PDA

View Full Version : Nieuwe amp. Wat zie ik over het hoofd?



Parasite
26 mei 2010, 16:03
Hallo,

Gisteren kreeg ik te horen dat de reparatie van mijn JCM 800 Combo waarschijnlijk minimaal 400 euro ging kosten. Nu is het een oude bak en overweeg ik uit betrouwbaarheidsopzicht een nieuwe versterker bij te kopen.
De eisen die die ik heb aan een nieuwe amp heb zijn:

- Budget : 1000 Euro max
- Buizen Top (evt combo
- Lekkere rock 'n roll (metal) distortion. Meer rock 'n roll gezien ik een metal pedaal heb.
- Nieuw of jong 2e hands
- Minimaal 50Watt (het liefst 100)
- Niet te veel knoppen en kanalen, 2 kanaals is meer dan genoeg.

Ik heb al een beetje rond gekeken en vind de Orange rockerverb erg vet klinken, helaas is deze een beetje buiten mijn budget.
Ook vond ik de Engl richie blackmore wel aangenaam die ligt 2e hands wel in mijn bereik

Zijn er amps met deze specificaties die ik zeker nog moet gaan testen?

Cheers!

Parasite
27 mei 2010, 14:04
Ow en dan nog een vraagje:

Ik zie op verschillende websites een Hiwatt Higain 50 top staan maar de prijzen verschillen van 599 tot 1000 euro?? Zijn er verschillen onderling zoals bijvoorbeeld makelij in china of in engeland?

Cheers!

interessander
27 mei 2010, 14:14
Voor dat budget zou ik ook eens kijken naar een (tweedehands) Peavey 5150/6505.
Niet te veel knoppen, tweekanaals en gaat zeker van rock tot metal, geen pedaal nodig!

interessander
27 mei 2010, 14:21
Dit zou trouwens ook wat voor je kunnen zijn: Een 50 watt JCM 900 SL-X (http://link.marktplaats.nl/349201675)

Parasite
27 mei 2010, 14:46
Hey die JCM 900 klinkt zo via de soundsamples die ik vind helemaal niet slecht! Die ga ik eens proberen denk ik.
De andere gitarist van onze band heeft er ook een maar dat is geen slx en die is niet geweldig.

Bedankt voor de tip!

kidrock
27 mei 2010, 14:51
Ik weet niet of je Marshall helemaal hebt afgeschreven vanwege je pech, maar je zou ook een Marshall DSL kunnen overwegen. Egnater heeft ook leuke amps bijv. Rebel 30 of de Renegade. Mesa heeft misschien teveel knopjes voor je, maar misschien dat de Stiletto nog net door de beugel kan. Ik weet niet alle prijzen uit mn hoofd, maar ik denk dat ze wel om en daarbij jou budget liggen en anders ff marktplaats enzo in de gaten houden.

Jan Buurman
27 mei 2010, 14:54
Wat mankeert er aan je JCM800 combo?

HaroldA
27 mei 2010, 14:56
Wat mankeert er aan je JCM800 combo?

Inderdaad. Voor €400,- reparatiekosten moet er niet veel meer van over zijn...

Parasite
27 mei 2010, 14:57
Hij is nog in onderzoek maar er werd verwacht dat de koppel condensatoren vervangen moesten worden evenals de voedingscondensatoren, alle potmeters, de input en het lampje van de power knop..... zucht.....
Nu ben ik zelf best handig en kan ik wel solderen maar ik ga liever zelf niet aan de slag met de condensatoren vanwege de hoogspanning die hierop kan blijven staan.

HaroldA
27 mei 2010, 15:00
Hij is nog in onderzoek maar er werd verwacht dat de koppel condensatoren vervangen moesten worden evenals de voedingscondensatoren, alle potmeters, de input en het lampje van de power knop..... zucht.....

Welke combo hebben we het eigenlijk over, de enkel of dubbelkanaals versie?

allochthomas
27 mei 2010, 15:19
Misschien eens kijken naar 2dehands mesa's? voor 1000 euro kan je al flink wat leuke vinden(als het je ding is natuurlijk)

Tim ATY
27 mei 2010, 15:24
Hej,

De Mesa die ik in m'n sig heb staan, staat te koop op zowel MP als de Gitaarnet.nl marktplek. Heeft ook niet al te veel knoppen, 50 watt en built like a tank..! Ietsje boven het budget maar er valt nog best over te praten, wie probeert tenslotte niet het meeste te krijgen voor zijn spullen als je het online zet..? 400 reparatie kosten aan een 800.. Van een fullstack afgemieterd ofzo? :P

Parasite
27 mei 2010, 15:25
Welke combo hebben we het eigenlijk over, de enkel of dubbelkanaals versie?

