PDA

View Full Version : Volgende plectrumvraag



Detremain
30 mei 2010, 19:09
Nu eens niet een plectrum van been, hoorn, ebben of metaal. Maar een 'dubbel-plectrum'. Of hoe zo'n ding ook heet.
Ik heb een vreemdsoortige plectrum waarmee ik op een 6-snarige akoestische gitaar een 12-snarige kan imiteren. Met een beetje chorus erbij klinkt dat al heel aardig.
Nu heb ik er slechts één, jaren geleden gekocht voor de gein. Nu blijkt het dat ik die wel kan gebruiken bij wat nummers en wil daar toch wel wat reserves voor hebben.
Waar kan ik die in hemelsnaam kopen? Wie weet het?
Ik heb ook een zgn. 'Sharkfin'. Zo'n plectrum die lekker kan raspen. Die geeft niet de geluidskwaliteit van deze. Ik moet dus echt dit model hebben (zie voorbeeld).
http://www.detremain.nl/Dubbele%20plectrum.jpg

budje
30 mei 2010, 19:11
als fan van 12 snarige gitaren ben ik heel benieuwd naar het geluid!

Detremain
30 mei 2010, 19:29
als fan van 12 snarige gitaren ben ik heel benieuwd naar het geluid!
Het benadert het geluid van een 12-snarige. Ik gebruik dit omdat ik geen 12-snarige gitaar heb. Ook is dit makkelijker mee te nemen dan een extra gitaar. Maar één zo'n plectrum blijft riskant.

budje
30 mei 2010, 19:30
is het, gezien de niet echt reusachtige prijs van plectrums, gewoon eens te experimenteren met een schaar en lijm en er zelf een te fabrieken?

Detremain
30 mei 2010, 19:36
Dat betwijfel ik. Door het strummen komt er best kracht op te staan. En met je duim en wijsvinger deze bij elkaar te houden krijg je weer een andere spanning.
Op zich is het vrij uniek bedacht en gemaakt. Het geheel bestaat uit één deel en voor mijn doen heel dun. Normaliter speel ik met de Big Stubby 3 mm(!!). Deze plectrum is heel flexibel. Ik zou het niet willen proberen dit na te maken.

Puerco
31 mei 2010, 13:47
http://www.stashpicks.com/product_info.php

Detremain
31 mei 2010, 20:04
Dat was precies wat ik bedoelde. Ik heb mijn vrienden in Amerika gevraagd of zij dit willen kopen voor mij. Heb net een gitaar besteld en deze zal over enkele weken naar mij worden toegestuurd. Ze zijn nog bezig die te bouwen.
Pracht instrument overigens.
Die double picks lijken mij hetzelfde doen als die ik op dit moment heb.
Bedankt!