PDA

View Full Version : ME op cabinet



Exile
27 mei 2010, 18:34
Ahoy Gitaristen,

tijdje terug had ik hier een topic geopend over de twijfel tussen 2x12/4x12 cab's.

Nu, ik vroeg mij eigenlijk af of ik een ME (70) rechtstreeks op een cabinet kan aansluiten zonder head?

De reden dat ik deze vraag stel is omdat de ME 70 al over een preamp beschikt en ik zo dus alles kan instellen. Momenteel gebruik ik de Cube 20x en die beschikt ook over preamp met (weliswaar mindere) mogelijkheden, en dat resulteert dikwijls in een vervormd geluid (bass, middle en gain die 2x worden geregeld...)

Alvast bedankt voor de antwoorden ;)

mvg

Christophe

Rutger Molenberghs
27 mei 2010, 18:46
Misschien is de EHX .22 iets voor je. Dan kan je je ME aansluiten op de .22, die je dan vervolgens naar een cabinet laat gaan.

Exile
27 mei 2010, 19:53
Hmm, ziet er inderdaad niet slecht uit.

Is die 'bright' min of meer te vergelijken met een 'clean' kanaal?

* gaat even prijzen zoeken *

Rutger Molenberghs
27 mei 2010, 20:37
Ik heb hem nog nooit zelf geprobeerd, maar uit de demo's komt naar voren dat hij bij hoog volume gaat oversturen. Als je het volume laag houdt, dan heb je je clean. Bright zorgt ervoor dat het, je raad het al, wat helderder/scheller klinkt. Gewoon eens proberen welke stand van die schakelaar je het meest bevalt.

Exile
27 mei 2010, 22:12
Tjah, het zou (voorlopig) toch om thuis te spelen zijn ;) En luid is relatief :D

Ik ga nog eens rondkijken en horen en zeker eens testen met een cab en ME =)

Epic
28 mei 2010, 09:56
Heb je de vervorming zelfs als je de Cube op het cleane kanaal gebruikt met de toonregeling op 12 uur en reverb en effecten uit ?
Ik zie dat de cube ook een "aux in" heeft, misschien werkt de ME daarop met het juiste verloopkabeltje (zou ik de rec/out van de ME gebruiken).

Exile
28 mei 2010, 22:21
Ik heb hem inderdaad op het cleane kanaal staan, met alle effecten op de cube op 0. Als ik de toonregelingen allemaal op 12u zet dan zit het niet echt juist, maar zoals ze nu staan is het 'te doen'.

Morgen jou idee eens testen, klinkt vrij logisch, maar je moet er maar opkomen :P

Zijn er mensen die ook ME pedalen gebruiken op combo's en dezelfde problemen voorhebben? Of is het gewoon weer iets dat mij overkomt? :D

mvg

Midwolda
28 mei 2010, 22:27
Hier een ME50, die had ik ook met de line-out op de fx-in van m'n Princeton Chorus hangen,
die heeft een stereo fx-loop dus dat was wel leuk klooien met panning effecten.
Heb de ME50 nu in gebruik als gitaar-interface naar m'n PC.

Henri H
29 mei 2010, 00:23
Een preamp kun je niet direct op een speakerkast aansluiten.
Daar hoort nog een poweramp tussen, b.v. die van je cube.
Heeft je cube nog een FX loop?
Zo ja, dan zou je hem op de FX return kunnen aansluiten, en bypass je de preamp van je cube.