De dubbelkanaals versie, 100Watt lead met reverb en 2x12 inch celestions. Heet volgens mij de 4211 kan dat??

Edit: foto
http://94.100.121.195/857850001-857900000/857854601-857854700/857854659_5_KZXx.jpeg

Parasite
27 mei 2010, 15:27
Hej,

400 reparatie kosten aan een 800.. Van een fullstack afgemieterd ofzo? :P

Haha nee ik denk gewoon slecht onderhouden door de vorige eigenaar en daar weer slecht op gelet door mijzelf.....

AART
27 mei 2010, 15:49
Laney GH50L of GH100L lijkt me wel iets voor je. Prima bakken die relatief goedkoop zijn. Made in england en een prima rockscheur. Die dingen kan je tweedehands vinden voor +- 400 euro.

Parasite
2 juni 2010, 13:53
Ik heb te vroeg de handoek in de ring gegooid. Daarnet het definitieve reparatie rapport gehad en het valt reuze mee!
Een krimpscheur in een soldeerverbinding, een kapotte preamp buis, extreem vuile potmeters etc.
Dit alles zorgde voor: slecht geluid, krakende potmeters en minder volume.
Reparatiekosten: 110 euro.

Al met al mezelf weer op zitten vreten voor niks.
Toch bedankt voor de reacties!

Cheers,

Michiel

kidrock
2 juni 2010, 14:19
Ik heb te vroeg de handoek in de ring gegooid. Daarnet het definitieve reparatie rapport gehad en het valt reuze mee!
Een krimpscheur in een soldeerverbinding, een kapotte preamp buis, extreem vuile potmeters etc.
Dit alles zorgde voor: slecht geluid, krakende potmeters en minder volume.
Reparatiekosten: 110 euro.

Al met al mezelf weer op zitten vreten voor niks.
Toch bedankt voor de reacties!

Cheers,

Michiel

Ben blij voor je dat het nog redelijk gunstig heeft uitgepakt. Maar dat zo'n techneut eerst 400,- gaat roepen vind ik ook niet echt kloppen. Soms toevallig een technische dienst mannetje in dienst van een muziek winkel? Misschien een standaard tactiek zodat je van reparatie af ziet en gelijk een nieuwe versterker bij hun aanschaft. Maar goed... kan het ook mis hebben.
Ik wens je in ieder geval heel veel speel plezier met je gemaakte versterker! :rockon:

Parasite
2 juni 2010, 14:56
Soms toevallig een technische dienst mannetje in dienst van een muziek winkel? Misschien een standaard tactiek zodat je van reparatie af ziet en gelijk een nieuwe versterker bij hun aanschaft. Maar goed... kan het ook mis hebben.
Ik wens je in ieder geval heel veel speel plezier met je gemaakte versterker! :rockon:

Zou inderdaad heel goed kunnen ja. Hij keek in ieder geval meteen voor me wat een nieuwe JCM800 combo kosten terwijl ik dat niet gevraagd had.
Achja hij is inmiddels gefixt en weer geleerd niet meteen het ergste te denken :P

Thiez
2 juni 2010, 15:20
Ik heb zelf de ENGL blackmore en dat vind ik een geweldig dingetje. Wel is het erg afhankelijk welke speakers je erbij hebt. Met V30 overwoog ik de versterker te verkopen maar sinds ik greenback cabinet heb gaat hij niet meer weg.
Verder klink hij misschien wat te strak voor rock n roll. maar dat is gewoon een questie van testen.

Zoals hierboven genoemd heeft Hiwatt ook een erg lekkere drive. Ook zou ik eens kijken naar de orange Rocker30 of als die te 'vintage' sounding is de rockerverb.

HaroldA
2 juni 2010, 15:24
Zoals hierboven genoemd heeft Hiwatt ook een erg lekkere drive. Ook zou ik eens kijken naar de orange Rocker30 of als die te 'vintage' sounding is de rockerverb.

Waarom? :???: De JCM800 is gelukkig toch netjes gerepareerd?

Thiez
2 juni 2010, 18:31
Waarom? :???: De JCM800 is gelukkig toch netjes gerepareerd?

Oh pardon. had denk ik de laatste bladzijde van het topic niet gezien toen ik op reageer drukte.