PDA

View Full Version : Roger waters - the wall live 2011



Hellsbellsnl
27 mei 2010, 19:35
Hier volgen de DATA ; Ze zijn zojuist door Rogers manegement bekend gemaakt.
Kijk vooral op site (http://www.rogerwaters.eu/algemeen/the-wall-tour-2010-2011-tourdata.html) voor alle info

DATE VENUE LOCATION
Mar 21, 2011 Atlantico Pavilion Lisbon, PT
Mar 25, 2011 Palacio de Deportes Madrid, ES
Mar 29, 2011 Palau Sant Jordi Barcelona, ES
Apr 1, 2011 Mediolanumforum Milan, IT
Apr 2, 2011 Mediolanumforum Milan, IT
Apr 8, 2011 Gelredome Arnhem, NL
Apr 12, 2011 Sports Arena Budapest, HU
Apr 15, 2011 O2 Arena Prague, CZ
Apr 18, 2011 Atlas Arena Łódź, PL
Apr 23, 2011 Olympiski Moscow, RU
Apr 25, 2011 SKK Arena St. Petersburg, RU
Apr 27, 2011 Hartwall Arena Helsinki, FI
Apr 30, 2011 Telenor Oslo, NO
May 4, 2011 Ericsson Globe Stockholm, SE
May 7, 2011 Parken Copenhagen, DK
May 15, 2011 O2 Arena London, UK
May 17, 2011 O2 Arena London, UK
May 18, 2011 O2 Arena London, UK
May 20, 2011 Manchester Evening News Arena Manchester, UK
May 21, 2011 Manchester Evening News Arena Manchester, UK
May 23, 2011 O2 Arena Dublin, IE
May 27, 2011 Sportspaleis Antwerp, BE
May 30, 2011 Bercy Paris, FR
Jun 3, 2011 SAP Arena Mannheim, DE
Jun 6, 2011 Hallenstadion Zurich, CH
Jun 10, 2011 Colorline Arena Hamburg, DE
Jun 15, 2011 O2 Arena Berlin, DE
Jun 18, 2011 Esprit Arena Düsseldorf, DE

petpas
28 mei 2010, 10:02
Wow vet. Thnx voor de info. Ik ga er zeker naartoe.

-geert-
28 mei 2010, 17:32
Ik wil ook zeker heen! Lijkt me gaaf.

Kreeg dit in de mail.

" De kaartverkoop voor de concerten in het Antwerpse Sportpaleis en het Arnhemse Gelredome gaat op vrijdag 4 juni 2010 van start.

Vanaf 's ochtends 08.00 uur zijn de kaarten voor België te koop via deze website: LiveNation België en vanaf 10.00 uur 's ochtends voor Nederland via deze website: LiveNation Nederland.

Voor zover nu bekend kosten de kaarten tussen de € 67 en € 69 exclusief servicekosten. "

LaszloVersteeg
31 mei 2010, 00:38
Daar MOET ik bij zijn!

budje
31 mei 2010, 06:51
ik moet er niet bij zijn... recyclingmania :(

nielsduursma
31 mei 2010, 11:09
Tickets zijn besteld!!!

(Nee, ik ben niet genaaid, ik heb meegedaan aan de presale op rogerwaters.com:D)

Goed systeem trouwens, ik kan de kaartjes alleen op de avond van het concert ophalen onder mijn naam. Als ze dat nou met alle kaartjes deden zouden er een stuk minder zwarthandelaren mensen oplichten.

Fvddungen
3 juni 2010, 16:55
Fock it, ik had hier graag heen gewild, maar wie bedenkt het nou dat morgen al de kaartverkoop begint, terwijl het concert pas in april volgend jaar is? Ik zit nu veel te krap bij kas om hier kaarten voor te kopen.

Danielovich
4 juni 2010, 11:19
:lovelove:VIP TICKETS:lovelove:

Na jaren van wachten is het eindelijk zo ver.
Ik ga naar het meest epische rock concert ever...
Alleen jammer dat gilmour niet mee doet.
Maar dat mag de pret niet drukken.

edje kadetje
4 juni 2010, 13:05
yep, ook gelukt

Ik ga voor de tweede keer in de herkansing

In 1980 was ik nog wat jong voor een tripje in mijn eentje naar London voor de concerten.
In 1990 in berlijn was ik er wel bij, maar stond ik zo ver weg, dat ik bijna weer thuis was. (eerste herkansing dus)

2011: 2e herkansing
En inderdaad: zonder Gilmour is het toch niet helemaal compleet ...

Fvddungen
4 juni 2010, 13:47
Ik heb ook maar 2 sta plekkies gescoord. Heb er zin in. Duurt alleen nog zo lang.

-geert-
4 juni 2010, 18:51
Yeah:cooler: Tickets besteld.. Staan plekken! Was het vol vergeten; en gelukkig waren er nog tickets ! :blast::blast:

caliban
4 juni 2010, 19:52
Vriend van me heeft twee tickets gekocht, normaal ga ik dus!

Hellsbellsnl
4 juni 2010, 20:28
Jui-j.
4 x staanplaats.
en de Bob is ook al geregeld (en ik ben het niet)

marc_o
4 juni 2010, 21:32
Ik hoop maar dat het beter is dan in Berlijn. Zijn stem is echt naar de klote, dat hoorde je al op de laatste korte reunie....verder vind ik Waters een bijzonder muzikant overigens en The Wall een echt topalbum, dam'n, wat heb ik die veel gedraaid!!

Megadeth22
6 juni 2010, 03:01
Ik ben er ook :D

Portel
7 juni 2010, 07:15
I'll be there!

Fender83
7 juni 2010, 12:22
En hij is uitverkocht!

Hellsbellsnl
7 juni 2010, 18:26
En er is op 9 April een tweede concert ingelast.
Voorverkoop reeds gestart.

-geert-
8 juni 2010, 17:27
Gaaf, Kipp, Mark and Michael Lennon van de band Venice doen backing vocals.. als je het over goeie samenzang hebt.. :ok::ok::ok:

Barloef
9 september 2010, 22:06
:lovelove:VIP TICKETS:lovelove:

Na jaren van wachten is het eindelijk zo ver.
Ik ga naar het meest epische rock concert ever...
Alleen jammer dat gilmour niet mee doet.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Het is maar de vraag of Gilmour niet meedoet, het zou zomaar kunnen dat ie 1 nummer meespeelt :

"Als deel van de ‘speelse onderhandelingen’ voor het optreden van afgelopen weekend, waar ze vier nummers samen speelden om geld in te zamelen voor Palestijnse kinderen, heeft Gilmour als tegenprestatie voorgesteld om Comfortably Numb op gitaar mee te spelen tijdens één van de aankomende The Wall Live shows. Het is nog niet bekend welke show dit gaat worden."

volledig bericht:

http://www.muziek.nl/page/magazinedetail/Nieuws/17686/Reünie%20Pink%20Floyd’s%20David%20Gilmour%20en%20R oger%20Waters

link van optreden David en Roger op 10 juli 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=hlQ94Yb8RRA&feature=related

Ik ga dus ook maar kaarten proberen te bemachtigen.

Ik vind het heel vreemd dat ik hier niet eerder iets over gehoord heb. Dit lijkt mij toch wereldnieuws. :???: Waarschijnlijk waren er belangrijkere zaken in het nieuws zoals het Trouwen van Wes en Yo of de nieuwe vlam van Patricia Paay.

Maar lekker belangrijk, ik ben er heel blij mee en hoop dat ik ze ooit nog eens samen op het podium mag aanschouwen.

nielsduursma
9 september 2010, 23:11
Ik vind het heel vreemd dat ik hier niet eerder iets over gehoord heb. Dit lijkt mij toch wereldnieuws. :???: Waarschijnlijk waren er belangrijkere zaken in het nieuws zoals het Trouwen van Wes en Yo of de nieuwe vlam van Patricia Paay.

Het is hier wel degelijk behandeld, toen het nog nieuws was;)

En ik zou er maar niet al te hard op hopen dat Gilmour meedoet, waarom zou hij de show in Nederland kiezen? Denk eerder dat 'ie in Londen meedoet, dan kan 'ie lekker met de fiets:D

Barloef
11 september 2010, 10:31
Het is hier wel degelijk behandeld, toen het nog nieuws was;)

Ik vond het al vreemd dat dit hier niet behandeld zou zijn, ik kon er alleen niets over vinden ( ook niet met google)


En ik zou er maar niet al te hard op hopen dat Gilmour meedoet, waarom zou hij de show in Nederland kiezen? Denk eerder dat 'ie in Londen meedoet, dan kan 'ie lekker met de fiets:D

Ik denk dat David denkt dat iedereen dat denkt. Dus denkt hij dan ik zal ze eens verrassen en gewoon de 9e in Arnhem opduiken en alles meespelen ;)

pasqual
27 september 2010, 22:56
ik heb ook 2 kaartjes voor zaterdag 4 april. uiteraard kleine kans dat Gilmour ff naar Arnhem komt om CN mee te spelen. lijkt me eerder London. maar wie weet.....?

groeten Pasqual.

Johannes
27 september 2010, 23:40
ik heb ook 2 kaartjes voor zaterdag 4 april. uiteraard kleine kans dat Gilmour ff naar Arnhem komt om CN mee te spelen. lijkt me eerder London. maar wie weet.....?

groeten Pasqual.

psst de 4de is geen zaterdag, dat je je niet vergist :)

Arvoitus
28 september 2010, 01:27
Even een vraagje aan de kenners hier. Kan ik een dergelijke lichtshow verwachten als deze:
http://www.youtube.com/watch?v=8SLfbq2mX58

nielsduursma
28 september 2010, 18:28
Nee. Dat is van de "Pink Floyd" die overbleef nadat Roger Waters eruit is gegaan.

Dit is wat je kan verwachten (bij Run Like Hell):
http://www.youtube.com/watch?v=dZrCCzP-ejw

Het is dus een kloon van de "The Wall" show van vroegah, dus incl. muur voorlangs het podium waardoor je een groot deel van de 2e helft geen band ziet, en zo af toe wel.

pasqual
28 september 2010, 21:35
psst de 4de is geen zaterdag, dat je je niet vergist :)

zou wel lullig zijn als ik daar zou staan met mijn kaartje en vitesse zou spelen:chicken:

de 9e dus!

groeten Pasqual.

nielsduursma
29 september 2010, 22:43
Even een paar (goeie) filmpjes als opwarmertje:D

http://www.youtube.com/watch?v=zf7HXdZawzo&hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=WGFqtqp92_Q&hd=1

sideburns
21 december 2010, 12:06
Heb meneer waters al eerder gezien, echt super !
Ben er dit keer ook weer bij :)

Harald
6 april 2011, 14:06
Heeft Gilmour nu ondertussen zijn belofte al ingelost? Maar goed, zal wel London worden, en anders gok ik op Berlijn...

