PDA

View Full Version : Nieuwe versterker kopen zat.



Dealer
27 mei 2010, 23:26
Hey allen

A.s. zaterdag ga ik naar musicstore in köln om een nieuwe versterker te kopen, en wil graag nog wat tips over welke versterkers ik zou moeten testen.
Mijn budget is rond de 900 tot 1100 euro.

Wat ga ik bij deze versterker gebruiken:
Mijn main gitaar is een American Standard Fender Strat. Daarnaast heb ik binnekort een t-rex dr. swamp voor een randje overdrive, en zal ik er ook af en toe wat delay op knallen. Reverb op de amp is ook welkom maar niet teveel effecten.

Wat is mijn doel:
Ik speel erg veel blues, en ook erg veel john mayer. John mayers gitaar sound vind ik heerlijk en is iets waar ik graag bij in de buurt zou willen zitten. Beetje reverb zou ook fijn zijn, en bij een fender versterker vind ik de drive ook wel mooi. Maar ik hoef eigelijk niet veel effecten, dat wil ik het liefst gewoon via pedalen doen

Ik heb tot nu toe twee favorieten en een derde onbekende, nl;

Nummer 1:
Fender Blues DeVille 410 60 Watt All-Tube, 4x10" Speaker
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Blues-DeVille-410-60-Watt-All-Tube-4x10-Speaker/art-GIT0007386-000

Nummer 2:
Fender Hot Rod DeVille 410 60 Watt All-tube Combo, 4x10" Speaker
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Hot-Rod-DeVille-410-60-Watt-All-tube-Combo-4x10-Speaker/art-GIT0002523-000

Nummer 3
Fender Princeton reverb?

Zit tot nu toe te denken aan een all-tube amp, puur omdat ik heb gehoord dat dat het beste is:P. Wat dat 4x10 of 112312x12312 wat erachter staat precies betekend voor het geluid, weet ik eerlijk gezegd niet. Ook waar die 410 voor staat weet ik niet. Het enige wat ik snap is wat het wattage betekend:P

Overigens: als iemand nog wil dat ik iets speciaals daar voor hem test, requests zijn welkom aangezien het best ver is. Al ga ik daar niet dagen zitten:P

Alle tips zijn meer dan welkom:)
Bij voorbaat dank

marc_o
27 mei 2010, 23:31
410 staat voor 4 keer 10 inch speakers.
Ik hou wel van dat geluid en zeker voor de muziek die jij speelt.
bedenkt echter dat dit een combo is met een fors gewicht. Ikzelf vind dat niet erg, het is maar even dat ik het meegeef.
Je hebt een deVille en een hotrod deville. het verschil daartussen is dat de hotrod iets uitgebreider is met een schakelbare extra overdrivefunctie. Je hebt dan clean, lichte overdrive en een wat zwaardere overdrive, wat erg handig is voor je solomoment in de spotlights!


Ik zie dat die Tweedversie (geel doek) opeens duurder is. laat je niet gek maken, ze willen je wijs maken dat het een reissue is, maar je hebt dezelfde versterker met een extra functie voor minder geld wanneer je die zwarte koopt.

Lekker testen, en alvast een fijne dag toegewenst.

Squier4ever
27 mei 2010, 23:39
Ik zou met dat budget lekker tweedehands gaan kijken. Op marktplaats staat een Ceriatone Overtone te koop, clone van zo'n beetje de meest bekende blues/jazz enz. versterker, de Dumble. Mayer speelt op een Two Rock, evenzo een Dumble kloon, omdat Mr. Dumble er geen voor onze John wil bouwen. Denk dat je beter daar je geld in kunt stoppen dan in een HotSnot deville.

Dealer
27 mei 2010, 23:39
hah thanks manxD Kan niet wachten tot ik die spullen bij elkaar heb. ik dacht alleen, aangezien dat de een blues deville, en de andere hotrod deville (en er zijn ook blues deluxe en hotrod deluxes) geheel aparte series waren

Op de tweede reactie: Ik heb zo weinig verstand van versterkers dat ik dat best wat "eng" vind om zomaar te kopen, maar ik ga zo ff op mp kijken

Bedankt voor snelle reacties

Robdop
27 mei 2010, 23:39
je kan natuurlijk ook altijd nog even de bassman testen.

ik zou zeggen staar je niet blind ,test zoveel mogelijk en kom met de versterker die jij het lekkerst vind klinken thuis:ok:

Squier4ever
27 mei 2010, 23:44
hah thanks manxD Kan niet wachten tot ik die spullen bij elkaar heb. ik dacht alleen, aangezien dat de een blues deville, en de andere hotrod deville (en er zijn ook blues deluxe en hotrod deluxes) geheel aparte series waren

Op de tweede reactie: Ik heb zo weinig verstand van versterkers dat ik dat best wat "eng" vind om zomaar te kopen, maar ik ga zo ff op mp kijken

Bedankt voor snelle reacties

De Blues en Hotrod zijn niet al te populair in de gitaarwereld, zeker niet bij gevorderde spelers. Vooral de HotRod wordt nogal eens schelle krasbak enz. enz. genoemd. De volumeknop is zeer gevoelig en veel mensen ervaren dat als vervelend. De Blues vind ik persoonlijk al een stuk lekkerder. Check ook zeker eens een Vox AC30 als je toch in de MS bent, echt een vette versterker ook.

