik ook een ampplug van Vox maar vind het eigenlijk helemaal niet fijn werken, hoogstens als laatste noodoplossing.

Zelf gebruik ik als oefenversterker een Vox DA5 aangesloten op een mengpaneeltje samen met de PC waardoor ik zowel via de stereo kan spelen als samen op 1 koptelefoon.

allochthomas
31 mei 2010, 14:52
Misschien eens waard om te kijken naar een pod van line6. Kan je gewoon lekker met je koptelefoon de hele dag oefenen en je hebt verschrikkelijk veel instel mogelijkheden. Als je toch gewoon een "normale" versterker wilt dan kan ik je de cube's van roland van harte aanbevelen. Als je ouder weg zijn kan je lekker over de ingebouwde speaker spelen en als ze lopen te klagen kan je er gewoon een koptelefoon inpluggen

guitar.girl
31 mei 2010, 15:49
Misschien eens waard om te kijken naar een pod van line6. Kan je gewoon lekker met je koptelefoon de hele dag oefenen en je hebt verschrikkelijk veel instel mogelijkheden. Als je toch gewoon een "normale" versterker wilt dan kan ik je de cube's van roland van harte aanbevelen. Als je ouder weg zijn kan je lekker over de ingebouwde speaker spelen en als ze lopen te klagen kan je er gewoon een koptelefoon inpluggen

ja goed idee ik ga denk ik idd even de roland cube ergens uitproberen. en die
line6 pod ziet er ook leuk uit.
bedankt voor de reactie ga er even over nadenken.

Ibanez666
31 mei 2010, 15:50
wat is je budget?

guitar.girl
31 mei 2010, 15:53
Ik zou in jou geval een kleine versterker als een Roland Cube 20x halen waarmee je ook op lage volumes een goed geluid kan krijgen, en waarmee je via een koptelefoon kan spelen.

Zelf heb ik ook een ampplug van Vox maar vind het eigenlijk helemaal niet fijn werken, hoogstens als laatste noodoplossing.

Zelf gebruik ik als oefenversterker een Vox DA5 aangesloten op een mengpaneeltje samen met de PC waardoor ik zowel via de stereo kan spelen als samen op 1 koptelefoon.

heei,
die amplug lijkt me idd geen goed idee meer.
is die vox DA5 een beetje goed? ik zit idd ook te kijken naar een roland maar ik ga eerst nog even sparen:)
bedankt voor je reactie

guitar.girl
31 mei 2010, 15:55
wat is je budget?


heei,
ik ben nog aan het sparen maar ik dacht voor de gitaar 300 en de versterker rond de 100 euro is dat een goede verhouding?

jonesd
31 mei 2010, 15:57
Ik zou in jou geval een kleine versterker als een Roland Cube 20x halen waarmee je ook op lage volumes een goed geluid kan krijgen, en waarmee je via een koptelefoon kan spelen.

Zelf heb ik ook een ampplug van Vox maar vind het eigenlijk helemaal niet fijn werken, hoogstens als laatste noodoplossing.

Zelf gebruik ik als oefenversterker een Vox DA5 aangesloten op een mengpaneeltje samen met de PC waardoor ik zowel via de stereo kan spelen als samen op 1 koptelefoon.

Wat vind je niet fijn aan de amplug?

TimS
31 mei 2010, 16:03
Doe jezelf een lol en koop een POD ipv een Cube als je vaak met koptelefoon op moet spelen. De koptelefoon uitgang op een Cube is leuk voor erbij, maar een koptelefoon op een POD klinkt echt 100x beter. Als je zonder koptelefoon wilt spelen kun je de POD gewoon aansluiten op speakers van je PC of je geluidsinstallatie.

Ibanez666
31 mei 2010, 16:04
heei,
ik ben nog aan het sparen maar ik dacht voor de gitaar 300 en de versterker rond de 100 euro is dat een goede verhouding?

Misschien een goed idee om eens rustig met je ouders om tafel te gaan zitten en nou precies te kijken wat je straks wel mag en wat niet. Je zegt dat je waarschijnlijk van hen een koptelefoon op moet, maar dat is dus niet zeker.

