PDA

View Full Version : Les Paul Studio 50's tribute



wytz
26 mei 2010, 13:47
Volgens enkele fora hier en daar zou dit eraan komen. Ik vind hem in ieder geval prachtig, vooral de goldtop.

Weet iemand hier er misschien meer over?



http://i114.photobucket.com/albums/n276/flag400/FromClipboard-1.jpg

Check deze threads:
http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=168058

en

http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2618295

te koop bij:

http://www.musik-schmidt.de/gb-Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-WG.html

http://www.musikhaus-hermann.de/catalog/product_info.php?products_id=12273

http://www.amazon.com/Gibson-Paul-Studio-50s-Tribute/dp/B003KVKQZK


Zou gibson het toch niet verleerd zijn om leuke modelletjes te maken?

bass blom
26 mei 2010, 14:12
ja ik zag ze ook al op lespaulforum, yummiez :p
zoeken in europa met google gaf nog nix.

Hiro
26 mei 2010, 14:45
Ik weet alleen dat ze heel erg vet zijn, heb ze op mylespaul.com forum gezien en ben verliefd :)
Zou er zelfs mn eerste gitaar voor verkopen, maar helaas nog nergens te koop :(

Lexvandoef
26 mei 2010, 15:22
Lekker! Mochten het ook nog goeie gitaartjes zijn dan zou zo'n goldtop mijn gem weleens kunnen gaan vervangen :).

De Baas
26 mei 2010, 15:37
Vet vet vet! Ben normaal niet echt een LP Studio-man, geef mij liever maar een junior, maar deze is echt een prachtgitaar!

RoelTM
26 mei 2010, 15:40
Eindelijk een mooie Gibson Studio. :) Weet iemand wat dat 'worn' goldtop inhoud? Of is dat gewoon een soort faded goldtop?

Weeble
26 mei 2010, 15:54
http://img.photobucket.com/albums/v228/fuzztone65/Les%20Paul/Studio%20Goldtop/side.jpg

Zoiets dus

RS-Rik
26 mei 2010, 16:30
Jeeeeeezus wat een vette vette gitaar!! Hebbuuuuuh



Eindelijk iets nieuws van Gibson waarmee ze wel hoge ogen gooien. Zouden ze het licht hebben gezien? Dit is een goeie ontwikkeling tov de robot, darkfire en dusktiger

Wiellem
26 mei 2010, 16:52
Vind eigenlijk veel studio's wel mooi deze al helemaal :)

Maar als deze straks voor een euro of 900 / 1000 te koop is verliest de 'echte' Gibson goldtop niet een beetje zijn exclusiviteit?

LesPaul1612
26 mei 2010, 17:32
Kost 800 euro, en het mag dan wel een Studio zijn, dit is wel een hele mooie gitaar, en al helemaal voor het geld! erg mooie top ook, dit verwacht ik eerder op een standard ofzo. Gibson is geloof ik weer op het goeie spoor na al die gestoorde signature modellen en die dusktigerotzooi

barno
26 mei 2010, 21:18
goede spoor? kweet nie hoor, op zich mooie gitaar maar is dit niet gewoon de looks van een dure gitaar op een goedkopere gooien en wat fancy turbotalk erbij? of zit er een visie achter. if so, i stand corrected, ik ken niet zo veel van LP's

macwilliams
26 mei 2010, 21:23
Ben het op zich met barno eens.
Maar het is wel een mooie aanvulling op het assortiment.

Fireburst
26 mei 2010, 21:43
@ Weeble : bedankt voor m'n nieuwe screensaver !:mmmm:

Ok, misschien wat opgewarmde kost maar hoe vernieuwend kun je als Gibson zijn ? Wijkt het iets te veel af van 'de norm' krijg je meteen alle puristen op je dak. IK vind hem geweldig in ieder geval (lees : ik wil hem zo snel mogelijk hebben...).

wytz
26 mei 2010, 21:46
Het is misschien wel een beetje te mooi om waar te zijn, maar is het niet een beetje vroeg om daarover te oordelen? Ik vind het te gek dat zo'n prachtige 'echte' goldtop voor een zeer redelijke prijs wordt aangeboden. Het werd eens tijd zeg.

Dat het een gibson is is misschien niet een garantie dat het een goede gitaar is, maar ik ben zeker heel benieuwd! Trouwens, een studio doet tegenwoordig ook nog maar 1000 euro nieuw geloof ik, en dat zijn ook erg leuke gitaartjes. Bij mijn weten zijn p90's en gouden verf niet duurder dan humbuckers en rode verf.

bass blom
26 mei 2010, 21:49
als ik niet al te veel gitaren had zou ik deze wel willen hebben :cheerup:

http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_p_90_wb.htm

Mitch
26 mei 2010, 23:53
Er komt ook een mooie burstversie. De zijkant van de esdoorn top blijft dan ongekleurd zodat je een fake binding krijgt, redelijk stylish hoor... oké, je zit vast aan P90s wat niet iedereen tof zal vinden maar op zich is het een zeer interessante aanvulling en het is daarna wachten op de versie met humbuckers.

vulvasonic
27 mei 2010, 00:21
goede spoor? kweet nie hoor, op zich mooie gitaar maar is dit niet gewoon de looks van een dure gitaar op een goedkopere gooien en wat fancy turbotalk erbij? of zit er een visie achter. if so, i stand corrected, ik ken niet zo veel van LP's

Ben ik het niet mee eens. Dit is precies waar veel gitaristen op zitten wachten. Een echte Gibson met killer looks voor een hele mooie prijs. Dit zijn de gitaren die over de toonbank zullen vliegen als warme broodjes. Ruik aan me reet. Ik bedoel, reken maar uit!

Hiro
27 mei 2010, 00:22
je kan er altijd minihumbuckers in zetten, maar ik denk dat het een beetje geld inhalen is na de overstroming in Nashville.

