PDA

View Full Version : HNGD Bo-el S-03 Cateye P90



geert1976
25 mei 2010, 01:08
Zoals jullie weten had ik enige tijd geleden een Fender gekocht.
Ik deed er eigenlijk niets mee, ondanks dat het een zeer goede gitaar was.

Ik kreeg van een Fender liefhebber een heel mooi voorstel en ik heb de Fender geruild tegen een Bo-el S-03 Cateye P90.
Ik vond eigenlijk dat de Fender bij deze liefhebber goed op zijn plaats was en een Bo-el leek mij wel een erg interessante gitaar, vooral omdat dit exemplaar een P90 in de halspositie heeft.
Vandaag was het zover en nu staat de gitaar hier.

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om hem te testen, dat ga ik morgen maar eens doen.
De gitaar ik vrij klein van stuk en licht.
Afwerking is uiterst goed en zeer mooi en ondanks de kleine body heeft de gitaar een zeer goede akoestische klank.
Zeer mooie kwaliteitsgitaar en uiterst mooi afgewerkt.
Licht ook lekker tegen je aan en bereikbaarheid over de alles frets is erg goed.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-48.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/009-46.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-37.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-27.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/013-22.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-31.jpg

Mikos
25 mei 2010, 01:10
Ik vond Bo-El gitaren altijd al gaaf, en de ze klinken super.
Maar deze, dit is toch wel echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb !
Veel plezier ermee !

vulvasonic
25 mei 2010, 01:13
Ziet er keurig uit. Wel jammer van de strat. :)

geert1976
25 mei 2010, 01:16
Ziet er keurig uit. Wel jammer van de strat. :)

Een beetje wel, maar de strat is nu bij een liefhebber die deze echt waardeert en waar die goed tot zijn recht komt en dat is mij ook wel wat waard.

Bij mij had de strat waarschijnlijk zijn dagen gesleten in zijn koffer en dat is tocht zonde.

De Fender gaat mee met optredens dus dat zit wel snor:)

geert1976
25 mei 2010, 01:19
Ik vond Bo-El gitaren altijd al gaaf, en de ze klinken super.
Maar deze, dit is toch wel echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb !
Veel plezier ermee !

Thanx:)

Het is inderdaad een beauty en ben eigenlijk wel onder de indruk van de kwaliteit wat de gitaar van alle kanten uitstraalt.

Tremolo is trouwens ook goed te gebruiken, goede rollernut en Schaller mini lockers:)

newbreed
25 mei 2010, 11:35
Thanx:)

Het is inderdaad een beauty en ben eigenlijk wel onder de indruk van de kwaliteit wat de gitaar van alle kanten uitstraalt.

Tremolo is trouwens ook goed te gebruiken, goede rollernut en Schaller mini lockers:)

Die is te gek. Was ooit mijn eerste bo-el
gefeliciteerd. Goede ruil want die speelt een strat
er helemaal uit :-)

Rock Bottom
25 mei 2010, 11:44
Mooie ruil zeg.

Vind BO~EL's niet de mooiste gitaren qua uiterlijk mar degene die ik in mijn hand heb gehad behoren wel tot de fijnste gitaren die ik bespeeld heb.

Denk ook wel dat dit een gitaar is die qua geluid goed bij je past dus niet wegdoen maar lekker gebruiken;)

geert1976
25 mei 2010, 13:48
Mooie ruil zeg.

Vind BO~EL's niet de mooiste gitaren qua uiterlijk mar degene die ik in mijn hand heb gehad behoren wel tot de fijnste gitaren die ik bespeeld heb.

Denk ook wel dat dit een gitaar is die qua geluid goed bij je past dus niet wegdoen maar lekker gebruiken;)

Ik hoop het ook en als ik naar de afwerking kijk lijkt dit veel goeds te voorspellen.

Ik heb gisteren even akoestisch gespeeld en toen voelde het geluid al lekker aan.
De hals is LP style en dat vind ik erg lekker.

De pick-ups maken de gitaar voor mijn gevoel lekker veelzijdig, humbucker is ook te splitten.

