PDA

View Full Version : Digitech JamMan Stereo - Versterker



Grapsok
27 mei 2010, 19:12
Beste Mensen met gitaren (of verstand ervan)

Ik heb een paar dagen geleden de Digitech JamMan Stereo Looper gekocht. Hij doet het geweldig, maar ik heb wel een probleem.

Ik heb een VOX VT 100 versterker en daar zitten allerlei effecten en distortion en alles in. Ik heb dus geen pedalen voor distortion enzo.
Als ik nu iets speel in de JamMan, en dus een loop maak, veranderd het geluid van die loop mee met het geluid van de versterker.

Voorbeeld: Als ik eerst een loop opneem met clean geluid, ik daarna erover heen wil soleren met distortion, dan veranderd het geluid van de loop ook van clean naar distortion als ik het versterker kanaal verander.

Iemand tips of oplossingen? Of moet ik echt gewoon extra pedalen kopen?

Alvast Bedankt!

Groetjes, Bob

Swan
27 mei 2010, 19:26
logisch toch?
wat je moet doen is de Jamman ná je effecten zetten i.p.v. ervoor, dit kan als je versterker een FX-loop heeft.

Grapsok
27 mei 2010, 19:31
Het klinkt opzich logisch ja :P

Maar ik heb dus achter op de versterker 2 inputs:
Loop Send en Return (verder nog foot SW en Externer Speaker out.....)

Maar daar heb ik dus wat ingedaan en met het pedaal verbonden en ik krijg gewoon geluid, maar nu kan ik geen kanalen verwisselen op de versterker. Het geluid blijft clean...?

Swan
27 mei 2010, 20:45
je moet een kabel in de SEND doen naar de INPUT van je Jamman, en dan van de OUTPUT van de Jamman naar de RETURN van je versterker.

Grapsok
27 mei 2010, 21:35
Het helpt aan de ene kant, maar ook weer niet ;)

Ik heb gedaan wat je zei, en ik kan gewoon spelen, maar nu het volgende probleem:
Nu kan ik niet meer tussen kanalen wisselen op mijn versterker. Het geluid veranderd niet... IK weet niet of je het nou nog weet, maar ik in ieder geval al helemaaal niet meer :P
Op welke stand ik de versterker zet, of welk effect ik gebruik, het geluid blijft clean......

Swan
28 mei 2010, 09:50
dat is heel erg vreemd want dit is de correcte methode, de send en return zitten namelijk tussen je voor- en eindversterker, kanalen worden geschakeld in de voorversterker, dus daar zou dit geen invloed op moeten hebben...
hmm...

Grapsok
28 mei 2010, 18:01
Ja, het is nu eindelijk gelukt!
Heel erg bedankt voor je hulp Swan.

Ik moest dus mijn gitaar direct met de versterker verbinden en niet eerst met de JamMan. (ik ben niet zo handig erin blijkt wel weer ;))

Maar dit helpt me heel erg. Dank!