Maar hoe dan ook, ze zijn voor de minder bedeelden onder ons goed bezig met ander soort studios en hun faded collectie, ik kan het alleen maar toejuichen, als je exclusiviteit wilt neem je een custom

JeroenP
27 mei 2010, 01:11
Ik zit persoonlijk met een klein financiël tekort. Voor mij is het wel aantrekkelijk om mijn lp 295 te verkopen en zo iets terug te kopen... Blijft jammer, maar er komt een dag dat ik er zo een terug kan kopen. Dus dit is, helaas, een serieuze optie...

Buiten dat is het best een gaaf ding denk ik.

Orbis
27 mei 2010, 15:40
Blijkbaar is het een limited run van 120 stuks per kleur. Jammer! Of in ieder geval: nu kopen of niet kopen :p .

Lexvandoef
27 mei 2010, 15:51
Nope, 720 in elke kleur. Er wordt voor 6 maanden lang elke maand 120 van elke kleur gemaakt.

Die goldtop blijft echt vet!

humbucker
27 mei 2010, 15:56
Das nog niet veel! Doen ze eens iets goeds, gaan ze het gelijk limiteren. Deze moeten gewoon onder de standaard modellen komen. Ik zie het nut er niet van in om ze te limiteren. Als ze niet winstgevend genoeg zijn, waarom ze dan uitbrengen in de eerste plaats? Het is niet dat Gibson nog aan naamsbekendheid moet winnen.

Orbis
27 mei 2010, 16:01
Nope, 720 in elke kleur. Er wordt voor 6 maanden lang elke maand 120 van elke kleur gemaakt.

Die goldtop blijft echt vet!

Oké, da's al beter. Komen ze eigenlijk ook nog naar Nederland, of moeten we het met de Duitsers doen?

HaroldA
27 mei 2010, 16:44
oké, je zit vast aan P90s wat niet iedereen tof zal vinden

http://cachepe.zzounds.com/media/feed/large/DIMDP209.jpg

Heb ik ook met mijn SG Jr gedaan... :sssh:

Nagramoth
27 mei 2010, 16:48
Zie je nou wel Gibson, er IS wel degelijk licht aan het eind van de tunnel...

Hèhè, na alle wanstalten en veel te dure quasi-signatures eindelijk eentje die wel te hachelen is...
En het is nog een $tudio ook !

vulvasonic
27 mei 2010, 17:48
Das nog niet veel! Doen ze eens iets goeds, gaan ze het gelijk limiteren. Deze moeten gewoon onder de standaard modellen komen. Ik zie het nut er niet van in om ze te limiteren. Als ze niet winstgevend genoeg zijn, waarom ze dan uitbrengen in de eerste plaats? Het is niet dat Gibson nog aan naamsbekendheid moet winnen.

Precies wat ik ook niet snap. En het is niet voor het eerst dat ze dit doen. De Les Paul DC was ook niet aan te slepen. Misschien woon ik in een rare streek van het land, maar hier leek het in ieder geval wel of iedereen er eentje had. En hadden ze er geen, dan zou er zeker nog een komen.

Ook onverklaarbaar waarom ze die uit de handel hebben genomen.
De Les Paul Standard Faded is toch ook alweer eruit?
Het zijn ook steeds de mooiste gitaren die ze discontinueren. Raar volk daar bij Gibson. :dontgeti:

Orbis
27 mei 2010, 18:53
Misschien is dit wel een aanzet tot een nieuwe lijn van 'normale' Studios? Gewoon een budgetvriendelijkere, lekkere goldtop met fake binding en humbuckers, als normaal productiemodel.

Is dit dwaze hoop, of zijn er meer mensen die een dergelijke zet voorzien?

dutch.idiot
9 juni 2010, 15:38
Ik zag hem voor het eerst op de Gibson site, ziet er zeker goed uit. Beetje jammer dat ik na de vakantie ga studeren, en mijn geld dan snel opgaat :dontgeti:, maar deze moet ik hebben (in honey burst)!

Waar blijft hij toch in Nederland?

stikel
9 juni 2010, 16:03
Het is mij al wat langer is opgevallen dat een aantal "grote" merken hun prijzen naar beneden bijstellen (of doen de winkeliers dat zelf ?). De concurrentie is natuurlijk enorm door internet en de EU. Wij kunnen ze vanaf het toetsenbord bestellen. En van de dollar maakt de gemiddelde Ned. muziekzaak een euro. Dus blijven ze zitten met hun handel. Trouwens op MP precies hetzelfde beeld. De handel is zo dood als een pier. Toch een vleugje economische crisis ? Gibson reageert kennelijk evenals Fender met hun American specials. (< dan euro 1000,-)

Groet Jan

Weeble
9 juni 2010, 16:38
Zou je wel gaan denken. Vooral door de opmars van de HNGD topics!

Luke-wannabe
9 juni 2010, 17:14
Ja stom inderdaad.. Dit is nou een Les Paultje die ik ook nog wel zou lusten! maar dan eigenlijk wel met hummies ipv p90's...

Nielsje
9 juni 2010, 17:33
Zie hem nu pas!
Zouden de heren bij Gibson toevallig naar mijn bijzondere versie van de GEM hebben gekeken ofzo? :soinnocent:

Anyway, die tophat knoppen moet ik hebben! Veel gaver dan de speedknoppen.

RoelTM
9 juni 2010, 18:03
Ja stom inderdaad.. Dit is nou een Les Paultje die ik ook nog wel zou lusten! maar dan eigenlijk wel met hummies ipv p90's...Ik zat er ook aan te denken om deze Studio (ooit nog eens) te kopen, i.c.m. humbuckers in P90 formaat.

Venlonaer
10 juni 2010, 08:54
Okay ik ga voor de witte...maar wanneer kan ik hem kopen!!:crazyhappy:

Hiro
10 juni 2010, 09:18
Hij staat eindelijk op de site van Gibson zelf

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio-50s-Tribute.aspx

Mr_Moustache
10 juni 2010, 20:30
Ai ai ai... Wat een prachtig blues monster! GAS!

EGH
10 juni 2010, 20:42
Body Type :Chambered :( Toch extreem benieuwd naar deze serie, is er al iets bekend over wanneer ze uitkomen in Nederland?

