PDA

View Full Version : Hulp gevraagd mahonie rondhout



P-Five
31 mei 2010, 14:00
Hallo,

Een vorige eigenaar van mijn Hagstrom Swede heeft de originele snaarhouders vervangen door een Stoptail en daarvoor twee mooie gaten in de body geboord. Die gaten wil ik weer opvullen met mahoniehout en daarvoor zoek ik iemand die dat voor mij kan doen. Ik heb er niet de juiste gereedschappen voor. Bovendien vind ik het overdreven voor twee stukjes van ± 13 mm in doorsnede een complete plank mahonie aan te schaffen.

Is er een gedreven doe het zelver in de buurt van Odijk (bij Utrecht) die uit een stukje resthout van mahonie, een stuk rondhout van ±12,5 mm in doorsnede wil maken? Lengte ongeveer 20 cm...

Alvast bedankt,
P-Five

Yoshida
31 mei 2010, 20:57
Leuk :)

Ik heb nog wel een reststuk liggen van ca 30cm, kan ik wel een strookje van 2cm breed af zagen. Het rondhout mag je zelf fabriceren, want... rond is niet altijd rond en pas = niet pas. :) De rest wil ik toch als proefstuk gebruiken om te lakken.

P-Five
31 mei 2010, 21:17
Leuk :)

Ik heb nog wel een reststuk liggen van ca 30cm, kan ik wel een strookje van 2cm breed af zagen. Het rondhout mag je zelf fabriceren, want... rond is niet altijd rond en pas = niet pas. :) De rest wil ik toch als proefstuk gebruiken om te lakken.

Hee, dat zou geweldig zijn. De gaten zijn 3 cm diep en ±12,5 mm in doorsnede. Ik weet niet of een stukje van 10 x 10 cm bij 3 cm hoog gaat lukken? Dan kan ik ook nog wat verprutsen. Verzendkosten wil ik ook graag vergoeden want Almelo is een leuke stad ;-) maar nie echt in de buurt...

Yoshida
31 mei 2010, 21:51
Die 3cm dikte gaat een probleem worden. Het is een stuk resthout van een plank waar ik twee halzen uit heb gehaald (ca 22mm dikte).

P-Five
31 mei 2010, 21:58
Die 3cm dikte gaat een probleem worden. Het is een stuk resthout van een plank waar ik twee halzen uit heb gehaald (ca 22mm dikte).

Okay... hij is dus 30 cm lang en 2,2 cm dik. Hoe breedt is die dan?
Maakt het voor het opvullen van die gaten nog uit hoe ik het hout bewerk?

Yoshida
31 mei 2010, 22:07
De breedte (uit mijn hoofd) is 11 a 12 cm.

Ik bedenk me net iets. Over een paar weken laat ik mijn body uitfrezen (CNC) ook uit mahonie. Dat hout is 35mm dik. Daar komen ook een paar mooie stukken uit die ik je op kan sturen.

Mochten je handen vóór die tijd gaan jeuken dan hoop ik dat iemand anders je een plezier kan doen. ;)

P-Five
31 mei 2010, 22:19
De breedte (uit mijn hoofd) is 11 a 12 cm.

Ik bedenk me net iets. Over een paar weken laat ik mijn body uitfrezen (CNC) ook uit mahonie. Dat hout is 35mm dik. Daar komen ook een paar mooie stukken uit die ik je op kan sturen.

Mochten je handen vóór die tijd gaan jeuken dan hoop ik dat iemand anders je een plezier kan doen. ;)

Een stukje van 12 x 12 x 2,2 cm is toch prima. Die doorsnede van 12,5 mm om het gat te vullen haal ik uit die 22 mm. De diepte van 30 mm uit die 12 cm... Of ben ik dan tegendraads bezig ;-)

Trouwens mijn handen jeuken al een hele lange tijd ;-) De bestelling van originele Hagstrom onderdelen is vandaag ook al de deur uitgegaan... Die zullen er volgende week wel zijn. Tot dan ligt het project stil.

ernieman
31 mei 2010, 22:57
Het is weer op het randje, zo'n post als dit...
In de forum-regels staat duidelijk dat "commerciële" posts niet zijn toegestaan.
Dit nijgt naar het commerciële (een vraag om iets te maken).
Het is moeilijk en een grensgeval, maar toch een slotje.