Ik kan haast niet wachten om hem vanavond in te pluggen:)

Exi
25 mei 2010, 17:28
Dat was een mooie deal Geert. Met binding op de hals zou hij misschien nog mooier zijn geweest, maar hij ziet er echt niet verkeerd uit.

Tupelo
25 mei 2010, 18:06
Ziet er netjes uit, maar verder; 'ja kweenie hoor'. :)

geert1976
26 mei 2010, 01:05
Vanavond effe lekker op de Bo-el gespeelt, je mist de toneknop niet. zowel de P90 en de humbucker klinken lekker.

Gitaar heeft eigenlijk een lekker eigenwijze sound, ik zou even niet weten waar ik het mee moet vergelijken.

Qua bespeelbaarheid: SUPER!!!

Heerlijke hals ok spelen hoger op de hals gaat prima en gemakkelijk, zelfs met mijn korte vingertjes.
Dit komt mede door de goede cutaway, maar vooral de verdunning van de body bij de neckjoint en de gladde gelijkmatigheid bij de verbinding tussen body en hals.

Trem werkt prima, je kunt er lekker aan de slag en ondanks heftig gebruik, ontstemt de gitaar gewoon niet.

De gitaar speelt gewoon heerlijk soepel en er is weinig moeite voor nodig.
Qua ergonomie is deze gitaar erg goed, daar is door Huub Boel goed over nagedacht.

PeterWeijman
21 mei 2011, 02:10
Ik had jouw gitaar al een aantal keren voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht. Toevallig werd er ééntje aangeboden! Blijkt het die van jou te zijn:crazyhappy: (ben er bijzonder blij mee).

BamBuFan1
21 mei 2011, 03:20
Ome Huub bouwt geen pröttl daar in Zutphen! Ooit heb ik er ook één..... ooit!

geert1976
21 mei 2011, 04:01
Ik had jouw gitaar al een aantal keren voorbij zien komen tijdens mijn zoektocht. Toevallig werd er ééntje aangeboden! Blijkt het die van jou te zijn:crazyhappy: (ben er bijzonder blij mee).

Heb de mijne gekocht (waarschijnlijk bij Piet?).
Veel plezier ermee:ok:

Het is een goede gitaar en hij speelde fijn:ok:

speedmusic
21 mei 2011, 09:10
Klopt als een bus, het grappige is dat ik het budget weer heb gebruikt om toch weer eens een Gibson te proberen :seriousf:
Peter gefeliciteerd je hebt er een prachtgitaar mee, ik heb nu al spijt van de verkoop ;) nah nee ik heb nu weer een prachtige Gibson,. Dit dankzij Geert en zijn uitleg over de diverse neck types van Gibson.

Midwolda
21 mei 2011, 10:13
Mooi instrument zeg, die Bo-el S-03... erg mooie uitvoering ook, gewoon hout en verder niets.
Een tijdje terug stond er een sunburst S-03 op MP en toen heb ik me er ook maar eens in verdiept.
Uiteindelijk niet gekocht want dan moet er eerst wat verkocht worden, zo gaat dat he.
Maar zoiets komt er hier ook nog wel eens in huis, vrees ik. ;)

BobvanKempen
21 mei 2011, 10:20
Ik zie steeds vaker Bo-el gitaren voorbij komen en hoor alleen maar goede verhalen maar vind ze vaak niet zo heel erg mooi totdat ik deze zag, damn wat een mooie gitaar!!! Gefeliciteerd.

geert1976
21 mei 2011, 11:35
Mooi instrument zeg, die Bo-el S-03... erg mooie uitvoering ook, gewoon hout en verder niets.
Een tijdje terug stond er een sunburst S-03 op MP en toen heb ik me er ook maar eens in verdiept.
Uiteindelijk niet gekocht want dan moet er eerst wat verkocht worden, zo gaat dat he.
Maar zoiets komt er hier ook nog wel eens in huis, vrees ik. ;)

Zeker een keer proberen Ton, het zijn echt goede gitaren, met een eigen karakter en gezien jouw smaken, denk ik dat je deze gitaren wel kunt waarderen.

geert1976
21 mei 2011, 11:38
Ik zie steeds vaker Bo-el gitaren voorbij komen en hoor alleen maar goede verhalen maar vind ze vaak niet zo heel erg mooi totdat ik deze zag, damn wat een mooie gitaar!!! Gefeliciteerd.