Als jij nou bijvoorbeeld voorstelt om niet de hele dag gitaar te gaan spelen, maar bijvoorbeeld een half uurtje of uurtje per dag en dan niet te hard speelt en dan kijkt wat ze er van vinden? Ik vind zelf dat iedere ouder die kinderen heeft die een instrument willen spelen zouden moeten aanmoedigen. Maar als ze bang zijn dat je te vaak gaat spelen en daardoor minder aan bijvoorbeeld je huiswerk toe komt, dan begrijp ik ze wel. Het is dus zaak eerst goede afspraken te maken en als je dat hebt gedaan eens fijn voor een versterker+gitaar gaan shoppen....

Wiellem
31 mei 2010, 16:05
heei,
die amplug lijkt me idd geen goed idee meer.
is die vox DA5 een beetje goed? ik zit idd ook te kijken naar een roland maar ik ga eerst nog even sparen:)
bedankt voor je reactie

De Vox heb ik voor weinig kunnen kopen ooit en vind het een ideaal ding, enige wat mist is de bass door de kleine speaker en er is maar 1 kanaal wat bij alleen oefenen geen probleem is maar als enige versterker is het hebben van een clean en distortion kanaal toch wel een stuk makkelijker. -> Roland Cube.


Wat vind je niet fijn aan de amplug?

Ik vind het een fragiel ding met een mooi geluid maar het continue opletten dat hij nergens tegenaankomt vind ik helemaal niks, sowieso vind ik met koptelefoon spelen niet erg fijn.

Parasite
31 mei 2010, 16:10
Misschien een goed idee om eens rustig met je ouders om tafel te gaan zitten en nou precies te kijken wat je straks wel mag en wat niet. Je zegt dat je waarschijnlijk van hen een koptelefoon op moet, maar dat is dus niet zeker.

Als jij nou bijvoorbeeld voorstelt om niet de hele dag gitaar te gaan spelen, maar bijvoorbeeld een half uurtje of uurtje per dag en dan niet te hard speelt en dan kijkt wat ze er van vinden? Ik vind zelf dat iedere ouder die kinderen heeft die een instrument willen spelen zouden moeten aanmoedigen. Maar als ze bang zijn dat je te vaak gaat spelen en daardoor minder aan bijvoorbeeld je huiswerk toe komt, dan begrijp ik ze wel. Het is dus zaak eerst goede afspraken te maken en als je dat hebt gedaan eens fijn voor een versterker+gitaar gaan shoppen....

Inderdaad! heb ik ook gedaan en na verloop van tijd raken je ouders gewend en kunnen ze ook hardere volumes accepteren. :blast:

Ibanez666
31 mei 2010, 16:13
Inderdaad! heb ik ook gedaan en na verloop van tijd raken je ouders gewend en kunnen ze ook hardere volumes accepteren. :blast:

Jep en als je een beetje gitaar kan spelen, zullen ze nog trots op je zijn ook ;)

smullie
31 mei 2010, 16:17
En 300€ voor de gitaar en 100€ voor de amp is een mooi budget om je eerste spullen te kopen... :ok:

guitar.girl
31 mei 2010, 16:28
Misschien een goed idee om eens rustig met je ouders om tafel te gaan zitten en nou precies te kijken wat je straks wel mag en wat niet. Je zegt dat je waarschijnlijk van hen een koptelefoon op moet, maar dat is dus niet zeker.

Als jij nou bijvoorbeeld voorstelt om niet de hele dag gitaar te gaan spelen, maar bijvoorbeeld een half uurtje of uurtje per dag en dan niet te hard speelt en dan kijkt wat ze er van vinden? Ik vind zelf dat iedere ouder die kinderen heeft die een instrument willen spelen zouden moeten aanmoedigen. Maar als ze bang zijn dat je te vaak gaat spelen en daardoor minder aan bijvoorbeeld je huiswerk toe komt, dan begrijp ik ze wel. Het is dus zaak eerst goede afspraken te maken en als je dat hebt gedaan eens fijn voor een versterker+gitaar gaan shoppen....

heei
ja klopt ik mag echt wel is gewoon zonder koptelefoon spelen maar niet uren achter elkaar en daarom wil ik toch wel een versterker maar ik wil niet..
en een versterker en zo'n line6 pod ding dus wat zal ik doen ?
is het geluid slecht als je een koptelefoon op je versterker zet of is het goed te doen?want dan hoef ik aleen een versterker te kopen.

guitarnijboer
31 mei 2010, 16:41
Ik zou aan je ouders laten weten dat je nog eens diep hebt nagedacht en toch besloten hebt om trompet te gaan spelen! Eens kijken hoe dat bevalt....:soinnocent:

Ibanez666
31 mei 2010, 16:46
heei
ja klopt ik mag echt wel is gewoon zonder koptelefoon spelen maar niet uren achter elkaar en daarom wil ik toch wel een versterker maar ik wil niet..
en een versterker en zo'n line6 pod ding dus wat zal ik doen ?
is het geluid slecht als je een koptelefoon op je versterker zet of is het goed te doen?want dan hoef ik aleen een versterker te kopen.

