PDA

View Full Version : Ik krijg mijn snaarhoogte niet goed



yanni
30 mei 2010, 21:35
Hallo beste gitaarnetters,

Ik zit met een probleempje, ik heb een vrij goedkope namaak stratocaster waarva, ik de snaarhoogte juist wil afstellen. en daar zit het probleem; ik kan maar een gedeelte van de schroefjes op de brug naar omhoog schroeven om de snaarhoogte aan te passen. Bij de helft van de schroefjes lukt het echter niet om er beweging in te krijgen met het inbussleuteltje. Herkent iemand het probleem? Wat doe ik het best, ga ik misschien best naar een gitaar winkel of zou dit mij teveel kosten?

Alvast bedankt,

Hendriks
30 mei 2010, 21:45
Als je de zadels omhoog wilt draaien , moet je de snaren losser draaien , er komt anders teveel spanning op te staan.

barno
30 mei 2010, 21:58
als het nog niet lukt na Hendriks' tip: mss wat kruipolie proberen. let er op dat je de imbuspakking niet beschadigd door te fel te wroeten, want dan je ze er nog enkel uitboren.

Johannes
31 mei 2010, 00:18
als het nog niet lukt na Hendriks' tip: mss wat kruipolie proberen. let er op dat je de imbuspakking niet beschadigd door te fel te wroeten, want dan je ze er nog enkel uitboren.

... of ze vanaf de onderkant beetpakken met een tang, ze zijn dan toch al kapot. Een perfect passend inbus sleuteltje van goede kwaliteit is naar mijn idee onmisbaar voor dit soort klusjes. Als het sleuteltje niet goed past lubbert de boel binnen no time uit. De boutjes horen trouwens niet enorm vast te zitten.

Morio66
31 mei 2010, 13:49
Gebruik zelf wel eens een soort diamant pasta, spaarzaam mee omgaan, maar menig doorgedraaid schroefje mee los gekregen. Eerst uiteraard een beetje smeren.