Ze zijn ook echt goed hoor.
Huub bouwt goede gitaren, die zich in prijs/kwaliteit, moeiteloos kunnen meten met verscheidene grote merken.
Indien je de kans krijgt, zou ik er zeker eentje proberen:ok:

PeterWeijman
21 mei 2011, 12:47
Speelt fantastisch, hoe die live klinkt blijft nog even een verassing:gitarist: (weer zo'n te vroeg aangeschaft verjaardagscadeau). Voor alle belangstellende; Zutphen is een leuk plaatsje (goede motivatie richting de dames) kun je zelf even bij Huub langs (een winkel vol van dit soort gitaren en een gepassioneerde bouwer).

speedmusic
21 mei 2011, 13:01
Ach er komt vast nog wel een keer een Bo~el terug, maar dan een KIM en hopelijk in een kleurtje en een hardtail. Want over de kwaliteit bestond van mijn kant geen enkele twijfel.

PeterWeijman
21 mei 2011, 14:45
Al eens een Nicky B overwogen? Kost ongeveer de helft.

speedmusic
21 mei 2011, 15:13
Een Bo~el verkocht hebben en dan een Nicky-B terugkopen ;).

PeterWeijman
23 mei 2011, 13:47
Piet, ik had even niet in beeld dat jij weer zoekende was...

zoon van johanb
24 mei 2011, 11:41
oei deze gitaar vind ik wel erg mooi zeg..

speedmusic
24 mei 2011, 11:45
Niet alleen mooi, speelt ook lekker en klinkt goed.

@Peter, nee hoor voorlopig ben ik niet meer op zoek, eerst eens opruimen en consolideren. Over een jaar of wat als het gezinsleven wat stabieler is dan zien we wel weer verder.

Het is alleen moeilijk kiezen wat wel en wat niet de deur uit kan, iedere keer twijfels, maar ja even doorzetten.

PeterWeijman
11 februari 2012, 23:23
C:\Privé\foto's\bo-el
Ziet er netjes uit, maar verder; 'ja kweenie hoor'. :)

Toch wel een heel fijn gitaartje waarmee je de hele avond doorkomt (hoezo wisselen van een Strat naar een Les Paul?)

Mijn eerste Bo-el bevalt zo goed dat ik er toch maar eentje bij heb gekocht. En dan de service van Huub, even een paar voorbeelden. M'n eerste 2ehands gekocht, zonder tremmelopookje. Even bij Bo-el een nieuwe halen, trekt er gewoon één uit een gitaar uit de muur geen kosten. Helaas sneuvelde op deze gitaar een stemmechaniek, weer even terug en weer kostenloos vervangen. Ook wat afstelwerk laten verrichten en weer geen kosten (begon me inmiddels wel een echte Nederlander te voelen "veeeeeeeeel voor weinig").

Mede om deze redenen dit keer niet voor de tweedehands Kim van 700 euro op Marktplaats gegaan, maar nu een keer 999 euro (oja ook nog een euro fooi) bij Huub in de kassa gelegd (echt van harte)!! En nu dus een 2e Bo-el in het door mij gewenste kleurtje, ook deze speelt geweldig en klinkt als een huis!

TimoSomers
11 februari 2012, 23:47
Laatst op de gitaarbeurs in groesbeek gespeeld voor bo-el en er weer een meegenomen. Een limited Editon GG. Plaats morgen wel plaatjes. Echt een super gitaartje! Ik had eigenlijk een S03 op het oog, maar ik trok er een paar van de stands om mn nummers op te spelen en met deze had ik echt een hele bijzondere klik. Dus gelijk meegenomen voor een zacht prijsje :D