Persoonlijk vind ik een koptelefoon helemaal niets, maar das aan jou. Ik zou gewoon een mooi klein versterkertje kopen en een knap gitaartje en me daarbij voor laten lichten door iemand uit je buurt die er verstand van heeft. En als je heel slim bent begin je met tweedehands spul.

Wiellem
31 mei 2010, 16:54
Mensen vergeten nog wel eens dat een versterker ook zacht kan geloof ik :)

guitar.girl
31 mei 2010, 17:30
Mensen vergeten nog wel eens dat een versterker ook zacht kan geloof ik :)

ja maar soms vinden me ouders het al irritant als ik acoustisch zit te spelen
omdat je het gewoon door het hele huis hoort... maar je hebt wel gelijk want ik koop denk ik gewoon een goed versterkertje die ook zacht goed klinkt

Ibanez666
31 mei 2010, 20:31
ja maar soms vinden me ouders het al irritant als ik acoustisch zit te spelen


Da's nou jammer.... :(

Plant
31 mei 2010, 21:19
ja maar soms vinden me ouders het al irritant als ik acoustisch zit te spelen
omdat je het gewoon door het hele huis hoort... maar je hebt wel gelijk want ik koop denk ik gewoon een goed versterkertje die ook zacht goed klinkt

Hoi, welkom op het forum!

Tja, op een akoestische gitaar zit geen volumeregeling ;) . Op een versterker voor een elektrische gitaar wel. Dus die kan dus in feite zachter zonder dat je een koptelefoon gebruikt. Maar als je rock speelt wil je toch wel wat volume. Toch kan het denk ik best wel.

Ik heb jaren lang in een redelijk gehorige flat (met rondom buren) gewoond met akoestische en elektrische gitaar en versterkers. Ik woonde er al jaren toen ik een keer in het trappenhuis gewapend met elektrische gitaar en versterker een van de buren tegenkwam. "Speel jij hier gitaar! :???: Dat wist ik helemaal niet. Ik hoor nooit wat." Het moet mogelijk zijn.

crapton
31 mei 2010, 21:46
Naast de POD van Line6 kan je om te beginnen ook een V-Amp3 pakken van Behringer. Past prima in je budget. Zo'n ding kan je koppelen met je stereo setje en dan klinkt het nog redelijk ook. Leuk om mee te beginnen.

Voor 300 € kan je best een leuke electrische gitaar kopen. Klein beetje meer heb je de Yamaha RGX-A2 - daar kan je jaren mee doen. Is gewoon goed ook voor profs. In Engeland voor 370 €. Maar er is in die prijsklasse erg veel te krijgen.

RoelSmoel
31 mei 2010, 22:13
Compleet offtopic, maar wat me opvalt, de jongeren onder ons (waartoe ik mij ook reken..), maken steeds meer topics aan met een titel zoals: Help, Hulp gevraagd, Een probleem etc etc etc.. Als ze er gewoon inzetten waar het over gaat maakt het toch een stuk makkelijker voor iedereen?

guitar.girl
31 mei 2010, 22:52
Hoi, welkom op het forum!

Tja, op een akoestische gitaar zit geen volumeregeling ;) . Op een versterker voor een elektrische gitaar wel. Dus die kan dus in feite zachter zonder dat je een koptelefoon gebruikt. Maar als je rock speelt wil je toch wel wat volume. Toch kan het denk ik best wel.

Ik heb jaren lang in een redelijk gehorige flat (met rondom buren) gewoond met akoestische en elektrische gitaar en versterkers. Ik woonde er al jaren toen ik een keer in het trappenhuis gewapend met elektrische gitaar en versterker een van de buren tegenkwam. "Speel jij hier gitaar! :???: Dat wist ik helemaal niet. Ik hoor nooit wat." Het moet mogelijk zijn.

ja ik wil graag rock gaan spelen maar ik denk dat het idd wel meegaat vallen als ik hem eenmaal heb. ik zat zelf te denken aan een vintage v100 als gitaar maar dat zal ik wel in een ander topic zetten.
bedankt voor je reactie

guitar.girl
31 mei 2010, 22:54
Naast de POD van Line6 kan je om te beginnen ook een V-Amp3 pakken van Behringer. Past prima in je budget. Zo'n ding kan je koppelen met je stereo setje en dan klinkt het nog redelijk ook. Leuk om mee te beginnen.