Dealer
27 mei 2010, 23:52
Ok thanks voor de snelle reacties, echt.

Tot nu toe ga ik alle bovengenoemde versterkers even testen.

Ok zeker bedankt voor de tip over de bassman. Zag alleen een versie van 1800 eurie, wat ik iets te veel vind, maar er is er daar ook een van 1300 wat ik maybe red

Zal zo ook nog die marktplaats checken... Moet wel zeggen dat ik best wel van de fender versterkers geluid hou... ben benieuwd of deze trip mijn mening zal veranderen

marc_o
28 mei 2010, 00:09
Tja, als 1200 of 1300 ook binnen je budget valt mag je een bassman zeker niet overslaan.
Je begint dan wel kaal, zonder reverb, maar de sound is zo mooi en een reverbje kun je altijd nog in pedaalvorm kopen.

Voor de muziek die jij beschrijft vind ik de genoemde Fenderversterkers overigens zeer goed presteren hoor. Ga op je gevoel af en kies wat je lekker ligt.
Vox is aardig, maar zou het als mayermuziekversterker niet zo snel kiezen en het clean is naast een Fender wat bonkig en dozig, heb 'm er zelf voor weggedaan in ieder geval.

stikel
28 mei 2010, 01:02
Ben zelf een groot liefhebbers van 10 inch speakers. Heb zelf een Laney Lionheart combo 4x10 met Jensen speakers, 20 watts class A. De Fender 59 Bassman Limited.(ook 4x10, ik meen ook Jensens, kost rond euro 1300 in Ned.) klinkt op YT ook erg fijn voorzover je dat op YT kunt beoordelen. Er gaat natuurlijk niets boven zelf testen. Vind persoonlijk de 10's iets strakker (cleaner) klinken. Vandaar de liefde voor deze luidsprekers.

Groet en succes

Jan

humbucker
28 mei 2010, 10:12
Test dan meteen ook even een twin reverb, prachtig cleane bakken! Een goed overdrive pedaal heb je al, dus dat hoeft niet zo nodig uit de versterker te komen. Succes, en laat weten wat het geworden is!

Kim Wilson
28 mei 2010, 10:38
Voor dat budget zou ik zéker iets tweedehands zoeken. Man, dan is zelfs een Super Reverb haalbaar, en dan heb je echt een top-amp! Of iets anders uit de Silverface-periode. Geen Hotrod of Blues DeVille iig, niet voor dat budget.

the sure thing
28 mei 2010, 11:09
Voor dat budget zou ik zéker iets tweedehands zoeken. Man, dan is zelfs een Super Reverb haalbaar, en dan heb je echt een top-amp! Of iets anders uit de Silverface-periode. Geen Hotrod of Blues DeVille iig, niet voor dat budget. Ik zou ook voor 2e hands gaan kijken. ALS je nieuwe amps gaat kiezen: zet die kostmeuk die je eerder noemde opzij, ga voor de twin reverb, super reverb of inderdaad de VOX AC30.

LPplayer
28 mei 2010, 11:26
Bekijk ook even de Fender Bandmaster VM (Vintage modified). Nieuwe serie. Is niet zo duur en ook goed de muziekstijl die jij daar beschrijft. Reageert ook goed op pedalen

Kim Wilson
28 mei 2010, 11:34
Voor dat geld heb je ook een "echte" Bandmaster Reverb, en dan hou je nog een sloot geld over ook.

signsofzodiac
28 mei 2010, 12:26
Het eerste wat in me opkwam was "Ceriatone Overtone Special!" maar ik zie dat die optie al geroepen is ;). Zou die MP-add zeker eens bekijken, dichter bij de Dumble/TR sound ga je voor je budget niet komen. Youtube staat overigens ook vol met demo's.

Hier de ceriatone website:
http://www.ceriatone.com/productSubPages/Overtone/CTOvertone_Cabinet.htm

Lekker youtube-filmpje (met les paul maar neem aan dat ook Strat-demo's wel te vinden zijn)
http://www.youtube.com/watch?v=QwW3ZbnI6Cw

Toaster
28 mei 2010, 12:51
ja ik zou ook iets tweedehands kopen. Alleen heeft de topicstarter weinig tot geen ervaring met het testen van amps en voelt zich ook niet erg gelukkig bij het kopen van een tweedehands amp. Zeker ook omdat hij nog wil kunnen kiezen.

Ik mag ook aannemen dat de topicstarter weinig weet van vintage amps wat het risico groter maakt dat hij een kat in de zak koopt of een te dure amp koopt.....


