PDA

View Full Version : Line 6 pocket pod express (review)



the sure thing
27 mei 2010, 22:57
Vandaag via de post ontvangen: de Line 6 pocket (pokke :)) pod Express. Ik ben van nature een Line-6 hater, maar kreeg toch teveel GAS voor dit apparaatje. Ik was op zoek naar een koptelefoon-versterker/back-up met meerdere mogelijkheden.

Eerste indruk: (te) licht klein apparaatje. Die valt zo van de tafel als je er een stevig gitaarsnoer in plugt! Bijna geen handleiding (maar heeft t ook niet nodig). Irritant: je moet aan de onderkant vier (!) schroeven met een schroevendraaier losmaken om er 4 AAA batterijen in te stoppen. Snel maar aansluiten aan een 9V adapter (in dit geval een PSA van Boss).

Na het inprikken van mijn Fender strat vervolgens intuďtief aan de knoppen en instellingen gedraaid. Het apparaat wijst eigenlijk zichzelf. Geen moeilijke scroll-menu’s: voor deze knoppen hebben ze volgens mij naar de Roland cube versterkers gekeken. En om eerlijk te zijn: zo klinkt dit apparaat ook!
Clean vind ik het niet zo erg mooi (beetje schel) maar vanaf de crunch t/m metal klinkt het met een koptelefoon heerlijk. Ook de verschillende effecten zijn zeer goed doseerbaar en zijn van OK kwaliteit. Crunch t/m metal klinkt zeer vol, romig en met punch. Palm-mutes en gillende solo’s met boventonen. Jammer dat dit beestje geen EQ heeft, maar behalve dan in de clean mode heb je dat niet nodig.

Het voordeel van dit apparaatje is dat je er een MP3-speler (of andere audio bron) erin kan pluggen en dus kan meespelen. Er zit geen software bij en je kan m ook niet op de PC aansluiten (behalve dan de koptelefoon-uitgang van de PC in deze pod als een soort AUX IN zeg maar). Ik heb dit apparaatje oa ook gekocht als “back-up-amp” die rechtstreeks de mengtafel in kan (via de koptelefoon uitgang dan). Ik heb dit beestje nog niet op een gitaarversterker of mengtafel (of stereotoren!) aangesloten.

Dus: voor EUR 59 vind ik het best een aanradertje. Een speeltje met mogelijkheden. Alleen: hij is echt veel te licht om op de tafel te blijven liggen! Eigenlijk een Roland cube in mini-vorm.

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Line-6-Pocket-Pod-Express.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Line-6-Pocket-Pod-Express2.jpg

Metalheart
28 mei 2010, 17:44
nice! Heb je ook ervaring met die Pocket Pod? of alleen de express...

die pocket pod lijkt mij ook nog wel wat... (dus niet de express)

the sure thing
28 mei 2010, 18:35
nice! Heb je ook ervaring met die Pocket Pod? of alleen de express...

die pocket pod lijkt mij ook nog wel wat... (dus niet de express)Nee, de pocket pod is veeeel veelzijdiger, maar ik vermoed in basis wel dezelfde klank. Ik had alleen geen zin in het scrollen van menu's

rocker_71
28 mei 2010, 19:59
Normale pocket POD is ook best okee.
Voor het geld, zou ik voor die gaan. Ik heb hem via marktplaats voor 45 euro.

Deze pocket POD heeft wel EQ, presets en is via de pc (usb) te programmeren. Als ik het goed heb begrepen, zijn beide modellen gebaseerd op de POS 2.0. Niet verkeerd dus.

the sure thing
28 mei 2010, 20:47
(...) Deze pocket POD heeft wel EQ, presets en is via de pc (usb) te programmeren. (...). En hier had ik geen zin in. Sofware van Line-6 komt NIET op mijn PC!

Metalheart
28 mei 2010, 22:41
ik zie idd dat de sounds van de pod 2.0 afkomen...

die heb ik al ;) heel misschien komt de pocket pod er toch n keer voor backstage warmspelen met oordoppen... da's ideaal met een batterijpowered dingetje

the sure thing
29 mei 2010, 18:26
... inmiddels een paar dagen verder en het "vervelende" is dat dit apparaatje door de koptelefoon te lekker blijft klinken. Zeker met een MP3 speler eraan is het echt heerlijk jammen. Je zou bijna GAS krijgen om meer Line6 meuk te willen kopen.... :makeup: :eek:

clover
22 februari 2011, 22:42
Als ik het allemaal zo eens lees lijkt dit ding me een mooie budget upgrade voor mijn Fender oefenversterkertje !! (?):ok:

the sure thing
23 februari 2011, 07:32
Ik heb m nog steeds! Handig dingetje hoor...

Maleco
23 februari 2011, 08:13
Als ik het allemaal zo eens lees lijkt dit ding me een mooie budget upgrade voor mijn Fender oefenversterkertje !! (?):ok:

Dat ligt eraan wat je wilt upgraden :)
Ik weet niet wat je nu hebt?

clover
23 februari 2011, 10:15
Ik heb nu een Fender Sidekick 15. Komt een prachtig clean geluid uit maar heeft verder geen 'foefjes' aan boord. Dat is de eerste reden en de tweede is dat ik dat Podding makkelijk mee kan nemen op vakantie als stand alone en dus de camping niet leeg jaag..;)