En afgaande op de studioplaat zou ik als beste solo trouwens de solo in Mother kiezen. Wel erg kort, maar ook helemaal to the point. Gedeelde eerste plaats met Another brick in the wall, en dan Comfortably Numb

refused199
6 april 2011, 16:47
Wist niet dat er al een topic van was. Wilde er ook graag bij zijn maar alle mogelijke data waren voor mij niet te doen.
Het concert in het Geldredome valt tijdens m'n schoolexamens.... Het concert in Antwerpen valt tijdens m'n centraal examens... En Dusseldorf valt tijdens m'n herkansingen..... ik BAAL!!!:chicken:

Eygen
6 april 2011, 16:49
Wist niet dat er al een topic van was. Wilde er ook graag bij zijn maar alle mogelijke data waren voor mij niet te doen.
Het concert in het Geldredome valt tijdens m'n schoolexamens.... Het concert in Antwerpen valt tijdens m'n centraal examens... En Dusseldorf valt tijdens m'n herkansingen..... ik BAAL!!!:chicken:

...Maar Geldredome op 8 April is op een vrijdagavond?

Ik ga er in ieder geval wel heen. Nog maar 2 dagen, heel veel zin in :rockon:

pasqual
6 april 2011, 23:40
ik ga zaterdag. ik kan me niet voorstellen dat je zaterdagavond met je examens bezig bent?

refused199
7 april 2011, 18:10
Offtopic,
De examens zijn over 2 weken verspreid, bovendien heb/had ik vandaag en morgen, maandag en dinsdag enkele pittige examens waarvoor ik toch echt wel even wat moet doen. Daarbij ken ik mezelf en weet ik dat ik dan echt niet alleen die uurtjes in het geldredome oversla om te leren...;)
Iedereen die kaarten heeft in ieder geval veel plezier!!:crazyhappy:

DTmaster
7 april 2011, 19:25
juist.... als je nou geen bier drinkt dan is het net als thuis een film kijken!!! :)


Too bad for you :)

pasqual
7 april 2011, 22:16
wie gaat er zaterdag? lijkt me wel leuk om achteraf hiero ff te discussieren over het concert...

Liquid_Metal
8 april 2011, 10:18
Helaas ben ik niet in Nederland maar mijn ouders gaan er heen (mijn pa is Floyd fan van het eerste uur). Ik zal 'm vragen wat hij er van vond.

Megadeth22
8 april 2011, 10:59
Over 9 uur begint het :D

BibixMusic
8 april 2011, 13:08
En voor wie zijn mijn vader en broer weer vergeten om een kaartje te kopen..?

Precies.

:seriousf:

Harald
9 april 2011, 07:24
Heel snel straatmuziek gaan maken en naar één van de overgebleven optredens gaan... als je de muziek goed vindt iig. De show is behoorlijk indrukwekkend, en past perfect bij de muziek en het verhaal. Qua show is het ook geen herhaling van de show zoals die na de val van de muur in Berlijn is uitgevoerd. Het is allemaal opnieuw bijgewerkt.

sideburns
9 april 2011, 10:09
nog even en dan begint het !.....waar is toch die tijd gebleven dat je gewoon een kaartje kreeg bij het postkantoor.....
wil nu mijn ticket uitprinten maar uiteraard heeft mijn printer de geest gegeven:(

Fvddungen
9 april 2011, 18:47
Ik ben er gisteren geweest en ik moet zeggen dat ik overdonderd ben. Vooral visueel. Ik heb dingen gezien, die ik nog nooit eerder bij een concert heb gezien. Wat was het machtig cool, zeg.

pasqual
10 april 2011, 00:41
net terug uit Arnhem en erg onder de indruk! visueel en muzikaal een geweldige belevenis. alleen jammer dat je het podium slecht ziet vanuit de veldplaatsen. van wat ik heb kunnen zien en horen klopte de regie tot op de seconde. mooie beelden kunnen filmen met de telefoon, alleen jammer dat zo'n samsung zo'n klote microfoon heeft, dus een waardeloos geluid opgenomen.
erg goeie muzikanten en een goed geluid. echt de moeite waard om eens mee te maken.

Johannes
10 april 2011, 12:00
Was inderdaad fantastisch! Wat een geluid en wat een visuele overdadigheid.

Ik heb me zeer regelmatig geërgerd aan mensen die met een telefoontje mijn gezichtsveld blokkeerden. Die lage resolutie filmpjes en foto's met 2bit geluidsproblemen gaan bij lange na niet in de buurt komen bij de daadwerkelijke ervaring. Verspilde moeite als je het mij vraagt. Gewoon goed kijken en luisteren en er een mooie herinnering van maken.

Wat voor gitaar had die "lead" gitarist trouwens? Ik herkende een tele model, met tremolo...

edit: gevonden :) http://www.davekilminster.com/gear_2008.html

Harald
10 april 2011, 12:33
Ik heb me zeer regelmatig geërgerd aan mensen die met een telefoontje mijn gezichtsveld blokkeerden.

Ach joh, LaurentB en ik hadden een duitser achter ons staan, die zijn 'Engelse' uitspraak, gebrekkig ritmegevoel, en een vocaal bereik van bijna een kwart toon compenseerde door ALLE teksten te kennen, ALLES mee te 'sprechgesangen' en vooral de belangrijkste Spinal Tap troef... VOLUME. Hij kon nl. ontzettend goed niet zingen, maar kon dat wel heel hard. Op zich verwacht je natuurlijk dat er hier en daar meegezongen wordt bij zo'n show, maar dit ging op een gegeven moment toch irriteren... Tweede helft had ik er trouwens geen last van. Het lukte na wc bezoek en drank halen nl. niet meer om terug te komen op de oude plek. Moet zeggen dat ik voor een gewoon stadionconcert echt niet meer snel de deur uit zal gaan. Het is gewoon een beroerde manier om live rockmuziek te maken. Liefst eigenlijk gewoon een zaal als de Gigant in Apeldoorn, of Mezz in Breda. Veel groter moet het eigenlijk niet worden...

Maar voor zo'n spektakel kan het niet anders. Echt brilliant, en vreselijk indrukwekkend. Iedereen die ook maar een halve seconde getwijfeld heeft, en geen kaartje heeft besteld moet proberen maandag te gaan!

De muziek is zo'n 30 jaar oud, maar als dit nu op dvd zou uitkomen zou niemand klagen dat het wat gedateerd is. En door de opzet van de show is het hele spektakel ook nog eens volledig up to date.

BibixMusic
10 april 2011, 16:36
Heel snel straatmuziek gaan maken en naar één van de overgebleven optredens gaan... als je de muziek goed vindt iig. De show is behoorlijk indrukwekkend, en past perfect bij de muziek en het verhaal. Qua show is het ook geen herhaling van de show zoals die na de val van de muur in Berlijn is uitgevoerd. Het is allemaal opnieuw bijgewerkt.

Bah, school wist me toch weer de nek om te draaien en mij in de boeken te dwingen. Ik had graag limonade verkocht met dit weer, zou wel goed draaien denk ik :D

Ik ben bang dat het er niet meer van gaat komen, want volgens mijn vader is dit het laatste kunstje dat Roger Waters flikt (zegt hij trouwens vaker, en zit enkele maanden later weer met z'n oude PF shirt in de trein op weg naar het volgende concert).

Even off-topic;

Tegenwoordig kun je in plaats van met de arrenslee ook met de trein naar Breda. Nog gefeliciteerd trouwens met je Grote Prijs! Jammer dat ik het niet op tijd wist, want dan had ik je even gedag kunnen zeggen in de Mezz aangezien ik daar 3 minuutjes vanaf woon, lopend (met de trein duurt het langer).

Eygen
10 april 2011, 18:00
Maar waarom draagt iedereen Pink Floyd band shirts? Iedereen wéét toch al dat je fan bent :dontgeti:

Maar wat een show. Echt perfect gedirigeerd.

FruscianteFan
10 april 2011, 18:18
Ach joh, LaurentB en ik hadden een duitser achter ons staan, die zijn 'Engelse' uitspraak, gebrekkig ritmegevoel, en een vocaal bereik van bijna een kwart toon compenseerde door ALLE teksten te kennen, ALLES mee te 'sprechgesangen' en vooral de belangrijkste Spinal Tap troef... VOLUME. Hij kon nl. ontzettend goed niet zingen, maar kon dat wel heel hard. Op zich verwacht je natuurlijk dat er hier en daar meegezongen wordt bij zo'n show, maar dit ging op een gegeven moment toch irriteren... Tweede helft had ik er trouwens geen last van. Het lukte na wc bezoek en drank halen nl. niet meer om terug te komen op de oude plek. Moet zeggen dat ik voor een gewoon stadionconcert echt niet meer snel de deur uit zal gaan. Het is gewoon een beroerde manier om live rockmuziek te maken. Liefst eigenlijk gewoon een zaal als de Gigant in Apeldoorn, of Mezz in Breda. Veel groter moet het eigenlijk niet worden...

Maar voor zo'n spektakel kan het niet anders. Echt brilliant, en vreselijk indrukwekkend. Iedereen die ook maar een halve seconde getwijfeld heeft, en geen kaartje heeft besteld moet proberen maandag te gaan!

De muziek is zo'n 30 jaar oud, maar als dit nu op dvd zou uitkomen zou niemand klagen dat het wat gedateerd is. En door de opzet van de show is het hele spektakel ook nog eens volledig up to date.
Ik heb wel meer dan een halve seconde getwijfeld. Heb net de setlist gezien... en om nou €80 neer te leggen om nou net dat ene PF-album te horen dat ik niet zo interessant vind, nee dank je.

Harald
10 april 2011, 18:41
Dat het materiaal gewoon de Wall integraal was leek me toch duidelijk ;) Daar hoefde je de setlist niet voor te zien.

Maar serieus, dit gaat iets verder dan een stadionconcert. Dit is wat een musical of theaterproductie wil worden als hij later groot wordt, en een mening heeft. Als ze hierna nog een toegift hadden gedaan met een nummer van een andere schijf had dat gewoon afbreuk gedaan.

