PDA

View Full Version : aanschaf eerste versterker



Loike
28 mei 2010, 11:18
Hee,

ik weet dat hier al heel veel topics over gemaakt zijn, ik heb er ook al een heleboel gelezen maar kom er toch niet erg goed uit.

Ik ga binnenkort mijn eerste gitaar aanschaffen, een Epiphone Les Paul Standard.

Nu ben ik al een beetje aan het rondkijken qua versterkers, maar aangezien het mijn eerste elektrische gitaar is kom ik er niet zo heel goed uit. Ik speel ongeveer een jaar of anderhalf akoestisch.

Wat ik qua reviews zie is de peavey vypyr wel goed, en de roland ook. Op youtube vind ik de sound van roland alleen niet heel mooi, maar die van vox spreekt mij dan weer heel erg aan.

Ik weet niet zo goed wat voor iets ik wil aanschaffen, dus hoop dat jullie kunnen helpen.
Het moet gewoon een oefenversterkertje worden voor in mijn slaapkamer, eentje die niet al te veel herrie maakt zodat de rest ook nog gerust in het huis kan rondlopen.
Verder wil ik er ongeveer 100 euro aan uitgeven, en vooral een versterker die goed is en waar ik een beetje op kan leren en verkennen wat ik nu echt leuk, zodat ik later alsnog iets beters kan kopen.
Verder is mijn muzieksmaak te omschrijven als pop-rock, rock en alternative.
De britpop sound vind ik ook mooi, maar ik twijfel nog of ik met dat geluid wel alle muziek zou kunnen spelen die ik leuk vindt.

Alvast bedankt voor jullie hulp:)

AronSlash
28 mei 2010, 11:25
Hi Loike

Welkom als eerste hier op gitaarnet!
Misschein is een line 6 spider 4 15(watt) iets voor je, kost E100, en je kunt er veel verschillende muziek mee maken met build in effects.

Loike
28 mei 2010, 11:30
Bedankt voor het welkom ;)

Zat ik inderdaad ook naar te kijken, maar las er ook een aantal slechte reviews over.

Wat ik jammer vindt is dat ik tot nu toe niet echt een winkel heb kunnen vinden waar ik ze allemaal zou kunnen testen:P

heb ook nog naar een vox pathfinder zitten kijken, maar las dat distortion daar niet zo goed van is. Van wat ik heb gehoord op youtube vindt ik wel dat vox een mooi vol geluid heeft, maar ik denk nog steeds dat het beter is later iets specifieks te kopen en nu gewoon een beetje uit te zoeken wat ik echt wil.

En maakt het ook nog uit wat voor gitaar je op de versterker speelt? Ik neem zelf aan van wel (ga dan ook testen)
Is er ergens in Nederland een zaak waar je gemakkelijk kan testen, of er iig ruim de mogelijkheid toe is?Zelf denk ik nu dat ik naar maxguitars in den haag ga om te testen

The Unforgiven
28 mei 2010, 11:30
Een Line 6 Spider V 15 watt is inderdaad een goede optie, het enige probleem is dat hij niet heel erg geschikt is als slaapkamer versterker. Hij gaat of heel hard, of heel erg zacht.
Voor zijn prijs is het een geweldige versterker, met veel verschillende opties.

En over die gitaar: Geweldig ding, het was (en is nogsteeds) mijn 2e gitaar, en mijn eerste eigen. Hij speelt fantastisch, en de klank is gewoon erg goed. Ik raad je wel aan om hem meteen af te laten stellen bij de winkel waar je hem koopt.

kidrock
28 mei 2010, 12:51
Ik denk dat een Roland Cube of een Line6 allebei leuke versterkers zijn om mee te beginnen. Allebei compleet met clean t/m distortion geluiden met de nodige effecten. Het beste is om ze beide in het eggie uit te gaan proberen. Youtube clips worden vaak met een verrotte camera microfoon opgenomen, dus daar kun je niet helemaal van op aan. Feedback is ook een grote zaak waar je ze kunt uit proberen. Mocht je uit de buurt van Den Haag (gok ik zo, omdat je Maxguitars noemde) komen, dan zit er in Rotterdam een hele grote, wat op zich ook niet zo heel ver van Den Haag af ligt. O,... en Rockpalace (Den Haag) heeft ook het nodige staan. Succes met je eerste aanschaf! :rockon:

stikel
28 mei 2010, 14:29
Bedankt voor het welkom ;)

Zat ik inderdaad ook naar te kijken, maar las er ook een aantal slechte reviews over.

