PDA

View Full Version : mening / kritiek gevraagd!



m@rijn
24 mei 2010, 19:58
zo, we hebben wat nummertjes met onze beginnende band opgenomen. Er zitten hier en daar nog wat foutjes in, maar ik had graag even jullie mening gehoord over onze nummers. Ik kan tegen ongezouten kritiek!

dit is onze myspace: http://www.myspace.com/goldendropband

alvast bedankt!

Henri H
24 mei 2010, 20:58
Ik hield het niet langer vol dan 1:50, sorry. :makeup:

De intentie is wel ok, maar het klinkt toch wel behoorlijk belabberd hoor.
Het intro lijkt sprekend op Knockin' on Heaven's Door.

De instrumenten zijn via een (paar) losse microfoon(s) opgenomen lijkt me?
De zang ligt veel te dik in de mix, zonder galm e.d.
Sorry, dat was mijn ongezouten kritiek.

Waarschijnlijk zou het m.b.v. een betere opname-techniek, en her en der wat sleutelen aan de muziek een stuk beter kunnen gaan klinken.
Het is niet geheel kansloos ofzo. ;)

m@rijn
24 mei 2010, 21:56
alles is in 1 keer opgenomen van instrumenten, de zang is er achteraf over gezongen.

het klopt idd dat de opnamekwaliteit niet echt deftig te noemen is, maar het is me meer te doen om jullie mening over de muziek/melodie/zang, wat dan ook.

en ongezouten kritiek geven is in elk geval beter dan een ja-knikker die het slecht vindt ;)

wat besta je onder belabberd klinken? De opnamekwaliteit of de muziek op zich? of allebei?

bedankt in elk geval :)

Henri H
25 mei 2010, 00:05
....wat besta je onder belabberd klinken? De opnamekwaliteit of de muziek op zich? of allebei?

bedankt in elk geval :)Geen dank, ja-knikkers heb ik ook een hekel aan, behalve headbangers. ;) :rockon:

Ik denk dat het hoofdzakelijk komt doordat de zang er later bij is gemixt, wie weet valt daar nog wat aan te doen, maar ik denk dat het beter is als je de zang ook op hetzelfde moment opneemt met de muziek.
Je stem klinkt ook heel (veel te) liefjes en onzeker, naar mijn idee.

Neem het maar met een korrel zout hoor, is alleen mijn mening maar.
Misschien zijn er mensen die het juist wel prachtig vinden, 't is wel eerlijke muziek, maar niet mijn ding.

m@rijn
25 mei 2010, 01:26
daar heb je idd gelijk in wat de zang betreft. Ik ben feitelijk voorlopige zanger, maar omdat het o zo moeilijk is om een deftige zanger te vinden, zing ik dus. Er is er wel al een komen testen, maar dat was dan ook weer niks, of hij zong in elk geval nog slechter dan mij ;)

Nu gaan we de bassist ook een micro geven en met 2 zingen in de hoop dat het wat minder 'liefjes' gaat klinken, zoals je het zo mooi verwoordt ;). Zanglessen staan in elk geval op het programma.

bedankt!

marter544
25 mei 2010, 10:29
Tja, tip voor de zanger, meeeeer ballen, en meeeer lef! Als je langer zelf denkt te gaan zingen, is zangles misschien een goed idee. Verder kwa muziek, tis totaal niet mijn ding, en ik zal er ook geen nuttig woord over zeggen..

jannest
25 mei 2010, 15:38
yup je zingt vals
maar is niet erg, gooi het over de top, maak het "jouw" ding
shaun ryder is er rijk mee geworden

Fenderfan
28 mei 2010, 20:23
De vraag is wat je met deze band voor ogen hebt?
Wil je in de garage blijven, dan is het prima zo. Wil je serieus op gaan treden, dan moet eerst de zanger vertrekken. En daarna nog heel veel oefenen. Dit is "muziek" die stijf staat van nogo,s en cliche,s
I.p.v. "all in vain", zou je kunnen denken aan "strap-on in my ass". GEWOON EEN VOORBEELD OM AAN TE GEVEN DAT JE BUITEN DE KADERS MOET GAAN DENKEN.

