PDA

View Full Version : Welke versterker moet ik kopen?



MarcoGravemaker
26 mei 2010, 09:23
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede versterker. Ik heb een budget van rond de 800 euro.

Ik zoek een versterker waarop je rock (AC/DC, Bon Jovi, Guns n Roses, Toto enz…) maar ook metal kan bespelen (Iron Maiden, Metallica enz…).

Ik heb een Fender Standard Stratocaster maar wil in de toekomst ook nog een Gibson Les Paul, SG of Flying V kopen.

Ik zat te denken aan een Marshall, Fender of Randall amp. Ik heb nog niet zoveel ervaring met versterkers en wou dus jullie hulp vragen om mij te helpen de beste versterker te zoeken die bij mijn muziek stijl en budget past.

Ik zat zelf al te denken aan een Randall RX120DHS maar ik weet niet als dat een goede versteker is.

Mvg, Marco

deefke666
26 mei 2010, 09:32
voor dat budget zou je wel een goeie amp moeten vinden denk ik,
is tweedehands ook een optie of moet het persé een nieuwe zijn....
als tweedehands geen probleem is dan zijn de verschillende mogelijkheden ineens een heel stuk groter....

volgens mij is marshall inderdaad geen slechte keuze voor je muziekstijl,
ik laat de types ,bij gebrek aan persoonlijke ervaring, aan anderen over ;)

je kan ook een kijken naar een engl thunder of screamer, of één van de nieuwe blackstar amps...

bij een fender ga je volgens mij nog een overdrive of distortion erbij moeten nemen om aan je geluid te komen

grtz d

MarcoGravemaker
26 mei 2010, 09:42
Ik zou eigenlijk een nieuwe amp willen kopen.;) Bedankt voor de informatie.:)

Mvg, Marco

Paragon
26 mei 2010, 09:46