PDA

View Full Version : Advies nodig voor een blues gitaar



r0cker666
27 mei 2010, 15:02
Beste leden ,
een tijd terug heb ik een Epiphone sg Emg prophecy gekocht.
Aangezien ik nu zelf heb ontdekt dat het toch geen gitaar is die qua geluid en uiterlijk bij mij past ben ik van plan hem te gaan verkopen. Daarna ga ik opzoek naar een 2e hands gitaar die vooral geschikt is voor blues . dan moet je denken aan artiesten zoals B.B king , SRV , Buddy Guy etc.
Aangezien ik niet erg veel geld heb schat ik mijn budget zo rond de €500.
Iemand suggestie's voor een goede gitaar ?? uiterlijk maakt me niet veel uit het gaat me meer om het geluid.

Mvg

Thomas

Rubster
27 mei 2010, 15:04
Een strat, een LP, een ES335.. zoiets?

r0cker666
27 mei 2010, 15:09
Ik dacht zelf aan een strat , maar moet ik dan denken aan een mexican 60's ofzo ?

Sjoerdo
27 mei 2010, 15:09
Buddy en Stevie speelden fender strat.

Voor 500 euro kun je wel een leuke mex stratocaster vinden.

SRV heeft ook een tijdje op een Tokai strat gespeeld, voor 500 euro kun je misschien ook wel een leuke klassieker op de kop tikken!?

humbucker
27 mei 2010, 15:15
Fender MIM strat, kijk vooral naar de classic players, die zijn in die prijsklasse erg goed. Verder kan je ook kijken naar een epiphone sheraton of een epi LP.

Als je toch zeker een strat wil vergeet dan ook niet te kijken naar blade of misschien zelfs london city!

ellisvertellis
27 mei 2010, 15:41
Classic players zijn, buiten betaalbaar, ook heel erg mooi, vind ik. Ik zou daar gaan zoeken. Of een 2dehandse jap, zou ik ook eens naar kijken voor dat budget... Is de "Vintage"-reeks van Tokai trouwens iets? Iemand?

denis.hermans
27 mei 2010, 15:50
Sheraton + 1

Paulio
27 mei 2010, 17:57
Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van verschillende gitaren proberen. Blues wordt echt op allerlei verschillende gitaren bespeeld. Ik vind zelf dat de versterkerkeuze bij blues veel belangrijker is dan het type gitaar. Verder liggen de sounds van de door jouw genoemde artiesten wel een beetje uit elkaar, SRV en Guy spelen vooral strats, al hebben ze wel een behoorlijk verschillend geluid. BB King speelt vooral op zijn ES, toch weer een heel ander geluid dan een strat. Dus ik denk dat de enige optie gewoon verschillende gitaren proberen is. Naast een andere sound speelt bijvoorbeeld een strat heel anders dan een Les Paul, dit lijkt mij toch ook wel belangrijk..

gr. Paul

Midwolda
27 mei 2010, 21:44
Nou, met 500 euro in de hand op zoek naar een blues-gitaar... alles kan!
Hier staan een Koreaanse Sheraton II en een Japanse Strat, allebei voor 400.
Op een Les Paul wil het ook best, iets rauwer en harder, maar ook iets duurder.
Maar waar ik het lekkerst blues op speel is de Silver Series Strat van 300.
En was het niet Poppa Chubby die de meest hartverscheurende blues uit een Flying V haalt?
It's all in the fingers...

Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, denk ik:

Ik vind zelf dat de versterkerkeuze bij blues veel belangrijker is dan het type gitaar.

frander
27 mei 2010, 22:19
Ik speel de blues op mijn Fender strat AVRI '62 loaded met Texas Specials via een Ibanez tubescreamer naar een Fender Super Reverb uit 1966. But it's all in the fingers. Maar uh...belastingdienst, bedankt voor de forse teruggave hahaha!

Arjan12
27 mei 2010, 23:07
Waarom heeft nog niemand een telecaster opgenoemd? :stop:

Morio66
27 mei 2010, 23:10
dacht zelf ook aan een Sheraton II...

born2cook
28 mei 2010, 00:05
zie sig :soinnocent:

Morio66
28 mei 2010, 00:15
zie sig :soinnocent:

Mooi ding, heb een zwarte (ook Korea).

stikel
28 mei 2010, 00:41
Waarom heeft nog niemand een telecaster opgenoemd? :stop:

Idem :ok:

Groet Jan

macwilliams
28 mei 2010, 07:33
zie sig :soinnocent:

Mooi ding, heb zo'n zelfde maar dan met P94 van Gibson er in.
Lage prijs ook, daar zou ik de mijne nooit voor weg doen.

Eric van Esch
30 mei 2010, 22:30
Ibanez AS93. Lekkere veelzijdig gitaar die alles aan kan en ook prima voor blues te gebruiken is (zelf erg tevreden over deze gitaar:soinnocent:). Is semi hollowbody met een goede klank en bespeelbaarheid.

ksl
30 mei 2010, 23:24
is dit dan niets voor je ?
http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-BB-King-Lucille

iwamoto
31 mei 2010, 00:31
is dit dan niets voor je ?
http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-BB-King-Lucille
Die heb ik zelf ook, leuk dingetje en erg versatile, elke keer als ik erop speel kom ik er weer achter hoe leuk die vari-switch is :)

en ja, ik speel blues en jazz, dus, aanrader.

HalfBlindLefty
31 mei 2010, 12:48
Suggesties genoeg lijkt me :)
De vraag is overigens ook wel type sound je het meest van belang vindt....
BB King ? inderdaad een Sheraton of een Lucile
SRV of Buddy Guy ? Een strat.

Zelf speel ik de meeste nummers met mijn 1984-er Tokai Goldstar terwijl mijn Epiphone Dot ook nogal eens in gebruik is.

Eigelijk gebruik ik de 3 gitaren hieronder meestal, met een hele grote voorkeur voor de Tokai

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/P1010504-b.jpg

Nope :) not for sale