N.D.
10 april 2011, 18:53
Ik ben vrijdag geweest. Vanaf 't moment dat ik Pink Floyd leerde kennen had ik dit willen meemaken. Dus op een paar projecties en andere dingetjes na kende ik de hele show al van voren naar achter:D

Enige puntje van kritiek vond ik de klappende mensen, mijn god zeg... Van die nummers waar nou echt geen geklap onder hoort, maar dan toch doen, en na 2 maten al hopeloos naast het tempo...

Ik had ook niet verwacht dat de projectie zo ontzettend scherp en helder zou zijn trouwens, was écht heel mooi gedaan.

Op Youtube staat trouwens het hele concert van vrijdag:
http://youtu.be/4XtF7DTNU6U?hd=1

jplm
10 april 2011, 19:36
Verspilde moeite als je het mij vraagt. Gewoon goed kijken en luisteren en er een mooie herinnering van maken.

Inderdaad, groot gelijk. Sterker nog: bij ons in het dorp zit een fotograaf (met winkel dus) en die zegt nota bene zélf: als je iets moois ziet kun je twee dingen doen: óf ervan genieten, óf foto's ervan maken. En zo is 't maar net.

Groet, Jan.

wireman
10 april 2011, 20:02
Holy crap!! Als je die 80 euro laat liggen... flikker er dan twee tienen tegenaan en ga een keer goed naar het album luisteren.. Heb je nog 6 tienen over voor een goeie fles whisky..

veel plezier!


Ik heb wel meer dan een halve seconde getwijfeld. Heb net de setlist gezien... en om nou €80 neer te leggen om nou net dat ene PF-album te horen dat ik niet zo interessant vind, nee dank je.

FruscianteFan
10 april 2011, 20:16
Dat het materiaal gewoon de Wall integraal was leek me toch duidelijk ;) Daar hoefde je de setlist niet voor te zien.

Maar serieus, dit gaat iets verder dan een stadionconcert. Dit is wat een musical of theaterproductie wil worden als hij later groot wordt, en een mening heeft. Als ze hierna nog een toegift hadden gedaan met een nummer van een andere schijf had dat gewoon afbreuk gedaan.
Toen hij Dark Side Of The Moon speelde zat er ook nog een complete set ander materiaal + toegift bij.



Holy crap!! Als je die 80 euro laat liggen... flikker er dan twee tienen tegenaan en ga een keer goed naar het album luisteren.. Heb je nog 6 tienen over voor een goeie fles whisky..

veel plezier!
Ik ben enorm fan van Pink Floyd. Mijn band dankt haar naam zelfs aan een nummer van de band - Echoes - maar voor een student die straks fijn een boete van €3000 mag betalen is €80 een hoop geld.

Harald
10 april 2011, 20:29
Hij kan ook moeilijk voor de pauze DSOTM spelen en dan na de pauze nog eens. Of hij zou de karaoke versie moeten spelen, speciaal voor die ene duitse fan... dat rare stemmetje dat hij elk optreden in west europa ergens achterin de zaal hoort :seriousf: (hoewel, dat was een zappa aankondiging) Maar je hebt je keuze gemaakt, zelf weten. Maar je mist wel iets. Het is toch wel een heel andere beleving dan thuis de cd opzetten. HEEL anders.

N.D.
10 april 2011, 20:45
Toen hij Dark Side Of The Moon speelde zat er ook nog een complete set ander materiaal + toegift bij.


Ja, hehe, DSOTM is ook wel een stukkie korter dan The Wall natuurlijk...

Mitch
10 april 2011, 20:59
Dat waren natuurlijk ook legendarische concerten. Wish You were Here en DSOTM als twee sets van één concert. Oef...

FruscianteFan
10 april 2011, 20:59
Hij kan ook moeilijk voor de pauze DSOTM spelen en dan na de pauze nog eens. Of hij zou de karaoke versie moeten spelen, speciaal voor die ene duitse fan... dat rare stemmetje dat hij elk optreden in west europa ergens achterin de zaal hoort :seriousf: (hoewel, dat was een zappa aankondiging) Maar je hebt je keuze gemaakt, zelf weten. Maar je mist wel iets. Het is toch wel een heel andere beleving dan thuis de cd opzetten. HEEL anders.
Ik mis zeker iets. Maar hey, als je Sigur Rós eenmaal live hebt meegemaakt (mét strijkers en blazers dan wel), kun je ook best een keer een concert missen.

wireman
11 april 2011, 10:02
Gelukkig wordt de 3000 euro boete nog een keer goed tegen het licht gehouden.. Enne.. Anders verkoop je je gitaar toch gewoon? :seriousf:

Maar.. zonder gekheid. Ik ga ook niet omdat ik zonodig een nieuwe gitaar moest kopen. Dat was al een uitdaging jegens vrouwlief.. nog een kaartje voor Waters los peuteren kon ik echt wel schudden.. Ik ben een ENORM Floyd fan en zat afgelopen vrijdag en zaterdag toch met een knoop in mn maag.. Ik hoop ook nog steeds slechte recencies te lezen, maar helaas... Vanavond weer met een kutgevoel op de bank.. Ach.. kep nog wel een flesje staan... Ga ik heel zielig heel de avond 'Mother' spelen......

Arjan12
11 april 2011, 10:57
Hij speelt over een tijdje nog in Antwerpen, dus je hebt nog een kans (en ik ook).

Arjan12
11 april 2011, 11:21
Op Youtube staat trouwens het hele concert van vrijdag:
http://youtu.be/4XtF7DTNU6U?hd=1

Mooie beelden, hoewel ik toch weer een paar dingen mis hoor gaan. Ik begin nu toch weer te twijfelen.

pasqual
11 april 2011, 11:24
Gelukkig wordt de 3000 euro boete nog een keer goed tegen het licht gehouden.. Enne.. Anders verkoop je je gitaar toch gewoon? :seriousf:

Maar.. zonder gekheid. Ik ga ook niet omdat ik zonodig een nieuwe gitaar moest kopen. Dat was al een uitdaging jegens vrouwlief.. nog een kaartje voor Waters los peuteren kon ik echt wel schudden.. Ik ben een ENORM Floyd fan en zat afgelopen vrijdag en zaterdag toch met een knoop in mn maag.. Ik hoop ook nog steeds slechte recencies te lezen, maar helaas... Vanavond weer met een kutgevoel op de bank.. Ach.. kep nog wel een flesje staan... Ga ik heel zielig heel de avond 'Mother' spelen......

Ik heb nog 4 drankmuntjes over van zaterdag. Als jij vrouwlief nog ff vriendelijk aankijkt, mag je mijn muntjes hebben;)

Tristan
11 april 2011, 13:03
Mooie beelden, hoewel ik toch weer een paar dingen mis hoor gaan. Ik begin nu toch weer te twijfelen.

Ik wou net zeggen, ik was er natuurlijk niet bij en heb maar een beetje zitten kijken en luisteren naar de video, maar die gitaristen die bij Roger Waters spelen vind ik meestal bagger en hier lijken ze op sommige plekken ook weer lekker mis te kleunen.
Waar is David Gilmour eigenlijk, ik had gehoord dat hij ook bij deze tour aanwezig zou zijn?
Het blijft zo voor mijn gevoel toch een niet zo sterke coverband, zij het een heel groots opgezette.

Arjan12
11 april 2011, 13:08
Hij zal waarschijnlijk een keertje in Engeland mee komen spelen. Hopelijk komt daar een mooie DVD (al dan niet bootleg) van uit, dat wordt een legendarisch optreden.

Gilmour die Comfortably Numb doet...

Zul je zien dat 'ie 't na één nummertje voor gezien houdt...

FruscianteFan
11 april 2011, 15:07
Hij zal waarschijnlijk een keertje in Engeland mee komen spelen. Hopelijk komt daar een mooie DVD (al dan niet bootleg) van uit, dat wordt een legendarisch optreden.

Gilmour die Comfortably Numb doet...

Zul je zien dat 'ie 't na één nummertje voor gezien houdt...
De aankondiging was volgens mij inderdaad dat-ie alleen Comfortably Numb zou meespelen.

Arjan12
11 april 2011, 15:31
Jammer, maar wel begrijpelijk. Anders voelen die prutsers op het podium die ook een gitaar in handen hebben zich ook zo overbodig.

Tristan
11 april 2011, 16:08
Haha, tsja, ik moet eerlijk bekennen dat ik het met de laatste opmerking eigenlijk wel eens ben.
Aan de andere kant, ik heb net nog even gesproken met medemuzikanten die wel naar het concert zijn geweest en zij zijn erg enthousiast.
Bovendien schijnt Snowy White meegedaan te hebben (die grijze vent op die Telecaster zeker, die gaat nog wel), maar ja, zo geweldig/uniek/bijzonder vind ik 'm niet spelen.

edje kadetje
11 april 2011, 16:10
Jammer, maar wel begrijpelijk. Anders voelen die prutsers op het podium die ook een gitaar in handen hebben zich ook zo overbodig.

Vind ik wat overdreven.
Ik ben een heel groot Gilmour fan en ieder ander staat dus in de schaduw van hem, maar ze kunnen echt wel spelen.

Zeker die david Kilminster is niet verkeerd. Ik heb hem vaker gezien - vooral bij de John Wetton band - en was erg onder de indruk.

Van Snowy White ben ik dan weer niet zo kapot.

E-J
11 april 2011, 16:25
Kilminster is er om Gilmour's partij zo perfect mogelijk na te spelen, Snowy doet meer zijn eigen ding (Tristan: hij is een bluesgitarist en speelt op een 1957 Goldtop LP). G.E. Smith is die kerel met de Telecaster, hij is er meer om hier en daar de baspartijen over te nemen van Rodg'.

Hier de solo's van Another Brick Part 2 vanaf 8:05 in goede kwaliteit. Eerst Kilminster, dan Snowy en dan G.E.
http://www.youtube.com/watch?v=7OeL5aVTPoM&feature=related

Maar het gaat uiteindelijk bij deze optredens natuurlijk niet of de muzikanten een aantal denderende gitaarsolo's neerzetten maar om de muziek en de boodschap die Waters wilt brengen. Ik heb reeds een tijdje een HD DVD van een van de optredens... geweldig :).