UnDefined
10 juni 2010, 21:14
Ai ai ai... Wat een prachtig blues monster! GAS!

Niets blues...
Stevig rammen op die dingen :blast:
Nee klinkt waarschijnlijk wel fantastisch voor blues maar ik zou toch gaan voor post-rock / post-metal :cooler:.

Mitch
11 juni 2010, 13:48
Body Type :Chambered :( Toch extreem benieuwd naar deze serie, is er al iets bekend over wanneer ze uitkomen in Nederland?

In Amerika stonden ze gepland voor juni, dat wordt minimaal juli dus wanneer ze hier komen...

Pepe
12 juni 2010, 17:14
Die zwarte en witte hebben geen houtbinding en dat maakt ze in principe tot een GEM met budget lak.
Die Goldtop ziet er door de kleurstelling er nog het meest interessants uit. Maar goed, ik heb al een goldtop met echte binding dus ik pas. Niettemin, voor de R6 heb je 3 studio goldtops. Toch wel prijzig, dat hout en een binding.

marc_o
12 juni 2010, 17:36
Te gek, een mooie betaalbare Goldtop....wie weet neem ik er wel eentje...

Mr. Dynamite
12 juni 2010, 18:38
Maar waarom nou met p90's... :(
Als er nou zon versie met humbuckers was :lovelove:

Pepe
12 juni 2010, 18:40
Omdat een hummie versie de raw power ernstig in de wielen zou rijden lijkt me

Er komt ook tribute 60 versie, nog niet gezien maar daar zouden zomaar...

edit> hmm... en wat doe je dan met de standard studio...

Fireburst
12 juni 2010, 18:44
Ter info voor de Belgen (of reislustige Nederlanders) : net eentje zien hangen bij Leo Caerts in Leuven.
Hij is dus leverbaar mensen !! Enne, in het echt zo mogelijk nog mooier als op foto.

humbucker
12 juni 2010, 18:46
Potverdikke, maandag nog daar geweest. Toen hing ie er nog niet. Deze week nog maar eens teruggaan dan!

marc_o
12 juni 2010, 18:54
Maar waarom nou met p90's... :(
Als er nou zon versie met humbuckers was :lovelove:


Ieder z'n ding, geef mij maar P-90's !!!

Fireburst
12 juni 2010, 19:17
Potverdikke, maandag nog daar geweest. Toen hing ie er nog niet. Deze week nog maar eens teruggaan dan!

Die Gibson SG faded wel zien hangen ? Die hangt er nu dus niet meer...:soinnocent:
;)

cerpintaxt
12 juni 2010, 19:33
Wat een schoonheid en de prijs is ook zeer oke. Heeft iemand er al opgespeeld?

Nielsje
12 juni 2010, 19:38
Ieder z'n ding, geef mij maar P-90's !!!

Echt wel!

http://img508.imageshack.us/img508/8748/pict3106hd7.jpg

Weeble
12 juni 2010, 19:41
Hoeveel kost ie dan? Ik zie alleen de prijzen in dollars

cerpintaxt
12 juni 2010, 20:00
800 euri's

humbucker
12 juni 2010, 20:03
Die Gibson SG faded wel zien hangen ? Die hangt er nu dus niet meer...:soinnocent:
;)

Nice, die heb ik nog vastgehad. Maar ik kon niks met die hals, jammer genoeg. Heb toen ook de Standard en de 61 RI getest. En ik vond de Standard de betere gitaar! De RI had zelfs een klemmende topkam. En dat voor een gitaar van 1400(?)€..

Jammer is dat...

TimoSomers
12 juni 2010, 20:25
Hij lijkt wat dun of ligt aan de kleur?

vulvasonic
13 juni 2010, 01:51
Hij lijkt wat dun of ligt aan de kleur?

Dat is het gevolg van een extreem dunne laklaag. :D

Don Olivier
1 juli 2010, 09:35
Iemand er al eentje gekocht? Zijn ze al uit in Nederland?????

Wat een supermooie gitaren!!!

DGB
2 juli 2010, 00:04
wow weet al wat me volgende gibson gaat woorden:lovelove:

Don Olivier
3 juli 2010, 08:02
Dus....iemand al enig idee wanneer ze in NL te krijgen zijn?

Ferraririk
3 juli 2010, 10:03
NEE
Nee
en nogmaals nee, potdomme:chicken:

Mitch
3 juli 2010, 10:11
Nogmaals: ook de uitlevering in Amerika laat op zich wachten en vooralsnog lijkt het er behoorlijk op dat het een beperkte oplage gaat worden dus verwacht niet snel en veel van die 50s Tributes hier.

Nielsje
3 juli 2010, 11:57
Gelukkig heb ik een mooie Studio staan met p-90's!

...en binnenkort ook met tophats :D

Olvert
20 juli 2010, 17:55
Ik heb wel interesse in deze gitaar en daarom verschillende gitaar winkels gemaild, maar ze staan in backorder...Heb Gibson Europe gemaild als reply: "Unfortunately, the guitar model you’re interested is sold out. I think it will be a bit difficult finding it on the market."

Hopen dat ie nog in de nabije toekomst ergens te krijgen is in NL..

Boekel Amps
21 juli 2010, 10:30
Het was ons ook opgevallen dat het mooie gitaren waren. We hebben meteen geïnformeerd maar ze hadden alleen een zwarte, dus ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden voor deze modellen. Hopelijk dat zo iets in de toekomst beter verkrijgbaar word. Een groot gedeelte blijft in Amerika helaas...

