PDA

View Full Version : HNGD Duesenberg Dragster Double Cut



stikel
27 mei 2010, 22:48
Normaal loop ik niet zo te koop met de aanschaf van nieuwe spullen. Deze wilde ik jullie echter niet onthouden. De Duesenberg Dragster DC. Ik was van plan een Gibson junior '58 re. te kopen. Kwam op het spoor van de Dragster via Dusenbergusa waar enkel foto's en enkele samples op staan. Ik kan uw als trouwe lezer het volgende melden over de Dragster.
Afwerking: TOPKLASSE
Geluid: TOPKLASSE
Afstelling: TOPKLASSE
Koffer: Om van te likkebaarden
Accessoires: Als boven
Verzendkosten uit Oostenrijk: euro 7,50

Qua sound komt de Junior iets de buurt en is goekoper (is ook duidelijk te zien en te voelen). De Dragster is zijn meerprijs dubbel en dwars waard. Foto's kan ik door omstandigheden niet maken. Filmpjes op YT zijn er eigenlijk niet.
Je moet het doen met onderstaande link.

Groet van een blije Jan

http://www.duesenbergusa.com/guitars/dragster/index.html

marc_o
27 mei 2010, 22:50
Erg toffe gitaar.
Op de beurs in Frankfurt sta ik er iedere keer weer bij te kwijlen....wat een leuk merk is het toch. De versterkers zijn nogal zwaar aan de prijs, maar de gitaren vind ik goed meevallen. Goede keus hoor!!!

De Baas
27 mei 2010, 22:51
Mooi aankoop! Gefeliciteerd ermee!
Ik heb het vooral voor die gebroken witte, want ik heb het meer voor single cutaway! Zit al lang te kijken naar duesenberg gitaren, want ze spreken me enorm aan. Ben benieuwd naar de foto's en/of filmpjes!
Geniet ervan! :cheerup:

Hendriks
27 mei 2010, 22:59
Getverderrie hou op , wat een lekker ding.
Heb je ook een link van de shop?

bass blom
27 mei 2010, 23:06
ziet er vet uit ja!

3-Way Tone-Selector :???:

vulvasonic
28 mei 2010, 00:12
Endatteme...... :cheerup:

stikel
28 mei 2010, 00:32
Getverderrie hou op , wat een lekker ding.
Heb je ook een link van de shop?

Duesenberg is in Nederland niet op elke straathoek verkrijgbaar. Bestellen is een kwestie van enorm veel geduld. Vandaar een beetje spam. Ik heb deze gekocht op E-Bay.

http://stores.shop.ebay.nl/RoadhouseMusicStore__W0QQ_armrsZ1

Groet Jan

Bedankt voor al jullie toffe reacties. Heb nog een Duitser (FRAMUS) en waarschijnlijk kennen jullie het hoge afwerkingsnivo van hun auto's. Die ervaring heb ik met gitaren uit Germany ook.

@Bass. Die tone-selector werkt ook nog

bass blom
28 mei 2010, 08:08
ja, snap ik :D
wat doet ie? gewoon / split / kill?

Rinze
28 mei 2010, 08:35
Mooi ding! Wist niet dat ze ook al versterkers maakten..

Jilles
28 mei 2010, 09:11
op de site staat bij audioclips dat ie drie pickups heeft?
Hoe zit dat?

Fender75
28 mei 2010, 11:05
Wat een mooie gitaar!

stikel
28 mei 2010, 14:10
ja, snap ik :D
wat doet ie? gewoon / split / kill?


op de site staat bij audioclips dat ie drie pickups heeft?
Hoe zit dat?

Volgens mij is het een coil tap met drie standen. Het geluid komt erg overeen met de samples op de Duesenberg site (@Bass. Op de BC 60/310 met daarvoor een Seymour Duncan pick up booster, standje clean). Tevens reageert hij bijzonder goed op de mate van aanslag, van enorm smoot tot knetter (AC/DC) hard. Wat ook bijzonder goed werkt is de speed tone pot (maakt maximaal 1/3 slag en geeft daarin enorm veel diversiteit in tone). De pots draaien als boter en zijn errug goed instelbaar. De Laney 4 x 10 is weg voor een finetuning beurt en een rotte drive pot (hij schuurt/krast wat). Ben erg benieuwd wattie op de classe A el 84 ers "doet ".


@Jilles. En dat allemaal uit een P90 pick up.

Groet Jan

Riky
28 mei 2010, 15:29
cool!! Zeer mooie gitaar!!

stikel
29 mei 2010, 00:38
cool!! Zeer mooie gitaar!!

Thanks, zoals ie eruit ziet speelt tie ook.

Greetz Jan

Rock Bottom
29 mei 2010, 00:51
Supermooi.

Fenndangoband
29 mei 2010, 12:06
dude ... kwijl komt uit mijn bek geschuimd... nog nooit van Duesenberg USA gehoord... maar wat ben ik blij dat je mij dit hebt leren kennen... die Dragster ziet er zo vet uit en toch very minimal... proficiat en veel plezier!

stikel
29 mei 2010, 13:29
dude ... kwijl komt uit mijn bek geschuimd... nog nooit van Duesenberg USA gehoord... maar wat ben ik blij dat je mij dit hebt leren kennen... die Dragster ziet er zo vet uit en toch very minimal... proficiat en veel plezier!

Duesenberg is een Duits merk, echter hun USA site is vaak iets uitgebreider vandaar dat ik die als link gebruikte.

Thanks

Groet Jan

telecastermaster
29 mei 2010, 14:25
"If you ain't first, Your last"

Mooie gitaar, maar dit is toch wel erg krom Engels. Of ik snap het gewoon niet..:???:

Jilles
29 mei 2010, 14:30
@Jilles. En dat allemaal uit een P90 pick up.


Nou, dat komt best uit. Bij mij gaan er twee p90 in m'n bouwsel komen. :crazyhappy:

stikel
29 mei 2010, 20:07
Mooie gitaar, maar dit is toch wel erg krom Engels. Of ik snap het gewoon niet..:???:

Die uitspraak is voor rekening van de Duesenberg site;)

Groet Jan

jutter
29 mei 2010, 20:11
Hoelang blijft 'ie?:seriousf:

stikel
29 mei 2010, 20:24
Deze is forever. Ik wil jouw iig verslaan.:D

Groet Jan,

Effe serieus. Ik ga de goedkoopsten weg doen en wil er een stuk of drie a vier goede houden + de akoestische Ibby. Totaal max. vijf dus. Daar heb ik met de Dusy erbij nu 3 van. Dat zijn de eerste drie in mijn sig. De vierde wordt waarschijnlijk iets van een Tele '52 er. Effe nog wat verkopen en sparen dus.

Groet Jan