PDA

View Full Version : G-major gebruiken zonder Effect-loop.



dko
26 april 2003, 18:53
Luitjes,ik heb even jullie hulp nodig.Ik heb sinds kort een fender Vibroverb 63 RI aangeschafd,waar ik heel tevreden mee ben,alleen ik kan nu mijn G-major niet meer gebruiken,want hij heeft geen effectloop.Nou heb ik TC-electronics gemaild,en ze gaven mij dit andwoord,alleen ik begrijp er geen snars van .

The G-Major is designed to be used in conjunction with a preamp of some kind. Either in a send/return loop with an amp or as an effects device with a poweramp.

Plugging your guitar into the G-Major and then the G-Major into the amplifier will not be an ideal scenario as the G-Major is not intended to be used that way.

Kan iemand mij vertellen op dit board hoe ik mijn g-major weer kan gebruiken,want dat zou mijn sound weer kompleet maken.Wat moet ik hiervoor aanschaffen bijvoorbeeld.

ben79
26 april 2003, 19:02
volgens mij wilt het zeggen dat je hem op verschillende manieren kan gebruiken:
- via een fx loop (maar die heb je niet dus)
- Je kan hem niet als preamp gebruiken enkel als fx dus na een preamp en voor een poweramp (je fender)
Ik denk dat er niets anders opzit dan een voorversterker te gebruiken of misschien een fx loop laten inbouwen maar ik weet niet of dat mogelijk is..

habberdoedas
26 april 2003, 19:49
Waarom een g-major aansluiten op zo'n mooie fender amp ????. Ik zou helemaal geen effecten gebruiken als ik zo'n mooie amp bezat. Maar ja das persoonlijk....

dko
26 april 2003, 22:07
Mischien,heb je wel gelijk Habberdoedas,maar
ik ben gewoon benieuwd hoe het met deze versterker klinkt.Het is waar dat hij zonder effecten waanzinnig klinkt,maar uit mijn g-major haal ik ook goede sounds uit.
Dus het is meer nieuwsgierigheid van mij.

Sj03rd
27 april 2003, 15:38
Ze zeggen gewoon dat het met jouw spullen momenteel niet mogelijk is. Ook zeggen ze eigenlijk dat het ding gemaakt is om tussen je losse pre-amp en eindtrap te zetten.

Slowhand41
27 april 2003, 17:12
Right, dus als je hem er echt bij wil gaan gebruiken zul je zo'n effectloop op je amp moeten laten inbouwen.

dko
27 april 2003, 17:33
Bedankt voor de reaktie's ,maar ik denk dat ik er geen effektloop in laat bouwen.Ik denk dat,dat te ingrijpende ingreep wordt op mijn versterker.Ik zal ietst anders moeten verzinnen.

Slowhand41
27 april 2003, 21:47
Misschien kun je de ingangsgevoeligheid nog wat hoger zetten, mits je dat nog niet geprobeerd hebt? Je kunt kiezen uit Consumer en Pro, ik dacht in het Util menu maar dat weet ik niet zeker meer, ik heb mijn G-major niet meer. Het blijft natuurlijk een 'nood'oplossing.

Greetz, Hans

kokeleko
28 april 2003, 10:55
Of je hangt een Palmer Speaker Simulator tussen eindtrap en luidspreker van je combo, waar je vervolgens een signaal op lijnniveau van aftapt. Met dat signaal kun je je Major aansturen, en dat weer uitversterken met een eindtrap/box combinatie of een extra combo (met een fx-return). Zorg er dan wel voor dat je je fx in je Major op 100% wet en parallel houdt, om out of phase geluiden te voorkomen. Tis een optie :grin:

Nocki
28 april 2003, 18:37
tis niet mogelijk om je gitaar in te plugen in je gfmajor en dan naar de line in. dat klinkt niet.
je zou een hele neutrale 19" preamp kunnen kopen. en de gmajor in de uitgang van ie preamp hangen. dan vanm de out vd gmajor naar de input van je amp.
enige manier.
maar je geluid wordt er niet beter op.

nocki