B-stone
23 augustus 2010, 15:03
god verdomme mega tering super gas! als ik nu een auto had zat ik er al in onderweg naar koln godver.... ja er staat ook nog on backorder: dus komt dat ding nog? helaas heb ik net een nieuwe marshall buizenbak die me 900 euries heeft gekocht, me ouders effe heel lief aan kijken???? dat wordt nog heel moeilijk om me (niet muziserende) ouders te overtuigen dat ik die limmited betaalbare goldtop moet kopen!! heeft iemand er al op gespeeld?

wat een beest, die moet ik hebben!! :mmmm: :mmmm: :mmmm: :mmmm:

PS: geen binding dus maar seethrough-lak aan de achter en zij kant? dus een soort nep binding? is dit mooi? en hoe is de goldtop lak?

groetjes Bram

vulvasonic
23 augustus 2010, 23:13
PS: geen binding dus maar seethrough-lak aan de achter en zij kant? dus een soort nep binding? is dit mooi?


Ooit een peperdure Paul Reed Smith in je handen gehad?
Ja hoor, dit is absoluut mooi.

Tsja, daar ben je ook niks mee geholpen, wel? :D

Fisherman
23 augustus 2010, 23:34
Gelimiteerd en dat voor 799,-?
Da's een van de mooiste Studio's voor dat geld! :ok:

B-stone
24 augustus 2010, 12:02
het is zeker de beste/mooiste studio ooit maargoed als het een worn gitaar is betekend dat dan niet dat de GOLDTOP dan juist dof is en niet echt glimt?
dan laat maar dan hoef ik hem echt niet meer.
dan wordt het een zwarte of zo'n honey burst: die zijn trouwens wel mat (geen dikke laklaag of zo?)

ik zag net ook dat die studio fadeds ook nog maar €648,- kostte. ''vroeger'' kostte die nog iets van €850,-

hellaas zag ik op wat americaanse sites dat die 50's tribute al volledig was uitverkocht. terwijl ze hier op het forum zeggen dat er elke maand 120 van elke kleur worden gemaakt. en dat zal dan nog maar betekenen dat musicstore er maar 3 van elke kleur krijgt en dat zal dan wel weer beteken dat die niet in de winkel komen te hangen omdat ze toch wel meteen zo online zijn verkocht. bale dus

edit: bij ms staat expected date of delivery: 1 november 2010 ( en volgens mij zijn dan de 6 maanden al zowat om)

Olvert
24 augustus 2010, 12:30
Er is een heel topic op het Gibson forum hierover en als ik het goed begrijp is er door een overstroming in de fabriek van Gibson een achterstand gekomen in de productie. Hierdoor is het hele verhaal van 120 per kleur per maand niets terecht gekomen. Ook wordt beweerd dat Gibson zich niet altijd aan de gepubliceerde limited aantallen houdt en daarom misschien meer aantallen gaat produceren. Verschillende winkels in Nederland hebben ze in betselling staan, maar niemand weet precies wanneer ze komen. Ook Gibson geeft geen exatcte leverings datum uit (ook niet voor de USA). Toevallig heeft Gibson gister wel bekent gemaakt dat er in Augustus 78 Les Paul Studio 50's Tributes naar Europa zijn verscheept en dan liggen ze over ongeveer een maand bij de dealers/internet shops. Als ik er een kan krijgen koop ik er ook een! We wachten af...

B-stone
24 augustus 2010, 13:15
je kunt ze alvast bv bij musicstore bestellen.
echt proberen/vergelijken zal er toch niet inzitten: ik wacht af en hoop er ook eentje in bezit te kunnen krijgen.

Fisherman
24 augustus 2010, 14:29
Dit is geen spam!
Omdat ik op 18 km afstand woon van een grote Gibson leverancier heb ik daar telefonisch en per mail informatie ingewonnen over de leverbaarheid -leverworst-baarheid- levendbaarheid- (hoe heet dat woord ook weer)
van de Les Paul Studio 50's Tribute Goldtop.
Ook gevraagd of er een exemplaar gereserveerd kan worden.
Wat ik zowiezo al te horen kreeg is dat er maar heel weinig deze kant -Nederland!- op komen en dat dat nog zeker een maand gaat duren

Zodra ik nieuws heb, meld ik dit aan U allen mede gitaar obsessievelingen :crazyhappy:

Mitch
24 augustus 2010, 14:31
Mooi, slotje :D

Alle gekheid op een stokje: als ze populair genoeg zijn gaat GIbson hier nog wel een een vervolg aan geven waarschijnlijk. Met de Faded lijn hebben ze nu aardig uitgebreid naar beneden toe, deze Studio's sluiten daar leuk bij aan en vormen een prima tegnehanger voor Fenders Roadworn idee.

B-stone
24 augustus 2010, 15:05
ik had ook een keer een gibson van de importeur naar een feedback filiaal laten komen: en dit duurde 2 tot 3 maanden (heel wat anders als de 2 weken die feedback zij maar goed) als ze in augustus naar europa zijn verzonden dan klopt het dus ongeveer de music store ze pas weer in november krijgt.

en mitch je hebt gelijk: die fadeds zijn nu ook al meer dan 2 jaar te koop he? en op de site van gibson (stond?) toen ook dat het een limited serie was, maar daar was toen geen informatie van bekend hoe lang ze er zouden zijn.
eigenlijk maakt het die gitaren wel minder leuk als ze niet echt limited zijn dus in dat opzicht heeft gibson het wel goed bekeken: ze sturen 6 maanden lang 120 les pauls van elke kleur elke maand rond: raken allemaal uitverkocht. mensen balen dat ze er geen hebben en tegen volgend jaar deze tijd behoren gewoon lekker tot de vaste productielijn van gibson. als ik dat zeker wist ging ik in januari (als ik weer wat meer geld heb :) ) rustig die gitaren testen.

ps: leverbaar in november: als dat iets uitloop hebben we wel meteen een mooi sinterklaar cadeautje :crazyhappy:

@Fisherman: ik hoor graag van je ;)
@mitch: wat bedoel je met naar beneden uitgebreid?

Mitch
24 augustus 2010, 19:50
Uitbreiden van het assortiment naar de lagere prijsklasses. In het top segment brengen ze bij tijd en wijle weer de ultieme Les Paul reissue die nog nooit beter was voor ronde de 5000E, in het hoge segment zitten de Historic Reissues tussen de 2-3000E daaronder de Standards, dan de Studio's en Faded series. Dan is een Faded Studio dus een uitbreiding in het lagere segment.
Niet Made in China laag, maar voor Made in USA redelijk laag.

