PDA

View Full Version : 3 Humbuckers tegelijk...



hezz
27 mei 2010, 19:01
... hoe klinkt het eigenlijk? Kan het uberhaupt? Ik vind op youtube natuurlijk genoeg samples van 3HB Les Paul's en SG's, maar ze hebben nooit een wiring om ze alle drie tegelijk te gebruiken of misschien demonstreren ze dat dan weer nét niet.

Ik voel namelijk weer een experimentele beu aankomen... ik wil een derde humbucker in m'n stratje zetten om maar te ervaren wat voor een herrie dat zou kunnen produceren! Heeft er iemand ervaringen met een 3HB-combined samenstelling? Orph' wellicht?

wietse
27 mei 2010, 19:34
kan je heel gemakkelijk schakelen, zet de middelste humbucker op een push-pullpot, zodat je hem erbij kan zetten wanneer nodig en je niet aan de standaard schakelingen vast zit.
ik heb 1 gitaar met 3 hums en daarbij heb ik de middelste ook zo geschakeld, erg brute sound als alles aan staat, maar je moet er net wat mee kunnen.

RS-Rik
27 mei 2010, 19:53
Dat kan dus niet.


Het rockt dan zo hard, je HOOFD zal EXPLODEREN!!!

hezz
27 mei 2010, 20:08
...SWEEEEEEET!!! :rockon:

In principe dus gewoon een strat-schema van 5-way switch (wel maar 1vol+1tone), vervangen door hums en van bijv de tone-knob door een push-pull vervangen?

Ik heb nog nooit een fullsize 3-HB setup gezien of gehoord op een strat dus vandaar dat ik ook zo benieuwd ben!

snaarplukker
27 mei 2010, 22:09
Ik heb een strat met 14 sounds. En dat uit 3 singlesized humbuckers.;)

Orpheo
27 mei 2010, 23:33
ik vind de tone eigenlijk een beetje 'meh'. nogal vettig, ongedefinieerd. niet zo lekker als bijvoorbeeld de 'klassieke' settings. het maakt het dat alle unieke tones die je haalt bij pups alleen of tussenstandjes, verdwijnen. in z'n eentje vind ik' m eigenlijk ook niks, maar mixen met een ander, is te gek. zeker als je ook nog eens er een aparte volume en tonepot voor hebt, zoals ik dat heb. dan kan je echt veelzijdige tones maken.

hezz
28 mei 2010, 11:31
En wat voor een pickup kun je eigenlijk het beste tussenin plaatsen; een brug- of neckpickup? Misschien handig te vermelden dat ik indie, garage en pixie-achtige gitaarsounds geweldig vind. Voor mij hoeft een gitaar niet te 'romig' of warm te klinken, mag eigenlijk best een beetje grit hebben.. misschien is dus een brug pickup in de tussen-positie wat geschikter voor mij?

Orpheo
28 mei 2010, 12:15
En wat voor een pickup kun je eigenlijk het beste tussenin plaatsen; een brug- of neckpickup? Misschien handig te vermelden dat ik indie, garage en pixie-achtige gitaarsounds geweldig vind. Voor mij hoeft een gitaar niet te 'romig' of warm te klinken, mag eigenlijk best een beetje grit hebben.. misschien is dus een brug pickup in de tussen-positie wat geschikter voor mij?

de middenpup is echt zinloos daarvoor. je verliest met overdrive/distortion alle definitie met alle 3 de pups tegelijk aan, zelfs met 2 humbuckers aan (mid/brug of mid/hals).ik zou een halspup nemen, omdat ie minder output (en minder koper op de spoel) heeft, en dus minder 'mushy' gaat klinken.