PDA

View Full Version : Hngd Burns 12-string



guitarkid
28 mei 2010, 19:55
http://www.proveiling.nl/221/Veiling-van-diverse-soorten-gitaren/1325/Gitaren/Veiling.aspx

Deze link stond op het tweedehands tips-topic en daar aangekomen stuitte ik op de groene Burns 12-string. Ik kreeg direct GAS (had ik al voor een 12-string, maar 't werd ineens heel erg). Ik had echter geen zin om mee te bieden en wilde ook niet teveel uitgeven aangezien ik 'm alleen ga gebruiken in wat Beatles en Byrds-nummers in mijn hobby-coverband The Outtakes. Ik ben accuut gaan googlen en kwam na wat wikken en wegen uit op een Danelectro 59 DC 12-string. Niets duurs of zo, maar wel een prima gitaar voor weinig. Ik had er ooit wel eens op gespeeld, maar kon toen de verleiding weerstaan. Nu niet meer. Tweedehands en interessant genoeg qua prijs t.o.v. een nieuwe. Ik had eigenlijk liever een rode, maar ach, dat kan hij altijd nog worden. Of anders goldtop of glitters. Een beetje pimpen.... ;)
Na het weekend is hij er...

Gr. C.

@Almarvk: ik had de titel al klaar en verzond de post, toen ik zag dat er verder geen info in de titel stond. Excuus, maar ik kan het blijkbaar niet meer veranderen.... Jij misschien? HNGD: Dano 12-string (of zo...)


http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/danelectro12string2.jpg

Ibanez666
28 mei 2010, 19:56
Niet mijn ding, maar wel apart, da's ook leuk. Gefeliciteerd!

bass blom
28 mei 2010, 20:22
wat een hoop HNGD's toch :dontgeti:

ik heb er zometeen misschien ook 1 :seriousf:

macwilliams
28 mei 2010, 22:09
gefeliciteerd dan maar. Ik denk niet dat ik ooit voor een twaalfsnarige zou kunnen vallen...:ok:

guitarkid
28 mei 2010, 22:24
gefeliciteerd dan maar. Ik denk niet dat ik ooit voor een twaalfsnarige zou kunnen vallen...:ok:

Hallo Mac.

Bedankt dan maar! ;)
Soms wel leuk hoor, 12 snaren... Ik ga de hele volgende week het intro van Stairway to heaven spelen. Yeah!!!! :)

Gr. C.

Bolder
28 mei 2010, 22:33
Hallo Mac.

Bedankt dan maar! ;)
Soms wel leuk hoor, 12 snaren... Ik ga de hele volgende week het intro van Stairway to heaven spelen. Yeah!!!! :)

Gr. C.

INTRO?

het couplet natuurlijk

guitarkid
28 mei 2010, 22:59
INTRO?

het couplet natuurlijk

Nou ok, het couplet er dan ook maar bij.
Maar ik bedoelde toch echt het intro.... ;)

ting
ting
ting
ting
ting.......

Gr. C.

bass blom
28 mei 2010, 23:00
1 ting te weinig :D

vulvasonic
29 mei 2010, 00:03
Cool. Nog iets wat ik ooit nog zou willen, een electrische twaalfsnaar. Ik zou alleen bang zijn dat de constructie van de Danelectro niet sterk genoeg is om lang stabiel en stemvast te blijven. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Veel plezier met je aanwinst! :cheerup:

JeroenSchaaf
29 mei 2010, 00:22
Gefeliciteerd! en natuurlijk het intro van Wanted Dead or Alive!

Hallie
29 mei 2010, 02:28
er staat helemaal geen info bij die gitaren ( van die veiling )
of zijn het allemaal Burns gitaren?

guitarkid
29 mei 2010, 10:22
1 ting te weinig :D

e----------5--7--------7-8--------8--2--------2-0---------0-
b-------5--------5----------5-----------3---------1-----1---
g----5--------------5----------5-----------2---------2------
d-7-----------6----------5-----------4----------------------
a-----------------------------------------------------------
e-----------------------------------------------------------

ting ting ting ting ting !!!!! ;)


Cool. Nog iets wat ik ooit nog zou willen, een electrische twaalfsnaar. Ik zou alleen bang zijn dat de constructie van de Danelectro niet sterk genoeg is om lang stabiel en stemvast te blijven. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Veel plezier met je aanwinst! :cheerup:

Dank je. Ik heb verrassend goede verhalen over de gitaar gelezen, er wel eens op gespeeld en de 6-snarige variant ken ik ook.
De klank is echt heel lekker, hij was goed bespeelbaar en leek goed op stemming te blijven. Maar ik realiseer me dat het een budgetgitaar is; daarom heb ik 'm ook erbij gekocht. Om voor die paar nummers nou een Rickenbacker te kopen... Bovendien, ik ken er één (een Rick) die niet zuiver te houden is. En dan baal je pas!
Ik zet er desnoods betere tuners op. Dat kan wel uit als je nagaat wat ik voor de gitaar betaald heb!

@Almarvk: bedankt voor het aanpassen van de titel, maar het is geen Burns, maar een Danelectro 12-string.....

Gr. C.


Gr. C.

guitarkid
1 juni 2010, 17:15
Hij is er: mooi, speelt best ok en blijft goed op stemming. Wel is de verhouding qua volume tussen de pu's een beetje zoek. Ik moet wat experimenteren met de hoogte.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001.jpg

Hendriks
1 juni 2010, 18:13
Hey Mister Tamborine Man , mooi man.

guitarkid
1 juni 2010, 19:19
Hey Mister Tamborine Man , mooi man.

Ja! En All I really wanna do, Chimes of freedom, eigenlijk alles van the Byrds klinkt leuk op deze gitaar. Ik ga met mijn hobbybandje waarschijnlijk ook If I needed someone van the Beatles doen.

Gr. C.

bass blom
1 juni 2010, 19:22
krijgen we hem ook te horen?

Luke-wannabe
1 juni 2010, 20:46
Te gek! Ik wil ooit ook een electrische 12string en deze komt zéker in aanmerking!

guitarkid
1 juni 2010, 21:18
krijgen we hem ook te horen?

T.z.t vast wel... Ik ben nu te druk in mijn studio om eigen dingen te doen en moet ook eens uitvinden hoe ik gemakkelijk audiobestanden kan delen op bijv. dit forum.

Gr. C.

bass blom
1 juni 2010, 21:26
T.z.t vast wel... Ik ben nu te druk in mijn studio om eigen dingen te doen en moet ook eens uitvinden hoe ik gemakkelijk audiobestanden kan delen op bijv. dit forum.

Gr. C.

www.box.net
simpel en gratis