PDA

View Full Version : pickups verwisselen?



SloeGin
24 mei 2010, 09:55
Hey,

Ik heb een Gibson Les Paul custom van '85.
Nu vroeg ik me af welke de pickups juist zijn die erin zitten?

Ik heb hier nog een Seymour Duncan Hotrodded set (SH-2 Jazz model en SH-4 model ) liggen en vroeg me af of dit een (grote) verbetering in sound zou geven of laat ik dit het best zo?

pasqual
24 mei 2010, 10:03
of dit een goed idee is kan alleen jij bepalen; het is een kwestie van smaak. je mag er vanuit gaan dat de orginele pickups echt wel dik in orde zijn.
stel dat je erg slordig speelt en een gigantisch ruk geluid hebt, zal dit met nieuwe elementen ook niet beter worden. hiermee wil ik niet zeggen dat bovenstaande ook voor jouw geldt:crazyhappy:.

het kan geen kwaad om het gewoon uit te proberen. een beetje soldeerskils is wel aan te raden.

succes en groeten Pasqual.

SloeGin
12 februari 2011, 11:42
Nog tips voor pickups voor in een Gibson LP Custom?
Moeten zowel metal als bluesrock kunnen.

geert1976
12 februari 2011, 11:48
Nog tips voor pickups voor in een Gibson LP Custom?
Moeten zowel metal als bluesrock kunnen.

Één van de ultimieme klassiekers... Dimarzio Super Distortions:ok:

crapton
12 februari 2011, 11:49
De SH2 & SH4 zijn een prima combo, de 'standaard' Seymour combo ahw.

Ik heb ze ook gehad en vond ze heel strak en duidelijk. De SH4 heeft veel mid en blijft ook bij veel gain goed van definitie. Metal weet ik niet, niet teveel bas, het zijn meer 'hifi' PU's uitstekend voor classic rock, fusion, jazz, blues enz afhankelijk van je amp.

Of dit beter is tov je LP is moeilijk te zeggen. Als je je LP geluid muddy vindt dan knapt het er met de Seymours wel van op.

Ik had die set overigens in een Epi Sheraton II gezet en wel eens vergeleken op een Holland jazz versterker tov een Gibson 335. Dat maakte dus weinig uit qua klank en definitie. Moraal: iha zijn Gibson PU's echt wel heel goed, of de klankkleur moet je net gaan tegenstaan.

VanDiekum
12 februari 2011, 11:51
Druk er een P90 in :B , maar dat terzijde ik heb laatst in mijn gitaar ook nieuwe elementen gezet en had de neckpickup niet super gesoldeerd het luistert wel erg nauw.
Als je parkinson hebt is het geen optie om zelf te doen ;)

Maar in ieder geval suces ermee :lp:

Gothra
12 februari 2011, 12:23
Die seymour duncans gaan ook prima door voor metal hoor:ok:

Michael Amott van Arch Enemy gebruikt die SH4, in combinatie met de SH-1 in de neck.

FruscianteFan
12 februari 2011, 12:48
Als je de elementen toch hebt liggen kan het helemaal geen kwaad om te experimenteren, kost je hooguit een setje snaren...

Midwolda
12 februari 2011, 13:09
Als je de elementen toch hebt liggen kan het helemaal geen kwaad om te experimenteren, kost je hooguit een setje snaren...

:???:
Snaren iets lossen, capo op de 12e fret, tailpiece losdraaien et voilá.
Vind dat op een LP toch altijd makkelijker gaan dan dat gewurm om de slagplaat onder de snaren uit te halen
(zonder de draden los te trekken of het hout te beschadigen) zoals dat bij een Strat altijd moet.
Of heb ik daar ook een truukje voor gemist? :chicken:

Venlonaer
12 februari 2011, 13:14
SH-4 en metal gaat goed samen hoor:ok: Ik heb ook een sh-4 in m'n les paul, en dat wil wel:crazyhappy:

FruscianteFan
12 februari 2011, 13:28
:???:
Snaren iets lossen, capo op de 12e fret, tailpiece losdraaien et voilá.
Vind dat op een LP toch altijd makkelijker gaan dan dat gewurm om de slagplaat onder de snaren uit te halen
(zonder de draden los te trekken of het hout te beschadigen) zoals dat bij een Strat altijd moet.
Of heb ik daar ook een truukje voor gemist? :chicken:
Heb je gelijk in... maar ik zei ook 'hooguit'. Heb zelf nog nooit elementen verwisseld op een Les Paul.

SloeGin
12 februari 2011, 16:29
Wat zijn jullie ervaringen met een LP custom met volgende p'ups?:

Bare Knuckle The Mule set
of
Suhr aldrich set