B-stone
24 augustus 2010, 22:20
ik snap je mitch,

maar opzich is het allemaal best wel relatief: er zijn studio's die net zo goed klinken als standards. toch? tenminste dat is mijn ervaring.

Fisherman
27 augustus 2010, 11:42
Heren, ik zou jullie informeren als ik bericht kreeg van de dealert hier in de regio, welnu, bij deze:

Quote: "Ik heb even voor je nagekeken wat de leverbaarheid van de door jou opgevraagde gitaar is.
Helaas is die specifieke gitaar niet meer te leveren door Gibson, vanwege een onverwacht hoog aantal orders in de Verenigde Staten.

Helaas kan ik niet veel voor je doen. Misschien zou je een handelaar kunnen proberen te vinden die nog zo'n specifieke gitaar op voorraad heeft?
einde Quote.

Met andere woorden, misschien is online bestellen bij de tips eerder in dit topic bij die online-stores niet zo'n gek idee. :soinnocent:
Ikzelf moet eerlijk bekennen, dat ik voor 799 euro best zo'n leuke Studio Tribute zou willen hebben....:sssh:

Hierbij dus mijn verzoek aan diegene die weet waar en wanneer ie te verkrijgen is!!!! Thanks! :punk:

Fisherman
27 augustus 2010, 12:00
* vraag aan de moderators, mag ik hier namen neerplanten van de winkels in kwestie, of valt dat onder spam? *

In elk geval, ik heb een speciaalzaak uit Zuid-Holland aan de lijn gehad, die een tiental Gibson LP Studio 50's Tribute binnen krijgt.
HELAAS zijn de Goldtops allemaal pre-sold, er zijn echter nog witte en zwarte exemplaren te pre-orderen.....:ok:

Verder info per pm of, als de moderators het goed vinden, plaats ik de naam van de store in kwestie.

Happy hunting! :blast:

Wiellem
27 augustus 2010, 14:57
* vraag aan de moderators, mag ik hier namen neerplanten van de winkels in kwestie, of valt dat onder spam? *

In elk geval, ik heb een speciaalzaak uit Zuid-Holland aan de lijn gehad, die een tiental Gibson LP Studio 50's Tribute binnen krijgt.
HELAAS zijn de Goldtops allemaal pre-sold, er zijn echter nog witte en zwarte exemplaren te pre-orderen.....:ok:

Verder info per pm of, als de moderators het goed vinden, plaats ik de naam van de store in kwestie.

Happy hunting! :blast:

Tuurlijk mag je mensen een winkel tippen, als het jouw winkel maar niet is :)

humbucker
27 augustus 2010, 15:18
:blast::blast::blast::blast::blast::blast::blast:

Ow yeeeeeeeah

B-stone
27 augustus 2010, 16:06
musicstore in koln heeft ze in bestelling staan: expected date of delivery 1 nov 2010.

das mij te lang en zowieso voor het kwaliteits verschil in gibsons de laatste jaren.

ik heb ook heel veel gas op een strat van marktplaats,die is ook een stukje goedkoper (ik heb pas gelden een marshall stack gekocht dus...) een les paul heb ik al dus daarom zou een strat een mooie uitbreiding zijn.

bij musicstore heb je trouwens ook de 30 dagen money back garantee duss...
mocht het echt niets zijn kun je ze altijd nog terug sturen.

Mitch
27 augustus 2010, 16:09
Een speciaalzaak in Zuid Holland die een sloot Gibsons binnen krijgt, dat zal MaxGuitar wel zijn :D Overigens, Fisherman, is het misschien handiger om een vraag gewoon per PB te stellen in plaats van een vraag in een topic te stellen. 't Is niet zo dat we alles lezen!

Fisherman
27 augustus 2010, 17:15
Hé Mitch,

Yes sir....Max Guitars....
* en de volgende keer pm ik je ff, weer wat geleerd ;) *

Fisherman
15 september 2010, 19:11
HELAAS helaas helaas niet de WornGoldTop, maar deze:
http://www.musikhaus-korn.de/media/shop/artikelbilder/2/21/219/219582_0_x.jpg

Hier verkrijgbaar en dus nu leverbaar (incl gigbag, Géén koffer):
http://www.musikhaus-korn.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50-s-Tribute-Worn-Satin-Ebony__sca85760.aspx

Maar in Nederland ook viaviavia....PM maar bij interesse.

Fisherman
15 september 2010, 21:08
Ik dacht, ik maak een hoop mensen blij met dat nieuws, maar dat valt nogal mee :soinnocent::soinnocent::soinnocent:


Komt waarschijnlijk doordat alleen de Ebony momenteel leverbaar is....alle andere kleuren zoals de Worn Gold Top en de Honey Burst zijn nog in de timmer-, lijm- en zaagafdeling in de Joe-Es-Ee.....

B-stone
15 september 2010, 22:28
music store (ook alleen zwart zag ik) heeft ze ook, p90's zijn ook best lelijk eigenlijk. ik ga toch maar voor een explorer (past beter bij me lengte) misschien over een half jaar. (mijn les paul vind ik nu nog goed zat) het is alleen weer het gevoel dat ik weer wat nieuws moet hebben, het ik nou eenmaal ook erg op les pauls val. IK moet gewoon nu niet meer van gadachte wisselen! Ik moet een explorer (de tele en de les paul komen wel weer later :soinnocent:)

Fisherman
16 september 2010, 10:13
music store (ook alleen zwart zag ik) heeft ze ook, p90's zijn ook best lelijk eigenlijk. ik ga toch maar voor een explorer (past beter bij me lengte) misschien over een half jaar. (mijn les paul vind ik nu nog goed zat) het is alleen weer het gevoel dat ik weer wat nieuws moet hebben, het ik nou eenmaal ook erg op les pauls val. IK moet gewoon nu niet meer van gadachte wisselen! Ik moet een explorer (de tele en de les paul komen wel weer later :soinnocent:)

