PDA

View Full Version : V-amp 2 AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGHHH



alhambra
26 april 2003, 15:46
Net dus ff zo'n V-amp 2 uitgeprobeerd en het spijt me voor de mensen die hem hebben maar tis echt helemaal niks.
Geen geluid/plasticbak/ geen dynamiek niks nada nopes.

Daar naast dus meteen ff de nieuwe Boss me-50 geprobeerd en het kan natuurlijk komen doordat ik eerst die V-amp heb gehoort maar wat klinkt dat ding geweldig.
En ik ben niet eens zo'n boss liefhebber, kep de GT-3 gehad en dat vond ik niks vooral op het gebied van distortion, maar deze nieuwe klinkt echt veel en veel beter lijkt het wel.

SiNiSTRaL
26 april 2003, 15:57
Vamp 2 klinkt geweldig, alleen de rectified amps (2 zijn dat er) klinken niet, de rest zeker wel

Mithrandir
26 april 2003, 17:35
ah, meneer heeft er een :grin:

Hankey
27 april 2003, 00:50
Īk heb een V-Amp 2 en ik ben er zeer tevreden mee :razz:

Maarja, iedereen heeft een eigen smaak :smile:

(btw de ME-50 en V-amp 2 zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De V-amp heeft amp modeling en effect modeling en de ME-50 heeft alleen maar effect modeling :wink:)

alhambra
28 april 2003, 08:32
Op 2003-04-27 00:50, schreef Hankey:
Īk heb een V-Amp 2 en ik ben er zeer tevreden mee :razz:

Maarja, iedereen heeft een eigen smaak :smile:

(btw de ME-50 en V-amp 2 zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De V-amp heeft amp modeling en effect modeling en de ME-50 heeft alleen maar effect modeling :wink:)

Ja en dan mag tie wel kut klinken ????????

Tuurlijk zijn die dingen wel te vergelijken of krijgen we dan het zelfde verhaal als met buizen en transistor versterkers dat je die eigenlijk niet mag vergelijken, dacht dat er uit beide toch geluid kwam.

Nocki
28 april 2003, 10:25
voor het geld is het te doen...

Nocki

Hankey
29 april 2003, 10:22
Op 2003-04-28 08:32, schreef alhambra:


Op 2003-04-27 00:50, schreef Hankey:
Īk heb een V-Amp 2 en ik ben er zeer tevreden mee :razz:

Maarja, iedereen heeft een eigen smaak :smile:

(btw de ME-50 en V-amp 2 zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. De V-amp heeft amp modeling en effect modeling en de ME-50 heeft alleen maar effect modeling :wink:)

Ja en dan mag tie wel kut klinken ????????

Tuurlijk zijn die dingen wel te vergelijken of krijgen we dan het zelfde verhaal als met buizen en transistor versterkers dat je die eigenlijk niet mag vergelijken, dacht dat er uit beide toch geluid kwam.


Hij klinkt niet kut :razz:

Tuurlijk moet je geen Mesa recto kwaliteit verwachten, maar voor 175 pleuro krijg je wel waar voor je geld en heb je een simpele multi-amp en multi-effect waarmee je ook nog eens goed kan opnemen...

Nocki
29 april 2003, 10:32
tja. ik heb nu een kleine 4 sporen mixertje gekocht en heb er nu wel spijt van dat ik geen vampje heb ofzo... nu moet ik weer mn mesa opzettem om voor een scheur geluidje .... met mic.s ervoor...

Nok

alhambra
29 april 2003, 19:28
Na nog wat zaken te hebben vergeleken moet ik mijn woorden over de V-amp toch wat terug nemen.
Vorr het geld is het veruit het beste, ik heb vandaag de Johnson J station (199 euro 2ehands) de V-amp2 de genesis 1 en de pod 2 geprobeert maar de V-amp wint het zeker op prijs/prestatie, hij gaf me gwoon het meeste speel plezier.

Ik moet zeggen dat het wel nogal wat uit maakt waar je over heen speelt over een amp klinkt hij eigenlijk toch het minst.

Ghehehe ik moet zelfs zeggen ik heb er 1 gekocht :grin: .

Ibanez
29 april 2003, 19:32
Hahahahahahahaha :grin:

alhambra
29 april 2003, 19:56
Hmmmmmm neem ik net mijn mail door zie ik GVD dat een bedrijf die de effectenbak/ding/kastje die ik eigenlijk wil hebben (de roger linn adrenalinn) nu toch weer heeft (hij was uit verkocht), toch ook maar erbij besteld :grin: .
Dus misschien binnenkort te koop bij alhambra een V-amp 2 zeeeeeeeeeeeeer weinig gebrukt, of als die adrenalinn tegen valt, maar dat zal wel niet voor de prijs die ik ervoor betaal, een adrenalinn zeeeeeeeeeeeeeer weinig gebruikt :grin: .

pimmetje
29 april 2003, 21:08
Ik ben zelf de pod (2) al aardig zat aan 't worden. Het wordt nooit een echte versterker maar 't was ff leuk spelen en voor mensen in een top40 band waarschijnlijk nog handig ook... Blij dat ik 'm niet heb gekocht, maar van de harpist in de band (die 'm helemaal zaad vond) heb geleend.

Van die pod weet ik niet hoe hij zich in kwaliteit verhoudt tot die andere bakken als V-amp en RogerLinn... dat soort spullen is gewoon niet voor mij, dus probeer ik ze ook zelden of nooit.

Ik weet alleen van de pod dat 't een enorme partij scheelt hoe je 't AIR-knopje hebt staan. Direct of Amp moet je echt op letten bij de verschillende manieren van gebruik. Dat kan echt 't verschil maken tussen net niets en leuk speelgoed.

