PDA

View Full Version : Dringend electronica hulp gezocht!



KillmAll
25 mei 2010, 18:37
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met het customizen/upgraden van een gitaar.

Dat blijkt vooral uit het volgende:
Ik heb een Behringer Strat replica (ja, ik weet het!) en daar heb ik nieuwe pickups incl. potmeters (Fender vintage noiseless) in gezet.
Alleen nu is deze newbie vergeten een foto'tje te maken van hoe de bedrading aangesloten zat op de (nogsteeds) Behringer 5 way switch! :soinnocent:

Nu ben ik dus op zoek naar iemand die daar misschien nog wel ergens een foto'tje van heeft, of kan maken.
Of misschien beter nog, is er iemand in de buurt van Almere die me hiermee uit de brand kan helpen?

Of zou het misschien beter zijn de schakelaar ook maar te vervangen voor een Fender 5 way switch?

Puerco
25 mei 2010, 19:20
Waarschijnlijk heb je gewoon zo een switch met alles op een rijtje in plaats van 2 rijtjes bij een Fender switch.
Zie onderstaande afbeelding voor een vergelijking tussen verschillende switches, hiermee moet het met de huidige switch gewoon lukken (de jouwe is de "import" switch).
http://www.deaf-eddie.net/drawings/5-ways.jpg

KillmAll
25 mei 2010, 20:43
Bedankt voor je reactie.

Helaas ziet mijn 5 way switch er toch ietsjes anders uit, namelijk als volgt:

http://www.webklik.nl/user_files/2009_08/60197/Aquarium/IMG_2130.JPG

forceps
25 mei 2010, 21:07
Plaatje doet het hier niet....

staat er geen schema op de site van Behringer?

edit: hé, nu doet ie het wel :)

snaarplukker
25 mei 2010, 21:35
Als je potmeters aan vervanging toe zijn dan is het vervangen van je switch geen extra luxe.;)

KillmAll
25 mei 2010, 21:41
Nee, al contact opgenomen met Behringer, maar zij kunnen me niet verder helpen helaas!

De potmeters zijn vervangen, kwamen in 1 pakket met de pickups.
Originele Fender switch is ook niet zo duur geloof ik he?
Van 't weekend misschien even langs Nederland Muziek hier in Almere, kunnen t vast wel bestellen voor me.

Kakihara
25 mei 2010, 21:47
Nee, al contact opgenomen met Behringer, maar zij kunnen me niet verder helpen helaas!

De potmeters zijn vervangen, kwamen in 1 pakket met de pickups.
Originele Fender switch is ook niet zo duur geloof ik he?
Van 't weekend misschien even langs Nederland Muziek hier in Almere, kunnen t vast wel bestellen voor me.

Originele Fender-switch hoeft niet, betaal je een groot deel voor de naam. Een OAK-switch zou moeten volstaan. Neem maar eens een kijkje op guitarsupplies.nl of tonefactory.nl.

snaarplukker
26 mei 2010, 10:36
Originele Fender-switch hoeft niet, betaal je een groot deel voor de naam. Een OAK-switch zou moeten volstaan. Neem maar eens een kijkje op guitarsupplies.nl of tonefactory.nl.
Het kan wel voorkomen dat de controlcavity niet diep genoeg is voor een Fender of OAK switch. Dus grote kans dat je iets dieper moet uitfrezen/uithakken op de plaats van je switch. De importswitch zal wel passen.

Puerco
26 mei 2010, 11:37
Met een multimeter kun je snel genoeg zien wat in welke stand contact maakt.
Ook zonder dat kun je uit de kleuren van de stukjes draad die er nog aanzitten al een hoop opmaken, bv die drie witte draadjes. Ik wed dat daar de pickups op horen te zitten, kijk anders wat voor kleur draden op je oude pickups zitten, daar kun je een hoop uit opmaken lijkt me... Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, het is immers maar een schakelaartje.

KillmAll
26 mei 2010, 17:23
....kijk anders wat voor kleur draden op je oude pickups zitten, daar kun je een hoop uit opmaken lijkt me... Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, het is immers maar een schakelaartje.

Ehm, ja, ware het niet dat ik niet alleen zo stom ben geweest om geen foto te maken, maar ik was zo blij met m'n nieuwe pickups dat ik die oude heel hard/snel heb weggegooid!

Kwam er vandaag achter dat een nieuwe collega van me veel ervaring heeft met electronica en die wil de boel wel doormeten en solderen voor me. Verder uitboren voor een ander switch heb ik weinig zin in, de gitaar is net opnieuw gelakt, ziet er nu zo uit:

http://www.webklik.nl/user_files/2009_08/60197/Aquarium/IMG_2133.jpg

Is dacht ik wel een verbetering hè, t.o.v. de origineel zwarte Behringer.

Puerco
26 mei 2010, 17:42
Ehm, ja, ware het niet dat ik niet alleen zo stom ben geweest om geen foto te maken, maar ik was zo blij met m'n nieuwe pickups dat ik die oude heel hard/snel heb weggegooid!

Kwam er vandaag achter dat een nieuwe collega van me veel ervaring heeft met electronica en die wil de boel wel doormeten en solderen voor me.

Weggegooid??? Nooit meer doen he?! We hebben hier een gratis aangeboden topic lopen waar altijd iemand blijgemaakt kan worden met spullen die voor een ander waardeloos zijn.....
Het even doormeten van de schakelaar is inderdaad het beste dat je even kunt doen en een heel simpel klusje. Kijkend naar de ruimte in je control cavity zal een Fender switch waarschijnlijk ook gewoon passen maar die moet je dan eerst kopen en deze heb je al.

AronSlash
27 mei 2010, 23:42
Heey KillmAll,

Ik heb ook en behringer start, en deze gemodd met fender noiseless!
Sorry maar ik heb geen foto van de switch meer.

KillmAll
29 mei 2010, 16:54
Ok, en tevreden met het resultaat?
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Was in jouw geval shielden nog nodig?

Heb je heel toevallig ook een andere slagplaat genomen? Weet namelijk niet welk type ik zou moeten bestellen.

Heb de 5 way switch doorgemeten, maar snap er nogsteed niks van.
Dit is wat ik heb gemeten: (het golfje is de stroom)

http://www.webklik.nl/user_files/2009_08/60197/Aquarium/5_way_switch.jpg

Wie kan me helpen hier wijs uit te worden, oftewel welk draadje komt waar???