PDA

View Full Version : Rinkelende snaren met een RG550 / Floyd Rose



Diamond Head
26 april 2003, 23:02
Ik heb een Ibanez RG550 met Floyd rose en heb het probleem dat na de laatste keer dat ik mijn snaren heb verwisseld ze nogal rinkelen.
Als ik aansla op welke snaar dan ook (alleen de hoge e niet), maar vooral de lagere, ze raken dan net een fret aan.
Hoe los ik dit op? De actie verhogen?
Het is behoorlijk irritant.

hoofd
26 april 2003, 23:05
yup, actie verhogen...is fretbuzz.

Anders Destium
27 april 2003, 10:02
Je hebt waarschijnlijk de dikte van je snaren veranderd, maar afhankelijk van de wijze waarop je de snaren hebt vervangen kan het ook zijn dat het in no-time verholpen is. De reden voor dit tweede punt is het "ontspannen" van de brug als je in een keer alle spanning er af haalt, het is bij een floyd het verstandigst om of de brug te blokkeren als je je snaren vervangt (iets er onder proppen) of 1 voor 1 de snaren te vervangen.

JV
27 april 2003, 10:55
ik zou eerder zeggen dat je hals net ff iets te recht staat

Diamond Head
27 april 2003, 22:18
Ik heb de snaren ook 1 voor 1 vervangen, anders ben je de hele dag bezig om je gitaar te stemmen. Maar heb je een ander idee dan om de actie te verhogen?

JV
27 april 2003, 22:20
je kan eerst ff kijken of er ergens een uitstekend fretje is. anders toch eerst ff naar je hals kijken. swinters moet ie zowieso iets bijgesteld worden tov de zomer door het uitzetten van het hout dus dat zou het goed kunnen zijn

Anders Destium
27 april 2003, 22:34
Als je aan je hals gaat klooien moet je dit wel kwartslag voor kwartslag doen en de hals dan de tijd gunnen om te verbuigen...

Diamond Head
28 april 2003, 18:45
Eerst maar eens kijken hoever ik kom met de actie. Daarom vraag 2: hoe wijzig ik de actie op een floyd?

Anders Destium
28 april 2003, 19:47
de studs omhoog draaien (die pallen die in je body staan aan de voorkant van de brug). Zie http://www.jemsite.com hoe je dit het beste kunt doen, en desnoods www.ibanezrules.