Voor 300 € kan je best een leuke electrische gitaar kopen. Klein beetje meer heb je de Yamaha RGX-A2 - daar kan je jaren mee doen. Is gewoon goed ook voor profs. In Engeland voor 370 €. Maar er is in die prijsklasse erg veel te krijgen.


ik denk dat ik toch voor een normale 15 w ofzo versterker ga en dan als gitaar een les paul bv: de vintage v100 artic white die vind ik erg mooi en die wil ik ook uitgaan proberen..

Exi
31 mei 2010, 23:29
Vintage V100 is een prima gitaar (en in Engeland ook heel goedkoop:soinnocent:)
Maar nog even de vraag. Welke muziekstijlen wil je gaan spelen?
Als het in de buurt ligt van Hard Rock of Metal is een Peavey Vypyr 15 misschien ook wel wat. Voor andere muziekstijlen kun je kijken voor een Vox VT15.

Bl44t44p
31 mei 2010, 23:51
Compleet offtopic, maar wat me opvalt, de jongeren onder ons (waartoe ik mij ook reken..), maken steeds meer topics aan met een titel zoals: Help, Hulp gevraagd, Een probleem etc etc etc.. Als ze er gewoon inzetten waar het over gaat maakt het toch een stuk makkelijker voor iedereen?

Bovendien: had iedereen ook zo vriendelijk gereageerd als de topicstarter "guitarb0yTOTHEMAX" had geheten :D ?

Arvoitus
1 juni 2010, 10:00
ik denk dat ik toch voor een normale 15 w ofzo versterker ga en dan als gitaar een les paul bv: de vintage v100 artic white die vind ik erg mooi en die wil ik ook uitgaan proberen..
Als je slim bent dan koop je meteen een paar van deze voor je ouders:
http://www.twolefthands.nl/Zwart%20Kruit/Page2/20051218oordoppen.gif

Jij kan spelen en je ouders horen niks!

Ibanez666
1 juni 2010, 11:27
Bovendien: had iedereen ook zo vriendelijk gereageerd als de topicstarter "guitarb0yTOTHEMAX" had geheten :D ?

Jawel hoor, alleen veel minder reacties :)

guitar.girl
1 juni 2010, 13:11
Vintage V100 is een prima gitaar (en in Engeland ook heel goedkoop:soinnocent:)
Maar nog even de vraag. Welke muziekstijlen wil je gaan spelen?
Als het in de buurt ligt van Hard Rock of Metal is een Peavey Vypyr 15 misschien ook wel wat. Voor andere muziekstijlen kun je kijken voor een Vox VT15.

ik hou wel van rock en ik wil graag dingen spelen van greenday
als ik naar een gitaarwinkel ga dan kan ik hem wel even uitproberen:)

guitar.girl
1 juni 2010, 13:13
Als je slim bent dan koop je meteen een paar van deze voor je ouders:
http://www.twolefthands.nl/Zwart%20Kruit/Page2/20051218oordoppen.gif

Jij kan spelen en je ouders horen niks!

wat is is het merk dan van dat ding want ik zoek inderdaad een goeie koptelefoon..

Plant
1 juni 2010, 13:21
wat is is het merk dan van dat ding want ik zoek inderdaad een goeie koptelefoon..

Da's geen koptelefoon maar een gehoorbeschermer (soundbarrier) voor je ouders ;)

Maar probeer eens wat van Sennheiser.

guitar.girl
1 juni 2010, 13:24
o ja ik zag het al grapje :chicken:
maar hoeveel geld moet er ongeveer besteed worden aan de koptelefoon dan kan ik daar rekening mee houden.
als ik zeg maar een beetje goeie kwalitijd wil

kidrock
1 juni 2010, 14:26
Jawel hoor, alleen veel minder reacties :)

Zo zie maar... een rock chick heeft toch zn charmes ;)