Die Explorer moet je gewoon hebben, klaar.punt.schluss.ende.the end:soinnocent:
Maar wat betreft die LP Studio's en hun P90's, vind ik die Worn Gold Top gewoon een ontzettend fraai gitaartje voor redelijk geld. En dus, als ie beschikbaar is, wil ik er best eentje hebben.
Laat maar ff horen hoe het afloopt met de Explorert.....:B

Fisherman
23 september 2010, 20:25
Nog niet de Worn Gold Top, maar de Worn Honeyburst is inmiddels wél verkrijgbaar! :soinnocent:

Prijs: € 795,-
http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Gibson/Les-Paul-Studio-50s-Tribute/Gallery-Images/LPST5WHCH1-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-HB-Worn-Honeyburst-/110589669845?pt=Gitarren&hash=item19bfa871d5

Helaas heb ik de Worn Gold Top nog niet in de Nederlandse speciaalzaken gesignaleerd. (Overigens ook niet bij de online prijsstunters).

macwilliams
23 september 2010, 22:26
En dat voor maar heel weinig geld.

marc_o
23 september 2010, 22:36
De hype daargelaten vind ik het maar een normale prijs voor een Studio hoor.

Orbis
24 september 2010, 09:32
Een studio kost normaal om en nabij de 1000, deze gitaar zit daar mooi 200 onder. Bovendien, goldtop!

levi
24 september 2010, 09:48
Nog niet de Worn Gold Top, maar de Worn Honeyburst is inmiddels wél verkrijgbaar! :soinnocent:

Prijs: € 795,-
http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Gibson/Les-Paul-Studio-50s-Tribute/Gallery-Images/LPST5WHCH1-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-HB-Worn-Honeyburst-/110589669845?pt=Gitarren&hash=item19bfa871d5

Helaas heb ik de Worn Gold Top nog niet in de Nederlandse speciaalzaken gesignaleerd. (Overigens ook niet bij de online prijsstunters).


Die mag er ook best wezen!
Maar wat is er worn aan dan?

Fish als jij zo doorgaat om te posten op het forum heb je straks 1000 gitaren. Elk topic waar je post zeg je elke keer een andere gitaar die je wilt kopen Wat natuurlijk heel goed is^^

richwoodplayer
24 september 2010, 10:01
tsooow!

GAAASSSSS!!!!:cheerup:
alleen geen geld...:makeup:

Nielsje
24 september 2010, 10:25
Prima prijs, en hij ziet er geil uit.
Ik hou wel van 'simpele' gitaren. Nice! :cheerup:

jim__
24 september 2010, 11:28
Heb hem al 2 maanden terug al besteld via een winkel in Duitsland (de goldtop), die hem al aanbood op zijn site. Was alleen niet leverbaar, en zou dat vermoedelijk ook niet worden door overweldigende vraag kreeg ik al snel van ze te horen. Het is nog maar de vraag hoeveel er naar Europa komen, groot gedeelte is in Amerika al op voorhand verkocht.

Het enige wat ze me konden bieden was de worn honeyburst, maar dan wel met een onbekende levertijd. Ik heb toen maar van de koop afgezien, ook al omdat ik hem niet eerst in m'n handen kon hebben. Bij een goldtop had ik dit nog wel willen gokken....

B-stone
24 september 2010, 20:51
super vette gitaren hoor maar dat worn staat mij niet aan.

die niet afgelakte bodies zeg maar, vind ik er persoonlijk wat minder geweldig aan.

Don Olivier
25 september 2010, 15:09
Nog niet de Worn Gold Top, maar de Worn Honeyburst is inmiddels wél verkrijgbaar! :soinnocent:

Prijs: € 795,-
http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Gibson/Les-Paul-Studio-50s-Tribute/Gallery-Images/LPST5WHCH1-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-HB-Worn-Honeyburst-/110589669845?pt=Gitarren&hash=item19bfa871d5

Helaas heb ik de Worn Gold Top nog niet in de Nederlandse speciaalzaken gesignaleerd. (Overigens ook niet bij de online prijsstunters).


En WAAR is deze dan leverbaar??? DIe op Ebay ziet er heel erg anders uit (lelijker!)

Fisherman
25 september 2010, 15:18
En WAAR is deze dan leverbaar??? DIe op Ebay ziet er heel erg anders uit (lelijker!)


Prijs: €777,-
http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-Worn-Honey-Burst-/360303892618?pt=Gitarren&hash=item53e3c9188a

PS....die foto die ik als voorbeeld gebruikte, komt hi-res van Gibson.
Maar ik zie bij bovenstaande link weinig verschil.....:ok:

Don Olivier
25 september 2010, 17:05
DIE lijkt er wel op!

Je had eerst deze gepost en die vind ik best lelijk:

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-HB-Worn-Honeyburst-/110589669845?pt=Gitarren&hash=item19bfa871d5

Hoop dus dat ze wel een beetje hetzelfde zijn als die op de Gibson site staat en die je als laatste hebt gepost. Zo'n worn burst vind ik wel erg mooi! Zouden ze ook ergens in NL komen?
Waar zit die Duitse winkel ergens die ze nu heeft staan? Vind opsturen een beetje link....

Fisherman
25 september 2010, 20:30
DIE lijkt er wel op!

Je had eerst deze gepost en die vind ik best lelijk:

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-HB-Worn-Honeyburst-/110589669845?pt=Gitarren&hash=item19bfa871d5

Hoop dus dat ze wel een beetje hetzelfde zijn als die op de Gibson site staat en die je als laatste hebt gepost. Zo'n worn burst vind ik wel erg mooi! Zouden ze ook ergens in NL komen?
Waar zit die Duitse winkel ergens die ze nu heeft staan? Vind opsturen een beetje link....

Heer Olivier!

De verkrijgbaarheid is erg beroerd, vooral in Nederland omdat er maar een beperkt aantal dealers zijn, in Duitsland heb je nu eenmaal -online of niet- meer dealers en wellicht dus ook meer aanbod.
De Worn Gold Top is overigens nog niet gesignaleerd....