Tristan
11 april 2011, 17:42
Bedankt voor het filmpje en je uitleg, ik begrijp je punt E-J, maar naar mijn mening en gevoel slagen de muzikanten in Roger Waters zijn band er simpelweg meestal niet in om het over te brengen.

Neem als voorbeeld nou het begin van je video, voor het gedeelte met de kids en de gitaarsolo's daarna, zo'n klinische plastic sound met lichte chorus (pitch modulatie) en een overduidelijk digitale delay van die Kilminster, dat kan je toch niet maken?
En dan die akkoorden met crunch op de (volgens mij getriggerde) drumhits die dan samen zogenaamd krachtig moeten klinken, het klinkt allemaal zo slap als een natte krant.

Bovendien begrijp ik gewoon ook niet dat ze zoveel gitaristen en zangers nodig hebben om zo weinig neer te zetten.
Die Kilminster doet inderdaad leuk Gilmour na, het is zeker iemand die gitaar kan spelen, uitgaande van zijn werk voor Guitar Techniques e.d. maar ik kan er helemaal niks mee, heb er totaal geen gevoel bij.
Die Snowy White, inderdaad een Bluesgitarist, niets meer dan dat, nog een hele saaie en weinig zeggende ook als je het mij vraagt.
Die G.E. Smith was de enige waarbij ik even extra naar het scherm keek zo van 'wat gebeurt daar nou?', of ik het goed vind of niet kan ik niet eens zeggen, maar volgens mij is het in ieder geval veel passender dan wat die andere twee soms staan te doen.

Ach ja, het grootste dieptepunt is er gelukkig niet meer bij, dat scheelt dan weer.
Je weet vast wel wie ik bedoel, die gast die vaak met zo'n sjaaltje en/of open shirt al kauwgomknauwend op een linkshandige Strat waarvan de snaren omgedraaid waren speelde, die bij zijn solo's altijd zo'n bek trok alsof 'ie de beste gitarist op aarde was en dan ook nog geforceerd van die SRV licks erin meende te moeten plempen, wat een irritante gast was dat zeg, vreselijk.

wireman
11 april 2011, 22:34
Doyle Bramhall II.
Oud protege en leerling van de wijlen SRV (hence: the licks) Vond ik overigens niet verkeerd. Wel een typische texaan...

Tristan
11 april 2011, 22:54
Ik had ook nog even gegoogled, klopt inderdaad. :D
Verkeerd speelt 'ie niet, alleen gewoon totaal niks eigens, en dan erbij kijken alsof 'ie de beste gitarist op aarde is terwijl 'ie Pink Floyd covers staat te spelen, die vibe past voor mij gewoon helemaal niet.

Mitch
11 april 2011, 23:02
Ja, die Kilminster heeft op sommige momenten keurig de sound te pakken, maar meestal klinkt 't net effe killer. Snowy White heb ik nooit wat om gegeven en inderdaad, die gast op die Tele had ik gevoel bij.
Maar goed, we kunnen daar over zeuren: het gaat er daar natuurlijk vooral om dat het 90% overeenkomt met wat het publiek kent (de plaat) en daar 10% muziek bijkomt en een grote, overweldigende show die recht doet aan de erfenis die The Wall is. En ik denk dat ze daar prima in slagen.
Als ik minder druk was en meer geld had zat ik er vanavond ook. Maare goed, ik heb de eerste helft van de complete show gekeken en morgen of zo de tweede helft en vond 't toch wel fraai hoor. Maar meer het herbeleven van een tijdsbeeld dan muzikaal genieten. En daar is niks mis mee.

Harald
12 april 2011, 00:15
Dat gedoe over de verschillende gitaristen, daar bemoei ik me niet mee. David Gilmour die Snowy White zou moeten vervangen in een Snowy White tribute zou waarschijnlijk net zo moeilijk liggen. Mensen verketteren om de digitale delay, ipv de authentieke bandecho, nou ja :stop: De beste stuurlui staan weer aan wal. Ik heb Gilmour niet echt gemist, hoe leuk het ook zou zijn als Waters dit met Gilmour en Mason als afscheidstournee hadden gedaan. De drummer was trouwens erg goed. Die speelt Nick Mason weer moeiteloos weg. Maar Nick Mason heeft dan weer die geweldige drumpartij met bongos op DSOTM bedacht.

Ga dit nu niet beoordelen op de youtube filmpjes. De hele schaal van het gebeuren, het feit dat er zoveel gebeurt dat je simpelweg niet alles kunt zien, de ver doorgevoerde symboliek (in de beelden, aankleding, figuranten, extra geluidsfragmenten, zoals de Spartacus opening, decor etc.), volume, de ruimtelijkheid van het geluid... dat kunnen jouw pc speakertjes en beeldscherm echt niet meegeven. De muziek wordt behoorlijk adequaat uitgevoerd, en het totaal met de hele performance is een 'Gesamtkunstwerk' dat indruk maakt, en daadwerkelijk een boodschap overbrengt en doorsuddert. Als je nu zit te kniezen dat die en die Gilmours partij niet goed heeft nagespeeld, mis je waar het echt om gaat.

Tristan
12 april 2011, 06:39
Dat bedoel ik echt niet hoor Harald, ik zou juist willen dat ze Gilmour niet zo na zouden spelen alleen dan met een slechtere sound zoals Kilminster, of dat ze echt een eigen stijl zouden hebben, wat die Bramhall en Snowy White naar mijn idee ook niet hebben.
Het maakt me ook niet uit hoe ze het voor elkaar krijgen, maar als je bijvoorbeeld zo duidelijk hoort dat er met een digitale delay en pitch modulatie gewerkt wordt dan vind ik dat echt niet kunnen, dan ben je naar mijn idee gewoon aan het prutsen, sorry.

Het heeft volgens mij ook niet veel met de beste stuurlui te maken, ik wilde alleen aangeven dat ik verbaasd was dat iedereen zo lovend over het optreden is, terwijl de video mij juist net zo tegenviel als welke live footage dan ook die ik ooit van de Roger Waters band heb gezien.

De gedachte achter The Wall vind ik ook heel indrukwekkend, hoe die show uitgewerkt is, fantastisch, maar de muziek, op het album vind ik het al niet indrukwekkend en met zo'n slap klinkende veredelde coverband komt het voor mijn gevoel gewoon echt totaal niet over.
Roger Waters met karaktermuzikanten in zijn band die The Wall vernieuwt en eindelijk eens echte songs maakt van die leuke korte ideetjes op het album en dan in combinatie met zo'n show, dat zou ik pas echt indrukwekkend vinden.
Zo is het voor mij gewoon, gaap, wegzappen.
Dat alles komt volgens mij met name door de gitaristen (uitgezonderd van Roger Waters dan) die naar mijn idee het gevoel gewoon echt niet over kunnen brengen, vandaar dat ik ze noemde.

Misschien is het ook het type mens dat ik ben, ik ben niet zo van het sentiment, in ieder geval muzikaal gezien dan.
En als je het dan doet, doe het heel erg goed, of doe het niet.

Harald
12 april 2011, 10:00
De video valt zo tegen... op youtube... dat is nu net mijn punt. Je mist gewoon waar het om gaat. Kijk eerst als mens en muzikant, dan pas als gitarist. Dat je gitarist bent betekend nog niet dat je muzikant bent. En een muzikant is nog niet per definitie een kunstenaar. De mensen die met de Toppers een avondje bruiloft-meebrul-hits spelen zijn niet met kunst bezig. Maar het zijn ongetwijfeld (en dat bedoel ik niet cynisch) uitstekende muzikanten. Ik heb een hele tijd getwijfeld of ik zou gaan, en puur op de youtube filmpjes zou ik ws. geen kaartje hebben gekocht. Maar youtube kan dit gewoon niet reproduceren. Net als een vakantiefoto. Een plaatje bekijken van de Acropolis is toch heel anders dan er staan. Een van Gogh in een boek is iets heel anders dan zo'n ding in het echt. Thuis zet ik DSOTM of Wish you were here op. The Wall is me meestal net wat te depri. Dat was ook een reden om te twijfelen. Ben blij dat ik geweest ben.

Ik vond de muziek hier veel indrukwekkender dan op de plaat. Het is niet de muziek, los van de show, los van de gitaarsolos etc. Dat is één package. Bij het youtube filmpje kun je aardig focussen op alleen het technische stukje. Dan is er misschien ergens een soundje dat je zelf niet zou kiezen. Ik verbaasde me juist dat ze de meeste sounds zo plaatgetrouw wisten neer te zetten. Bedenk wel dat dat in de zaal heel anders klinkt dan over jouw speakers. Live sta je letterlijk in het geluid. In de zaal wordt het ambachtelijke kijken naar de achtergrond verdrongen door de ervaring. Dat gebeurt op dat filmpje niet, en tenzij je een wall to wall beeldscherm zou hebben, en dove buren gaat dat met een goede kwaliteit dvd ook niet gebeuren.

Dat Snowy White bij de solo van Mother even zijn signaal kwijt was... soit. Shit happens. Hij speelde dapper door, terwijl iemand anders het oploste. Hij speelt al vanaf 1976 mee met Pink Floyd, samen met Roger Waters misschien wel de enige die op alle live uitvoeringen van the Wall heeft meegespeeld. Hij doet blijkbaar toch echt iets goed, en dat zal toch net wat meer zijn dan dat hij offstage zo goed moppen kan vertellen... (geen idee of dat zo is trouwens)

Je zegt het zelf al 'ik verbaas me zo over dat iedereen het zo goed vond' Waar ik me over verbaas is dat de mensen met kritiek zelf niet eens zijn geweest. Dan moet je je toch op zijn minst afvragen of je misschien iets over het hoofd ziet.

mrweird
12 april 2011, 10:09
Ik ben gisteravond geweest, en ik vond het een giga potje gigantisch fabuleus top helemaal fantastisch!
Weet iemand hoeveel bezoekers er nou zijn geweest in het Gelredome? Totaal?

Arjan12
12 april 2011, 10:44
Ik heb gisteren toch nog een kaart gekocht, ondanks de bij vlagen matige uitvoering die op YouTube staat. Absoluut geen spijt van gehad, er werd bijna geen fout gemaakt, het geluid was fantastisch en de show was overweldigend.

Ik vind Kilminster ook niks, hij doet mij te overdreven. Geef mij maar Snowy White, hoewel ik hem een veel mindere gitarist vind dan Kilminster hoor ik hem veel liever. Toen ik die Tele-man hoorde dacht ik ook: hé, hier gebeurt iets.

