PDA

View Full Version : richwood/hudson



herrtim1992
30 mei 2010, 09:04
Hoi!

Ik speel nu al een paar maanden op een (geleende) akoestische gitaar, ik zou graag een eigen willen. zit aan deze 2 modellen te denken. Ik kan de richwood hier in eindhoven testen en kopen, de andere niet. wat vinden jullie van deze gitaren?

http://www.mainmusic.nl/nl/product/12001/182/gitaar/western_gitaren/semi_akoestisch_modellen/richwood/semi_akoestische_western_gitaar_dreadnought_zwart. html

http://www.rockpalace.com/product/Hudson-HF1DX-Electro-Acoustic-Guitar-Pack-Black

owja, en welke accesoires zijn handig om erbij te hebben? heb nu alleen een stemapparaatje (tevens ook geleend)

Mijn budget is ongeveer 100-160 euro, daarvoor wil ik de gitaar+rugzak+stemapparaat

LaurentB
30 mei 2010, 11:20
Weet je zeker dat je de gitaar wilt kunnen uitversterken? Tot 160 euro is namelijk wel erg goedkoop voor een gitaar met versterkingssysteem. Die versterking kost al diverse tientjes.

Ga hem inderdaad eens proberen, maar vergelijk hem dan ook eens met puur akoestische gitaren in de prijsklasse. Ga vroeg in de ochtend, dan kun je lekker rustig testen.
Naast feedback heb je in Valkenswaard ook nog De Muziekwinkel, die hebben ook wel redelijk wat.

herrtim1992
30 mei 2010, 17:32
Het gaat mij ook om de cutaway, omdat ik dan ook wat meer speelruimte heb voor als ik wat later meer kan spelen, alleen, ik kan geen gitaar vinden met cutaway zonder versterkertje. maar wat er hierboven werd gezegt, ik ga zeker ook gewoon normale westernmodelen proberen, in de zelfde prijs want uiteindelijk wil ik liever een beter geluid dan dat ik zo af en toe die frets daar beneden kan vinden.

anders, hebben jullie nog suggesties van gitaren?? ikzelf vind zwarte gitaren mooi, of een andere kleur met een betergeluid mag ook

herrtim1992
2 juni 2010, 18:06
ben dus bij de gitaarshop geweest, kon een 2e hands halen met een plastic achterkant, en een normale voorkant, gewoon cutaway, speelde erg lekker. het is een Reed Man gitaar. en dus de richwood uitgetest. vond ze allebij goed, ze zijn allebei 150 euro, welke zou ik volgens jullie moeten nemen? ik nijg naar die 'plastic'

LaurentB
2 juni 2010, 20:13
Kun je goed zitten met die Reedman? Sommige mensen vinden dat moeilijk met zo'n bolle achterkant, maar jij misschien niet.
Op zichzelf zou je voor 150 tweedehands wat meer gitaar moeten krijgen voor 150 euro nieuw, maar het kan verkeren.