PDA

View Full Version : problemen met epiphone lp st



winchester
28 mei 2010, 15:02
beste mensen,

op gitaargebied ben ik beginner, dus vandaar mijn misschien stomme vraag.
ok, ik ben gek van Daniel lanois, dus.... ik wilde gitaar spelen en kocht een epiphone LP standaard.
maar....

als ik de onderste snaar bespeel, gaan de 2 bovenste "meezingen"??
is dit normaal, of moet ik de gitaar opnieuw laten afstellen?
ook heeft hij last van "klapperende" snaren (ook de bovenste).

wie heeft er advies voor me?

smullie
28 mei 2010, 15:10
Of je gaat eens op internet op zoek naar een handleidingkje hoe je een gitaar kan afstellen (lees er een paar door en je krijgt wel een idee. Het klinkt als een foute kromming van de hals, maar geloof me maar niet te hard op mijn woord omwille van de reden die hieronder volgt.) en je doet dat zelf of je brengt de gitaar naar een kenner die dat dan even voor jou doet, maar dat kost dan weer wat...

Ik ben nu dat eerste aan het proberen met mijn zelfbouwkitje omdat ik nog een andere gitaar heb om op te spelen en het dus niet te veel uitmaakt hoe lang ik erover doe en hoe goed dat allemaal lukt en ik wil het gewoon zelf eens proberen. Dat was in se de bedoeling van dat kitje. Als het mijn enige gitaar had geweest, dan had die gisteren al in de winkel gelegen, want ik heb daar blijkbaar toch niet zo enorm veel talent voor :chicken:

Rembull1980
28 mei 2010, 15:16
beste mensen,
als ik de onderste snaar bespeel, gaan de 2 bovenste "meezingen"??

Dit kan je gewoon palm-muten. Elke gitaar heeft dit. Een gitaar met uistekende sustain heeft dit iets meer dan een mindere gitaar (ik vergelijk mijn stat met de lp, waarvan de lp veel meer sustain heeft). De onderste snaar = E en de bovenste ook.. daarom resoneert deze gewoon mee.



ook heeft hij last van "klapperende" snaren (ook de bovenste).


Klapperende snaren bedoel je mee: fretbuzz/rattle? Kan komen door verkeerd afgestelde gitaar of niet bijgesteld na verwisselen van snaren (merk/dikte). De trussrod aanpassen kan helpen, maar in jouw geval met amper ervaring zou ik dit laten afstellen.