En ik vind dat het wel (ook) om de muzikanten gaat. Je mist Gilmour hier gewoon. Het is een Pink Floyd-coverband, maar wel een heel aardige (en dure).

Tristan
12 april 2011, 12:33
Volgens mij praten we langs elkaar heen Harald, juist als mens en als muzikant valt het me zo tegen, juist omdat de gedachte erachter me zo aanspreekt steekt het me des te meer dat het muzikale aandeel voor mijn gevoel zo schraal wordt neergezet.
Het totaalplaatje van de band klopt naar mijn idee gewoon niet, dat ik de gitaristen noem is alleen maar omdat zij naar mijn mening overduidelijk de grootste steken laten vallen.
Ach, laten we er maar over ophouden, degenen die geweest zijn vonden het fantastisch en daar ben ik blij om, maar ik hoef het in geen miljoen jaar te zien en ook daar ben ik blij om. :)

FruscianteFan
12 april 2011, 12:47
Volgens mij praten we langs elkaar heen Harald, juist als mens en als muzikant valt het me zo tegen, juist omdat de gedachte erachter me zo aanspreekt steekt het me des te meer dat het muzikale aandeel voor mijn gevoel zo schraal wordt neergezet.
Het totaalplaatje van de band klopt naar mijn idee gewoon niet, dat ik de gitaristen noem is alleen maar omdat zij naar mijn mening overduidelijk de grootste steken laten vallen.
Ach, laten we er maar over ophouden, degenen die geweest zijn vonden het fantastisch en daar ben ik blij om, maar ik hoef het in geen miljoen jaar te zien en ook daar ben ik blij om. :)
Ik denk dat jullie inderdaad langs elkaar heen praten, en dat dat komt doordat jij er niet bij was en Harald wel. Hij kan de band plaatsen in het perspectief van de hele show, jij baseert je op youtube materiaal...

En ik was er ook niet bij, maar mij kan het écht niet schelen of die gitarist een digitale of analoge delay gebruikt. Sterker nog, digitaal lijkt me accurater.

Had Gilmour tijdens die enorme shows niet ook een ontzettend steriele sound? Hij gebruikt(e) toch actieve EMG's tegen de ruis van de lichtshow enzo?

Harald
12 april 2011, 13:00
Ik denk dat jullie inderdaad langs elkaar heen praten, en dat dat komt doordat jij er niet bij was en Harald wel. Hij kan de band plaatsen in het perspectief van de hele show, jij baseert je op youtube materiaal...

Had Gilmour tijdens die enorme shows niet ook een ontzettend steriele sound? Hij gebruikt(e) toch actieve EMG's tegen de ruis van de lichtshow enzo?

Jij snapt het. De beelden van het concert waar ik nota bene zelf bij was hebben op mij de impact ook totaal niet. De ervaring in de zaal daarentegen is heel andere koek. Youtube kan het simpelweg niet weergeven. Kortom, als je er niet geweest bent mis je simpelweg wat essentiele feiten. Dat is denk ik ook de reden dat er zo'n verschil in mening is tussen wie er was, en de mensen die er niet waren.

En steriel, ik heb een bootleg van DSOTM live in '72... Gilmour is ook niet altijd geweest wat hij ooit geworden is zullen we maar zeggen. Maar steriel klinkt de gitaar op die bootleg iig niet. Bij vlagen eerder licht bedorven :seriousf: Hij is trouwens wel leuk doordat ze de stukken die op VCO techniek waren gebaseerd live toen niet konden uitvoeren. De varianten met tapes zijn soms erg komisch. En de hoes, een spoof op Atom Heart Mother, met varkens, in metallic zilver/grijs tinten.

De vergelijking met een Pink Floyd cover band gaat trouwens ook wat mank. Waters heeft het hele verhaal, zonder daadwerkelijk echt teksten te veranderen, puur door de nieuwe beelden en aankleding een update gegeven waardoor het hele ding nu gemaakt en geschreven had kunnen zijn, ipv 30 jaar geleden. Als een PF tribute band dat zou doen zouden de fans verontwaardigd op de barricades staan.

De hele 'ja maar, tisnikszonder dieendie' houding doet me denken aan een gig die we ooit met een bekende gastmuzikant deden. Toen hij het podium opliep stond het publiek ineens 2 m dichterbij, en begon duidelijk harder te klappen en fluiten, en bleef dat doen. De beste man was echter totaal niet in vorm, en het klonk objectief bekeken nergens naar. Blinde test, hoorde later dat iemand op een gegeven moment dacht, nu speelt hij eindelijk een goede solo, en daarna pas zag dat ik dat was, ipv de gast... Maar het publiek vond het te gek vanwege het spel van de gast... De rol van een bekende muzikant moeten vervangen is zelden leuk, en in deze context wordt er op elke slak zout gelegd. Als DK gewoon in een goede Pink Floyd tribute band zou spelen zou er heel anders naar geluisterd worden.

Uiteraard had ik het ook wel leuk gevonden als Gilmour mee gespeeld had, maar of ik het dan echt een NOG betere show had gevonden, vraag het me sterk af. Het gaat nl. niet alleen om die paar goede gitaarsolos die op the Wall staan. Hoe graag wij als gitaristen ook denken dat dat wel zo is. Over de zang van die andere zanger hoor ik jullie bv. niet. Daar had ik veel meer het idee dat het wat klinisch was. Maar dan vind ik het nog een goede keuze van Waters, om niet alles zelf te doen, hij is tenslotte ook geen wereldzanger. Hij leek ook aardig hees bij het laatste praatje. De backing vocalisten hebben trouwens een behoorlijk lastige job. Geen pretje om vooral heel veel stil te staan, en te proberen niet op te vallen op al die momenten dat je niets te doen hebt.

Tristan
12 april 2011, 14:03
Okee, het verschil dat jij erbij was en ik niet is mij duidelijk Harald, zoals ik zelf ook al had aangegeven, dat in aanmerking nemend kan ik me toch nog niet voorstellen dat het zo fantastisch was, maar je begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoel, laat maar zitten.

FruscianteFan
12 april 2011, 14:28
Okee, het is duidelijk Harald, je begrijpt helemaal niks van wat ik bedoel, laat maar zitten.
Ik denk dat het 'probleem' meer is dat jij de sound van een gitarist niet in perspectief plaatst. Ik ben naar behoorlijk wat concerten geweest, en de enige keer dat ik vond dat het uitmaakte op welke gitaar iemand speelde, was bij Eric Clapton: in de akoestische nummers kwam zijn spel veel beter tot zijn recht dan in de elektrische nummers, waar hij een behoorlijk dichtgesmeerde sound heeft. Dat was trouwens ook in het Gelredome, en het verbaasde me hoeveel het nog uitmaakte in zo'n stadion. Ok, vooruit - toen Radiohead in het westerpark speelde, klonk Street Spirit op Thom's SG een tikje ieler dan als hij op zijn Gibson jazzkast had gespeeld.

Hoe dan ook, of een performance goed wordt neergezet of niet, hangt niet af van of de gitarist een DD6 gebruikt of een Memory Man. En als het al uitmaakt, kun je dat alleen maar beoordelen als je erbij bent. Het punt is namelijk niet alleen dat "hoewel de band misschien tekortschoot, maakte dat niet uit omdat de beleving geweldig was", maar ook dat je niet kunt beoordelen of de band tekortschoot door een youtubefilmpje.

N.D.
12 april 2011, 14:44
Had Gilmour tijdens die enorme shows niet ook een ontzettend steriele sound? Hij gebruikt(e) toch actieve EMG's tegen de ruis van de lichtshow enzo?

Niet in de tijd dat The Wall live werd gespeeld. Daarna pas.

N.D.
12 april 2011, 14:47
Okee, het verschil dat jij erbij was en ik niet is mij duidelijk Harald, zoals ik zelf ook al had aangegeven, dat in aanmerking nemend kan ik me toch nog niet voorstellen dat het zo fantastisch was, maar je begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoel, laat maar zitten.

Je hoeft ons niet te overtuigen dat het écht zo slecht was hoor :)

pasqual
12 april 2011, 15:31
@Harald: ik kan het niet beter verwoorden dan jij! Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met Snowy White? Iedereen zat stiekem te hopen op Gilmour maar wat Kilminster daar presteerde was toch ook echt niet misselijk hoor.

Arjan12
12 april 2011, 15:48
@Harald: ik kan het niet beter verwoorden dan jij! Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met Snowy White? Iedereen zat stiekem te hopen op Gilmour maar wat Kilminster daar presteerde was toch ook echt niet misselijk hoor.

Afgezien van mijn persoonlijke afkeer van Kilminster kan hij aardig spelen, maar niemand doet Gilmour beter dan Gilmour.

Dat weet je voor je er naartoe gaat, maar het blijft jammer natuurlijk.

-geert-
12 april 2011, 18:10
Ik ben vrijdag heengeweest, ik vond het echt super!! Je had af en toe echt ogen en oren tekort. (vooral vooraan met een muur van iets van 50 meter :chicken:) Dat youtube filmpje komt echt totaal niet overeen met zoals ik het vrijdag beleefd heb. Die opening van de show alleen al, wow!! Geluid was ook echt goed in het gelredome(ik stond in de zaal). Ik was eigenlijk best onder de indruk van die Dave Kilminster, speelde het erg goed allemaal, maar wist er toch ook nog een eigen feel in te leggen.

Ik heb ook een film van een "The Wall" concert uit 1990 in berlijn, daar deden toen veel meer verschillende artiesten aan mee. Zoals Brian Adams die "young lust" zong, Sinnead o'Conner "Mother", etc. Dat had mij nu ook wel tof geleken, was al benieuwd welke muzikanten er eventueel zouden komen. Maar nu zong Roger Waters het meeste zelf, dat was ook erg gaaf.

Mooie avond gehad :ok:.

whammy67
12 april 2011, 19:43
Ik ben vrijdag geweest en het was gewoon goed/super/overweldigend. Zoals eerder gezegd kan je je oordeel mi niet aflaten hangen van de 'PickupthePieces76' youtube film, hoe goed die ook is. Sommige dingen mist de video-er gewoon omdat overal wat gebeurt. Hij mist bv de messerschmitt die de muur invliegt.
En wat een gezemel zeg over de gitaristen...... Het stond als een huis en ja er ging wel eens wat fout (Snowy white werd vrijdags niet goed uitgemixed bij de solo van Mother, of iemand zat aan de verkeerde knopjes te kloten). Ik ben in Berlijn geweest en als je daar het origineel van hoort (dus niet de geremasterde versies van CD of DVD); Daar werd soms gewoon vals gezongen. Ik weet niet wat mij dat allemaal gekost heeft met vervoer, maar de 69 euro van nu was het meer dan waard.

