PDA

View Full Version : Help! Ik kom er niet meer uit!



GuitarMaster
26 april 2003, 20:23
Ik ben ven plan aan het eind van het jaar een nieuwe gitaar te kopen. Ik wil nu echt iets goeds hebben, en ik ben van plan zo'n 1000 euro uit te geven (een 15 jarig scholiertje kan weinig meer opbrengen). Ik speel eigenlijk veel stijlen, van blues tot metal, maar ik vind een lekkere metal-scheur toch wel belangrijker dan een crunchy blues-geluid.
Ik had zelf al gekeken naar een 2e hands Jackson USA, maar die komen behoorlijk wat boven de 1000 euro uit. De Esp LTD Deluxe serie leek mee ook wel wat, en dan de viper speciaal, maar ik begin steeds meer nadelen in die gitaar te zien. (ik zou hem trouwens uit de USA laten overkomen, want hier is ie ook veel te duur). Weet iemand nog een geschikte gitaar??

Negative K3 fan
26 april 2003, 21:05
een gemodde ibanez uit een RG serie ofzo?

Swan
26 april 2003, 21:17
Jackson prof. serie...als je daar betere PUs opzet en n echte floyd heb je in principe n USA

GuitarMaster
26 april 2003, 22:16
Dan ben ik ook veel meer kwijt, 1000 euro voor de gitaar, 200 euro voor een schaller tremolo en 200 euro voor de pickups, en dan nog installatiekosten. dat wordt wel een kleine 1500 euro

hoofd
26 april 2003, 22:38
Zorg gewoon dat je een gitaar hebt waarmee je verder kan groeien (dus evt. later de elementen vervangen enzo). Of koop een gitaar van 700/800 en vervang meteen de standaardelementen, heb je een goed beestje.

Swan
26 april 2003, 22:41
nee een Jackson prof. kost tegenwoordig geen 1000 euro meer, met betere PU's kom je denk ik op 1000 euro uit..met n echte floyd wel wat hoger maar de jackson bruggen zijn zeker goed genoeg

GuitarMaster
26 april 2003, 23:10
Welke Jackson zal ik dan nemen, ik denk zelf de soloist SL-3. In andere series hebben ze ze trouwens ook zonder floyd's, maar met string-through's.

Lacrymosa
26 april 2003, 23:30
Kan je niet gewoon een mooie Ibanez nemen
voor 800 euro heb je een mooie, eventueel 2 nieuwe buckers er in, kan je goed mee vooruit.........bruggen zijn goed (Edge Pro)
Elementen zijn redelijk (stop er gewoon Dimarzio's in)

CheerS!!

Anders Destium
27 april 2003, 10:06
Het probleem van de Sl-3 is dat je ze in Nederland niet 2ehands gaat vinden, en nieuw zijn ze iets van 1300 euro.

Kijk anders ook eens naar een Esp Ltd of Ibanez RG-serie van Ibanez, als je een 5-serie of hoger koopt en er Dimarzio's oid inknalt ben je in een keer helemaal geregeld. Het is niet voor niets dat veel bands op dit soort gitaren spelen.

Nicci
27 april 2003, 10:47
Aan allen die deze persoon adviseren een gitaar te kopen en direkt de pick ups te vervangen:

Dom! Je koopt een gitaar omdat hij goed klinkt en speelt. Als hij goed klinkt is er geen enkele reden om een Pick up te vervangen. Mensen laten zich steeds vaker wijsmaken dat 'stock' pickups niet goed zouden zijn. Mocht dit al het geval zijn, is dit een goede reden om de gitaar niet te kopen.

Negative K3 fan
27 april 2003, 10:52
Op 2003-04-27 10:47, schreef Nicci:
Aan allen die deze persoon adviseren een gitaar te kopen en direkt de pick ups te vervangen:

Dom! Je koopt een gitaar omdat hij goed klinkt en speelt. Als hij goed klinkt is er geen enkele reden om een Pick up te vervangen. Mensen laten zich steeds vaker wijsmaken dat 'stock' pickups niet goed zouden zijn. Mocht dit al het geval zijn, is dit een goede reden om de gitaar niet te kopen.


what about this: Je vind een hele mooie gitaar, net iuets onder je budget, speelt heerlijk, ziet er geweldig uit, maar dede sound mist net dat beetje ... (vul maar in). Dan koop je nmatuurlijk die gitaar en vervang je de elementen. En stock pickups zijn over het algemeen wel goed, maar het hangt ook van de smaak af, er zijn mensen die bijvoorbeeld een JB in hun LP zetten om hem iets helderder te laten klinken. Daar heb ik weinig problemen mee, als zij een les paul geweldig vinden spelen en er geweldig uit vinden zien dan mogen ze van mij best andere pickups erin flikkeren.

GuitarMaster
27 april 2003, 13:21
Ik weet het niet hor Anders, zo'n ESP LTD lijkt me maar niks (behalve die deluxe misschien). Je hebt toch geen echte ESP, en ik heb het idee dat je met zo'n LTD hetzelfde hebt als met een epiphone bijvoorbeeld.
Die Ibanez RG serie heb ik nooit zo geweldig gevonden, maar de S2110X Lijkt me weer wel erg mooi, maar das misschien niet zo'n scheurijzer. Ik koop ook eigenlijk liever een gitaar die gelijk goed is, en waar ik niks aan hoef te vervangen. Dat komt ook omdat ik slechte ervaringen heb met onderdelen laten vervangen.
En wat betreft de Jackson pro serie: Welke gitaar daaruit valt wel binnen mn budget?

