PDA

View Full Version : Delay Effect



Martjeuh
28 mei 2010, 10:24
Hey Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe effectje, een delay. Heb al wat dingetjes uitgeprobeerd en ik vond een looper erop echt tof!

Nu kwam ik al snel op de Boss dd-7 en de Hardwire dl-8 delay. Maar mijn vraag is, wat is het verschil? En zijn er voor het geld misschien betere? (2dehands 80-100 euro?) Via de zoek functie heb ik genoeg gevonden over de boss dd-7 maar eigenlijk weinig over de Hardwire, aangezien iedereen snel overging op de duurdere delays, is dit toch een betere investering? of maakt het eigenlijk niet heel veel uit?

Groetjes, en bedankt!
Mart.

P.s enig idee waar ze in omgeving utrecht de hardwire verkopen, zodat ik hem misschien kan uitproberen?

tommus42
28 mei 2010, 11:13
Volgens mij maakt het niet veel uit. Die AD/DA converters in een pedaaltje komen allemaal op hetzelfde neer denk ik. En digitaal geheugen kost al helemaal niks meer tegenwoordig. Als het je vooral om de looper te doen is, zou ik daar naar uit kijken, die hebben 'delay' er gewoon bij.

Martjeuh
28 mei 2010, 12:13
Ik kan een 2dehands hardwire voor 100 euro kopen, goede deal?

Joene1988
28 mei 2010, 12:20
Geen idee ik ken de hardwire niet...

Maar een tip om zeker uit te checken: Nova Repeater, of de Nova Delay

Nieuw geloof ik is de repeater 150, maar dat is ie ook zeker waard. 2e hands zijn ze vast goedkoper te scoren!

Dirk_Hendrik
28 mei 2010, 12:45
Ik vond de HW een erg goed ding.

Il_Falco
28 mei 2010, 13:10
Ik heb en de hardwire en de marshall delay staan op mijn plank. Mijn hoofd delay is de hardwire. De klank is meer vintage dan de marshall, die is scherper.

Waarvoor ga je de delay gebruiken? Heb je ook een looper nodig? Heb je stereo out nodig? Stereo in?

jungletarzan
28 mei 2010, 16:29
Ik heb nu de DD7 maar alleen omdat deze handiger werkt met een los tap tempo pedaal. De HW klinkt gewoon vele malen beter(zowel de digitale als de analoge settings). Maar voor mij omdat ik ook zing en de nummers aankondig is de tap tempo functie te omslachtig, 2 sec. ingetrapt houden dan tappen en dan weer 2 sec. ingetrapt houden. Dat ging wel eens fout en duurde te lang. maar de delay bleef veel beter overeind in de muziek, de Boss is veel meer takke takke.

Mitch
28 mei 2010, 17:26
Doen, die Hardwire. Ze zijn nog niet zo bekend misschien, maar erg goed. Ik heb 'm een keer getest en vond 'm absoluut in het straatje van de DD7 qua sound en kwaliteit.

Martjeuh
28 mei 2010, 17:30
Goed om allemaal positieve dingen te horen!

Hij moet alleen wel uit belgie komen, 10 euro verzendkosten is te doen, maar dan heb je geen verzekering..

Is er bij jullie ooit iets mis gegaan qua versturen, en raden jullie verzekering aan voor 15 euro meer?

Paulusstrat
28 mei 2010, 17:32
Ik heb al 2 keer via marktplaats tweede hans pedalen gekocht een dl4 en een korg pb en gewoon hierbij het TNTbasispakket ofzo genomen van 6 euro nog wat pedalen kwam onbeschadigt aan:).

Nitefly7
29 mei 2010, 20:16
Ik heb al 2 keer via marktplaats tweede hans pedalen gekocht een dl4 en een korg pb en gewoon hierbij het TNTbasispakket ofzo genomen van 6 euro nog wat pedalen kwam onbeschadigt aan:).

hij wil het pedaal uit België 'importeren'; vandaar hogere kosten..

ik zou de verzendkosten delen als ik jou was, dan betaal je ongeveer wat je in Nederland betaalt, is het pakket verzekerd, en kun je misschien iets van de prijs af halen...

ik heb de DL-8 pas bij 1 optreden gebruikt, en vind het een super pedaal, dat zeker de DD-7 en de -5 (die hij bij mij vervangen heeft, na misschien wel 12 jaar de DD-5 gebruikt te hebben) evenaart/overtreft in sound en gebruiksgemak, met de erg prima extra's van een (subtiele) modulated delay en de looper die jij zoekt..!