PDA

View Full Version : Fender CD280 SCE



Daniël4
30 mei 2010, 09:53
Hallo,

ik zat eraan te denken om deze gitaar te kopen als eerste akoestische gitaar na bijna 4 jaar elektrisch gespeeld te hebben (ja ik speel ook weleens op een akoestische, maar ik mot er nu zelf 1 hebben :P).

http://www.thomann.de/nl/fender_cd280sce.htm

Heeft iemand ervaring met deze gitaar of weet iemand aan de hand van de beschrijving al te vertellen waarom ik 'm wel of niet zou moeten kopen?

't Lijkt mij wel een goede gitaar, aangezien er geen kunststof i.p.v. hout in zit en hij is ook nog eens te versterken (ook al zal ik vooral onversterkt spelen).

-Daniël

LaurentB
30 mei 2010, 11:14
Hallo,

ik zat eraan te denken om deze gitaar te kopen als eerste akoestische gitaar na bijna 4 jaar elektrisch gespeeld te hebben (ja ik speel ook weleens op een akoestische, maar ik mot er nu zelf 1 hebben :P).

http://www.thomann.de/nl/fender_cd280sce.htm

Heeft iemand ervaring met deze gitaar of weet iemand aan de hand van de beschrijving al te vertellen waarom ik 'm wel of niet zou moeten kopen?

't Lijkt mij wel een goede gitaar, aangezien er geen kunststof i.p.v. hout in zit en hij is ook nog eens te versterken (ook al zal ik vooral onversterkt spelen).

-Daniël

Fender heeft op akoestisch gebied niet de naam die ze met elektrische gitaren hebben, alhoewel ze tegenwoordig wel redelijk zijn, hoor ik hier en daar. Ik wil alleen maar zeggen dat het bij akoestische gitaren geen merk is dat er bovenuit steekt.

Akoestische gitaren moet je, als het even kan, zelf proberen voordat je ze koopt, en dan ook dat exemplaar dat je getest hebt. Er kunnen namelijk behoorlijke verschillen optreden.

In die prijsklasse zou je ook eens kunnen kijken naar b.v. Yamaha, Cort, Ibanez. Art & Lutherie is ook mooi maar begint iets hoger. Hou er ook rekening mee dat het versterkingssysteem tussen de 50 en 75 euro van de prijs uitmaakt, en dat is dus geld dat niet in de gitaar 'zelf' zit. Koop dat alleen als je het ook echt wil hebben. Inbouw later is ook mogelijk.

Belangrijk voor het geluid is het bovenblad, dat bij voorkeur massief (solid) moet zijn (itt gelaagd. Ze zeggen nooit expliciet dat het bovenblad gelaagd is, ze zeggen dan alleen niet dat het massief is. Reclame is gelegaliseerd oplichten). Dat kan nét in die prijsklasse (die Fender heeft dat wel, zie ik).

Daniël4
30 mei 2010, 14:38
Hmm, bedankt voor de info. ;)
Ik ga overmorgen maar eens langs de muziekwinkel om gelijk eens wat gitaren uit te proberen.
Die fender van Thomann zou ik ook binnen 30 dagen terug kunnen sturen mocht het niks zijn.

fastfolkert
30 mei 2010, 15:25
Ik heb sinds een half jaar een Yamaha FG730s; weliswaar iets boven je budget en niet versterkt; maar naar mijn idee een heel goede gitaar voor z'n geld. Lees de reviews op het www; maar probeer vooral zelf uit.

YMMV, Folkert

Daniël4
30 mei 2010, 21:15
Bedankt voor de tip Folkert, ik zal er naar kijken.