Swan
27 april 2003, 13:39
Barret Wallace hier op t forum heeft een SL3
ze zijn geen 1300 euro meer toch? alle jackson prijzen zijn sinds de overname door Fender erg gedaald...denk dat je er wel een nieuw kan krijgen voor 1000 euro...
echt super kwaliteit, neckthru etc, de pickups zijn echte dimarzio's dus die hoef je niet te vervangen

GuitarMaster
27 april 2003, 14:00
Die Neck-thru is wel erg mooi ja, ik denk dat ik alleen die trem zou moeten vervangen. Misschien later de elementen ook wel, maar ik ga hem eerst maar ff proberen denk ik. Enne Barett, hoe bevalt die Sl-3?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GuitarMaster op 2003-04-27 14:01 ]</font>

Swan
27 april 2003, 14:18
ik heb dezelfde trem op mn KE3 en ben er erg tevreden over

GuitarMaster
27 april 2003, 14:25
Uit welke serie is jou jackson? krijg je trouwens wel waar voor je geld bij die SL-3?
Hij kost zo'n 1050 euro in duitsland, terwijl de Kelly uit de pro serie 550 euro is. De spec's verschillen niet zoveel, de soloist heeft alleen een neck-thru en andere elementen.

Swan
27 april 2003, 14:37
mijn kelly (ke3) is ook uit de prof serie
ik heb em samen met barret gekocht toen hij zijn SL3 kocht...
er is inderdaad amper verschil behalve de PUs en de constructie...de brug en hout etc is t zelfde, er is wel duidelijk verschil in toon maar dat komt door de constructie en PU's...mijn KE3 heeft duidelijk meer output dan de SL3...kwa sustain enzo zit er minder verschil dan ik verwacht had..
je krijgt zeker waar voor je geld..t zijn erg goede gitaren....waar dat verschil in prijs nog zit tussen de kelly en de soloist weet ik niet...misschien zou je eens kunnen informeren bij een dealer of de SL3 wel echt nogsteeds 1050 euro kost

GuitarMaster
27 april 2003, 14:41
Hij kost zoveel bij musicstore Koln, in nederland zal ie nog wel wat meer kosten. Oja, die prijs heb ik net opgezocht, dus zal ie wel kloppen

Swan
27 april 2003, 14:48
maar dan nog is 1050 n goeie prijs...als ik em vergelijk met een ibanez bijv. van 1000 euro zou ik altijd voor de SL3 gaan...

GuitarMaster
27 april 2003, 14:54
Toch vreemd, de Jackson pro dinky DK-2 kost zo'n 650 euro, terwijl er ook heel weinig verschillen zijn met de SL-3. Ik wil eerst ff weten waarom de soloist zo duur is voordat ik hem zou kopen. Is het niet ook vreemd dat de SL-3 een 3-way switch heeft terwijl hij 3 elementen heeft?

Nicci
27 april 2003, 14:59
what about this: Je vind een hele mooie gitaar, net iuets onder je budget, speelt heerlijk, ziet er geweldig uit, maar dede sound mist net dat beetje ... (vul maar in). Dan koop je nmatuurlijk die gitaar en vervang je de elementen. En stock pickups zijn over het algemeen wel goed, maar het hangt ook van de smaak af, er zijn mensen die bijvoorbeeld een JB in hun LP zetten om hem iets helderder te laten klinken. Daar heb ik weinig problemen mee, als zij een les paul geweldig vinden spelen en er geweldig uit vinden zien dan mogen ze van mij best andere pickups erin flikkeren.


Ik ben geen principele tegenstanders van het vervangen van PU's, maar het gemak waarmee mensen er van uit gaan (nog voordat ze een gitaar gehoord hebben!) dat de pups wel vervangen zullen moeten worden stoort mij. Ga er nu eerst maar eens op spelen. En mocht je er na een half jaar achter komen dat dit wat bespeelbaarheid betreft, de gitaar is, maar wat geluid betreft toch niet helemaal, dan is het nog vroeg genoeg om de pu's te verwisselen.

Swan
27 april 2003, 15:06
t is n 5 way switch

GuitarMaster
27 april 2003, 15:10
Volgens de Jackson site is het toch echt een 3-way switch

Swan
27 april 2003, 15:31
t lijstje met info klopt vaak niet helemaal
op de foto zie je dat t n 5 way is

Anders Destium
27 april 2003, 15:40
Ik heb een tijdje terug op een Sl-3 gespeeld en hij had idd een 5-way, aan alles voelde hij aan en zag hij er uit als een kwaliteitsgitaar. Ook de twee hotrails bevielen erg goed :wink:

GuitarMaster
27 april 2003, 17:11
Dat wordt dan waarschijnlijk kiezen tussen de Jackson SL-3 en de ESP LTD deluxe Viper. Ik ga ze denk ik allebei maar is proberen. Misschien is de Viper beter voor mij omdat ik die tremolo toch nooit gebruik. Aan de andere kant vind ik actieve elementen weer overbodig. Dat wordt dus gewoon uitproberen. Is die SL-3 trouwens ook met reversed headstock te krijgen? das wel erg vet

jorrit
28 april 2003, 18:28
Op 2003-04-27 13:39, schreef Swan:
....de pickups zijn echte dimarzio's dus die hoef je niet te vervangen....


ik dacht dat er seymour duncan in zat???
jeff beck in de brug en hot rails in de midden en nek positie...