En, .... Ik ben al blij dat Gilmour 'een' keer mee gaat doen (O2),want de oude band kan door Rick's dood toch nooit meer in de '70 bezetting terugkomen.

Barloef
12 april 2011, 22:24
Ik ben zaterdag geweest en ik ben compleet overdonderd. Wat een geweldige show. Ik zat vrij hoog op de tribune recht voor het podium.
In het begin was het geluid wat zacht, maar al vrij snel kwam dit goed.
Op het laatste gedeelte denderde de bas door mn hele lichaam.
Ik moet zeggen dat ik van te voren nooit had gedacht dat het zo'n ervaring zou zijn. De visuele effecten waren adembenemend

Ik was twee jaar geleden bij DSOTM ook in het Gelredome, maar dit was toch andere koek.

Ik vond Kilminster juist wel weer erg goed. Van Snowy ben ik geen hele grote fan, maar die hoort er inmiddels gewoon bij :)
Ik vond Roger beter bij stem dan gewoonlijk. Ook Jon Carin was weer uitstekend in Gilmours zang partijen.

Het enige dat ik miste (als gitaarfreak) was een scherm met close ups van de Roger en de gitaristen bij solo's. Echter ik denk dat dit wel afbreuk aan de show als geheel had gedaan, dus mij hoor je niet klagen

Daan_B
13 april 2011, 12:49
Ik was maandag, hele goede staanplaatsen.
Geweldige show, kan er niets anders over zeggen, klonk allemaal net zo goed als 30 jaar geleden:ok:. En voor de haters van het concert, koop volgende keer een kaartje of verzin een betere smoes. Jaloerse types:stop:.

Mitch
13 april 2011, 19:41
Jongens, niet zo zuur. Tristan probeerde iets uit te leggen maar kreeg de schijn tegen dat -ie alleen maar liep te zeiken. Dat is niet zo, hij probeerde alleen maar iets te beschrijven vanuit zijn belevingswereld. Hij zei zelf al dat hij erover zou ophouden.
Even in het groen omdat ik rood hier niet vind passen ;)

Klaar ermee, kom maar op met die enthousiaste verhalen verder voor de thuisblijvers :ok:

Rooker
13 april 2011, 21:28
Goed komtie:seriousf:

Maandag geweesd. Het was geweldig. Ons hele gezeldschap was erg laaiend enthousiast over. In ons gezeldschap zat een ouwe rocker die echt werkelijhk vanaf '69 bij alles wat er toe doet is geweesd, jonge liefhebbers en jonge muziekanten. Allemaal op ons eigen manier onder de indruk. De opening was fenomenaal! Nog nooid zoiets vetts gezien. Het geluid was erg goed. Valkuil wel dat het leek of je naar een cdtje luisterd, maar des te knap natuurlijk. Het 3d geluid was gaaf!!! Wat eerder al gezegd is. Je kreeg zo 50 meter van het podium niet heel veel mee van de band. Maarja daar staat een pink floid consert bekend om. Na de pause ging de muziek een stuk harder wat het wel goed deed. Ja jongens er gebeurde gewoon te veel om op te noemen. Dit zet weer de standaard voor de komende jaren. Waters was in der daad goed bij stem vond ik en in tegenstelling tot de offisiele resenties vond ik dat de gitarist wel degelijk een hele aardige benadering van Guilmore had.:ok::ok::ok:

Arjan12
13 april 2011, 22:46
Ik denk dat Waters een bandje mee had lopen.

Daan_B
14 april 2011, 11:01
Jongens, niet zo zuur. Tristan probeerde iets uit te leggen maar kreeg de schijn tegen dat -ie alleen maar liep te zeiken. Dat is niet zo, hij probeerde alleen maar iets te beschrijven vanuit zijn belevingswereld. Hij zei zelf al dat hij erover zou ophouden.
Even in het groen omdat ik rood hier niet vind passen ;)

Klaar ermee, kom maar op met die enthousiaste verhalen verder voor de thuisblijvers :ok:

Rood is ook de kleur van het regime in The Wall:seriousf:!
Oke dat is flauw:sssh:.

De hele beleving was gewoon overweldigend, zoeklichten op de 10m hoge muur die zochten terwijl je "is there anybody out there" hoorde.
Alle geweldige projecties van hoge kwaliteit, Waters als een soort schreeuwende, nazi officier tijdens In The Flesh.
Op sommige momenten voelde je, je echt klein en nietig, je werd echt in het verhaal geplaatst.
En de band klonk geweldig:cheerup:.

mrweird
14 april 2011, 12:12
Ik denk dat Waters een bandje mee had lopen.

Wat betreft zijn stem? Denk ik ook. Ik vond namelijk opvallend hoeveel verschil er in kracht zat tussen gezongen stukken en zijn veel zwakkere stem tijdens de praatjes tussen de nummers door, plus het feit dat het al een fiks gevorderde 65'plusser is...

beruk
14 april 2011, 12:28
Zonder mijn mening te geven over The Wall zelf vind ik het in thematiek een bijzonder geslaagde opera achtig stuk. Als je het in dat perspectief bekijkt maakt het niet uit wie er speelt. Als het totaalbeeld: decor, muziek en zang maar klopt. Ik vermoed dat The Wall later ook nog wel zal worden uitgevoerd ,als Waters en Gilmour al lang wijlen zijn. Dan heeft niemand het er meer over wie Gilmour het beste kan benaderen. Ieder zijn eigen interpretatie.
(Heel normaal bij klassieke muziek uitvoeringen)

pikasso
14 april 2011, 12:53
Ik ben maandag ook geweest. Wat een ongelovelijk ervaring. Verreweg het beste wat ik ooit heb gezien (en dat zijn best veel concerten geweest inmiddels)
Oordelen obv youtube filmpjes is hier echt onmogelijk omdat de sfeer, boodschap e.d. gewoon niet vast te leggen zijn met een cameraatje.

De band speelde geod. Persoonlijk vond ik Kilminster geweldig spelen. Vooral bij Comfortably Numb vond ik hem een supersolo neerzetten. En of dat nu met een digitale echo of iets anders is... boeien.

Al met al vond ik het dusdanig gaaf.. dat ik in London ook nog een keertje probeer mee te pakken.

sjaak1990
14 april 2011, 16:25
Vond het eigenlijk niet zo bijzonder. Het hele gezelschap waar ik mee was eigenlijk niet... Het was goed en mooi om gezien te hebben, maar vind dat het thuis net zo goed tot zijn recht komt. Zo een beetje een coverband idee, maar dat is flauw want dat was natuurlijk bekend.

Vind het een beetje dubbel...muziek tegen kapitalisme etc...en dan t-shirtjes verkopen voor 40 euro maar dit roger waters vast ook niet achter.

Geluid was goed, podiumopbouw vond ik halfjes, allemaal heel aanwezige mannen met enorme gehoorbeschermers...tja zo komt het op mij niet over.

Heb veel betere optredens gezien voor misschien wel een tiende van het geld. Het is voor mij natuurlijk geen jeugdsentiment want ik hoor misschien nog wel bij de huidige jeugd, maar ben toch wel gek van pink floyd. Misschien heb ik ook gewoon teveel optredens gezien waar gewoon een paar echte juweeltjes tussen zaten.

Ik had gehoopt meer overrompeld te worden, ben eigenlijk helemaal niet overrompeld geweest heb gewoon een leuk en goed concertje gezien. Kan me niet vinden in de extreem positieve reacties maar ook zeker niet in negatieve.

Tristan
14 april 2011, 21:37
Zonder mijn mening te geven over The Wall zelf vind ik het in thematiek een bijzonder geslaagde opera achtig stuk. Als je het in dat perspectief bekijkt maakt het niet uit wie er speelt. Als het totaalbeeld: decor, muziek en zang maar klopt. Ik vermoed dat The Wall later ook nog wel zal worden uitgevoerd ,als Waters en Gilmour al lang wijlen zijn. Dan heeft niemand het er meer over wie Gilmour het beste kan benaderen. Ieder zijn eigen interpretatie.
(Heel normaal bij klassieke muziek uitvoeringen)

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Misschien kwam dat wat ik schreef vrij negatief over, maar wat ik bedoelde was dat ik het gevoel had dat een stuk met zulke aangrijpende thematiek er zo mooi en fijnzinnig ingewoven, muzikaal gezien wel nog wat meer recht zou kunnen worden gedaan.
Zoals sjaak 1990 het omschrijft kwam het in de video ook op mij over, gewoon een optreden van de Roger Waters band (waar ik geen liefhebber van ben), met een hele mooie show weliswaar.

Mitch
15 april 2011, 21:48
Het gelul over en weer over slechte spelling is opgegeten door de 'worms'. The Judge trok 't niet.

Daan_B
16 april 2011, 02:22
Vind het een beetje dubbel...muziek tegen kapitalisme etc...en dan t-shirtjes verkopen voor 40 euro maar dit roger waters vast ook niet achter.

Hier ben ik het trouwens volkomen mee eens man!:)

edje kadetje
16 april 2011, 17:59
Hier ben ik het trouwens volkomen mee eens man!:)

ik niet helemaal, want volgens mij is het stuk niet zozeer anti-kapitalisme, alswel anti-oorlog.

Mitch
16 april 2011, 18:18
Ja, eigenlijk heeft hij het thema uit The Final Cut getransponeerd naar The Wall. Sowieso een ernstig ondergewaardeerd album, maar ik dwaal af.

Daan_B
16 april 2011, 22:02
ik niet helemaal, want volgens mij is het stuk niet zozeer anti-kapitalisme, alswel anti-oorlog.

Hmm, ook. Maar bommen in de vorm van Mercedes-logo's en dollar-tekens zegt mij genoeg.

beruk
16 april 2011, 23:35
Ja, eigenlijk heeft hij het thema uit The Final Cut getransponeerd naar The Wall. Sowieso een ernstig ondergewaardeerd album, maar ik dwaal af.
?
Lijkt chronologisch niet helemaal de juiste volgorde, leg es uit?

