PDA

View Full Version : Hngd!! Fender Stratocaster



jutter
30 mei 2010, 19:43
Omdat mijn Fender Stratocaster '57 RI nagekeken wordt bij Fender UK en dat al een maand duurt, vond ik dat een mooi excuse om nog een Fender Strat aan te schaffen. Er stond er ééntje al een tijdje op MP voor een lage prijs inclusief een Fender case maar met een lakschade bovenop de body. Gisteren de man maar eens gebeld. De gitaar heeft hij in januari 2009 nieuw gekocht. Is veel bespeeld zei hij....Hoe zijn de frets, vroeg ik. "Ik geloof wel goed" zei hij....En hoe is de hals, vroeg ik. "Lekker en recht" antwoordde hij. Vanmiddag maar in de auto gestapt om te kijken.....300 kilometer! Ik had toch niets beters te doen, dus vooruit dan maar! Eigen versterker maar mee in de auto. Daar aangekomen gelijk maar testen. Het gaat hier om een simpele Standard USA. Eerst de hals checken. Inderdaad keurig recht en geen tordatie. Frets zijn echt als nieuw, alsof hij zo uit de winkel komt! De hals speelt als een tiet! De sound is fel, precies wat ik wil. Lekker helder, ook met de volumeknop op 7! Als de beschadiging niet op de body zou zitten, dan kon hij zo uit de showroom komen.
Een half uurtje later zat ik weer in de auto met een Fender rijker! Ik zal hem straks nog ff poetsen.
Genoeg gelult, hier wat pics!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01408.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01409.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01411.jpg

budje
30 mei 2010, 19:44
lekker beestje hoor! :cheerup:

kenx
30 mei 2010, 19:54
Wow, mooie plank. Jammer van de schade, maar dat is natuurlijk het minste, zolang 'ie maar goed speelt :p Trouwens, wel rare vorm, en vooral plaats om lakschade te hebben, weet je trouwens hoe die daar gekomen is?

macwilliams
30 mei 2010, 19:57
Je bent de tweede deze week die een rode strat heeft aangeschaft. Gefeliciteerd. :)

jutter
30 mei 2010, 19:58
Nee, dat wist hij zelf ook niet. Hij wist mij wel te vertellen dat de gitaar in de hoek van de kamer stond. Hij en zijn vrouw gingen een avondje uit en ze hadden een kinderoppas geregeld. Een dag later ontdekte hij de schade. De oppas wist van niks.

jutter
30 mei 2010, 19:59
Je bent de tweede deze week die een rode strat heeft aangeschaft. Gefeliciteerd. :)

Wie nog meer? Jij?

jutter
30 mei 2010, 20:00
lekker beestje hoor! :cheerup:

Dat vind ik zelf eigenlijk ook! Ik wilde altijd al een rooie. De volgende wordt, hoop ik, een Lake Placid Blue!

stikel
30 mei 2010, 20:32
[QUOTE=jutter;2383836]Omdat mijn Fender Stratocaster '57 RI nagekeken wordt bij Fender UK en dat al een maand duurt.

Ik had in een persoonlijk bericht naar bovenstaande gitaar gevraagd. Daar kreeg ik (helaas) geen reactie op. Maar ja zo weet ik het antwoord ook :D

Groet Jan

Hendriks
30 mei 2010, 20:38
Lekker ding , die nieuwste versie van de strat is een aanrader. ook nog eens een mooie kleur.

jutter
30 mei 2010, 20:41
[QUOTE=jutter;2383836]Omdat mijn Fender Stratocaster '57 RI nagekeken wordt bij Fender UK en dat al een maand duurt.

Ik had in een persoonlijk bericht naar bovenstaande gitaar gevraagd. Daar kreeg ik (helaas) geen reactie op. Maar ja zo weet ik het antwoord ook :D

Groet Jan

Volgens mij heb ik geen PM van jou ontvangen....raar!

stikel
30 mei 2010, 20:41
Omdat mijn Fender Stratocaster '57 RI nagekeken wordt bij Fender UK en dat al een maand duurt.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01408.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01409.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01411.jpg

Had recent via een persoonlijk boodschap naar de toestand van de '57 ri gevraagd maar kreeg (helaas) geen antwoord. Maar, ja zo krijg ik m'n antwoord dan toch ook :D. Denk niet dat ik ooit een strat ga kopen. maar recent werd mij in een muziekwinkel ook al een (ik meen candy cola rood) strat in de handen gedrukt. Viel me overigens niks tegen voor een USA standaard.

Groet Jan

jutter
30 mei 2010, 20:42
Lekker ding , die nieuwste versie van de strat is een aanrader. ook nog eens een mooie kleur.