Max Guitar's heeft dacht ik een Ebony en een Worn White staan, maar weet dat niet zeker. Bel Robbert van der Ende, de eigenaar van Max Guitar Store even.....
En verder....Google is je vriend, zoek en gij zult vinden! :ok:

Fisherman
9 oktober 2010, 19:09
Heren bieden maar!

Ebay: Gibson Les Paul Studio 50's Tribute Worn Gold Top NEU!

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-1950s-Tribute-Gold-Top-/170550654004?pt=Gitarren&hash=item27b59c7434


En succes ermee! :ok:

Mr. Dynamite
9 oktober 2010, 19:27
Richtig Geil :mmmm:
Oooit.. :seriousf:

Pepe
9 oktober 2010, 19:54
Nog best knap dat ie er eentje op de kop heeft kunnen tikken. Zo langzamerhand neemt de tribute goldtop mythische vormen aan, alsof het finalekaartjes voor de WK zijn. Ik schat dat de uiteindelijk biedprijs ergens rond de 1100 zal slingeren.

Fisherman
9 oktober 2010, 20:05
Nog best knap dat ie er eentje op de kop heeft kunnen tikken. Zo langzamerhand neemt de tribute goldtop mythische vormen aan, alsof het finalekaartjes voor de WK zijn. Ik schat dat de uiteindelijk biedprijs ergens rond de 1100 zal slingeren.

Yup, ik denk het ook Pepe.
Aangezien de man in Köln woont denk ik dat ie een mazzeltje heeft gehad bij MusicStore.

In de USA zie ik al biedingen over de 2000 dollar gaan voor deze WGT, waarvan de retailprijs omgerekend zo'n 1000-1100 dollar is. :mad:

Phew.....ik wacht liever, er komen er volgend voorjaar heus wel een paar los.
:soinnocent:

HHR
19 oktober 2010, 20:59
Klopt het nou dat er echt maar 600 gemaakt zijn per kleur over de hele wereld of ligt dit aan mij? Zegt Gibson wel vaker dat het "limited" is en verkoopt het het jaar daarop voor meer of niet?

B-stone
19 oktober 2010, 21:42
iemand al eens op gespeeld?

Ik wel :punk:

en ik ging voor de explorer, die er natuurlijk weer niet was (door die overstroming ;) ) voor de rest ook over wat andere gitaren gespeelt, natuurlijk fucking druk in music store ondanks dat het geen herfst vakantie zou zijn in koln. toch het hok met de buizen amps kunnen bereiken ;) was er zon medewerker die me helemaal moest uitleggen hoe zon marshall werkte ondanks dat ik al had verteld dat ik thuis ook een marshall buizen stack heb, het wisselen tussen de amps was ook erg moeilijk dus daarom alleen op de dsl100 gespeelt.

maar toch nog maar even over de studio 50's:
geen binding of zo, maar een beetje een vintage look zeg maar, gewoon matte lak, en wat lak eraf op de hoekjes (ik denk dat dat de binding zou moeten zijn ) echt niet mooi, voor de rest super licht, een cheapey feel zeg maar en een doorschijnend kapje achterop. over de sound: niet geweldig, een beetje dof vond ik.

Duhsjaak
19 oktober 2010, 23:12
Hi Topic starter (door leerhandicpje heb ik een probleem met echte namen; laat staan met nicknames)
Zie de topic van Zoon van Piet. Ik laat met plezier in het midden of hij gelijk heeft of niet. Maar zie ik nog steeds zo'n kloten plastic plaatje bij de jack?????
Er zijn toch gitaren die (fabriekswaarde; niet opgehemelde internetwaarde) nog niet een kwart doen van dit (lekkere) gitaartje en die een kommetje hebben om de benevelde of highe (is dit NL?) gitaristje te assisteren bij het schadevrij inpluggen van zijn/haar kleinood?
Mij heeft dit kommetje (op mijn Vintage AV1H bk) al een aantal maal van mayhem gered. Ik overweeg om zo'n kommetje op al mijn gitaartjes te zetten. En.... er zijn gitaren bij, waarvan de waarde minder is dan het kommetje.
Dat dan wel weer. En toch ga ik dat doen.
Ben benieuwd hoe dit Draadje afloopt.
Hou mij gepost (keep me posted).

Vriendelijke groet, Gus

macwilliams
20 oktober 2010, 06:25
spamspam

Goh, sneu geld dan. Misschien dat je hem beter in kan ruilen bij de winkel waar je hem kocht. Dan hoef je een ander die walgelijk klinkende plank ook niet in de maag te splitsen. :seriousf:
En daarna moet je dus op zoek naar een Gibson met humbuckers? Dan ga je nog moeten bijbetalen ook. Of ga je dan weer voor een studio? Die wijnrode worden bij de vleet aangeboden maar die zijn meestal duurder.

Dit is trouwens wel spam als je het mij vraagt.

Succes.

Fisherman
20 oktober 2010, 13:38
Heren bieden maar!

Ebay: Gibson Les Paul Studio 50's Tribute Worn Gold Top NEU!

http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-1950s-Tribute-Gold-Top-/170550654004?pt=Gitarren&hash=item27b59c7434

En succes ermee! :ok:



Okeeeeeee and the votes are: € 1161,15 (777 euro nieuw).
Dat heeft die gozert gauw verdiend!
Persoonlijk geloof ik niet zo in die limited run....gewoon ff afwachten.