Maar ja, wat kun je verwachten dan voor jouw budget. (Is niet lelijk bedoelt, we hebben allen dezelfde hobby, alleen verschillen de budgetten nogal)

Groet Jan

LesPaul1612
28 mei 2010, 15:28
Baseer je niet teveel op reviews, die zijn allemaal subjectief als de pest. ik heb zelf een Roland Cube 30x, Ik heb ook een Line 6 Spider4 geprobeerd, deze was iets minder, maar nog steeds lang niet slecht

Gewoon zelf even uittesten dus:ok:

Loike
28 mei 2010, 17:16
Maar ja, wat kun je verwachten dan voor jouw budget. (Is niet lelijk bedoelt, we hebben allen dezelfde hobby, alleen verschillen de budgetten nogal)

Groet Jan

begrijp ik ook wel hoor ;) alleen vroeg me dan af of de peavey vypyr dan niet beter was. En idd, ik denk dat uittesten het beste idee is:P

stikel
29 mei 2010, 00:45
Sorry. Kan je niet helpen. Ken alleen de versterkers waar ikzelf op heb gespeeld en bezeten en dat zijn er niet zoveel. (er is in ieder geval geen peavey bij). Maar koop vooral iets wat jezelf mooi vind klinken en laat je niks aanlullen. Luisteren naar tips (over bijv betrouwbaarheid) oke, maar vertrouw qua geluid alleen op je eigen oren.

Groet Jan

cerpintaxt
30 mei 2010, 13:09
Hoi,

Gewoon de 3 versterkers die je op een rijtje hebt gezet uitproberen, probeer daarbij iemand mee te nemen die al een tijdje een elektrische gitaar bespeeld.
Het voordeel van de Cube is we dat je er veel kanten mee op kunt. Die andere 2 ben ik niet (zo) bekent mee.

suc6 igg

Loike
30 mei 2010, 22:17
Was ik inderdaad ook van plan ;) mijn vriend speelt al ruim 2 jaar zeer fanatiek elektrisch gitaar, dus die is verplicht mee te gaan met alles wat ik doe:P niet dat hij dat als een straf ziet hoor ;)

Verder heb ik de Hughes & Kettner Edition Blue 15R ontdekt, weliswaar iets duurder dan ik zou willen maar het is nu eenmaal niet anders. Ben van plan die ook eens uit te proberen. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

J.B.
31 mei 2010, 22:19
Was ik inderdaad ook van plan ;) mijn vriend speelt al ruim 2 jaar zeer fanatiek elektrisch gitaar, dus die is verplicht mee te gaan met alles wat ik doe:P niet dat hij dat als een straf ziet hoor ;)

Verder heb ik de Hughes & Kettner Edition Blue 15R ontdekt, weliswaar iets duurder dan ik zou willen maar het is nu eenmaal niet anders. Ben van plan die ook eens uit te proberen. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Hm, H&K staan bekend om hun redelijk afschuwelijke clean. Ik heb zelf een Spider 3 en ik zou zeggen: ga voor die Cube.

laurensKILLER
4 juni 2010, 10:06
is t ook nog per gitaar verschillend hoe clean/mooi je geluid uit je versterker komt?

En wat vinden jullie van een 2e handsje?

Wiellem
4 juni 2010, 12:06
is t ook nog per gitaar verschillend hoe clean/mooi je geluid uit je versterker komt?

En wat vinden jullie van een 2e handsje?

Opzich hangt dat van de elementen of hoe lang je je clean mooi houd, met output enzo. Maar is denk ik voor een oefenversterker niet echt een probleem.

Ik zou absoluut voor tweedehands gaan, houd je geld over voor snaren ;)