Harald
17 april 2011, 09:59
Door de hele aankleding van de show heeft hij de oorspronkelijke boodschap van the Wall bijgewerkt, zonder daadwerkelijk teksten aan te hoeven passen in de muziek. Of misschien gewoon de nadruk verlegd in de verschillende lagen in het hele gebeuren. Zelfs het werken met andere muzikanten is stiekem zo'n laag, al is dat ws. toeval, geen keuze. "Pink isn't well, he stayed back at the hotel, they sent us along as a surrogate band" Hoezo, ironie :D

The Final Cut is me eigenlijk totaal niet bijgebleven. Heb dat ook met Animals. Maar eens rustig voor gaan zitten om nog eens te beluisteren zogauw we verhuisd zijn en mijn nieuwe muziekkamer klaar is. Pink Floyd werd vanaf Animals toch al steeds duidelijker het solo project van Roger Waters. Bij de Final Cut was dat wel heel duidelijk. Pros and cons of hitchhiking had ik toen al meer mee. Deels ook door het gitaarwerk van Clapton, wat beter was dan hij in lange tijd had laten horen. Maar ook daarvan is me weinig bijgebleven.

Maar dit hoort eerder in bands en artiesten thuis als discussie. DSOTM is wat dat betreft veel duidelijker een bandplaat.

edje kadetje
17 april 2011, 10:15
Heb dat ook met Animals. Maar eens rustig voor gaan zitten om nog eens te beluisteren zogauw we verhuisd zijn en mijn nieuwe muziekkamer klaar is.

zeker doen!

zeer goed album.
juist ook heel erg een album waar gilmour excelleert.

edje kadetje
17 april 2011, 10:19
Hmm, ook. Maar bommen in de vorm van Mercedes-logo's en dollar-tekens zegt mij genoeg.

maar ook hamers en sikkels (communisme), maantjes en sterren (islam), kruisen (christendom).

Kortom hij ramt tegen heel wat!

Ik heb de wall altijd veel meer als een heel persoonlijk verhaal opgevat. Zijn persoonlijke verhaal over hoe hij in een isolement terecht is gekomen waarin hij tot het spuugincident kwam in Canada tijdens de animals tour.

Arjan12
17 april 2011, 16:38
zeker doen!

zeer goed album.
juist ook heel erg een album waar gilmour excelleert.

Gilmours beste gitaarwerk staat wat mij betreft op de bootleg Animal Instincts Rev B. Rauw en agressief. De hele Animals-plaat wordt gespeeld (en hoe!), plus nog een paar andere nummers.

Mitch
17 april 2011, 16:51
?
Lijkt chronologisch niet helemaal de juiste volgorde, leg es uit?
Klopt chronologisch als een bus. Wat was er eerder: The Final Cut of deze uitvoering van The Wall? ;)
The Final Cut was de minder pompeuze, iets persoonlijker versie van het verhaal. De oorlog in the Falklands stond daar sterk centraal en dat thema van politiek en oorlog heeft hij duidelijk doorgetrokken naar deze show.
Wat Harald ook grotendeels zegt.


The Final Cut is me eigenlijk totaal niet bijgebleven. Heb dat ook met Animals. Maar eens rustig voor gaan zitten om nog eens te beluisteren zogauw we verhuisd zijn en mijn nieuwe muziekkamer klaar is. Pink Floyd werd vanaf Animals toch al steeds duidelijker het solo project van Roger Waters. Bij de Final Cut was dat wel heel duidelijk. Pros and cons of hitchhiking had ik toen al meer mee. Deels ook door het gitaarwerk van Clapton, wat beter was dan hij in lange tijd had laten horen. Maar ook daarvan is me weinig bijgebleven.

Animals was een beetje het moment van de tegenstellingen. Waters dominanter, de rest dat helemaal beu. Ondanks dat er een paar kleine hoogtepunten op staan is het album op zich behoorlijk mislukt. Bij The Wall hadden ze zich duidelijk wat meer beergelegd bij de situatie en deed in ieder geval Gilmour nog wel zijn best.
Final Cut moet je echt nog eens een kans geven. Gunners Dream, Final Cut en nog een paar nummers gaan tot op het bot, als je er goed naar luistert.


maar ook hamers en sikkels (communisme), maantjes en sterren (islam), kruisen (christendom).

Kortom hij ramt tegen heel wat!

Ik heb eigenlijk niet het idee dat hij er nou echt tegen ramt. Hij stipt het aan, laat zijn zienswijze zien maar meer ook eigenlijk niet. In Not Now John van The Final Cut, dáár ramt -ie tegen Thatcher en haar buitenlandse politiek.

707dude707
18 april 2011, 08:15
Goed komtie:seriousf:

Maandag geweesd. Het was geweldig. Ons hele gezeldschap was erg laaiend enthousiast over. In ons gezeldschap zat een ouwe rocker die echt werkelijhk vanaf '69 bij alles wat er toe doet is geweesd, jonge liefhebbers en jonge muziekanten. Allemaal op ons eigen manier onder de indruk. De opening was fenomenaal! Nog nooid zoiets vetts gezien. Het geluid was erg goed. Valkuil wel dat het leek of je naar een cdtje luisterd, maar des te knap natuurlijk. Het 3d geluid was gaaf!!! Wat eerder al gezegd is. Je kreeg zo 50 meter van het podium niet heel veel mee van de band. Maarja daar staat een pink floid consert bekend om. Na de pause ging de muziek een stuk harder wat het wel goed deed. Ja jongens er gebeurde gewoon te veel om op te noemen. Dit zet weer de standaard voor de komende jaren. Waters was in der daad goed bij stem vond ik en in tegenstelling tot de offisiele resenties vond ik dat de gitarist wel degelijk een hele aardige benadering van Guilmore had.:ok::ok::ok:

Ja inderdaad ik bedoel Gilmour heeft zowiezo zijn unieke toon maar de gitarist was meesterlijk in mijn mening. Ik heb hem even opgezocht ze waren met zen 3en maar in was lead: Dave Killminster
http://www.youtube.com/watch?v=Cs8pwckRjEg

edje kadetje
18 april 2011, 09:32
Animals was een beetje het moment van de tegenstellingen. Waters dominanter, de rest dat helemaal beu. Ondanks dat er een paar kleine hoogtepunten op staan is het album op zich behoorlijk mislukt.

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dogs is één groot hoogtepunt en scoort zeker in de top 10 van beste floyd-nummers. En aangezien dat nummer 16 minuten duurt, noem ik dat geen 'klein hoogtepunt'. Ook sheep vind ik erg mooi. Dat intro met die rhodes piano (althans dat is wat ik denk dat het is) is zelfs wonderschoon.

edje kadetje
18 april 2011, 09:34
Ik heb eigenlijk niet het idee dat hij er nou echt tegen ramt. Hij stipt het aan, laat zijn zienswijze zien maar meer ook eigenlijk niet.

En hier ben ik het dan weer wel mee eens. Zo had ik het nooit benoemd ('aanstippen') maar vind het wel treffend.

apekop
18 april 2011, 10:08
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dogs is één groot hoogtepunt en scoort zeker in de top 10 van beste floyd-nummers. En aangezien dat nummer 16 minuten duurt, noem ik dat geen 'klein hoogtepunt'. Ook sheep vind ik erg mooi. Dat intro met die rhodes piano (althans dat is wat ik denk dat het is) is zelfs wonderschoon.

Ik vind Animals misschien wel het beste Pink Floyd album. Ik vind hem beter dan The Wall. Op deel 2 van The Wall staan een paar mindere, te hoogdravende Waters nummers vind ik. Zoals Bring the boys back home en The Show must go on. Deel 2 trekt zich net een kwartier te lang naar mijn idee, waardoor de spanning wegvalt.

Tristan
18 april 2011, 10:46
Muzikaal gezien is The Wall toch ook gewoon het minst ontwikkelde Pink Floyd album?
Geen verrassende wendingen, sferen en akkoordprogressies in de songs, dat is bijvoorbeeld iets dat ik echt mis op The Wall.
Afgezien van een paar songs klinkt The Wall voor mij eigenlijk als een stel bij elkaar geraapte en onzorgvuldig uitgewerkte 'leuke ideetjes', ik vind Animals ook veel beter.

E-J
18 april 2011, 11:23
Voor mij is Pink Floyd vooral uniek t.o.v. andere bands omdat ze meesters waren in geluidseffecten en in het neerzetten van een bepaalde sfeer. Niet omdat ze geweldige songwriters waren. The Wall is in dat opzicht het absolute hoogtepunt (zowel positief als negatief). Het is alleen meer theater dan muziek!

Ik vind de originele optredens in 1980-1981 nog steeds fantastisch, vergeleken met de huidige RW show zijn deze minimalistischer en het heeft meer een soort van lugubere, angstige sfeer... de bandleden konden elkaar niet konden luchten of zien en zaten waarschijnlijk zwaar aan de coke ... "Roger was an angry young man"... de gitaren klinken veel agressiever met die flangers en Big Muffs... hoor het verschil maar in Empty Spaces en Don't Leave Me Know... :-) Niets ten nadele van de huidige show, ik was graag gegaan maar had net een gitaar gekocht...

Arjan12
18 april 2011, 13:36
Ik heb eigenlijk niet het idee dat hij er nou echt tegen ramt. Hij stipt het aan, laat zijn zienswijze zien maar meer ook eigenlijk niet. In Not Now John van The Final Cut, dáár ramt -ie tegen Thatcher en haar buitenlandse politiek.

Vergeet The Fletcher Memorial Home niet, daar krijgen Maggie en haar vrienden er ook flink van langs. Plus een geniale maar jammer genoeg vrij onbekende solo van Gilmour.

Ik vind Animals trouwens ook beter dan The Wall, daar heb ik het nooit echt warm van gekregen. Het tweede deel vind ik te zwak.

whammy67
18 april 2011, 19:44
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dogs is één groot hoogtepunt en scoort zeker in de top 10 van beste floyd-nummers. En aangezien dat nummer 16 minuten duurt, noem ik dat geen 'klein hoogtepunt'. Ook sheep vind ik erg mooi. Dat intro met die rhodes piano (althans dat is wat ik denk dat het is) is zelfs wonderschoon.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat begin van Sheep.... schaapjes, veldleeuwerikjes en dan dat begin van Rick Wright….. zo mooi. Het thema van Animals vind ik ook meesterlijk en in mooie metaforen, a la George Orwell.