Taff
20 oktober 2010, 14:43
ze staan gewoon op musicstore voor €760

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-SE-Worn-Satin-Ebony/art-GIT0019438-000

dat geen binding verhaal is wel vet

Fisherman
20 oktober 2010, 14:45
ze staan gewoon op musicstore voor €760

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-SE-Worn-Satin-Ebony/art-GIT0019438-000

dat geen binding verhaal is wel vet

Taff, beste kerel.;)
Het gaat in dit geval uitsluitend om het meest gewilde exemplaar, de Worn Gold Top.
DIE is namelijk NIET te krijgen en wordt regelmatig in de US en nu dus ook in DE op Ebay te koop aangeboden met zoals je ziet, behoorlijke meerprijs.
:ok:

Taff
20 oktober 2010, 14:51
haha sorry man, daar kwam ik ook niet pas achter

Fisherman
20 oktober 2010, 14:55
haha sorry man, daar kwam ik ook net pas achter

No problem.....:ok::ok::ok:

Don Olivier
23 oktober 2010, 18:11
En wat zijn de gebruikerservaringen tot nu toe? Sound? Feel?

wytz
28 oktober 2010, 22:38
Hi Topic starter (door leerhandicpje heb ik een probleem met echte namen; laat staan met nicknames)
Zie de topic van Zoon van Piet. Ik laat met plezier in het midden of hij gelijk heeft of niet. Maar zie ik nog steeds zo'n kloten plastic plaatje bij de jack?????
Er zijn toch gitaren die (fabriekswaarde; niet opgehemelde internetwaarde) nog niet een kwart doen van dit (lekkere) gitaartje en die een kommetje hebben om de benevelde of highe (is dit NL?) gitaristje te assisteren bij het schadevrij inpluggen van zijn/haar kleinood?
Mij heeft dit kommetje (op mijn Vintage AV1H bk) al een aantal maal van mayhem gered. Ik overweeg om zo'n kommetje op al mijn gitaartjes te zetten. En.... er zijn gitaren bij, waarvan de waarde minder is dan het kommetje.
Dat dan wel weer. En toch ga ik dat doen.
Ben benieuwd hoe dit Draadje afloopt.
Hou mij gepost (keep me posted).

Vriendelijke groet, Gus

Je hebt gelijk van dat inputdingetje. Is inderdaad niet handig, maar goed. Zo werden ze vroeger gemaak, en dat hoort bij de charme toch?
Ik zou het geloof ik niet anders willen zien. Kabel door je strap en nergens last van!

Fisherman
29 oktober 2010, 12:17
En wat zijn de gebruikerservaringen tot nu toe? Sound? Feel?

Euh, da's een beetje moeilijk, want -op Max Guitar Store na- zijn er geen modellen op voorraad bij de Gibson dealers in Nederland, om specifiek te zijn, geen Worn Gold Top modellen, je kunt in Den Haag wel de Ebony uitproberen.

De USA gebruikers zijn er dik tevreden over, zeker qua model/geld/kwaliteit verhouding...en de sound is ook een dikke yes heb ik vernomen.

Dussss......:ok:

B-stone
29 oktober 2010, 19:09
Euh, da's een beetje moeilijk, want -op Max Guitar Store na- zijn er geen modellen op voorraad bij de Gibson dealers in Nederland, om specifiek te zijn, geen Worn Gold Top modellen, je kunt in Den Haag wel de Ebony uitproberen.

De USA gebruikers zijn er dik tevreden over, zeker qua model/geld/kwaliteit verhouding...en de sound is ook een dikke yes heb ik vernomen.

Dussss......:ok:

maar ik niet, zal wel komen omdat ik gewoon een zeikert ben :soinnocent:

wytz
2 november 2010, 18:46
Er komen er meer!
http://4henry.gibson.com/index.php?/topic/741-comments-are-taken-to-heart/

Rock Bottom
2 november 2010, 19:08
Er komen er meer!
http://4henry.gibson.com/index.php?/topic/741-comments-are-taken-to-heart/

Dit gaat over de Les Paul Tribute gitaar:
http://www.dv247.com/assets/news/dv247/les-paul-tribute.jpg

Midwolda
3 november 2010, 07:21
Voor wie ècht niet kan wachten, er staat een goldtop op eBay.de:
http://cgi.ebay.de/Gibson-Les-Paul-Studio-50s-Tribute-Gold-Top-Neu-/180582257055?pt=Gitarren&hash=item2a0b8a919f

Venlonaer
3 november 2010, 09:29
Ze worden steeds goedkoper. Ik heb er twee gevolgd voor de prijs. Puur om de prijs eens in de gaten te houden.

De eerste ging voor €953,00 weg en de tweede voor €918,23....nog even en ik ga ook bieden!!!:ok:

beruk
3 november 2010, 09:33
Dit gaat over de Les Paul Tribute gitaar:
http://www.dv247.com/assets/news/dv247/les-paul-tribute.jpg
Dat is nu de enige LP waar ik het warm van krijg. :lovelove:

Midwolda
3 november 2010, 09:35
Dat is nu de enige LP waar ik het warm van krijg. :lovelove:

Dan moet je vaker op Les Pauls spelen. :D

vulvasonic
3 november 2010, 12:47
Dat is nu de enige LP waar ik het warm van krijg. :lovelove:

Waarom, die kloteplank is niet eens te intoneren. Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat een bedrijf een gitaar op de markt brengt dat op zo'n belangrijk punt te kort schiet. Ik zie liever een RI met een kleine upgrade. Maar ja, zo denkt niet iedereen er over. :stop:

Fisherman
3 november 2010, 14:49
Waarom, die kloteplank is niet eens te intoneren. Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat een bedrijf een gitaar op de markt brengt dat op zo'n belangrijk punt te kort schiet. Ik zie liever een RI met een kleine upgrade. Maar ja, zo denkt niet iedereen er over. :stop:

En weer ben ik het met Vulvamario eensch :ok:

HaroldA
3 november 2010, 14:58
Waarom, die kloteplank is niet eens te intoneren. Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat een bedrijf een gitaar op de markt brengt dat op zo'n belangrijk punt te kort schiet. Ik zie liever een RI met een kleine upgrade. Maar ja, zo denkt niet iedereen er over. :stop:

Er zijn er ook die zweren bij 3 zadels ipv 6. :???:

Het eerste wat ik veranderd heb aan mijn SG Jr is de compensated brug vervangen door een intoneerbare. Wat was dat een ellende zeg.