Candy Cola Red. Delta Tone regeling. Lekker ding! Thanks man!

jutter
30 mei 2010, 20:44
Had recent via een persoonlijk boodschap naar de toestand van de '57 ri gevraagd maar kreeg (helaas) geen antwoord. Maar, ja zo krijg ik m'n antwoord dan toch ook :D. Denk niet dat ik ooit een strat ga kopen. maar recent werd mij in een muziekwinkel ook al een (ik meen candy cola rood) strat in de handen gedrukt. Viel me overigens niks tegen voor een USA standaard.

Groet Jan

Hé Jan, zie mijn vorige bericht...

bass blom
30 mei 2010, 21:03
oppassen met oppassen dus:D

vet man :cheerup:

Ukeloeder
30 mei 2010, 21:12
Dat is een nasty scrape. Die gaan meestal gepaard met een hals vol paprikachips-vet... Whatever, jij hebt je felle plank!
Nice score!

stikel
30 mei 2010, 21:20
Mocht ik ooit een strat overwegen, zou deze kans maken. Vond hem iets meer pit hebben dan de meeste strats, welke ik tot nu toe vasthad. Overigens vind ik mijn G & L SC-2 USA persoonlijk nog iets pittiger.

www.souman.nl/gitaren/elektrische-gitaren/fender-vintage-hot-rod-62-strat-3ts/

Gespeeld over de Laney Lionheart combo 4x10, welke ik toen ook heb aangeschaft.

Groet Jan

jutter
1 juni 2010, 09:53
Gisteren zo' n 4 uurtjes op zitten jengelen. De sounds die erin zitten zijn heel divers en is dus breed inzetbaar. Door de DeltaTone kunnen je de bridge pickup laten veranderen van zeer warm naar classic strat en met de tone op 10 klinkt hij als een messcherpe telecaster! Jummie! Als ik een strat koop stel ik hem eigenlijk altijd opnieuw af maar bij deze is dat helemaal niet nodig; de actie, de intonatie, de hals en de pickuphoogte zijn perfect. Dit maak ik zelden mee! Om jullie nog even te laten meegenieten hier nog 1 foto:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20Candy%20Cola/DSC01412.jpg

Gothra
1 juni 2010, 10:15
Lijkt wel of die oppas met een mesje wat lak er af heeft geschraapt ofzo:o

Mooi gitaartje verder!!

jutter
1 juni 2010, 10:21
Lijkt wel of die oppas met een mesje wat lak er af heeft geschraapt ofzo:o

Mooi gitaartje verder!!

Zo lijkt het inderdaad! Misschien heeft ze dat ook wel gedaan.....:eek:

Venlonaer
1 juni 2010, 15:19
Poah das een hele mooie strat!! mooie kleur rood ook!!!:lovelove:

stikel
1 juni 2010, 15:36
[QUOTE=stikel;2383876]

Volgens mij heb ik geen PM van jou ontvangen....raar!

Mijn vraag was geen PM, maar een profielboodschap vandaar de verwarring

Groet Jan

jutter
1 juni 2010, 15:41
Poah das een hele mooie strat!! mooie kleur rood ook!!!:lovelove:

En hij klinkt en speeltook lekker! Daarom is dat plekje op de body geen probleem! Ik vind rood in combinatie met een maple hals/toets erg Fenderish!:mmmm:

jutter
1 juni 2010, 15:44
[QUOTE=jutter;2383889]

Mijn vraag was geen PM, maar een profielboodschap vandaar de verwarring

Groet Jan

Hebbes! Ik zie hem nu pas.:makeup: PM werkt wat makkelijker omdat ik via mijn postvak een seintje krijg. Vandaar dat ik hem niet gelezen heb.

Sinner1980
1 juni 2010, 17:47
Heyhey, mooi stratje weer man,lekker kleurtje ook.
Is er wat mis met die hot rod?Vertel...

jutter
1 juni 2010, 18:13
Heyhey, mooi stratje weer man,lekker kleurtje ook.
Is er wat mis met die hot rod?Vertel...

Hij knettert(statisch extreem) als de ziekte. En de middelpup en de Dimarzio zijn niet okay. Ligt nu een maand alweer bij Fender UK.......

Sinne
1 juni 2010, 20:10
wat kan men eigenlijk zoal doen tegen een statisch knetterende gitaar? heb ik ook last van, met m'n sg uit '71...

jutter
1 juni 2010, 20:16
wat kan men eigenlijk zoal doen tegen een statisch knetterende gitaar? heb ik ook last van, met m'n sg uit '71...

We hebben van alles geprobeert; aarding, shielding, etc. Waar knettert die van jou dan? Die van mij begon al te knetteren als ik de body aanraakte....

Sinner1980
1 juni 2010, 21:35
Mooi kut man...
Die van mij heeft nergens last van en is enkel maar beter gaan klinken door de nieuwe pups.
Ik hoop dat je m weer snel terugkrijgt,in goede staat wel te verstaan