PDA

View Full Version : the Rosenberg Trio



anoniem
2 januari 2002, 18:46
Wat vinden jullie van het rosenberg trio???

taylor
2 januari 2002, 19:21
wel aardig,de cd's opzich vind ik erg gladjes geproduceert.

Jimi Hendrix
3 januari 2002, 11:01
Echt het type godgegeven talent, ik vind die stochelo erg inspirerend: techniek, speelplezier etc.
Of ik dr een plaat van zou opzetten/kopen: Nee dus.

Ben
3 januari 2002, 19:04
De gitaar partijen zijn echt vet maar als die viool erbij komt spoel ik m verder Hoewel ik viool geen kut instrument vind alleen bij de rosenberg vind ik het gewoon lelijk

Gadjo
3 januari 2002, 21:16
Ik ben zelf een gitarist in de stijl van het rosenberg trio en stochelo, heb mijn eigen Gipsy Trio. Ik ben zo'n 4 jaar geleden met dee stijl begonnen en ik moet eggen dat stochelowel 1 van mijn grote voorbeelden is....Viool had ik in het begin ook wel moeite mee om naar te luisteren, ik speelde voor dit gerne de blues en rock en nog nooit echt naar viool geluisterd. Maar als je goed gaat luisteren dan ga je het vanzelf waarderen.... En natuurlijk Django en Stephane grappelli zijn natuurlijk niet weg te denken uit dit Gerne!

Don Vink
Trio Swing 99
http://www.trioswing99.nl

anoniem
3 januari 2002, 23:53
he is die site van jou zelf
die heb ik vanmiddag ook bekeken voor jou bericht
die site is zwaar tof

anoniem
3 januari 2002, 23:55
De nummers samen met herman van veen zijn ook zwaar tof
perfecte combinatie

Gadjo
4 januari 2002, 01:25
Jawel dat is mijn site! Ik ben er op het ogenblik druk mee bezig, ik heb er nog zoveel ideeen en veranderingen voor, ik heb alleen zo weinig tijd om alles af te maken maar beetje bij beetje gaat het goed komen!

Thankx!

anoniem
4 januari 2002, 13:14
he ik heb een paar mp 3 gedownload van die site
ik moet zeggen dat ze echt goed waren!!!!!

taylor
4 januari 2002, 14:32
ja die site is idd erg mooi van opzet.

Maikel
12 januari 2002, 21:39
Ik vind het rosenbergtrio errug goed. Jammer dat de laatste cd's een beetje gladjes zijn, niet meer de echte zigeunerjazz maar meer covers op de zigeunerstijl gebaseerd!

anoniem
13 januari 2002, 13:35
Ik ben naar het optreden voorig jaar in de Doelen Rotterdam geweest en het was gewoon fantastisch. Denk dat ze zoals ze daar speelden het beste zijn zonder fratsels als violen etc

flightcase
2 februari 2002, 17:47
ik heb ze ook live gezien in cuijk en ze zijn heel erg goed!

dirkw83
4 februari 2002, 12:16
Rosenberg trio; dat klinkt als een stel bejaarden dat op hun laatste dag aan het infuus nog een paar - valse - tonen demonstreert terwijl ze net hun dagelijkse vloeibare voeding toegediend krijgen en hun maandelijkse flesje verse ochtendurine aan het verwerken zijn.
Waar gaat het heen met de muziek?!

Gadjo
8 april 2002, 03:13
Je mocht willen dat je 10% van hun "techniek en kunnen" zou beheersen...

alhambra
8 april 2002, 09:34
Rosenberg trio tijd terug gezien samen met akkerman, rosenberg trio technisch wel goed natuurlijk, en zeker niet vals Dirk, maar mist leven en dynamiek (waarschijnlijk omdat het ingestudeerde stukken zijn). Akkerman was echter heel wat anders, dynamisch levendig en erg goed.

alhambra
8 april 2002, 09:35
Waarschijnlijk vind Dirk het rosenberg trio dom aangezien er niet gezongen wordt en er dus geen teksten zijn om naar te luisteren.

dirkw83
8 april 2002, 12:14
Op 2002-04-08 02:13, schreef Gadjo:
Je mocht willen dat je 10% van hun "techniek en kunnen" zou beheersen...



Oh vast wel maar er moet veel gebeuren voordat ik mezelf vastzet in zo'n zielige naam :smile:

En bovendien leef ik niet voor mijn gitaar dus zo graag wil ik ook niet weer het niveau van Akkerman bereiken hoor.

StefanR
8 april 2002, 15:10
Ok: dirk zei het volgende: quote : "Rosenberg trio; dat klinkt als een stel bejaarden dat op hun laatste dag aan het infuus nog een paar - valse - tonen demonstreert terwijl ze net hun dagelijkse vloeibare voeding toegediend krijgen en hun maandelijkse flesje verse ochtendurine aan het verwerken zijn.
Waar gaat het heen met de muziek?! "

Ik moet zeggen, voor iemand uit lichtenvoorde een bijzonder genuanceerde uitspraak. Goed opgebouwd en voorzien van voldoende steekhoudende argumenten. Werkelijk een aanwinst voor het forum. Keep up the good work dirk!

taylor
8 april 2002, 16:11
ja idd !!!