Misschien is dat bij die andere apparaten ook wel... dus vragen aan verkoper of opletten als je die dingen gaat proberen.

alhambra
1 mei 2003, 11:36
Mooi het forum doet het weer.

Goed gisteren dus in duitsland de roger linn adrenalinn opgehaald en ik weet nu al haast zeker dat de V-amp 2 er weer uit gaat.
Die adrenalinn is echt heel gaaf, ik zal binnenkort wel wat mp'tjes ergens plaatsen om hem te laten horen, voor wie niet wil wachten luister de mp3's maar is op de volgende link (is wel iets aan de trage kant):
http://www.rogerlinn.com/products/adrenalinn.shtml

Het blijft natrrulijk speelgoed, maar wat een ontzettend gaaf speelgoed :grin: . Geluid/effecten veel beter dan de V-amp en ook nog is drumcomputer/modelingamp's en sequinzer in 1.
En dan nu het mooiste, de prijs.
De nieuwe versie kost 349 euro bij feedback en de oude (die ik nu heb) kan je online bestellen voor 249 dollar, reken daar nog verzend/invoerkosten bij en dan zit je al snel op 300 euro.
Gelukkig voor mij was er in duitsland een zaak die deze weg deed voor 111 euro !!!!!!!!!!!!!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:: .


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-01 11:46 ]</font>

crypticon
1 mei 2003, 11:45
k ga binnekort ook n V-amp kopen :grin:

Toaster
1 mei 2003, 11:47
Die V amp, daar hoor ik hier wel zoveel mensen over.

Istie nou echt zo goed???

Toch maar een keertje proberen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Toaster op 2003-05-01 11:48 ]</font>

Fvddungen
1 mei 2003, 11:53
Behringer staat er om bekend dat de default presets van hun apparaten altijd prut zijn. Maar als je er zelf wegwijs in raakt en een beetje gaat stoeien dat je er dan de te gekste geluiden uit kunt halen. Dat is bij de V-Amp ook zo het geval. Of ga 's zoeken naar patches voor de V-Amp. Daar zitten vaak hele goede tussen.

crypticon
1 mei 2003, 17:28
ej alhambra
wat moet je voor je v-amp hebbe :smile:

strattie
1 mei 2003, 17:41
Op 2003-05-01 11:36, schreef alhambra:
Mooi het forum doet het weer.

Goed gisteren dus in duitsland de roger linn adrenalinn opgehaald en ik weet nu al haast zeker dat de V-amp 2 er weer uit gaat.
Die adrenalinn is echt heel gaaf, ik zal binnenkort wel wat mp'tjes ergens plaatsen om hem te laten horen, voor wie niet wil wachten luister de mp3's maar is op de volgende link (is wel iets aan de trage kant):
http://www.rogerlinn.com/products/adrenalinn.shtml

Het blijft natrrulijk speelgoed, maar wat een ontzettend gaaf speelgoed :grin: . Geluid/effecten veel beter dan de V-amp en ook nog is drumcomputer/modelingamp's en sequinzer in 1.
En dan nu het mooiste, de prijs.
De nieuwe versie kost 349 euro bij feedback en de oude (die ik nu heb) kan je online bestellen voor 249 dollar, reken daar nog verzend/invoerkosten bij en dan zit je al snel op 300 euro.
Gelukkig voor mij was er in duitsland een zaak die deze weg deed voor 111 euro !!!!!!!!!!!!!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:: .


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2003-05-01 11:46 ]</font>


waar heb je die adrealinn gekocht dan?

moretel
1 mei 2003, 23:38
Ik heb de adrenalin ook uitgeprobeerd maar kon niet zo mee uit de voeten, toen te duur om zo maar aan te schaffen, een overdrive erbij is makkelijker,
ben wel benieuwd naar die soundfiles.

Ik heb de v-amp 1 en gebruik hem alleen maar op de PC en op vakanties en ben wel tevreden over het geluid, alleen met echt live spelen gebruik ik het niet, perfect met oefenen, drumcomputertje en cd speler erop en mee spelen.

alhambra
2 mei 2003, 10:04
O ja de V-amp staat nu uiteraard op marktplaats.

FNaRK
2 mei 2003, 14:29
@Alhambra: wat mot je voor de Vamp hebben ???


Ennuh...nog interesse in een Korg AX1500G :lol: voor weinug....

crypticon
2 mei 2003, 16:31
wat versta je onder weinig :smile:

nickelwound
2 mei 2003, 17:49
Ik heb zelf ook een V-amp 2. Ik heb deze al in verschillende situaties uitgetest. Zowel rechtstreeks over een PA als via mij gitaarcombo. Tot hiertoe kon hij niet op tegen mijn gewone pedaaltjes. Ik vind de bas altijd zo ongepast. Ik speel in een band met naast mezelf nog een 2de gitarist en ook nog een keyboardspeler. Ik heb het gevoel dat het signaal te breed is. Hoe zeer ik ook draai aan de knopjes, het is steeds goed, maar niet optimaal. Vandaag heb ik echter ontdekt dat het veel uitmaakt voor welke combo je hem plaatst. Voor mijn Crate klinkt hij niet zo heel goed, maar toevallig sloot ik hem aan op mijn oude oefenversterker aan en ik schrok me werkelijk te pletter! Het geluid was 10 keer beter dan over mijn normale stage-amp. Het grootste verschil tussen beide is de speakergrootte. Die oefen-amp heeft een 8" speaker. Zeg maar Tweed grootte dus. Als ik hierdoor speel, mis ik wel wat laag, maar het totaalgeluid is veel beter en niet meer te breed. Dit is misschien niet helemaal 'on topic', maar ik zag dat er de laatste tijd zoveel topics over V-amp gingen, daarom is het misschien eens nuttig om uit te proberen.