PDA

View Full Version : Ltd fx260



RoelSmoel
25 mei 2010, 21:08
Iemand ervaring met deze Explorer gitaar van LTD, onderdeel van ESP?

Deze kan ik voor een fijne prijs krijgen, heb er zelf al eens over gespeeld maar kon zo niet echt een oordeel ervan maken..

Cheers, Roel.

allochthomas
25 mei 2010, 21:17
En hoe kunnen wij je daarbij helpen? Jij moet er uiteindelijk op spelen. Mijn ervaring met LTD is goed zolang er geen floyd rose op zit. Als hij lekker speelt gewoon kopen.

RoelSmoel
25 mei 2010, 21:18
En hoe kunnen wij je daarbij helpen? Jij moet er uiteindelijk op spelen. Mijn ervaring met LTD is goed zolang er geen floyd rose op zit. Als hij lekker speelt gewoon kopen.

Ik doel er meer op; kwaliteit van gebruikte producten, waar voor zijn geld etc..

allochthomas
25 mei 2010, 21:21
Zoals ik al zei: prima dingen zolang er geen floyd rose op zit. die fx gitaren zijn niet echt gemakkelijk te krijgen in nederland

Gothra
25 mei 2010, 22:16
Ik hoor wel vaak dat onder de 400 series die ltds nooit erg goed zijn, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

RoelSmoel
25 mei 2010, 22:27
Ik hoor wel vaak dat onder de 400 series die ltds nooit erg goed zijn, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Mijn EC-256 is prima..

Il_Falco
25 mei 2010, 22:38
Ik heb horen zeggen dat je bij ltd's naar de elementen moet kijken. Dat die onder de 400 series niet veel soeps zijn. Maar ik herhaal: het is van horen zeggen.

Robdop
25 mei 2010, 23:27
ik heb een viper 1000 van ltd.
en ik moet zeggen dat het een hell of een gitaar is!!
kwaliteit van LTD ligt heel hoog, alleen check de afwerking gewoon goed als je m koopt, potmeters die kraken,frets, input,stemmechanieken.

maar volgens mij kan je er geen buil aan vallen!

Tankman
25 mei 2010, 23:35
Dat onder de 400-series verhaal blijkt niet uit mijn ervaring. Ik heb wel vaker op goedkopere LTD's gespeeld, en die zijn meestal wel prima te doen. Wel waar is dat de pickups niet echt geweldig zijn. Ze gaan ermee door, maar het kan vele malen beter, maar voor de prijs mag je niet echt klagen.

Ervaring met de FX series heb ik niet, maar wel met de EX serie. Die zijn zwaar oncomfortabel om op te spelen (terwijl ik een reguliere explorer juist heerlijk vind) en zijn ook nog eens gigantisch kopzwaar, wat erg irritant is. De klank is wel weer mooi (had er een met EMG's te pakken). Verder vind ik ze er niet uitzien. Doe mij maar een echte explorer vorm.

RoelSmoel
26 mei 2010, 15:02
Het gaat op het moment over de veiling bij Muzikaza..
Als die me te duur wordt, dan kijk ik wel verder, ik heb toch nog tot volgende week dinsdag om te beslissen:cheerup:

Malle Eppie
26 mei 2010, 18:02
Mijn LTD PH600 is uitgerust met een OFR en die werkt heerlijk! Verder is de afwerking subliem en klink de DiMarzio humbucker erg vol. Precies goed voor het genre waarvoor ik hem gebruik!

Maar ik hoor wel veel geluiden dat LTD's beneden de 400 series minder zijn..

RoelSmoel
26 mei 2010, 18:21
Nogmaals, mijn EC-256 is prima, speelt fijn, klinkt goed, totaal geen problemen mee, ik heb nu toevallig wel de keuze voor een "nieuwe" gitaar voor een prikkie..