Arthur
8 april 2002, 17:25
mee eens!

dirkw83
9 april 2002, 13:26
I like to do what I do best :grin:

jeroenmoore
16 april 2002, 09:31
Het Rosenberg Trio heb ik altijd heel erg goed gevonden, ze hebben een sublieme techniek, en volgens hebben ze als baby geen speelgoed gehad, maar gelijk een gitaar in hun handen gedrukt gekregen. Volgens mij kunnen ze geen muziek lezen, maar zit het gewoon in het bloed. Ik ben al een paar keer naar een concert van hun geweest. Die stochelo is goed, maar dan heb je zijn 15 jarige neef nog niet gezien denk ik, echt ongelooflijk wat die uit een gitaar kan halen.

Echoes
16 april 2002, 13:05
achja..verschil moet er weze....

Al Di Meola
26 juni 2002, 12:16
Ik heb veel respect voor het Rosenberg Trio. Aparte techniek! Ik ben zo bijvoorbeeld gewend mijn rechterhand op de kam te zetten. Maar goed. Het is zeker de moeite waard, het viool erbij vind ik wel goed alleen is het inderdaad even wennen. Ik heb zelf de cd van "caravan" en wat nummers gedownload maar er zit wel passie in vind ik.

Greetz,
Al

PineMusic
27 juni 2002, 11:22
Het Rosenberg Trio kicks ass ! :smile:
Ben zelf een keer bij een optreden van hun geweest em moest echt een paar keer slikken bij de eerste noten van Stochelo.
Ook al ben ik meer een rock-gitarist, van huis uit heb ik erg veel naar deze muziek geluisterd aangezien mijn vader als gitarist erg hier mee bezig was.
Deze vorm van muziek zit juist vol met passie, liefde voor de muziek en gitaar als instrument. En een 11+ voor techniek !!!

In welke stijl dan ook, als je met net zo veel liefde en passie muziek maakt als hen, dan til je het niveau van je band meteen een paar levels omhoog. En dan hoef je niet eens technisch net zo goed te zijn.

Oh ja, en over Don Vink van trioswing99.
Goeie site, klinkt lekker, jullie zijn goed bezig !

Gadjo
12 juli 2002, 15:26
Een echte muzikant kan het rosenberg trio zeker waarderen, het hoeft niet je gerne te zijn maar als je een echte muzikant bent dan hoor je meteen dat wat het rosenberg neerzet dat dat niet even zomaar een beetje gepingel is en dat deze wel tot top muzikanten behoren... Ik speel zelf ook deze stijl en ik weet het nog heel goed. Het Rosenberg Trio trad bij mij in de buurt op in een theather en ik mocht daar gaan kijken want ik kende wat mensen binnen het theather en die zeiden van: "Jij speelt toch ook gitaar, dan moet hier maar eens naar gaan kijken!" dus dat heb ik gedaan!. IK vond het vreselijk knap allemaal kon het erg waarderen maar was op dat moment niet mijn gerne.. Veels te moeilijk voor mij dacht ik en ging naar huis pakte mijn elektrische gitaar en begon weer vrolijk de deuntjes van jimi hendrix, RATM, Smashing pumpkins weg te spelen! Pas een paar jaar later kreeg heel sterk de behoefte om die muziek te gaan maken want ik zag zo'n zelfde Trio op De TV en heb meteen mijn video aangezet en alles opgenomen en ben zwaar gaan uitzoeken! ik heb alle elektrische gitaren, effects units, versterkers verkocht en ben helemaal om geslagen! dus wie weet vind je het nu nog niks, het kan altijd nog komen!


Don Vink
Trio Swing 99
http://www.trioswing99.nl

jeroenmoore
30 september 2002, 18:48
Ik vind ze beestachtig goed, en dat voor geen noot te kunnen lezen, kan ik trouwens ook niet.

Janne
11 oktober 2002, 19:41
Ze zijn nu ook aan het touren met Denise Hannah een of andere jazz zangeres. Ben ik naar toe geweest en was echt super goed ze speelden gewoon even een verzoeknummer terwijl die mensen dus echt geen noot kunnen lezen. En die vrouw was er ook goed bij.

VHsologitarist
20 maart 2003, 11:18
misschien wel een ouwe topic, maar ik dacht laat ik daar toch maar s ff op reageren, omdat rosenberg trio mij toch wel inspireerd,
ik ben 8 maart 2003 naar rosenberg trio geweest (hij trad op met L.van dijk (pianist)). Maar moet er toch wel ff bij vermelden dat ze niet zo goed spelen als de plaat versie, ook had ik niet gedacht dat stochelo zijn linkerhand vingers (de aktie) zo ver omhoog tilde (het is mij altijd aangeleerd zo laag mogelijk te blijven zodat de aktie sneller is).
Maar het was echt wel een geslaagde avond, vond vette jazz/zigeunerjazz. Heerlijk, en zoals Gadjo al zei, als je een muzikant ben moet je dit gewoon respecteren, het zijn en blijven uitzonderlijke muzikanten

hoofd
20 maart 2003, 12:57
Chill, ik was 10 maart naar het Rosenberg Trio met Louis van Dijk, echt heel vet gewoon! Ik snapte echt niet dat mensen zo stil kunnen blijven zitten, ik zat daar echt helemaal uit me dak te gaan (en na afloop flink brullen en schreeuwen voor meer...tsja, krijg je als je vaak naar punkconcerten gaat :wink:).
Ik heb daar ook een cd gekocht en meteen laten signeren door het Trio en Van Dijk :grin:.