PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



anubis7
27 mei 2010, 19:36
Hi mensen.
Ik wil graag een electrische gitaar kopen. Ik ben nog een beginner, dus ik mijn vraag is:
Welk merk is het beste (tot ongeveer €200) en welke site of winkel (Rotterdam e.o) biedt het beste aan?
Alvast bedankt!

snaarplukker
27 mei 2010, 22:59
Vanaf 2 juni bij de ALDI een beginnersset (gitaar+20Watt-versterker) voor € 119,--.;)

Hankey
27 mei 2010, 23:53
In Rotterdam zit Feedback (www.feedback.nl) en die heeft een groot assortiment aan beginnersgitaren in jouw prijsklasse. Ik ben zelf ooit begonnen op een goedkope Ibanez, die best goed was voor de prijs. Als je daarnaast op zoek bent naar een versterker zijn de Roland Cube versterkers leuk om mee te beginnen.

Tip: neem iemand mee die gitaar speelt / verstand heeft van gitaren als je er eentje gaat kopen. Dat is de beste manier om te voorkomen dat je als beginner geld uit geeft aan een slechte gitaar...

Midwolda
28 mei 2010, 07:31
Vanaf 2 juni bij de ALDI een beginnersset (gitaar+20Watt-versterker) voor € 119,--.;)

Yo, wat kost dat duur heee, daar gaak men doekoe niet op spillen jongen... :chicken:

snaarplukker
28 mei 2010, 11:00
Vanaf 2 juni bij de ALDI een beginnersset (gitaar+20Watt-versterker) voor € 119,--.;)
En als ze na een maand er nog staan gaan ze vaak voor € 60,-- weg.;)

Ibanez666
28 mei 2010, 11:08
Als je iemand kent die wat verstand van gitaren heeft zou ik lekker 2e hands rond gaan snuffelen. De markt ligt redelijk plat, dus voor 200 euro is best leuk spul te scoren. Bijkomend voordeel is dat je vaak weer hetzelfde of iets in die buurt terug krijgt als je weer verkoopt.

snaarplukker
28 mei 2010, 11:40
Bijkomend voordeel is dat je vaak weer hetzelfde of iets in die buurt terug krijgt als je weer verkoopt.
Ja, dat denken de verkopers ook. Daarom staan ze vaak te koop voor de nieuwprijs of soms hoger.;)

Ibanez666
28 mei 2010, 12:13
Ja, dat denken de verkopers ook. Daarom staan ze vaak te koop voor de nieuwprijs of soms hoger.;)

Klopt..ze staan pittig geprijsd te koop, maar als er dan een maand niet op geboden wordt, gaan ze wel voor een lekker goedkoop prijsje weg. En daar gaat het om, niet wat ze vragen, maar wat je betaald ;)

Morio66
28 mei 2010, 12:43
Al gezegd, maar toch, mijn ervaring op dit moment is dat er vaak vrij veel van de prijs af kan.. Het aanbod is groot.. Juist bij "beginners gitaren", iemand koopt wat om te proberen en vervolgens staat de gitaar ergens in de hoek..

Gewoon eerst ff wat uitproberen (in de winkel) en dan eens kijken wat je kunt vinden..

Rembull1980
28 mei 2010, 13:52
De meeste beginners-set gitaren zijn niet echt best. Vooral die versterkers. Wil je beginnen, doe het dan goed.. spaar even wat door en koop de gitaar + versterker los of pas de set aan (Ibanez setje + line 6 amp ofzo).

Vooral je muzieksmaak, fav artiest en stijl kenbaar maken als je een gitaar gaat kopen. Je kunt de verkoper ook vragen een stuk voor je te spelen. Zo kan je erachter komen zonder zelf te hoeven spelen wat lekker "klinkt".

Vervolgens even zelf wat pingelen of de gitaar wel lekker in de hand ligt.
Probeer je een beetje bij een bekender merk te houden om niet voor verassingen te komen staan.

Dommedik
28 mei 2010, 18:56
Koop idd geen goedkope setjes. Ga gewoon eens testen! wat voor muziek speel je?

Gewoon een midagje gaan testen en kijken wat er in jouw budget het beste bevalt!

anubis7
31 mei 2010, 16:03
Ik speel het liefst poprock, Tokio Hotel, The All american rejects, of covers van popliedjes.

Rembull1980
31 mei 2010, 16:35
Tom Kaulitz speelt volgens mij op een zwarte Gibson Les Paul Custom.
Er is wel een Epiphone versie wat erop lijkt, maar is snel 450-500 euro..

humbucker
31 mei 2010, 17:20
Kijk dan maar eens naar een Squier Tele of een London City comet. Met die stijl zou ik in ieder geval zeker voor een tele gaan!

TDZH
31 mei 2010, 20:12
Ik vind dat zulke enge gaste, dat Tokyo Hotel :stop:

guitarkid
31 mei 2010, 20:19
Vanaf 2 juni bij de ALDI een beginnersset (gitaar+20Watt-versterker) voor € 119,--.;)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/haardhout_1.png
Dit is goedkoper en brandt langer.....

Gr. C.