PDA

View Full Version : Mb-1



Rooker
24 mei 2010, 12:46
Dag allen,
Er zijn hier vast wel meer fans van Matt Bellamy (Muse). En er zijn vast ook wel mensen die nummers van Muse proberen te coveren. De een lukt dit beter dan de ander.
Ik vind zijn gitaren echt vantastisch!!!! Maar na wat Googlen ben ik er inmiddels achter dat deze gitaar voor mij financieel echt nooit haalbaar gaat worden:(:(. En al was hij dat wel is hij tot medio 2011 al uitverkocht.
Welnu:
Wie is er hier een bewonderaar van Matt en heeft tips om een gitaar aan te schaffen die zo'n 1000 euro kost. Het dichtst in de buurt komt van de MB-1 en weet dan ook nog een paar belangrijke mods die je bij de gitaarbouwer moet laten doen???
Of natuurlijk tzt bij diegene die de tip geeft en er verstand van heeft????

Grtz..........

Noid
24 mei 2010, 13:10
Telecaster met humbuckers en korg chaospad er in bouwen?

Bolder
24 mei 2010, 13:25
Én een fuzzfactory van Dr. Z

Het gaat dan wel loodzwaar worden hoor. Maar met een Tele met humbuckers kom je al een eind.

Tupelo
24 mei 2010, 18:34
Hier in de omgeving speelt een goede Muse coverband, en die gozer doet het op een telecaster.
Wat hij daarop heeft liggen weet ik niet.
Brug een hotrailtje van e.o.a. mag duidelijk zijn.

Remy669
24 mei 2010, 18:38
Dacht je hiervan:
http://www.mansons.co.uk/shopping/categories/squier-electric-guitars/squier/fuzz-factory-tele-electric-guitar/

Rooker
25 mei 2010, 17:18
Dacht je hiervan:
http://www.mansons.co.uk/shopping/categories/squier-electric-guitars/squier/fuzz-factory-tele-electric-guitar/

Ja,, daar zat ik dus zelf ook al naar te keiken. Maar wat doet zo'n fuzzfactory eigenlijk????

Vind het dan alleen jammer dat het daar om een squier gaat. Of zijn deze erg goed??? Anders zou ik liever een USA Deluxe kopen en die langzaam modden.

Ik zelf dacht aan een sustainer (Fernandes) en een kill switch, en dat je dan in de toekomst zo'n korg pad er op zet.

allochthomas
25 mei 2010, 17:30
dan ben je fan van Matt Bellamy en dan weet je niet wat een fuzz factory doet?:???:. Het is een fuzz pedal van zvex die matt gebruikt(of gebruikte) voor zijn main sound. Bij een paar gitaren had hij het pedaal ingebouwd zitten in de gitaar.

jimihattricks
25 mei 2010, 18:47
je hebt nodig:
- een gitaar met humbucker uitsparingen en floyd rose (vanaf 300,-)

die ga je dan pimpen met:
- GFS pickups (ca. 75,-)
- een kill switch (tientje?)
- Korg Kaoss pad (vanaf 150,- afhankelijk vd versie, en dan nog de installatie)
- Roland GK Guitar Synth pickup (optioneel)
- zilver / paarse / glitter / matzwarte verf

verder:
- Digitech whammy (reissue volstaat) (vanaf 100,-)
- Fuzz Factory (vanaf 100,-; installeren in gitaar is optioneel zou ik zeggen, je kunt hem ook gewoon als pedaal gebruiken)
- Interface voor gebruik van Kaoss Pad en/of Roland GK pickup (bv. Roland VG systeem, maar is erg prijzig, tenzij je bv. een oudere versie (VG8 ) weet te vinden)

Ohja, en niet te vergeten:
http://2.bp.blogspot.com/_xGk10KMLMqM/Snzi5MMrTzI/AAAAAAAAAFU/rRi2ecMfnz0/s400/keytar.jpg
:)