Maar goed ff on topic: bij koptelefoons is het belangrijk hoe de oorschelpen op je oren aanvoelen. Bij al te goedkope koptelefoons gaan die dingen knellen bij langdurig gebruik. Ik gebruik zelf een Sennheiser HD 485 en heb het minst last ondervonden bij veel gebruik. Maar ik kan me voorstellen dat sommige Sennheisers boven je budget vallen. Raadzaam is om naar een mega store te gaan zoals bijv. Mediamarkt waar ze een hele rits van die dingen hebben staan en daar uit te proberen. Die in ear walkman achtige koptelefoons raad ik je niet aan. Die gaan erg snel stuk.

beruk
1 juni 2010, 14:33
PHILIPS SBCHP400 hoofdtelefoon: €15,00 bij Dixons
http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7076583A.gif
Heel geschikt.
In ear niet handig, snel stuk idd en vlak het risico op gehoorbeschadiging ook niet uit, is groter bij in ear.

Eric van Esch
1 juni 2010, 14:49
Sennheiser HD201 of HD202. Zijn goede gesloten koptelefoons die prettig zitten en geschikt zijn voor langdurig gebruik. Kosten beiden minder dan 25 euro. Heb zelf de HD201 voor het gitaarspelen. Houd er wel rekening mee dat deze koptelefoons een iets sterkere bassweergave hebben dan de werkelijke output van de gitaar. Dit zal je vooral merken zodra je gaat opnemen.

Wiellem
1 juni 2010, 15:57
Sennheiser HD201 of HD202. Zijn goede gesloten koptelefoons die prettig zitten en geschikt zijn voor langdurig gebruik. Kosten beiden minder dan 25 euro. Heb zelf de HD201 voor het gitaarspelen. Houd er wel rekening mee dat deze koptelefoons een iets sterkere bassweergave hebben dan de werkelijke output van de gitaar. Dit zal je vooral merken zodra je gaat opnemen.

Heb de HD201 die helemaal top is maar op de lange duur toch wel erg drukt op je oren, iets wat ik niet prettig vind. Iedere keer de koptelefoon wat buigen zodat ie minder strak gaat is op den duur ook afgelopen vrees ik.

Eric van Esch
1 juni 2010, 16:00
Heb de HD201 die helemaal top is maar op de lange duur toch wel erg drukt op je oren, iets wat ik niet prettig vind. Iedere keer de koptelefoon wat buigen zodat ie minder strak gaat is op den duur ook afgelopen vrees ik.

Ik denk dat dat een beetje per persoon zal verschillen, de ene heeft nu eenmaal een ander vorm hoofd dan de ander;)

Wiellem
1 juni 2010, 16:05
Ik denk dat dat een beetje per persoon zal verschillen, de ene heeft nu eenmaal een ander vorm hoofd dan de ander;)

Mja oke maar die koptelefoon is echt gemaakt om het omgevingsgeluid zoveel mogelijk weg te sluiten, daarom knijpt ie wat harder op je hoofd.

Andere Sennheiser die hier ligt doet dat niet en staat gewoon op je oren vind ik een stuk aangenamer, ding was ook wel 4 keer de prijs van een 201 maar toch.

Sowieso is het wel wat fijner een beetje omgevingsgeluid te kunnen horen met de muziek zacht :)

lindstrom
1 juni 2010, 16:05
Ik heb zelf voor thuis oefenen goede ervaringen met de Behringer V-amp2
ookal is het een budget ding werkt hij prima met zowel koptelefoon als over de stereotoren en PC speakers.

guitar.girl
1 juni 2010, 16:26
die sennheiser heeft wel een mini jack in plaats van jack
maar als je dan zo'n kabeltje koopt van mini naar jack gaat het dan niet storen... hebben jullie daar problemen mee:???:

Exi
1 juni 2010, 16:29
mini-jack stoort sowieso wat vaker(bij beweging en draaing). van mini jack naar jack levert volgens mij geen problemen op qua storingen.

Wiellem
1 juni 2010, 16:37
Nee gaat goed hoor :)

Plant
1 juni 2010, 16:47
die sennheiser heeft wel een mini jack in plaats van jack
maar als je dan zo'n kabeltje koopt van mini naar jack gaat het dan niet storen... hebben jullie daar problemen mee:???:

Zit daar niet standaard een verloopplug bij dan? Mijn oude Sennheiser HD340 heeft ook mini-jack, maar die zit stevig in een 3.5 naar 6.3mm verloopplug (dus geen kabeltje) gestoken die er gewoon bij aanschaf aanzat. Nooit problemen mee gehad. Beknibbelen ze tegenwoordig daarop?

kidrock
1 juni 2010, 17:35
Zit daar niet standaard een verloopplug bij dan? Mijn oude Sennheiser HD340 heeft ook mini-jack, maar die zit stevig in een 3.5 naar 6.3mm verloopplug (dus geen kabeltje) gestoken die er gewoon bij aanschaf aanzat. Nooit problemen mee gehad. Beknibbelen ze tegenwoordig daarop?

