PDA

View Full Version : Personal Signature Guitars, afzetters?



Rens van Herpt
26 mei 2010, 11:11
Ik zat laatst op marktplaats en ik kwam langs een advertentie van Personal Signature Guitars. Deze zouden custom gitaren bouwen voor tussen de €350,- en €450,- euro.

Link:
http://link.marktplaats.nl/349942784

Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn; zou dit een afzetter zijn die er met je aanbetaling vandoor gaat? Kent iemand deze gitaarbouwer wellicht al? Als het geen onzin is; dan denk ik dat hij binnenkort veel werk krijgt!

Bijwerking: Nee ik veroordeel hem niet, ik belicht 2 kanten. Ik heb de man nog niet gesproken, dus tot nu toe lijkt het te mooi om waar te zijn. Had hem beter eerst kunnen spreken voor ik de discussie startte, daarvoor mijn excuses!

snaarplukker
26 mei 2010, 11:29
Ik denk dat ie ze in China laat bouwen.

Hendriks
26 mei 2010, 11:35
Die groene Rick kopie is wel grappig . Zullen inderdaad uit China komen.

Weeble
26 mei 2010, 11:37
Ze verkopen zogenaamd alleen via internet, maar ik zie geen webshop. Personal Signature Guitars + Capelle aan de IJssel levert op Google iig geen zoekresultaten op (behalve hun marktplaats advertentie)...

Rembull1980
26 mei 2010, 11:44
Betalen bij afhalen is mogelijk staat in de advertentie.. nou.. simpel toch?

mrweird
26 mei 2010, 11:50
Klinkt als een handelaar die bouwafspraken heeft gemaakt met een fabrikant in China. Beetje wat Pigro ook doet. Ik gok dat je een leuk gitaartje in handen krijgt gemaakt door een chinees met een kwaliteit die overneem komt met de prijs.

Ik zat toevallig gisteren ff te surfen lang chinese webshops met gadgets enzo en ik kwam http://guitarofchina.com/article-5-About+Guitarofchina.html tegen. Je kunt ook rechtstreeks bij een chinees een custom gitaar bestellen, ik denk wel dat als je LP of strat model besteld je niet verbaasd moet zijn dat onder een stickertje op de kop opeens Gibson of Fender staat... :seriousf:

Orbis
26 mei 2010, 12:18
Wel briljantje plaatjes bij die advertentie! Ik heb nog nooit een double-neck Steinberger-achtige gitaar gezien :crazyhappy:.

En het plaatje daarnaast, wat is de tweede 'helft' van het instrument eigenlijk?

Hendriks
26 mei 2010, 12:52
Wel jammer dat er in de topictitel "afzetters?" staat , de kans is groot dat dit dus een bonafide , goedbedoelend bedrijf is en nu word het al in twijfel getrokken.

Eerst moet het tegendeel worden bewezen .

Hiro
26 mei 2010, 13:42
Inderdaad zolang je kan betalen bij afhalen is afzetten een beetje onmogelijk tenzij ze je met 5 man in elkaar slaan :P
Dus pas die title even aan aub

McVenco
26 mei 2010, 13:47
Volgens mij hoort dit ook gewoon thuis in het twijfel-over-een-advertentie-topic...

Hendriks
26 mei 2010, 13:49
Volgens mij hoort dit ook gewoon thuis in het twijfel-over-een-advertentie-topic...

Waarom?........

Plant
26 mei 2010, 13:55
Hoe was het ook alweer? "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook zo."

Hendriks
26 mei 2010, 13:57
Hoe was het ook alweer? "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook zo."

Dit kan best waar zijn , custom orders uit China voor dit bedrag , dus nog geen reden voor twijfel.

bat
26 mei 2010, 14:22
Wel jammer dat er in de topictitel "afzetters?" staat , de kans is groot dat dit dus een bonafide , goedbedoelend bedrijf is en nu word het al in twijfel getrokken.

Eerst moet het tegendeel worden bewezen .
Helemaal mee eens. Los van of ze hun lovende woorden waar kunnen maken, kan het verder best een bonafide bedrijfje zijn. Nu krijgt iedereen die gaat googlen deze topictitel ook naar voren...

Hendriks
26 mei 2010, 14:36
Afgelopen weekend heb ik iemand gesproken die voor zijn bedrijf ook "custom made" producten in China laat maken , die was zeer lovend . Zoalng je maar niet namaakt en vervolgens logo's gaat kopieeren doe je niets fout.

snaarplukker
26 mei 2010, 14:46
Inderdaad zolang je kan betalen bij afhalen is afzetten een beetje onmogelijk tenzij ze je met 5 man in elkaar slaan :P
Dus pas die title even aan aub

Misschien leeft hij van de vooruitbetaling en heeft hij een fictief adres.;)

Hendriks
26 mei 2010, 14:47
Misschien leeft hij van de vooruitbetaling en heeft hij een fictief adres.;)

Bij een custom build zou ik ook een aanbetaling willen , hij zal maar niet worden afgenomen, zit je er mooi mee.

FruscianteFan
26 mei 2010, 14:59
Hoe was het ook alweer? "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook zo."
Maar kijk eens goed naar die gitaren, met name de Rickenbacker. Slechts een grove benadering van de vorm, standaardhumbuckers en een lelijk uitgesneden, niet eens dubbele slagplaat.

