PDA

View Full Version : Anderson Gitaren



Useless
29 mei 2010, 19:54
Iemand ervaring met deze gitaren?
Ik heb veel interesse in een Anderson Drop top, nu zijn dit nogal redelijke dure gitaren.:(
Is er iemand die er zo ééntje heeft? bevindingen?
Zijn er al importeurs in België of Nederland, of ben ik beter dat ik ze rechtstreeks van Amerika laat overkomen?

Tupelo
29 mei 2010, 19:55
Heb eenmaal op eentje gespeeld.
Wow wat een afwerking.
Prachtexemplaar, erg dun overigens, dat dan weer wel
Qua sound deed het me niet veel.
Kon er geen specifiek karakter aan ontlenen.
Had in mijn beleving een Ibanez (van dito dikte) kunnen zijn.

srv-man
30 mei 2010, 11:36
Ik heb een Hollow Drop Top en in het verleden een Cobra, Grand Am en Grand Am Lam gehad. Het zijn allemaal fantastische gitaren. De afwerking is inderdaad geweldig, eerlijk gezegd heb ik nog nooit beter afgewerkte gitaren gezien (en dat is inclusief Suhr, Tyler, Brian Moore, etc). Constructie is perfect, lakwerk subliem en zie maar eens dat je bij een ander merk zulk fretwerk krijgt.
Ik heb ook nog nooit een slecht klinkend exemplaar in handen gehad.

De vergelijking met Ibanez zou inderdaad voor de droptop op kunnen gaan. Eigenlijk is het een soort super Ibanez. Heeft wel degelijk een eigen karakter met name door de pickups, die klinken behoorlijk hifi, met als voordeel dat ze altijd door de mix prikken. Maar Anderson maakt bijv. ook Teles die echt wel authentiek kunnen klinken.

In de Benelux is er geen importeur. In Engeland zijn bijv. bij www.guitarguitar.co.uk (http://www.guitarguitar.co.uk) te verkrijgen, maar het voordeligst ben je waarschijnlijk door direct in de USA te kopen. Af en toe duiken ze ook op ebay.de op. Gezien de consistente kwaliteit zou ik hem blind durven te kopen.

Useless
30 mei 2010, 15:57
Ik heb een Hollow Drop Top en in het verleden een Cobra, Grand Am en Grand Am Lam gehad. Het zijn allemaal fantastische gitaren. De afwerking is inderdaad geweldig, eerlijk gezegd heb ik nog nooit beter afgewerkte gitaren gezien (en dat is inclusief Suhr, Tyler, Brian Moore, etc). Constructie is perfect, lakwerk subliem en zie maar eens dat je bij een ander merk zulk fretwerk krijgt.
Ik heb ook nog nooit een slecht klinkend exemplaar in handen gehad.

De vergelijking met Ibanez zou inderdaad voor de droptop op kunnen gaan. Eigenlijk is het een soort super Ibanez. Heeft wel degelijk een eigen karakter met name door de pickups, die klinken behoorlijk hifi, met als voordeel dat ze altijd door de mix prikken. Maar Anderson maakt bijv. ook Teles die echt wel authentiek kunnen klinken.

In de Benelux is er geen importeur. In Engeland zijn bijv. bij www.guitarguitar.co.uk (http://www.guitarguitar.co.uk) te verkrijgen, maar het voordeligst ben je waarschijnlijk door direct in de USA te kopen. Af en toe duiken ze ook op ebay.de op. Gezien de consistente kwaliteit zou ik hem blind durven te kopen.

Ik denk ook wel dat het zeer degelijke gitaren zijn en heb daarmee besloten er ééntje te laten bouwen. (ongeveer vier maand wachttijd ) en te laten overkomen vanuit Amerika.
Ik denk ook dat ze 2dehands veel beter hun waarde behouden t.o.v. een Ibanez gitaar.
Heb er ééntje gehad ( RGT 3020 ) en hem 2dehands moeten verkopen voor nog minder dan de helft van de prijs. :-( (splinternieuwstaat )