PDA

View Full Version : gezocht nylonsnarige



johoswa
26 mei 2010, 14:59
Beste Lezers,
ik ben op zoek naar een nylonsnarige gitaar, van geheel massieve houtsoorten gemaakt, waarbij met name ook de hoge tonen goed tot hun recht komen (met een behoorlijke 'sustain'). Heeft iemand een idee welk merk en welk model hiervoor in aanmerking komt. Zelf denk ik aan een model met een sparren (fichte/spruce) bovenblad. Zij moet ook licht bespeelbaar zijn. Prijs van enkele honderden tot maximaal € 1300,--. Bij voorbaat dank voor suggesties en ervaringen.
vr.gr. J.

LaurentB
26 mei 2010, 15:36
Beste Lezers,
ik ben op zoek naar een nylonsnarige gitaar, van geheel massieve houtsoorten gemaakt, waarbij met name ook de hoge tonen goed tot hun recht komen (met een behoorlijke 'sustain'). Heeft iemand een idee welk merk en welk model hiervoor in aanmerking komt. Zelf denk ik aan een model met een sparren (fichte/spruce) bovenblad. Zij moet ook licht bespeelbaar zijn. Prijs van enkele honderden tot maximaal € 1300,--. Bij voorbaat dank voor suggesties en ervaringen.
vr.gr. J.

Bestaan er ook al bomen van gelamineerde houtsoorten? ;)

Maar even serieus: voor een helder geluid wil je inderdaad een sparren bovenblad, itt ceder bijvoorbeeld.
Merken die ik ken zijn Alhambra, Prudencio Saez. Ik heb ook een Hopf, ik geloof dat die tegenwoordig zo ongeveer vanaf 1200 euro beginnen tegenwoordig.

johoswa
27 mei 2010, 14:07
beste Laurent,
dank voor je reactie. Ik heb zelf een Prudencio Saez, maar die vind ik sterk in het middengebied en wat minder in de hoogte. Ik zoek een aanvulling hierop.
Hopf ken ik niet. Het gaat me niet zozeer om de prijs maar om een gitaar te hebben waar ik nog vele jaren plezier aan ga beleven en dat mag wat kosten.
Heeft iemand ervaring met een Alhambra 8P (sparren) of 7P (sparren)?
gr. J

DavyTheIncredible
31 mei 2010, 15:26
Heeft iemand ervaring met een Alhambra 8P (sparren) of 7P (sparren)?

Ik heb zelf een 9P (ceder), met spar heb ik totaal geen ervaring.

Deze meneer heeft wel een ganse reeks filmpjes op youtube staan met redelijk wat alhambra modellen, maar geen sparren 7P.

http://www.youtube.com/watch?v=JqGunaFsgm8

Spijtig genoeg hebben weinig winkels de duurdere Alhambra modellen in stock ...

vederlicht
1 juni 2010, 22:33
Kort geleden een Salvador Cortes CF-120 gekocht. Ik had al een klassieke en bijna antieke Hopf. Die heeft een warm vol geluid en ik wilde graag nog een gitaar die wat helderder, feller klinkt en "ver draagt" qua geluid. Het is het midden tussen een klassieke en een flamengo- gitaar. Geheel massief maar erg licht in gewicht. Prijs tussen de 700/800 Euro. Kwestie van smaak na uitproberen van een dozijn instrumenten. Dit was de gitaar die ik zocht, geen moment spijt van gehad.
Vederlicht

LaurentB
1 juni 2010, 23:51
Kort geleden een Salvador Cortes CF-120 gekocht. Ik had al een klassieke en bijna antieke Hopf. Die heeft een warm vol geluid en ik wilde graag nog een gitaar die wat helderder, feller klinkt en "ver draagt" qua geluid. Het is het midden tussen een klassieke en een flamengo- gitaar. Geheel massief maar erg licht in gewicht. Prijs tussen de 700/800 Euro. Kwestie van smaak na uitproberen van een dozijn instrumenten. Dit was de gitaar die ik zocht, geen moment spijt van gehad.
Vederlicht

[Betweter modus ON] Flamingo's zijn van die roze vogels. Flamenco is een muziekstijl. Wat flamengo's zijn weet ik niet [Betweter modus OFF]

Verder had ik ook naast een Hopf een nog wat feller klinkende gitaar gekocht :)

vederlicht
2 juni 2010, 00:59
[Betweter modus ON] Flamingo's zijn van die roze vogels. Flamenco is een muziekstijl. Wat flamengo's zijn weet ik niet [Betweter modus OFF]

Verder had ik ook naast een Hopf een nog wat feller klinkende gitaar gekocht :)

O. jee, een G! Natuurlijk een C. Heel scherp Laurens!
Betweter modes ON/OFF? What does it mean?

LaurentB
2 juni 2010, 10:22
O. jee, een G! Natuurlijk een C. Heel scherp Laurens!
Betweter modes ON/OFF? What does it mean?

Een betweter is iemand die alles beter meent te weten ;)

jazzie1
2 juni 2010, 12:43
Neem het hem nou niet kwalijk LaurentB ;) , is hij eindelijk weer terug na maanden en wordt hij meteen teruggefloten:soinnocent:
Hij is gewoon gretig en tsja , dan kan er wel eens wat mis gaan...

LaurentB
2 juni 2010, 12:47
Nee, de fout ligt ook geheel aan mijn kant vanwege mijn genetisch bepaalde betweterigheid.

Fenderfan
2 juni 2010, 15:26
Geef die 1300 uit en je hebt altijd een goede gitaar. Kun je blind kopen.
Vraag is of jij het verschil uberhaubt hoort ?

vederlicht
2 juni 2010, 22:02
[Betweter modus ON] Flamingo's zijn van die roze vogels. Flamenco is een muziekstijl. Wat flamengo's zijn weet ik niet [Betweter modus OFF]

Verder had ik ook naast een Hopf een nog wat feller klinkende gitaar gekocht :)

Hoi Laurens,
Bedweter is mijn nickname op een computerforum en ik dacht; "hoe weet Laurens dat nou?!" Maar jij had het over "BeTweter" en ja, daar ken ik er een heleboel van.;)