En als je dan ook nog bedenkt dat ik voor mijn Koreaanse Rickenbackerkopie ook maar €365 heb betaald, dan is er imo geen reden om te denken dat het te mooi is om waar te zijn.

Rens van Herpt
26 mei 2010, 15:45
Het gaat hier even te ver; ik heb nog geen oordeel getrokken. Ik stelde alleen een vraag, het antwoord hierop blijft open tot ik natuurlijk ervaring met deze persoon heb opgedaan.

Hij heeft mij terug gemaild en uitgelegd hoe het zat. Hij werkt vanuit thuis en verkoopt in samenwerkingsverband gitaren die hij ergens anders laat maken. Het gaat hierbij meer om de looks dan om een gitaar vervaardigen voor een veeleisende gitarist. Het is heel fijn dat die man zo aardig en open reageerde.

Maar dan toch, zeg nou zelf, je komt een advertentie tegen waarin eigenlijk staat dat je een custom gitaar kunt krijgen voor €350,-. Dan zou je toch denken dat er een addertje onder het gras zit? Bij deze; ik denk niet dat er een addertje onder het gras zit. De man achter dit bedrijf was heel open tegen mij en wilde mij zelfs uitnodigen om een van die gitaren te proberen ter plaatse.

Ik heb wat specificaties doorgegeven en krijg hopelijk binnenkort te horen hoeveel dat zou kosten.

De Baas
26 mei 2010, 15:45
Ik vind het een beetje jammer dat deze mensen zo rap negatief bekeken worden, zoals eerder gezegd zijn het inderdaad misschien mensen met goede bedoelingen die voor een mooi budget je een gitaartje bezorgen van een relatief goede kwaliteit en je kan tevens kiezen hoe hij eruit ziet. Waarom zou dit niet kunnen?
En net zoals FruscianteFan zei, ze gebruiken ook niet de allerbeste en duurste materialen maar zoeken volgens mij naar een aardige prijs/kwaliteit. Ik vind dit sowieso een goed initiatief, het is toch altijd leuk om een stratje of teletje zelf te laten samenstellen. En met deze winkel heb je daar niet persé een groot budget voor nodig.
Ik ben benieuwd om er meer over te horen, want ik kan me voorstellen dat het niet leuk is voor die mensen om zo bevooroordeeld te worden.

Ibanez666
26 mei 2010, 15:49
Ik zou sowieso voordat ik een aanbetaling doe eerst om een vast telefoonnummer en een ophaaladres vragen...

Weeble
26 mei 2010, 15:51
@Rens; ik ben benieuwd. Wat voor gitaar wil je laten maken?

Rens van Herpt
26 mei 2010, 15:54
Nou, ik ben experimenteel bezig met stemmingen enzo, ik wil een 8-snarige gitaar met een flying-V body. Ik heb gemaild dat ik dan ook een elzenhouten body zou willen, gewoon zwart gespoten. Echt een metal-beest dus haha. Elementen kun je altijd nog veranderen als die niet goed zijn haha.

Hendriks
26 mei 2010, 16:04
Als je bij Warmoth,Musikraft, Mayones, etc, een custom build laat maken ,moet je het hele bedrag overmaken voordat er aan begonnen word , lijkt mij heel normaal.
In China kunnen ze een hoop met €350 .

Venlonaer
27 mei 2010, 09:20
Hmmm...ik zit ook serieus te overwegen dit te doen. Ik wil nog altjd een witte LP en dit is voor mij als student toch wel interresant!...

Maar de vraag wat de kwaliteit van deze gitaren is weerhoud mij nog:???:

signsofzodiac
27 mei 2010, 09:30
Hmmm...ik zit ook serieus te overwegen dit te doen. Ik wil nog altjd een witte LP en dit is voor mij als student toch wel interresant!...

Maar de vraag wat de kwaliteit van deze gitaren is weerhoud mij nog:???:

Hij heeft de TS aangeboden om langs te komen en er een paar te bespelen, dus neem aan dat dat voor andere potentiele kopers ook geldt.

guitarkid
27 mei 2010, 10:22
Wel briljantje plaatjes bij die advertentie! Ik heb nog nooit een double-neck Steinberger-achtige gitaar gezien :crazyhappy:.

En het plaatje daarnaast, wat is de tweede 'helft' van het instrument eigenlijk?

Volgens mij een autoharp. Je drukt op één van de knoppen met akkoorden-symbolen en dan worden de snaren die niet mee doen in dat akkoord ge-mute.
wel leuk, ik heb zo'n autoharp en 't is wel speciaal.
Dolly Parton speelt er o.a. veel op.

Edit: bij nadere beschouwing toch geen autoharp, geloof ik.... Resonantie-snaren dan?

Wat betreft het "twijfel/gehalte" van deze advertentie: Rens heeft in ieder geval al een positieve ervaring en een uitnodiging om iets te komen proberen,
dus dat is al wat. We moeten inderdaad oppassen om niet gelijk iets of iemand te beschuldigen zonder echte reden.
Houdt ons even op de hoogte: ik wil eigenlijk nog een betaalbare 12-string á la die groene "Rick" voor een 60's/70's coverband.
Capelle a/d/ IJssel is alleen zo'n klere eind weg vanaf hier......

Gr. C.

Fenderfan
27 mei 2010, 16:05
Ik zie in die advertentie niets geks. Ze zeggen zelf een budget gitaar..nou dan krijg je dat toch. Zorg dat je als bouwer een heleboel tweede handsjes heb liggen, en combineren maar die onderdelen.