PDA

View Full Version : Delay met tap tempo en niet te groot



jungletarzan
23 mei 2010, 23:48
Ik ben dus op zoek naar een digitale delay(al dan niet met analoge setting of tone knop). Het is voor m'n kleine pedalboard dus mag niet te groot zijn, ik heb er een aantal in m'n bezit of in het bezit gehad. Qua grootte ben ik erg blij met de Boss DD-7 vooral ook omdat je een los tap pedaal kan aansluiten en naast je board kan leggen. Het nadeel is dat ie gewoon nergens naar klinkt, de repeats zijn gewoon verschrikkelijk slecht meer takke takke tak.
De Digitech Hardwire klinkt geweldig maar de tap tempo vind ik erg omslachtig, 2 seconden het pedaal ingetrapt houden, etc. Er kan geen los tap pedaal op aangesloten worden jammer!
Vox Time machine klinkt erg goed maar is met de aansluitingen aan de zijkant bijna 3 maal zo groot als een Boss pedaal.
Seymour Duncan Deja Vu is erg goed en zit nu op m'n grote board, ook vrij omvangrijk maar wel met de aansluitingen bovenop dat scheelt.
Weet iemand of de gemodde Boss DD-5 beter klinkt dan de DD-7, of zijn er andere suggesties? :???:

Mitch
23 mei 2010, 23:56
De Line6 Echo Park ligt dan erg voor de hand, op basis van specificaties.
Dat gezegd hebbende, met een DD7, net als een DD20 kan ik wel door één deur, een Echo Park of DL4 wil ik liever niet mee op de foto. Er bestaan bijvoorbeeld ook foto's van mij waar ik een strat vasthoud maar ik verafschuw die dingen tot in het diepste van mijn hart.
Dat nieuwe Nova ding met tap tempo klinkt ook heel redelijk, maar ik denk dat je die al te groot vindt.

Chroxy
24 mei 2010, 00:12
waarom is de DL-4 zo vreselijk vergeleken bij bv een Boss DD20?

Heb persoonlijk een DD-3 gehad en ben nu al jarenlang (enigssinds) tevreden gebruiker van de Dl-4. Qua opties, banken en gebruiksvriendelijkheid ongeevenaard. Enige verbeterpunten zijn taptempo bepalen wanneer hij uitstaat en de tonesuck/volumedrop..

Klein pedaal, goed klinkend en tap-tempo.. Ik moet dan meteen aan de T-rex replica.. Is wel duur (300 euro 2ehands)..

the sure thing
24 mei 2010, 10:43
Qua grootte ben ik erg blij met de Boss DD-7 vooral ook omdat je een los tap pedaal kan aansluiten en naast je board kan leggen. Het nadeel is dat ie gewoon nergens naar klinkt, de repeats zijn gewoon verschrikkelijk slecht meer takke takke tak.(...)Weet iemand of de gemodde Boss DD-5 beter klinkt dan de DD-7, of zijn er andere suggesties? :???:Ik ben de bezitter geweest van de DD3, DD5 en DD7. Ik vind de DD7 echt een geweldig pedaal. De "analoge" stand op de DD7 vond ik zeer goed te nassen! Van bovengenoemde DD serie vond ik de DD7 toch echt de lekkerste en de meest veelzijdige.

Mitch
24 mei 2010, 10:50
De DD7 is inderdaad een heel ander pedaal dan de DD3/5, hij ligt in de DD20 hoek en daarvan zijn de analoge en tape delay settings heel aardig.
De DL4 vind ik niet veel soeps vanwege de bypass, de overall klank, de manier waarop het droge signaal zich tot de delays verhoudt en de betrouwbaarheid (die erg wisselend is).
De T Rex Replica is denk ik het meest gehypte, overpriced delaypedaal ooit. Ik vond 'm niet mooi van klank (maar da's smaak), het overall level vond ik niet handig instelbaar (en da's toch aard van het beestje) en dan houd je een matig ding voor een enorme prijs over. Met tap tempo ja, dat wel.

