PDA

View Full Version : Muzikaza Failliet, mooie deals checken



fivelastwords
29 mei 2010, 10:24
Erg zonde voor de eigenaar natuurlijk, maar een tip voor die personen onder jullie die nog voor een prikkie iets willen kopen. Muzikaza is failliet en alles staat dus te koop bij een online veilingbedrijf: hier klikken (http://www.troostwijkauctions.com/nl/muzikaza/01-13114/).

Wie weet zit er wat moois tussen. Checken dus!

dickie
29 mei 2010, 10:43
Erg zonde voor de eigenaar natuurlijk, maar een tip voor die personen onder jullie die nog voor een prikkie iets willen kopen. Muzikaza is failliet en alles staat dus te koop bij een online veilingbedrijf: hier klikken (http://www.troostwijkauctions.com/nl/muzikaza/01-13114/).

Wie weet zit er wat moois tussen. Checken dus!


Houdt er rekening mee dat er 41,2% bij komt... dwz als je € 100,- biedt, dat je € 141,20 moet betalen...

Succes met bieden... ik doe mee!

fivelastwords
29 mei 2010, 10:45
Klopt, je ziet de exacte prijs die je biedt wanneer je een bod uitbrengt. Er komt dan een kleine pop-up die laat zien wat je bedrag inclusief alle toeslagen is. Pas daarna kan je je bod definitief bevestigen. Nog steeds (zeker voor nieuwe producten) aanzienlijk laag hoor!

Dirk_Hendrik
29 mei 2010, 16:28
Brr.
Onbegrijpelijk dat mensen zich zo de tyfus bieden als je de randvoorwaarden van die veilingjongens leest. Brengen kosten in rekening voor alles dat ze maar kunnen verzinnen maar uiteindelijk mag de koper het meeste moeite doen...

En ik geloof dat veel mensen die extra kosten toch niet goed begrijpen.

skanky
29 mei 2010, 16:35
Brr.
Onbegrijpelijk dat mensen zich zo de tyfus bieden als je de randvoorwaarden van die veilingjongens leest. Brengen kosten in rekening voor alles dat ze maar kunnen verzinnen maar uiteindelijk mag de koper het meeste moeite doen...

En ik geloof dat veel mensen die extra kosten toch niet goed begrijpen.

Precies, vaak ben je iets goekoper uit dan de normale winkelprijs. Maar voor die 10 euro die ik uitspaar wil ik al die moeite niet doen.

soup
29 mei 2010, 16:59
De winkelverkoopprijs van 3 465 euro voor die CS strat, is dat de juiste prijs die je ergens anders ook zou betalen?

Madcow
29 mei 2010, 20:32
Hmm de jackson gitaren staan wel nog laag. Mja ik heb helaas geen geld.

Olorin
30 mei 2010, 09:16
Helaas, mensen snappen vaak de kosten niet en zien alleen de prijs op de voorpagina (zo lijkt het althans)

Eerst 19% btw, dan nog eens 16% opgeld + nog eens 19% btw over het opgeld... katsjing, kassa.

Woon er zelf 5 minuten vandaan, heb ook al geboden maar er zijn steeds weer overbiedingen en als je dan gaat tellen (de echte prijs dus..!) kom je vaak niet veel goedkoper uit dan nieuw bij je lokale gitaarboer, en daar kun je vaak nog schipperen voor een "gratis" koffer/kabels of whatever.

Ik heb nog een microfoon maar denk dat daar ook nog wel iemand overheen gaat en dan dus de nieuwprijs betaald.

Madcow
30 mei 2010, 10:12
die 2x 19% slaat echt helemaal nergens op.

bass blom
30 mei 2010, 10:22
je zou denken de eerste 19% is de btw die de curator moet heffen en de tweede over de opcenten, dat is over de omzet voor het veilinghuis.
en de winkelprijzen zijn natuurlijk de adviesprijzen die je nergens betaalt.

marc_o
30 mei 2010, 10:41
Nou, ik krijg die btw gewoon weer terug van de belasting, dat is het voordeel van een eigen zaak.
man oh man, die bogner XTC met 412 voor 1600,- ....dan ga je toch weeer twijfelen. Of zo'n Vintage modern, of die VHT Pitbullcombo...


Er staat heel wat moois tussen, maar het ergst vind ik dat die zaak naar de knoppen is....dat is nu nummer 2 toch dit jaar?

dickie
30 mei 2010, 10:47
..., maar het ergst vind ik dat die zaak naar de knoppen is....dat is nu nummer 2 toch dit jaar?
Ja, maar er komen ook weer nieuwe zaken.... www.gearpro.nl (vanaf dinsdag gaan we verkopen!)

