PDA

View Full Version : Ukelele + gitaar in 1 tas?



degrotepeter
24 mei 2010, 23:44
Weet iemand of een ukelele bij een gitaar in de tas zou passen? In het deel van de nek van de gitaar.
Ik heb namelijk op het internet gelezen dat een ukelele 53.34cm lang is,5cm diep, en dat de body 16.5cm breed is.
Weet iemand of dit zou kunnen lukken? Miss even proberen als je een gitaar en ukelele hebt? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd om naast mijn gitaar ook nog een ukelele te leren spelen en mee te nemen op vakantie.

In ieder geval bedankt :)

peter

Jedeel
25 mei 2010, 17:58
Ik heb namelijk op het internet gelezen dat een ukelele 53.34cm lang is,5cm diep, en dat de body 16.5cm breed is.


Ik weet niet of je al een bepaalde uke op het oog hebt (waar je de afmetingen van hebt),
maar er zijn sopraan, concert, tenor en bariton.

Ik bezit wel een akoest en een tenor uke, maar ik heb geen tas.
Ik kan het helaas niet voor je uitproberen.
(Beide zitten in een 'op-maat-koffer'.)

degrotepeter
25 mei 2010, 18:25
Ik weet niet of je al een bepaalde uke op het oog hebt (waar je de afmetingen van hebt),
maar er zijn sopraan, concert, tenor en bariton.

Ik bezit wel een akoest en een tenor uke, maar ik heb geen tas.
Ik kan het helaas niet voor je uitproberen.
(Beide zitten in een 'op-maat-koffer'.)

Het wordt waarschijnlijk een sopraan. Ik zat zelf te denken op een Makala Sopraan te halen.
http://www.ukulele-winkel.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=yagendoo_VaMazing_2.tpl&product_id=122&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=26
Het is geen duur ding, maar ik wil em graag meeslepen op vakantie, dus vandaar geen dure...
Klinkt goed genoeg voor mij: :P
http://www.youtube.com/watch?v=EQxIqGeiTO8&feature=player_embedded

budje
25 mei 2010, 18:55
Misschien iets voor de zelfbouwers? een gitaar met afneembaar achterblad, waarin je een ukelele vervoert?

Jedeel
25 mei 2010, 19:18
Misschien iets voor de zelfbouwers? een gitaar met afneembaar achterblad, waarin je een ukelele vervoert?

Of andersom? Een nog grotere uitdaging!!;)

degrotepeter
25 mei 2010, 22:17
Of andersom? Een nog grotere uitdaging!!;)

Dan moet eerst de opvouw/opblaasbare gitaar worden uitgevonden ^^

Mikos
25 mei 2010, 23:38
De opblaasbare gitaar is helaas al uitgevonden, die is niet erg bespeelbaar, maar toch hij is er.
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor het gitaar shirt, wat dan weer wel bespeelbaar is.