PDA

View Full Version : loopstations koppelen



onno1964
26 mei 2010, 15:05
Hallo,

ik wil twee loopstations RC-50 aan elkaar koppelen om synchroon loops op te nemen en af te spelen. De info die ik erover vind in de handleiding leidt niet tot synchroon lopen.
wie heeft hier ervaring mee?

groet, Onno

sand0r4dapwn
27 mei 2010, 21:16
je zou de triggers met elkaar kunnen koppelen. Ik heb zelf mijn rc-2 destijds dusdanig gemod dat je hem aan kan sturen met een trigger-pad (drumstel). Ik weet niet hoe het bij de rc-50 zit maar dat zal niet veel verschillen. Blijft niet veel meer dan een drukknopje die enkel een stroompje door hoeft te sturen naar een bak vol ic's e.d.

Als je deze schakelaartjes overbrugt en bijvoorbeeld een gat in het chassis boort voor een mini-jack (ik zou wel stereo pakken i.v.m. eventuele aarde). Doe dit bij de andere rc-50 ook.

vervolgens bestel je bij conrad of een betere electronica winkel een behuizinkje waar je het aantal schakelaars in passen welke je er in wilt hebben (start, stop, tap, etc..). Vervolgens soldeer je het zootje aan elkaar en je hebt in ieder geval een systeem welke beide loopers op exact het zelfde moment aan stuurt.

D-string
27 mei 2010, 21:32
Welkom,

In dit topic kun je jezelf voorstellen aan de rest van het forum.

Vervolgens kun je een vraag plaatsen in het daarvoor bestemde subforum. :)

Don Capo
28 mei 2010, 08:41
Verplaats (naar hopelijk het goede subforum)