Madcow
30 mei 2010, 11:44
Dan kom ik maar eens binnenkort met me spaarcentjes naar gearpro ;)

marc_o
30 mei 2010, 12:04
Ja, maar er komen ook weer nieuwe zaken.... www.gearpro.nl (http://www.gearpro.nl) (vanaf dinsdag gaan we verkopen!)


Ja, dat zal ook best, maar het blijft zonde....die gasten zijn ook ooit eens klein begonnen met een droom....en als die kapotgaat, doet dat heel wat met je.

dickie
30 mei 2010, 12:59
Ja, dat zal ook best, maar het blijft zonde....die gasten zijn ook ooit eens klein begonnen met een droom....en als die kapotgaat, doet dat heel wat met je.

Nou, wij van Gearpro zijn ex-Muzikaza, en kan je melden dat wij destijds bij de start van Muzikaza vrijwel geen input hadden; alles was volgens de visie van een man en een knettergekke bank... Wij zijn ze nu nog dankbaar... Maar bij Gearpro gaat dat heel anders... Vanaf dinsdag staat de koffie klaar!

marc_o
30 mei 2010, 13:34
Nou, wij van Gearpro zijn ex-Muzikaza, en kan je melden dat wij destijds bij de start van Muzikaza vrijwel geen input hadden; alles was volgens de visie van een man en een knettergekke bank... Wij zijn ze nu nog dankbaar... Maar bij Gearpro gaat dat heel anders... Vanaf dinsdag staat de koffie klaar!


Ik hoop het voor je.
In ieder geval wens ik je bergen succes en mocht ik OOIT in de buurt zijn...dan kom ik koffie halen.

Olorin
30 mei 2010, 19:06
Vanaf dinsdag staat de koffie klaar!

Nou koffie is altijd lekker. maarreh...... website ? Alleen zo'n idexpagina schiet nie op nie :soinnocent:

Maar dinsdag (middag) ben ik er... ALS je tenminste telecasters hebt :cheerup:

Git Aar
30 mei 2010, 20:21
Ik zie best wat moois. Vooralsnog bied ik niet, veel te bang dat ik een gitaar opgestuurd krijg met een dikke kras.

Olorin
30 mei 2010, 21:13
Ik zie best wat moois. Vooralsnog bied ik niet, veel te bang dat ik een gitaar opgestuurd krijg met een dikke kras.

Nou dan ben je te laat ben ik bang.
Gisteren was kijkdag, morgen is het einde oefening, als je nog wil bieden kan dat uiterlijk morgen nog (denk je wel aan de %tjes.... ;) )

ACSlater
30 mei 2010, 22:00
Daarnaast is het afhalen en niks geen opsturen bij "gewonnen" spullen. Ik wilde er ook wel gaan kijken maar het is meer dan 250 km enkele reis vanaf mijn adres. Let morgen maar op trouwens; in het laatste uur wordt er nog zoveel geboden dat er van leuke koopjes al helemaal geen sprake meer is. Jammer genoeg kun je niet snipen bij zo'n veiling zoals bij Ebay. Met elk bod komt er weer 5 minuten veilingtijd bij. Dat garandeert de hoogste opbrengst.

Olorin
1 juni 2010, 06:46
Daarnaast is het afhalen en niks geen opsturen bij "gewonnen" spullen. Ik wilde er ook wel gaan kijken maar het is meer dan 250 km enkele reis vanaf mijn adres. Let morgen maar op trouwens; in het laatste uur wordt er nog zoveel geboden dat er van leuke koopjes al helemaal geen sprake meer is. Jammer genoeg kun je niet snipen bij zo'n veiling zoals bij Ebay. Met elk bod komt er weer 5 minuten veilingtijd bij. Dat garandeert de hoogste opbrengst.

Idd. Gisteren werd nog als een idioot geboden..... letterlijk. Er zijn spullen bij waarvoor MEER als de winkelprijs is geboden (na bijtelling van de %). :stop:
En voor vele andere exact gelijk aan de winkelprijs.... (dus met alleen fabrieks garantie) :dontgeti:

Zijn mensen nu zo dom of hoe zit dat? :(

Voor mij is het maar 5 minuten fietsen maar van koopjes idd geen sprake. Dus strakjes maar snel naar de lokale gitaarboer, lekker testen/beslissen/kopen MET garantie waar ik niets naar de fabriek hoef op te sturen, MET service (ga ik toch van uit!), enz.