The Rezz
28 mei 2010, 22:52
hallo

ik ben de lead gitarist van Golden Drop. Wij zijn wel van plan om met de band optredens te gaan doen vanaf dat we 1 jaar samen spelen(november) en we weten ook dat we ng veel werk voor de boeg hebben om er iets interessants van te maken. We hebbn allevier geen ervaring met het band-gedoe en we moeten ng op elkaar ingespeeld geraken. Dus ng veel repetitie's en hopelijk maken we er iets van.:p

En @ fenderfan heb je ook geluisterd naar de andere 2 nummers?

Fenderfan
3 juni 2010, 12:07
Nee alleen die ene.

D-string
3 juni 2010, 14:19
Misschien is het iets OT .. maar ik wil het toch even kwijt.

Het kan aan mij liggen (dat hoor ik namelijk vaak als ik ergens een associatie mee heb) .. maar de naam "goldendropband" doet mij denken aan het voorafje van de "golden shower".

Ik ben erg nieuwsgierig of andere mensen ook zulke associaties hebben en wat de achtergrond is van deze naam.

Overigens is het wel een naam die je niet snel vergeet :ok:

Basvarken
3 juni 2010, 22:49
Het is al eerder geopperd, maar de zang had beter ook live ingezongen kunnen zijn. Nu klinkt het alsof je bang bent om de buren wakker te maken. In de repetitie-ruimte kun je lekker voluit en word je een beetje opgepept door de decibels. Dat helpt allicht.

Mijn voornaamste kritiek gaat uit naar de drummer. Die moet echt beter leren timen. Hij zit er echt ongelofelijk vaak naast... Laat hem om te beginnen eens proberen zich te concentreren op de beat/groove. En drukke fills zijn nu nog uit den boze, want ze komen gewoon niet uit.

Maak vaker repetitie-opnames en zorg dat elk bandlid ze ook daadwerkelijk terug luistert, zodat er lering uit wordt getrokken.

Laat je niet ontmoedigen door alle kritiek! :rockon:

ateng
4 juni 2010, 10:31
hallo

ik ben de lead gitarist van Golden Drop. Wij zijn wel van plan om met de band optredens te gaan doen vanaf dat we 1 jaar samen spelen(november) en we weten ook dat we ng veel werk voor de boeg hebben om er iets interessants van te maken. We hebbn allevier geen ervaring met het band-gedoe en we moeten ng op elkaar ingespeeld geraken. Dus ng veel repetitie's en hopelijk maken we er iets van.:p

En @ fenderfan heb je ook geluisterd naar de andere 2 nummers?

Probeer niet zo veel te tappen in je solo en dan bedoel ik in het liedje Fired up. En als je het wel wil doen let dan wel op je timing want je trioolt er best wel naast. En je laatste bending... hmmm... niet zuiver.

The Rezz
4 juni 2010, 13:33
Probeer niet zo veel te tappen in je solo en dan bedoel ik in het liedje Fired up. En als je het wel wil doen let dan wel op je timing want je trioolt er best wel naast. En je laatste bending... hmmm... niet zuiver.



ja, ik weet het ,ik heb het moeilijk om de solo zuiver te krijgen,met wat oefn moet het wl lukken...

The Rezz
12 juni 2010, 10:39
Nog reacties? Ze zijn allen welkom...

ibanez260
12 juni 2010, 10:49
rosie :) wat een geweldig nummer man!


jammer van de mix die niet helemaal juist zit...

The Rezz
15 juni 2010, 19:39
Misschien is het iets OT .. maar ik wil het toch even kwijt.

Het kan aan mij liggen (dat hoor ik namelijk vaak als ik ergens een associatie mee heb) .. maar de naam "goldendropband" doet mij denken aan het voorafje van de "golden shower".

Ik ben erg nieuwsgierig of andere mensen ook zulke associaties hebben en wat de achtergrond is van deze naam.

Overigens is het wel een naam die je niet snel vergeet :ok:

de betekenis vn golden drop houden we nog even achterwege :p