ThomasL
24 mei 2010, 10:55
Een 2dehandse TC Nova Delay? Zeeer mooie delay, stereo i/o, toneknop, 9 presetgeheugens, iets van 6 verschillende soorten delay... En nog een hoop meer...

jungletarzan
24 mei 2010, 11:11
He bedankt voor de reactie's.
Van Line 6 heb ik misschien een verkeerd beeld(beetje speelgoed?) in het verleden een aantal apparaten van hun gehad en het vreet een beetje aan je droge geluid. Het kan zijn dat het inmiddels verbeterd is, de sound van de gewone digitale setting is volgens mij niet beter dan de DD-7(youtube)?
Het is gewoon niet een echte repeat meer een soort gegorgel erna. De Seymour Duncan heeft dat wel echt gewoon net zo goed als m'n oude Intellifex, helemaal hetzefde geluid als het origineel gespeelde. Van de T Rex heb ik altijd een verkeerd beeld gehad die lijkt me ook erg goed, volgens mij prima repeats, ik dacht altijd dat het een soort analoge delay was.
Toch begrijp ik het niet van Boss want mijn oude Ibanez DDL 20 klinkt al een stuk beter en dat terwijl de AD/DA converters alleen maar beter zijn geworden.

the sure thing
24 mei 2010, 11:14
Maar heb je de DD7 nou ZELF aan de tand gevoeld of zijn je bevindingen op basis van internet (youtube)? En wat is je budget eigenlijk ?

jungletarzan
24 mei 2010, 11:27
Ja de TC Nova delay heb ik ook geprobeerd, een erg goede delay dat zeker.
Alleen heb je wel weer een aparte voeding nodig want op mn Burkey zit wel een 12v. output maar die heeft niet genoeg milliampere's dus dan start hij niet op. Op mn kleine pedalboard(waar ik een delay voor zoek) zit een pedalpower2 zou ik een SAG uitgang op 6v. kunnen zetten en dan een voltage doubler erachter dan kom ik ook op 12v. maar ook niet genoeg ma's.
Dit alles om de losse adapter te omzeilen natuurlijk.

jungletarzan
24 mei 2010, 11:39
De DD7 heb ik nu zelf, dit weekend weer mee opgetreden en het is gewoon geen duidelijke strakke delay toon. Je kan er niet echt meespelen(aanzwellen met de pink of 8th dotted gepingel). Het wordt meer een soort galm die het onduidelijk maakt, het laag verdwijnt ook uit de repeat geen dikke toon.
Budget zo rond de € 250,- ofzo, moet gewoon goed en niet te groot zijn.

Mitch
24 mei 2010, 12:05
He bedankt voor de reactie's.
Van Line 6 heb ik misschien een verkeerd beeld(beetje speelgoed?) in het verleden een aantal apparaten van hun gehad en het vreet een beetje aan je droge geluid. Het kan zijn dat het inmiddels verbeterd is, de sound van de gewone digitale setting is volgens mij niet beter dan de DD-7(youtube)?
Het is gewoon niet een echte repeat meer een soort gegorgel erna.
Nee joh, je kan de DD7 op verschillende settings zetten en die klinken allemaal heel anders. Als je pure helderheid zoekt: zit er gewoon in.


De Seymour Duncan heeft dat wel echt gewoon net zo goed als m'n oude Intellifex, helemaal hetzefde geluid als het origineel gespeelde. Van de T Rex heb ik altijd een verkeerd beeld gehad die lijkt me ook erg goed, volgens mij prima repeats, ik dacht altijd dat het een soort analoge delay was.
Toch begrijp ik het niet van Boss want mijn oude Ibanez DDL 20 klinkt al een stuk beter en dat terwijl de AD/DA converters alleen maar beter zijn geworden.
De T Rex is gewoon een digitale delay met een meer analoog klinkende filtering zoals er tegenwoordig wel meer zijn. Een simpel pedaal als de DE7 klinkt al een stuk natuurlijker overigens.
De oude Iba's en Bossjes, sja... eenvoud. Een goed droog signaal en een simpele digitale herhaling die je goed kunt afstellen, that's all. Het is dat je tap tempo wil, anders was de keus simpel.

jungletarzan
24 mei 2010, 13:43
Ja ik heb jaren met een Korg Dynamic echo gespeeld met 2 presets, erg goed.
Alleen zing ik ook alles lead en met de aankondiging van nummers is het teveel om nog aan een knop te draaien, beter om even te trappen "in time" dat kan zelfs tijdens het nummer. Ben er nog niet helemaal uit misschien moet ik maar 1 board maken met de beste pedalen bij mekaar dus die Seymour Duncan erop. Het grote board gebruik ik sowieso niet veel en als ik dan grotere dingen heb neem ik vaak nog de kleine mee ook omdat ik daarmee vergroeit ben(tis wat)