Solidkick
1 juni 2010, 08:37
Er zijn spullen bij waarvoor MEER als de winkelprijs is geboden (na bijtelling van de %). :stop:
En voor vele andere exact gelijk aan de winkelprijs.... (dus met alleen fabrieks garantie) :dontgeti:


Da's mooi voor de schuldeisers.
Het is jammer om te zien dat er steeds meer (kleine) ondernemingen in de muziek stoppen of het loodje leggen.
Studio's & muziekwinkels, a thing of the past?

rijsberman
1 juni 2010, 09:34
Zijn het niet de grotere ondernemingen, met een nog groter pand en hoge lasten? Melodie uit Putten (recent omgevallen) was er ook zo één. Een paar jaar terug, toen de toekomst er goed uitzag, naar een nieuw, groot, glanzend pand verhuisd, vlak voordat de crisis losbarstte.

rijsberman
1 juni 2010, 10:06
En ik krijg net de bevestiging van mijn koop van een VHT Pittbull combo, voor 2/3e van de winkelprijs. :ok:

Je moet goed kijken op het plaatje, maar het betreft een Pittbull Super Thirty. Speciale gelimiteerde versie van de Pittbull 45, slechts 200 stuks wereldwijd. De reviews die er te vinden zijn, zijn absoluut lyrisch. En natuurlijk is het niet de 'nieuwe' VHT, het is een VHT van voordat Steve Fryette de naam verkocht aan een Chinese dozenschuiver van Behringer-niveau (per 1-1-2009). Deze amp heeft kennelijk wel een tijdje in de winkel gestaan.

Nu nog een FRYETTE naamplaatje aanvragen bij de importeur, ter vervanging van 't VHT plaatje dat er op zit (Fryette levert ze graag).

http://www.troostwijkauctions.com/upload/78/13114/1163758/437.jpg

Van 't weekend maar eens een HNAD topic maken. :cheerup:


had ik wellicht eerder moeten vragen, maar @Dickie en andere oud-muzikaza piepels: is wat, of koop ik een troepding?

muziekschuur
1 juni 2010, 11:08
Gefeliciteerd. Ziet er goed uit....

dickie
1 juni 2010, 11:10
had ik wellicht eerder moeten vragen, maar @Dickie en andere oud-muzikaza piepels: is wat, of koop ik een troepding?

Het is een te gekke amp... Alleen wel een occasion... Don't worry ik ken de vorige eigenaren... (Alleen thuis en in studio gebruikt!)

dickie
1 juni 2010, 11:12
Maar dinsdag (middag) ben ik er... ALS je tenminste telecasters hebt :cheerup:

Helaas... De Fenders zijn nu (dinsdag-morgen) nog nie binnen... Kunnen wel elk moment komen... hihi spannend!

rijsberman
1 juni 2010, 11:23
Het is een te gekke amp... Alleen wel een occasion... Don't worry ik ken de vorige eigenaren... (Alleen thuis en in studio gebruikt!)

Hmm. Dat het een occasion is stond er niet bij (bij andere kavels heb ik het er wel bij zien staan). Niet zo netjes van Troostwijk auctions. Ik vermoedde het al, omdat die gelimiteerde reeks al uit 2003 ofzo stamt. Het zou me verbaasd hebben als hij echt al 7 jaar bij Muzikaza stond...

De enige die ik verder te koop kon vinden, staan in de VS, voor ca. $ 900-1.000 (of als uitverkocht voor ca. $1.300).

Olorin
1 juni 2010, 11:50
Helaas... De Fenders zijn nu (dinsdag-morgen) nog nie binnen... Kunnen wel elk moment komen... hihi spannend!

Hm, nou ja spannend.......... :(

En versterkers ? wat heb je daar "al" van staan ( ben nl nog aan het twijfelen, 1 een verterker of toch een tele............. )

En de koffie ? Staat die nu klaar of niet ? +/- 4 uur ben ik er, 2 suiker geen melk graag. :cooler:

dickie
1 juni 2010, 13:02
Hm, nou ja spannend.......... :(

En versterkers ? wat heb je daar "al" van staan ( ben nl nog aan het twijfelen, 1 een verterker of toch een tele............. )

En de koffie ? Staat die nu klaar of niet ? +/- 4 uur ben ik er, 2 suiker geen melk graag. :cooler:
Laney, Engl zijn binnen... verder zal er vanmiddag nog veul moeten komen...
Koffie? Kumt goot!

rijsberman
1 juni 2010, 13:20
Ik wil niet lullig doen, maar was er geen gearpro.nl topic? Zullen we de discussie daar voortzetten, zodat het hier weer over Muzikaza kan gaan?

