PDA

View Full Version : Hulp gevraagd bij Korg D3200 + drums via PC



aerdvark
27 mei 2010, 19:22
Onze band, (voorlopig) zonder drummer, wil graag opnames maken om zo toch door te kunnen gaan met het schrijven van muziek. Wij hebben een Korg D3200 waarmee we al meerdere opnames hebben gemaakt. Op zich hebben we daar al genoeg problemen mee, maar we redden ons en al doende leert men. Dus dat laten we gewoon over ons heen komen.

Maar de drums, dat is een heel ander verhaal ben ik achter. Ik heb met Nuendo en Cubase al eens wat geprobeert om een drumpartijtje te maken maar dat kost nogal veel tijd. Zou kunnen...

Voordat ik me zelf er toe ga zetten om toch helemaal zo te werk te gaan vraag ik me af of er niet en andere methode is die ik zou kunnen toepassen.

Is het misschien ook mogelijk om beschikbare bestanden in te laden in Cubase / Nuendo? Dus een soort *.mid bestand dat dan de track bevat en die ik dan eventueel kan bewerken. Op die manier kan ik zelf een bibliotheekje aanleggen met wat standaard beats en fills. Ik weet niet of er een forum is waar dit soort zaken worden uitgewisseld...

Ik hoef natuurlijk geen superdeluxe drums te creeren maar net iets meer dan "boem tak" als je snapt wat ik bedoel.

Kortom: hoe pak je dit nou aan?

Alle hulp is vanzelfsprekend zeer gewaardeerd!

jannest
28 mei 2010, 19:36
http://www.groovemonkee.com/home/