Madcow
26 mei 2010, 18:43
link muzikaza veiling plz. (het hele assortiment, misschien hebben ze mooi spul voor mij)

LaszloVersteeg
26 mei 2010, 18:46
Het gaat op het moment over de veiling bij Muzikaza..
Als die me te duur wordt, dan kijk ik wel verder, ik heb toch nog tot volgende week dinsdag om te beslissen:cheerup:

hoger dan de winkelprijs gaan ze niet, dat staat ergens op de site volgens mij, ben zelf ook aan 't kijken voor 'n paar spullen.

ik heb op de linkshandige versie gespeeld en ik vond het wel oké. Ik weet niet hoe duur die nu is, maar je kan denk ik beter doorsparen voor inderdaad 'n 1000 serie ofzo. bespeelbaarheid vond ik wel te doen, maar ik vond m'n cort x2 beter spelen (met slechtere elementen zelfs).

aan jou de keuze natuurlijk! tis misschien leuk als gitaar erbij, zo zou ik 'm misschien kopen.

RoelSmoel
26 mei 2010, 18:47
link muzikaza veiling plz. (het hele assortiment, misschien hebben ze mooi spul voor mij)

Google is uwen vriend..

Hoewel ik in een goede bui ben vandaag:)
http://www.troostwijkauctions.com/nl/muzikaza/01-13114/

LaszloVersteeg
26 mei 2010, 18:48
link muzikaza veiling plz. (het hele assortiment, misschien hebben ze mooi spul voor mij)

mensen, die prijzen zijn nu nog leuk, maar straks wordt er nog flink op geboden en!

er komt nog de btw bij, en boven op dat bedrag komt ook nog eens 16 procent veilingskosten. dingen kunnen dan zomaar oppeens 100/200 euro duurder zijn.

maar idd, zit leuk spul tussen

sammy....goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooogle:cheerup:

edit, net te laat

RoelSmoel
26 mei 2010, 18:49
hoger dan de winkelprijs gaan ze niet, dat staat ergens op de site volgens mij, ben zelf ook aan 't kijken voor 'n paar spullen.

ik heb op de linkshandige versie gespeeld en ik vond het wel oké. Ik weet niet hoe duur die nu is, maar je kan denk ik beter doorsparen voor inderdaad 'n 1000 serie ofzo. bespeelbaarheid vond ik wel te doen, maar ik vond m'n cort x2 beter spelen (met slechtere elementen zelfs).

aan jou de keuze natuurlijk! tis misschien leuk als gitaar erbij, zo zou ik 'm misschien kopen.

Ja, als gitaartje erbij is hij bedoeld, mijn Les Paul heeft de laatste tijd wat nukken, en hij is ook vaker ter reparatie bij de guitarshop, dus dan kan ik niet spelen..
Zittend vond ik die FX minder spelen, maar staand met een band is het een hemelse gitaar, nu mijn ouders nog zo ver krijgen..

LaszloVersteeg
26 mei 2010, 18:55
Ja, als gitaartje erbij is hij bedoeld, mijn Les Paul heeft de laatste tijd wat nukken, en hij is ook vaker ter reparatie bij de guitarshop, dus dan kan ik niet spelen..
Zittend vond ik die FX minder spelen, maar staand met een band is het een hemelse gitaar, nu mijn ouders nog zo ver krijgen..

oja das die ja (ff opgezocht)

komt wel al 100 euro erbij, 345,10 om precies te zijn, zoveel kostie 'eigenlijk'


ik vind het trouwens echt heel zonde van muzikaza:(

RoelSmoel
26 mei 2010, 19:01
oja das die ja (ff opgezocht)

komt wel al 100 euro erbij, 345,10 om precies te zijn, zoveel kostie 'eigenlijk'


ik vind het trouwens echt heel zonde van muzikaza:(

Ik heb inmiddels al een tweedehands adresje, voor minder, en in nieuwstaat..

Ach, binnenkort misschien een HNGD:)