PDA

View Full Version : MXR Phaser dilemma



apekop
30 mei 2010, 15:55
Ik wil een mxr phaser gaan kopen maar ik ben nog aan het twijfelen welke.
Omdat ik ze niet allemaal uit kan proberen hoop ik dat julie mij kunnen helpen.

Ik twijfel tussen:
-Phase 90 (blok logo)
-Phase 90 (script logo)
-Phase 90 vintage '74
-Phase 100

is er veel verschil in sound tussen de bovenste drie?
is de phase 90 met bloklogo de enige met een adapter aansluiting?
voegt de extra knop op de phase 100 heel veel toe aan het klassieke phaser geluid?
is er veel tonesuck en/of volume boost? ik heb hier verschillende dingen over gelezen

benieuwd naar jullie ervaringen

tommus42
30 mei 2010, 17:58
Volgens mij kun je beter een phaser van een ander merk kopen. Ik heb een Ibanez PH7, tja, ik vind 'm heerlijk, en die doet de MXR er gewoon bij. Heb je een veelzijdige phaser, ook van Boss is denk ik prima (ok sla me maar!):strat:

Tristan
30 mei 2010, 19:02
Ik zou dan voor de Phase 90 Vintage '74 of voor de Phase 90 Script Logo gaan, de eerste vind ik het beste, maar ik geloof dat 'ie ook wel een stukje duurder is.
De Phase 100 vind ik de minste van die vier, heeft net niet die lekkere instelling van de Phase 90 zo lijkt het, en die andere instellingen voegen naar mijn idee niks toe.
De Phase 90 Block Logo is ook wel lekker, tenminste, als je de R28 mod erop uitvoert dan is 'ie wel tof.
Zonder die mod heeft wel last van iets oversturing en een wat hard klinkend middengebied, vind ik niet zo mooi.

budje
30 mei 2010, 19:14
Ik heb de bovenste van het rijtje (op koninginnedag een oranje pedaal tegenkomen, dan moet dat natuurlijk mee naar huis!) en je mag m zo komen uitproberen, maar ik ben bang dat ik iets te ver voor je weg woon

apekop
30 mei 2010, 21:17
bedankt voor het aanbod, maar vlissingen is helaas niet echt in de buurt.

Het jammere aan die vintage 74 vind ik dat hij geen adapter aansluiting heeft (dacht ik tenminste).

@ Tommus: ik wil echt een mxr, omdat ik het klassieke phaser geluid zoek, ik heb er al ooit eentje geprobeerd en dat is de sound die ik wil. Alleen nog de vraag welke van mxr.

E-J
30 mei 2010, 21:22
Heel simpel antwoord op je vraag. Koop geen MXR maar koop een BYOC Classic Phaser. Dit is een kloon van een script Phase 90, met een extra depth knop. Kleine behuizin, true bypass en een adapter aansluiting. Even goed zoeken en je hebt hem tweedehands voor zo'n 70-80 euro. Ik heb hem gehad (gebruikte hem helaas te weinig, daarom weer verkocht) en het was een geweldig pedaaltje!

Comfortably Daniel
31 mei 2010, 13:21
Ik heb zelf uit dit rijtje de '74 reissue, maar met led en 9v aansluiting.
Ik vind 'm zeker de beste van de vier. Je kan natuurlijk ook nog de EVH proberen, welke ook wel erg lekker klinkt.

apekop
31 mei 2010, 13:50
zoals gezegd ga ik toch voor een mxr,

waar heb je deze vintage '74 gehaald?
want op de site van Dunlop staat hij alleen zonder led en zonder adapter aansluiting?
hier dus:http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=368
welke moet ik dan hebben? of heb je toch gewoon de scriplogo (CSP-101SL) en niet de vintage '74 (CSP-026)?

die vintage '74 lijkt me wel wat. Is op deze de R28 mod ook nodig?

apekop
7 juni 2010, 12:30
Ik denk dat ik toch voor de '74 RI ga. Het nadeel is dat hij geen adapter aansluiting heeft, maar dat kan je omzeilen door een ding op je batterij aansluiting te zetten, zo kan hij op een Pedal Power + heb ik vernomen.
Ik heb ook nog even getwijfeld over de Whirlwind Orange Box, deze dus:
https://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2009/Nov/Stomping_Grounds_25_Pedals_Reviewed.aspx?Page=2

iemand hier ervaring mee?

robert-gitarist
7 juni 2010, 15:25
Je zou natuurlijk ook een gaatje aan de zijkant of bovenkant kunnen boren en er voor kiezen om zelf een adapter input te maken ;) zijn genoeg mensen die dat ook met hun oude MXR pedalen doen. Zn verloopstekkertje wat jij bedoelt lijkt mij een niet al te stabiele oplossing.en ik weet niet of het aan dat verloopje heeft gelegen, maar toen ik het eens heb gebruikt,krijg ik brom.