PDA

View Full Version : Versiering op Taylor Gitaar



Guitarron
27 mei 2010, 07:45
Hallo,

ik heb nu zo'n 6 maanden mijn Taylor 214ce al. Och wat een Heerlijke gitaar:lovelove:!!!! Ik heb alleen een vraag, is het mogelijk, om bijvoorbeeld de kop of de hals van de gitaar een originele Taylor versiering te geven, of niet meer, dat het al tijdens het fabricage proces moet?

bert
27 mei 2010, 10:12
Ook daar heb ik wel eens aan zitten denken. Reden : om mijn gitaar uniek te maken, een persoonlijk tintje. Het vogende is mogelijk :

1. per ongeluk een kras/dut op je gitaar krijgen. Dan is hij pas van jou.

2. Op de slagplaat zelf een sticker ontwerpen en er op plakken. ( al eens gedaan en het lukte goed, mijn voor en achterletter sierlijk geknipt en gesneden. )

3. Het plaatje wat voor de trussrod zit op de kop zelf vevangen voor een mooier exemplaar met inleg van zeeoor. Er is een Amerikaansesite waar je dit kan laten doen met een behoorlijke keuze of een eigen ontwerp opsturen.

De rest is niet haalbaar.

Bert.

Cue Zephyr
28 mei 2010, 02:12
Ik heb zelf laatst een zadel en brugpennen (bridge pins, weet de juiste naam niet in het Nederlands) besteld van Bob Colosi, voor mijn Taylor 110ce (die ik Alison genoemd heb). Alles van koeienbot gemaakt. De pennen hebben bovendien een prachtige abalone inlay (ik ben gek op abalone!). Ze passen bovendien veel beter dan de metaal-zwartplastic die er standaard op zaten. Het zadel, aangezien het van bot is, is harder, en heeft een hogere dichtheid dan TUSQ, mijn gitaar is er beter door gaan klinken, meer midrange, veel voller, en veel meer rinkel dan eerst. Het bovenblad is mooi gekleurd door het hangen aan de muur in daglicht, en ik heb bovendien een bandana (jaja) aan de kop van de gitaar gehangen (Antoine Dufour, ik weet het).
Je kunt vast nog wel wat meer interessants bedenken! ;)

Ik geloof dat Billy McLaughlin zelf een sticker over de kop van zijn gitaren heeft geplakt, weet dit echter niet zo zeker. Ik weet wel dat als ik zelf een gitaar laat bouwen ergens dat ik dan wel iets van een custom headstock inlay wil... :P

MurphyFan
28 mei 2010, 11:30
Ik heb via volgende site een truss rod cover aangeschaft voor mijn taylor.
http://www.nicholsguitars.com/trc.htm
Niet zo goedkoop, maar wel mooi. Hij kan hetzelfde doen voor slagplaten, waarbij je de nieuwe gewoon over de huidige kan plakken op een veilige manier naar hij zelf zegt; Wegens de vrij hoge prijs van zo'n nieuwe pickguard met inleg heb ik dit zelf nog niet besteld. Daarnaast kan je nog taylor bridge pins kopen met inleg. Ikzelf heb echter niet de taylors gekocht maar de harley bentons van bij thomann. (als je dat van plan bent, koop 2 setjes van 6 en zoek er de beste zes exemplaren uit, want die pennetjes zijn niet allemaal even mooi).

Cue Zephyr
28 mei 2010, 21:11
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Bob Colosi is echt dé man voor bridge pins en saddles.