Ik ben er vrijdag tegen de lunch. Zijn er van hier nog meer mensen die rond die tijd geveilde spulletjes gaan ophalen?

Olorin
1 juni 2010, 13:55
Ik wil niet lullig doen, maar was er geen gearpro.nl topic? Zullen we de discussie daar voortzetten, zodat het hier weer over Muzikaza kan gaan?

Ik ben er vrijdag tegen de lunch. Zijn er van hier nog meer mensen die rond die tijd geveilde spulletjes gaan ophalen?

Jup,

Helaas niets voor mezelf. Het enige wat er is overgebleven van mijn bied kunsten is een....... PIANOKRUK VOOR DE VROUW :mad:


Dat ze ze gvd#$#$$ zelluf gaat halen... :soinnocent:

ACSlater
1 juni 2010, 18:10
Idd. Gisteren werd nog als een idioot geboden..... letterlijk. Er zijn spullen bij waarvoor MEER als de winkelprijs is geboden (na bijtelling van de %). :stop:
En voor vele andere exact gelijk aan de winkelprijs.... (dus met alleen fabrieks garantie) :dontgeti:

Zijn mensen nu zo dom of hoe zit dat? :(

Voor mij is het maar 5 minuten fietsen maar van koopjes idd geen sprake. Dus strakjes maar snel naar de lokale gitaarboer, lekker testen/beslissen/kopen MET garantie waar ik niets naar de fabriek hoef op te sturen, MET service (ga ik toch van uit!), enz.

Mijn voorspelling kwam inderdaad uit. Ik heb zelf nog geboden op twee aktieve subwoofers. Niet omdat ik ze nodig had maar omdat de prijs, in het begin, redelijk laag was en iemand ze al op voorhand op marktplaats aanbood. Ze gingen uiteindelijk voor meer dan ik er voor over had, naar een ander. De enige echt leuke koop die ik heb gezien was twee Celestion Alnico Blue's voor €160 (nog zonder de btw en veilingkosten) Dan heb je er dus ééntje gratis.

Ik denk dat mensen niet dom zijn maar het spelletje van "wie biedt het meest?" niet op willen geven. Veilingen zijn altijd enorm spannend en misschien hebben ze al enorm naar het instrument uitgekeken waar ze een week lang het hoogste bod op hebben gehad.

Olorin
1 juni 2010, 18:45
Mijn voorspelling kwam inderdaad uit. Ik heb zelf nog geboden op twee aktieve subwoofers. Niet omdat ik ze nodig had maar omdat de prijs, in het begin, redelijk laag was en iemand ze al op voorhand op marktplaats aanbood. Ze gingen uiteindelijk voor meer dan ik er voor over had, naar een ander. De enige echt leuke koop die ik heb gezien was twee Celestion Alnico Blue's voor €160 (nog zonder de btw en veilingkosten) Dan heb je er dus ééntje gratis.

Ik denk dat mensen niet dom zijn maar het spelletje van "wie biedt het meest?" niet op willen geven. Veilingen zijn altijd enorm spannend en misschien hebben ze al enorm naar het instrument uitgekeken waar ze een week lang het hoogste bod op hebben gehad.

Oke voor de duurdere stukken valt het allemaal nog wel mee idd, en er zitten (voor degene die de centjes hebben liggen :supercool: ) nog wel mooie kortingen tussen, maar...... voor een SponsjBob Ukelele (39 euries nieuw) 40 EURIE bieden (en das zonder 19+16+19%) is te gek. En zo waren er wel meer :???:, flightcases bv voor meer als de winkel prijs ed, het lijkt wel of mensen niet meer kunnen tellen.

En spanning ? Als iemand te hoog gaat bieden zakken mijn sokken uit, GA NAAR EEN WINKEL. dan is voor mij de spanning eraf

fivelastwords
1 juni 2010, 19:12
Ik vond het bijzonder grappig om te zien dat er iemand daadwerkelijk 60 euro geboden heeft op een Behringer HA400. Een koptelefoon versterkertje dat je voor 20 euro kan kopen in de winkel. Voor de rest, een gitaarrekje en een AKG D5 mic voor schappelijke prijzen op de kop getikt. Ach, volgende keer maar weer gewoon Marktplaats en Thomann.

dickie
1 juni 2010, 22:20
.... twee Celestion Alnico Blue's voor €160 (nog zonder de btw en veilingkosten) Dan heb je er dus ééntje gratis...