Mijn Sennheiser heeft ook 2 in 1. Zowel mini als gewoon. Maar of ook de goedkoper Sennheisers dat hebben? Wel iets om op te letten tijdens het uittesten.

Kingfisher
1 juni 2010, 17:55
Je hebt de volgende mogelijkheden:
1) koop een oefen-amp met een koptelefoon uitgang. Het goede nieuws is dat je de versterker ook kan gebruiken als je ouders niet thuis zijn. Roland Cube is zowat de standaard. Hier zou ik kijken naar een tweedehandsje. Iedereen start met een Cube, en verkoopt die dan als ze overstappen naar een duurdere bak.
2) koop een Tascam UL122, een Line6Pod, of een ander ding dat je toelaat om de gitaar aan de computer aan te sluiten. Het voordeel is dat je degelijke software kan vinden, die het geluid van tientallen versterkers/pedalen/effecten kan nabootsen. Dit heeft mij geholpen in het bepalen welke dure versterker mijn smaak is. Je zit wel aan je computer vast.
3) Ik heb een VOX Amplug. Het geluid zal geen prijzen winnen, maar het is wel handig mobiel. Gewoon in de gitaar pluggen, koptelfoon erin en ik kan overal rondlopen en spelen, in bed, voor de tv,...

Spelen met een koptelefoon zal altijd een teleurstelling zijn. Een deel van het geluid van een gitaarspeler bestaat uit de interactie tussen de trillingen van de snaren en de geluidsgolven van de versterker. Je hebt bv meer sustain als je "live" speelt. Aan de andere kant hoor je met een koptelefoon je fouten beter, dus lijkt het of je slechter speelt (neem af en toe eens op wat je speelt, altijd leerrijk).

Je leert best oefenen zonder je huisgenoten te hinderen. Nu zijn het je vervelende ouders die klagen, later wordt dat kotgenoten/zwangere echtgenote/vervelende buurvrouyw/slapende kinderen...Get used to it.:makeup:

guitar.girl
1 juni 2010, 18:10
Je hebt de volgende mogelijkheden:
1) koop een oefen-amp met een koptelefoon uitgang. Het goede nieuws is dat je de versterker ook kan gebruiken als je ouders niet thuis zijn. Roland Cube is zowat de standaard. Hier zou ik kijken naar een tweedehandsje. Iedereen start met een Cube, en verkoopt die dan als ze overstappen naar een duurdere bak.
2) koop een Tascam UL122, een Line6Pod, of een ander ding dat je toelaat om de gitaar aan de computer aan te sluiten. Het voordeel is dat je degelijke software kan vinden, die het geluid van tientallen versterkers/pedalen/effecten kan nabootsen. Dit heeft mij geholpen in het bepalen welke dure versterker mijn smaak is. Je zit wel aan je computer vast.
3) Ik heb een VOX Amplug. Het geluid zal geen prijzen winnen, maar het is wel handig mobiel. Gewoon in de gitaar pluggen, koptelfoon erin en ik kan overal rondlopen en spelen, in bed, voor de tv,...

Spelen met een koptelefoon zal altijd een teleurstelling zijn. Een deel van het geluid van een gitaarspeler bestaat uit de interactie tussen de trillingen van de snaren en de geluidsgolven van de versterker. Je hebt bv meer sustain als je "live" speelt. Aan de andere kant hoor je met een koptelefoon je fouten beter, dus lijkt het of je slechter speelt (neem af en toe eens op wat je speelt, altijd leerrijk).

Je leert best oefenen zonder je huisgenoten te hinderen. Nu zijn het je vervelende ouders die klagen, later wordt dat kotgenoten/zwangere echtgenote/vervelende buurvrouyw/slapende kinderen...Get used to it.:makeup:

heei kingfisher
ik denk dat ik dan ga voor 1 gewoon een versterker een roland of een line 6 15w 20w of 30w wat me het beste ligt en past in mijn budget en natuurlijk een goeie koptelefoon en nog een maandje sparen:seriousf:
bedankt voor je reactie