PDA

View Full Version : Waar kan ik in nederland George Lynch kabels kopen?



Grooveyard21
4 juli 2001, 16:19
Weet iemand waar ik in nederland George Lynch gitaar kabels kan kopen?

taylor
5 juli 2001, 13:42
nee geen idee.(nooit van gehoord trouwens)

er zijn veel andere merken kabels die goed zijn.

Grooveyard21
10 juli 2001, 09:34
Laat maar ik weet het al.

Texas & Tweed

George L's nooit van gehoord? Dan heb je wat gemist. Dit is de best geteste gitaarkabel volgens guitar player (sept 97) en echt dat hoor je!

http://www.hdn.tmfweb.nl

taylor
10 juli 2001, 13:12
ja sept 97 in die tussen tijd zijn er wel betere kabels op de markt.

echt goeie kabels zijn ook bijna niet te betalen.(als je er aantal nodig hebt)

maar er is genoeg aanbod in goeie kabels.

Grooveyard21
10 juli 2001, 14:08
Welke kabels zijn dan beter? Volgens de tone freaks is George L nog steeds ongeslagen en is er op dit moment kwa geluid niet een betere kabel. Zelfs de erg dure monster kabels halen dit niet.

taylor
12 juli 2001, 20:53
uit mijn hoofd weet ik zo geen merken te noemen.

kan wel eens effe uit zoeken,je hoort het dan wel.

Eko
12 juli 2001, 23:12
Grooveyard,

Even serieus, kun je het verschil echt horen of is het iets tussen de oren?
Ik ga er van uit dat er verschil is.Is er aan te geven waar het verschil vandaan komt?
Is de prijs er ook naar?
Goed materiaal mag wat kosten , maar is dit nog te doen en blijft het goed?

taylor
13 juli 2001, 01:31
kwaliteit kabels zijn echt beter en het verschil is echt te hooren.

ze hebben een hogere weerstand betere conectoren,enz

zal nog wel effe wat merken door geven als ik het heb opgezocht.

Grooveyard21
13 juli 2001, 09:27
Eko, ja dat kun je echt horen en zit niet tussen de oren. De kwaliteit van de kabel heeft vooral te maken met de capaciteit van de kabel, hoe lager de capaciteit hoe beter de kabel, zeker als je vrij lange kabels gebruikt. Als je een hele lange kabel gebruikt of een hele korte van hetzelfde merk zul je ook verschil horen. Je hoort vaak wat minder hoog en erger nog een soort fase verschuiving dit heeft te maken met het verschil in reistijd tussen hoge en lage tonen.

De George L kabels waar ik het over had zijn in guitarplayer het best getest, de kabel is niet duur, ik heb het bij Texas&Tweed gekocht voor FL 3,95 per meter, de bijbehorende pluggen zijn wel redelijk geprijsd Fl 8,95 per stuk. Het enige nadeel van George L kabels is de vrij dunne kabel, ik weet nog niet hoe die het live uithoudt, maar dat is afwachten, ik heb de kabel nog maar net.


http://www.hdn.tmfweb.nl

taylor
13 juli 2001, 11:51
effe voor de duidelijkheid de kabels waar ik het over heb zijn rond min ƒ80,00 per 2 a 3 meter.

het is ook niet speciaal gitaar kabel want het is gewoon en kabel gemaakt voor jack(mono)pluggen(maar dat is elke kabel dus..)

Grooveyard21
13 juli 2001, 12:02
Ik weet dat er duurdere kabels zijn, monster bijvoorbeeld (FL 120,00 voor 3 meter inclusief pluggen), dit wil niet zeggen dat deze beter zijn? George L wordt door veel profesionals gebruikt, bijv. Eric Johnson (The tonefreak)

taylor
14 juli 2001, 00:07
nee ik wou er niet mee zeggen dat duur beter is maar dat merk wat ik het over had(kan maar niet op die naam komen)ongƒ80,00 kost

meestal is duurdere kabel wel beter omdat het matrial gewoon weg beter is ze zijn goed getest,hogere weerstand,ect

Eko
14 juli 2001, 08:37
Grooveyard,
Zijn de kabels er soms niet als geheel? Of is het beter om ze los te kopen?
BTW f120,- voor een kabel begint redelijk uit de klauw te lopen.

Grooveyard21
16 juli 2001, 09:26
Eko,

Een george L kabel kun je ook in z'n geheel kopen, maar meestal koop je de kabel en pluggen los. Als je uitgaat van een standaard kable ben je ongeveer 6 x 3,95=23,70(kabel) en 2x8,95=17,90 (pluggen), das in totaal FL 41,60. Das niet duur denk ik. en echt dit is topkawliteit , ik heb vele merken kabels gebruikt en dit is tot nu toe kwa geluid echt de beste.