Helaas kan ik je melden dat de speakers GEEN Blue Alnico's waren... Dit waren de speakers uit een amp waar Blue Alnico's in zijn gekomen! ... uhhh... oeps?

rijsberman
1 juni 2010, 22:40
Oke voor de duurdere stukken valt het allemaal nog wel mee idd, en er zitten (voor degene die de centjes hebben liggen :supercool: ) nog wel mooie kortingen tussen, maar......

De Taylor DN8 (nieuw 2229,=) is er uit voor bijna 1600 incl. alles. Toch mooie korting, als je er een zocht.

jze
2 juni 2010, 08:53
Een PRS SC Goldtop voor € 1.450 (inclusief opslag en BTW) is toch ook niet verkeerd! Denk dat de winst inderdaad in de duurdere items zit..

Al zag ik bij de piano's / vleugels een bieding van € 15.000 (excl. %) op een vleugel met vermelde winkelprijs van € 16.500!! :o

ACSlater
2 juni 2010, 11:53
Helaas kan ik je melden dat de speakers GEEN Blue Alnico's waren... Dit waren de speakers uit een amp waar Blue Alnico's in zijn gekomen! ... uhhh... oeps?

Haha! Godzijdank dat ik er geen doel voor had en ze daarom maar voorbij heb laten gaan. Degene die ze gekocht heeft, is min of meer bedonderd. Wat voor speakers waren het dan wel? Warfedahle's?

rijsberman
2 juni 2010, 13:17
Veilingen zijn altijd enorm spannend en misschien hebben ze al enorm naar het instrument uitgekeken waar ze een week lang het hoogste bod op hebben gehad.

Toen de veiling van een LTD JR mini Kirk H. op aflopen stond, stond mijn zoontje (7) te springen. Hij wilde 'm graag. Maar ik wilde er niet bijna de winkelprijs voor bieden. Iemand anders wilde dat wel.
De veiling van mijn VHT liep later af, toen lag hij al in bed. Maar na een tijdje kwam hij er toch weer uit, benieuwd of 't gelukt was. Kon niet slapen...
Dat hij nu mijn Orange Crush 15R krijgt, zal mee hebben gespeeld.

Maar spannend was 't wel, voor 'm. :)

Olorin
2 juni 2010, 13:51
Kon niet slapen...
Dat hij nu mijn Orange Crush 15R krijgt, zal mee hebben gespeeld.

Maar spannend was 't wel, voor 'm. :)

Nou gefeliciteerd dan allebei :ok:

Ik ben alleen benieuwd of het een GNér was die over mij geboden heeft :stop:
Fender top+cabinet GVD$$#$$@@$!$ :mad:

Steven Otto
2 juni 2010, 15:37
@rijsberman: Zo te horen ben jij een toffe vader.

rijsberman
2 juni 2010, 22:48
:)

Ach, eerst heeft hij een jaar gewacht voor hij op les kon en nu heeft hij een jaar klassieke gitaar gedaan voor hij van de muziekschool op elektrische gitaar mag. En hij wil nog steeds heel graag. Zoveel motivatie en doorzettingsvermogen bij zo'n kereltje, dat stimuleer ik graag. :ok:

En zeg nou zelf, skull n bones fretmarkers zijn ook wel erg gaaf. Dus als iemand nog z'n ding weet ergens, voor niet al te veel... :crazyhappy:
http://www.musicgadgets.net/wp-content/uploads/2007/09/kh-junior.jpg

Olorin
4 juni 2010, 12:30
Veel handelaars bij het ophalen.

Busjes busjes en nog eens busjes..

Vandaar die idiote beidingen :(

Johnwilliams1
5 juni 2010, 10:34
Heeft iemand hier toevallig de Fender custom shop 60's stratocaster heavy Relic (kleur: blue sparkle) gewonnen?

Ik mag mijzelf de trotse eigenaar van de Fender custom shop '56 stratocaster NOS (fiesta red) noemen, maar die gasten van troostwijk hebben wel de koffer (en dus ook certificaat, tremolo, ed) van deze 2 gitaren omgewisseld. Toen ik daar verontwaardigd op reageerde werd ik geirriteerd weggewuifd.

Laatste keer dat ik iets koop op een veiling :confused:

Maargoed, ben je in het bezit van de 60 stratocaster (en dus mijn koffer) neem dan even contact op.