Mitch
18 april 2011, 23:21
Vergeet The Fletcher Memorial Home niet, daar krijgen Maggie en haar vrienden er ook flink van langs. Plus een geniale maar jammer genoeg vrij onbekende solo van Gilmour.

Ik vind Animals trouwens ook beter dan The Wall, daar heb ik het nooit echt warm van gekregen. Het tweede deel vind ik te zwak.

Ja, die natuurlijk ook. En inderdaad een geniale solo. Het album is ook prachtig opgenomen, heel veel dynamiek. Daardoor komen de solo's er nog vetter uit naar mijn idee.

Maar Animals, goed... misschien moet ik 'm weer eens luisteren, maar ik heb het album niet op CD. Tenminste, niet het studio album, ik heb nog wel een bootleg maar de gleuidskwaliteit is matig.
Animals heeft toffe stukjes, duurt me gewoon te lang.
En stukken als "Bring the Boys Back Home", daar kan ik dan juist weer helemaal van genieten, ghehehe. Het is ook allemaal een groot stuk smaak.

E-J
19 april 2011, 14:00
Hoi Mitch,

Dit is zo'n beetje qua kwaliteit de beste bootleg van de Animals tour:
http://braindamage.libsyn.com/_look_mommy_there_s_an_aeropig_up_in_the_sky_2_0

Zitten erg gave versies bij van Shine On 6-9 (gitaarsoli van Snowy White) en Pigs Three Different Ones.

Arjan12
19 april 2011, 14:38
Hoi Mitch,

Dit is zo'n beetje qua kwaliteit de beste bootleg van de Animals tour:
http://braindamage.libsyn.com/_look_mommy_there_s_an_aeropig_up_in_the_sky_2_0

Zitten erg gave versies bij van Shine On 6-9 (gitaarsoli van Snowy White) en Pigs Three Different Ones.

Is dat spul ergens los te vinden?

E-J
19 april 2011, 15:37
Op Yeeshkul.com zijn een hoop bootlegs te vinden maar deze heeft met stip de beste kwaliteit. Je kunt deze podcasts gewoon downloaden hoor.

Arjan12
19 april 2011, 16:04
Klopt, maar ik vroeg me af of dit ook als CD digitaal te 'kopen' is, in plaats van als één podcast te downloaden.

Mooie opname trouwens, volgens mij net een tandje beter dan de bootleg die ik van het optreden heb (Animal Instincts Rev B).

Dit is echt het beste gitaarwerk dat ik van Gilmour ken. Dogs blijft geniaal. Die solo vanaf ca. 28:40 is geweldig.

E-J
19 april 2011, 16:19
Registreer je op Yeeshkul, daar staat alles op wat je je maar kunt wensen als je Floyd fan bent. Ik heb daar ook een hele mooie fan DVD van de recente Roger Waters Wall tour vandaan, opgenomen met meerdere HD camera's en met goed geluid etcetera.

(deze Animals bootleg is trouwens Animals Instinct maar dan nog verder bewerkt voor optimaal geluid)

Mitch
19 april 2011, 21:03
Da's de tour waar ik ook een bootleg van heb. Hij staat nu te downloaden, ga 'm zeker nog een keer luisteren!

FNaRK
19 april 2011, 21:15
en bij mij blijft 'ie hangen op 99% :(

apekop
20 april 2011, 09:01
Op Yeeshkul.com zijn een hoop bootlegs te vinden maar deze heeft met stip de beste kwaliteit. Je kunt deze podcasts gewoon downloaden hoor.

geweldig, ben hem nu aan het luisteren!
Kun je deze bootleg ook gewoon op je pc downloaden?

beruk
20 april 2011, 09:57
Ik hoop voor de fans dat de huidige uitvoering beter is dan deze:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51xwOhWYm3L._SL500_AA300_.jpg
hier word ik niet vrolijk van...

Mitch
20 april 2011, 10:58
God wat een vertraging en pauzes zaten daarin toen. Live was het een drama om naar te kijken. En dankzij de overvloed aan B-artiesten ook niet al te fijn om naar te luisteren. Van wat ik van de huidige uitvoering heb gezien is het honderd keer beter (veel beter gerepeteerd ook natuurlijk)

whammy67
20 april 2011, 20:41
God wat een vertraging en pauzes zaten daarin toen. Live was het een drama om naar te kijken. En dankzij de overvloed aan B-artiesten ook niet al te fijn om naar te luisteren. Van wat ik van de huidige uitvoering heb gezien is het honderd keer beter (veel beter gerepeteerd ook natuurlijk)
zeg maar 1000x beter..... Aanleiding, locatie (muur) en doel (Memorial Fund for Disaster Relief) helemaal OK. Uitvoering destijds een dikke min. Het heeft me behoorlijk wat (studie)geld en een lange benauwde busreis gekost.

beruk
20 april 2011, 23:10
Ik zag em op tv toen. Zwart wit op een tot keuken omgebouwde schommel... (Tja scouting, hé..) En ik maar denken dat het aan de tv lag...

apekop
20 april 2011, 23:33
God wat een vertraging en pauzes zaten daarin toen. Live was het een drama om naar te kijken. En dankzij de overvloed aan B-artiesten ook niet al te fijn om naar te luisteren. Van wat ik van de huidige uitvoering heb gezien is het honderd keer beter (veel beter gerepeteerd ook natuurlijk)

die uitzending van The Wall was toentertijd echt een aanfluiting en anti-climax.
Eigenlijk vind ik dat het concept The Wall nu wel genoeg is uitgemolken door Waters. Die nieuwe shows hoeven voor mij ook niet. Het gaat sowieso allang niet meer om de muziek, maar meer om de cash.

Mitch
21 april 2011, 10:40
Nou, als ik zie hoe bevlogen en enthousiast Waters op het toneel staat kan ik dat niet opvatten als zo maar een beetje geld ophalen.

E-J
21 april 2011, 11:19
Natuurlijk heeft 'ie geen nieuw album paraat om te touren maar volgens mij ziet hij The Wall wel als een soort van missie. Hij is erg politiek georiënteerd maar zeker geen 'ik schop tegen iedereen' persoon. Zie ook dit filmpje over Waters' beweegredenen.

http://www.youtube.com/watch?v=sgkLDACk1uk&playnext=1&list=PL97DCA83431713EE4

Ik heb nog wat bootlegs van The Wall gekeken en het valt me zeer positief op hoeveel hij wél echt zingt. Je hoort natuurlijk dat het een oude man is maar hij doet het in dat opzicht nog erg goed! Dus.. misschien komt er nóg een tour na deze... ;) (hij heeft mondjesmaat gezegd dat gezien zijn leeftijd dit zijn laatste zou zijn)

caliban
29 mei 2011, 11:22
Zijn er nog mensen gisteren in Antwerpen naar de show gaan zien? Ik vond het fantastisch. Vanaf The Wall vind ik Pink Floyd niet zo veel meer, maar live was het heel mooi, en het was gewoon véél meer dan muziek, met projecties en dergelijke. En wat een vreselijk goeie gitarist is Dave Kilminster wel.

Mitch
29 mei 2011, 14:23
Goed dat dit gebumpt is, ik was helemaal vergeten de tweede helft te kijken :chicken:
"Vera/Bring the Boys...", ik weet niet wat het is. Of het nou komt door het genie Waters, of mijn voorkeur voor bombastisch orkestgebruik in pop/rockmuziek, of al mijn geschiedenislessen, documentaires en films over WW2, maar die twee komen zó hard bij me binnen, kan ik echt kapot op gaan.

soup
29 mei 2011, 15:43
Ik ben vrijdag geweest en vond het echt geweldig. Beste vond ik het begin, zo overdonderend niet normaal.

caliban
29 mei 2011, 19:39
Holy shit ja dat vliegtuig enzo.

LaszloVersteeg
29 mei 2011, 21:36
:(

1234567890

caliban
29 mei 2011, 23:14
Iemand een idee wanneer Gilmour nog es gaat touren? :p

soup
29 mei 2011, 23:27
Holy shit ja dat vliegtuig enzo.
Die geluiden die er bij hoorden vond ik echt zo cool, ik kan het niet goed omschrijven maar het was inderdaad tijdens dat vliegtuig. :)

caliban
7 juni 2011, 02:07
Het was ook vet hoe het vliegtuig werd aangekondigd door projecties op het ronde scherm achteraan, en toch bleef het heel onverwacht.

FNaRK
8 juni 2011, 21:16
was deze eigenlijk al gepost ?


http://www.youtube.com/watch?v=zGJrmPL9C34&feature=player_profilepage

caliban
9 juni 2011, 00:51
Erg om te zeggen, maar ik vind de gitarist en zanger die mee op tour zijn het eigenlijk beter doen..

Harald
9 juni 2011, 08:33
Als het gastoptreden op een mogelijke dvd komt hoop ik dat hij meer avonden heeft meegespeeld idd. Het is wel echt Gilmour, maar er zitten een paar nootjes in die toch een beetje 'au' zijn, zoals die lage duik op het einde. Voor live is dat nooit zo'n probleem, maar op een cd of dvd gaat het op een gegeven moment storen. Maar goed, staat vast mooi geisoleerd op een spoor. Zal dan wel gerepareerd kunnen worden.

Lijkt me sowieso gevoelsmatig een ramp, om zo'n solo op een platformpje van een vierkante meter, een meter of 8 boven de grond te moeten spelen... niets voor mij :chicken:

wireman
10 juni 2011, 05:07
Zal denk ik niet zo snel meer gebeuren.. Zeker niet na het overlijden van Wright.. Ik denk dat hij zich nog voornamelijk zal richten op wat benefiet werk en sessiedingetjes.. Het is tegenwoordig ook een echte famillyman.. dus tja... Hij heeft al eerder te kennen gegeven dat hij geen grote tours meer wil doen om zich op het gezin te richten.. (maar een tourtje met Townshend om het DEEP END project nog eens dunnetjes over te doen?... om maar een voorbeeld te noemen...) mwoa.. Hij zal vast nog wel WAT doen.. maar hoe en wat en wanneer?... Zal denk ik voor een happy few zijn..

Ik denk dat jon Carin wel veel Wright partijen op kan vangen bij een eventuele show, maar het zal toch echt nog wel een tijdje duren voordat we weer wat van m gaan horen... (liever vandaag dan morgen)..


Iemand een idee wanneer Gilmour nog es gaat touren? :p