Maarrrrrr voor dat geld en voor die sound zou je eigenlijk inderdaad een oude Fender moeten kopen.... Vele malen beter dan de hot rod ed.

Als je dat nou echt niet durft: als ik een oude bak koop laat ik hem altijd gelijk nakijken door een goede tech. De kosten varieren dan tussen de 100 en 200 euro. Houdt daar rekening mee. Maar dan heb je wel een hele goede versterker.

En anders zou je voor dat geld eens moeten kijken naar de Reissues van Fender. Zijn nieuwe versterkers die ze zo goed mogelijk hebben proberen na te maken.

Kim Wilson
28 mei 2010, 13:39
Als beginner is het sowieso een beetje gokken qua amp. Er gaat vaak een heel arsenaal aan amps de deur in en uit voordat je de juiste amp hebt gevonden. En dan is het jammer als je 1200 euro in een nieuwe amp stopt die het uiteindelijk toch net niet blijkt te zijn.

Ergo, tenzij je voldoende liquide middelen voor handen hebt om regelmatig je nieuw gekochte amp te verkopen met ongeveer eenderde verlies, zou ik óf tweedehands kijken (om twee redenen, namelijk betere sound (met name Fender amps) én minder tot geen verlies bij verkoop, en ga er maar vanuit dat je je eerste "echte" amp op den duur verkoopt), óf nu een redelijke versterker kopen, een paar jaar spelen en erachter komen wat je écht zoekt en dan pas zo'n berg geld spenderen.

Aca Ilic
28 mei 2010, 13:55
Ik zou met dat budget lekker tweedehands gaan kijken. Op marktplaats staat een Ceriatone Overtone te koop, clone van zo'n beetje de meest bekende blues/jazz enz. versterker, de Dumble. Mayer speelt op een Two Rock, evenzo een Dumble kloon, omdat Mr. Dumble er geen voor onze John wil bouwen. Denk dat je beter daar je geld in kunt stoppen dan in een HotSnot deville.

mr. Mayer zit er echt niet mee dat Mr. Dumble geen amp voor hem wil bouwen. Die gaat zo 30.000 voor een tweede hands neertellen hoor......

Rick trodat
28 mei 2010, 13:56
Ik zou met dat budget lekker tweedehands gaan kijken. Op marktplaats staat een Ceriatone Overtone te koop, clone van zo'n beetje de meest bekende blues/jazz enz. versterker, de Dumble. Mayer speelt op een Two Rock, evenzo een Dumble kloon, omdat Mr. Dumble er geen voor onze John wil bouwen. Denk dat je beter daar je geld in kunt stoppen dan in een HotSnot deville.

+10000

Daarnaast is deze ook veel beter en degelijker gebouwd dan de huidige fenders, iets waar ik erg op let.

Rick trodat
28 mei 2010, 13:56
mr. Mayer zit er echt niet mee dat Mr. Dumble geen amp voor hem wil bouwen. Die gaat zo 30.000 voor een tweede hands neertellen hoor......

Ik denk dat ie wel meer waard is dan dat.

Dealer
28 mei 2010, 18:46
Probleem voor mij is dat 2ehands kan ik wel zoeken, maar ik denk dat iemand mij alles kan aansmeren. Ik heb het waarschijnlijk niet eens in de gaten als die dude zich achter de amp verstopt en zong ipv dat er echt geluid uit kwam. Zie vaak ook dat tubes al vervangen zijn enzo en wat dat allemaal gaat betekenen weet ik niet.

Daarnaast is het voor mij veel moeite om door heel nederland te reizen van adres naar adres om versterkers te testen.

Ik ga in musicstore kijken, en kijk dan nog even naar wat tweedehands dingen, aangezien musicstore toch de volgende dag al levert bestel ik na tweedehands bekijken wel

Ik hoop dat ik een goeie versterker vind met een mooie powertube dist. Pre vind ik altijd wat minder mooie dist...

Ik laat jullie weten wat er gebeurt,
Bedankt

Dealer
30 mei 2010, 15:27
Terug van musicstore, had groter verwacht, en minder irritante testruimten verwacht, met toch wel een onverwacht resultaat.

De fender bassman was best een tegenvaller. De brightchannels vond ik niet echt mooi, normale channel opzich wel nice maar niet helemaal wat ik zocht.

De fender hot rod deville klonk verschrikkelijk... maar wist niet zeker of het aan de versterker lag want de kabel deed een beetje raar. Maar die schreef ik meteen af.

De vox was best nice, maar niet wat ik zocht.

De blues deville klonk het best (voor wat ik zoek dan) best bluesy geluid. Ik ga nog even tweedehands kijken, en als ik daar niks vind bestel ik deze denk ik. Hij klonk bluesy en vol, vond hem nice.

Die testkamers daar zijn trouwens echt vervelend.

Als ik die blues, of een tweedehands, amp heb aangeschaft zal ik foto uploaden van zowel de amp als de gitaar aangezien ik dat nog zou doen

Thnx voor de hulp dusver